DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
WINDOWS Internet Ortamında Yazarlık Dilleri Dr. Hakan TÜZÜN.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
T.C. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç.
GRUP SPORTİF PROJE SUNUMU Ders Sorumluları: Yrd. Doç. Hakan Tüzün Ders Adı: BTÖ302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
Yükseköğretimde Çevrim-içi Öğrenme: Sistemde Yaşanan Sorunlar ve Bu Sorunları Çözmeye Yönelik Öneriler Fatma Kübra ÇELEN Aygül ÇELİK Doç. Dr. Süleyman.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Polonya(Kurucu)-Türkiye(Kurucu)-Makedonya(Üye)
GRUP: Element GRUP ÜYELERİ: Nasri BAKTAŞ Seylani KARABACAK Gürsel MEŞE
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
SUNAR….
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi 2007 – 2008 Bahar Dönemi Beytepe - ANKARA BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA.
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Grup SportyBTO302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri 1 Sporty Dünyası Hazırlayanlar:Ayşe Gamze AKALIN Nazgül BARPİEVA Mehtap MERT Ümit NALBANT Hüseyin.
BTO-302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları BÖTE ORYANTASYONU GRUP ÇÖMlek Ders Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. HAKAN TÜZÜN Hazırlayanlar.
ÇANKAYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı.
Bilgisayar Destekli Eğitim
Quest Atlantis Çok-Kullanıcılı Sanal Ortamları Kullanan Eğitsel Bir Bilgisayar Oyunu Örneği: Quest Atlantis Projesi Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
QUEST ATLANTİS Excell Üniversitesi
Kütüphane Oryantasyonu
Hacettepe Üniversiteli | Bote 1 QUEST ATLANTİS NETWORK DÜNYASI (Net1) ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ )
Gökhan Alaca Necip ihsan Arıkan Süleyman Işık Seçkin Aytaş Recep Tuna
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
BTO-304 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri & Uygulamaları
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
BTÖ 302-İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Mustafa SARITEPECİ Yeşim YENİLMEZ Yeşim YENİLMEZ Ebru KIRMAN Ebru KIRMAN Ramadan ŞEN Selahattin.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
MEDİKO ORYANTASYONU HAZIRLAYANLAR Seçil YAŞAR Rahim TEKİN Mehmet UÇAR
Windows adası os2 Hazırlayanlar: Azize Sertkaya Yasemin Dönmez Şaylan Durum Ali Bayandur Fatih Onur Yüler.
Quest Atlantis Yapısal Dünyası
Quest Atlantis Tasarımcılar: Kenan Akpınar Nuri Durna Pınar Tosun Nurcan Çoksusamış Yasin Tursun.
1 / 12 BTÖ 302 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMASI Hakan TÜZÜN.
GRUP LABORANT PROJE SUNUMU
BTÖ302 - İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ UYGULAMALARI
Hazırlayan Hazırlayan: Aysun Kılıç-Bilal Şen Derya Köybaşı-Hasan Kara İ.Müfit Baloğlu-Selma Höçük Ders: Ders: İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları.
RAM DÜNYASI Hazırlayanlar: Abdullah DEDE Aygül ÇELİK Çiğdem AÇIKGÖZ Hikmet AKSOY Seyit GÜNÇAL Mesut SARITAŞ Ders: BTÖ 302 – Internet Ortamında Yazarlık.
PPT1 DÜNYASI Hazırlayanlar : Hazırlayanlar : Müzeyyen KUTLU Müzeyyen KUTLU Ferdi ERDEM Ferdi ERDEM F. Önder TOPAL F. Önder TOPAL Suat ÖZTÜRK Suat ÖZTÜRK.
GRUP:NET2 Grup üyeleri: Zehra Duman Buket Deringöl Abdulbaki Ensaroğlu
EXCEL 1 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ Dr. Hakan TÜZÜN (Ankara,2005)
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
BTO-302 İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları Dersi Grup Projesi Hazırlayan: Grup HIZLI ve ÖFKELİ Gülsüm KARABAĞLI Anıl ŞAHİN Sertaç KARATEKE.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
WEB QUEST. Günümüzün gelişen teknolojisiyle birlikte artık ödevler tozlu ansiklopedilerden değil de derya- deniz internetten yapılır oldu. Buna ayak uydurmak.
EGE ÇAĞDAŞ EĞİTİM VAKFI YARATICI YENİLİKÇİ ÖĞRETMEN SEMİNERİ “YARATTIKÇA YAZ ATÖLYESİ” AYDAN AYKAÇ S. YUSUF ÇAĞLAYAN 16 Nisan 2011.
İnternet Ortamında Yazarlık Dilleri Uygulamaları
DERS ÜYELERİ Zeynep GEZER Dilek GÜLER Hakime ERTEKİN Emine NAZIROĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ.
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
Bir Oyunun Oluşturulması: Oynanış Şekli, Teknolojisi ve Hikayesi
Problem Çözme Yaklaşımları
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Storytelling BTÖ716- Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Sunum transkripti:

DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları Ders Sorumlusu : Yrd.Doc. Dr Hakan TÜZÜN Hazırlayanlar : Hasan KILIÇ Pınar ÖZKADİR Ertaş ÇELİK Deniz ATAL Güler ONAY Yasin CEYLAN Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 2006 – 2007 Öğretim Yılı – Bahar Dönemi 06800 Beytepe - ANKARA

İçerik Hedef Kitle Focus Hikaye Ortam Tanıtımı Tasarımda İzlenen Süreç Süreçte İyi Giden Olaylar? Süreçte İyi Gitmeyen Olaylar? Neleri Farklı Yapardık?

Hedef Kitle 9–13 Yaş Grubu Bu yaş grubundaki öğrenciler; Etkin bir bilgisayar kullanma becerisine sahip, Yorumlama, Hayal kurma, Akıl yürütme, Sosyal ve kişisel konulara ilgili, Çalışma, başarılı olma, lider olmanın onlar için çok önemli olduğu, hedef kitlemizi oluşturmaktadır.

Focus Oyunumuz kullanıcılara yangın ve deprem yönergelerini eğlenceli bir biçimde öğretmeyi amaçlamaktadır. Kullanıcı bir yandan kendisine verilen görevleri yerine getirmek için uğraşırken bir yandan da konuyla ilgili yönergeleri öğrenmektedir.

Focus Yaşam ile ölüm mücadelesi, Engelleri aşma çabası, Liderlik hayali, Başarı isteği, İnsanları kurtarmanın mutluluğu gibi duyguların bulunması da oyunumuzu daha çekici, heyecan verici ve farklı yapmaktadır.

Hikaye Merhaba;      Kahramanımız Ada, Büyük Kolej’de okumaktadır. En büyük hayali sivil savunma kolu başkanı olmaktır.      Bir gün bu hayallerine kavuşmak için bir fırsat yakalar. Çünkü bu yıl sivil savunma başkanlığı, verilen görevleri büyük başarı ile yerine getiren öğrenciye verilecektir.     Okulun içerisindeki danışmadan gerekli bilgileri alıp Ada'nın sivil savunma kolu başkanı olmasına yardım edebilirsin. Kolay gelsin!

Ortam Tanıtımı Amacımız yangın ve deprem yönergelerini Quest Atlantis ortamını kullanarak öğrenciye öğretmekti. Bunu yapmak için hem 3D hem de 2D ortamını kullandık. Projemizi Büyük Kolej’e bağlı kalarak hazırladığımız için oyun alanımızı Büyük Kolej’in okul binası ve bahçesi olarak tasarladık.

Ortam Tanıtımı Yönergeleri öğretmek için sınıf ortamlarında çeşitli durumlar yaratarak; öğrencinin karşılaştığı durumlarda neler yapması gerektiğini vermeye çalıştık.

Tasarımda İzlenen Süreç Focus, hikaye oluşturulması 2D ve 3D ortamlarının kağıt üzerinde tasarımı 2D ve 3D ortamlarının akış şeması Proje geliştirme çalışmaları Kullanışlılık testinin hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi Son düzenlemelerin yapılması Projenin tamamlanması

Süreçte İyi Gitmeyen Olaylar? Proje konumuzun Büyük Kolej’e bağlı olması nedeniyle çok yaratıcı olamadık. Konumuzla ilgili hikayemizi oluştururken sıkıntı yaşadık. Okulun fiziksel yapısıyla çok fazla uğraştık. 3D ortamında kullanmak üzere çok fazla nesne bulamadık.

Süreçte İyi Gitmeyen Olaylar? Quest Atlantis ile ilgili fazla kaynak olmaması sorun oldu. Kodları yazarken çıkan hataların neden kaynaklandığını anlayamadık. Son zamanlarda diğer projelerimizin de eklenmesiyle zamanı çok etkili kullanamadık ve biraz sıkıntı yaşadık.

Süreçte İyi Giden Olaylar? İlk defe 3D ortamıyla çalıştık ve bununla ilgili deneyimimiz oldu. Quest Atlantis ortamını kullanarak öğrenme imkanı bulduk. Projemizde kullanmak üzere farklı programları kullanarak 3 boyutlu nesneler yapmayı öğrendik. Konumuzun kapsamında olan yangın ve deprem yönergelerini öğrendik.

Süreçte İyi Giden Olaylar? Daha önce hiç çalışmadığımız arkadaşlarımızla birlikte uyum içinde çalıştık. Ders dışında da alanda toplanarak çalışmalar yaptık. Herkes kendine düşen görevleri yerine getirmeye çalıştı. Çıkan bir sorunu el birliğiyle çözmeye çalıştık.

Neleri Farklı Yapardık? Okulun fiziksel yapısına çok bağlı kalmadan daha eğlenceli bir ortam hazırlamaya çalışırdık. Yönergeleri daha etkili biçimde sunabilirdik. Sürecimizi daha etkili planlayabilirdik.

TEŞEKKÜRLER...