TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. İK FONKSİYONU.
Kalite Kavramı.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Altı Sigma Deneyim Paylaşım Sempozyumu
Kalite İlkelerinin Geliştirilmesi ve Uygulanmasında ve Uygulamaların Niteliğinin Garanti Edilmesinde «Adım Adım Derneği’nin» (ISSA) Deneyimi Mihaela Ionescu,
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
KalDer - Üye Memnuniyeti Araştırması TMME Araştırma, KalDer’in 2005 yılından bu yana KA Araştırma tarafından yürütülen TMME modelinin KalDer müşterileri.
8 MAYIS 2012, KONYA KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLARI VE İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ ELİF YILMAZ İNSAN KAYNAKLARI VE KALİTE SORUMLUSU.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİLİNÇLENDİRME EĞİTİMİ
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Yeni Pazarlama Teknikleri
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
EFQM Mükemmellik Modeli AVRUPA KALİTE YÖNETİMİ VAKFI
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
MÜKEMMELLİK YOLCULUĞU VE EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İnsan Kaynakları Yönetiminin
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
LİDER KİME DENİR? 1. Yönetimde yetke ve etkisi olan kimse, önder, şef. 2. Bir partinin ya da bir örgütün en üst düzeyde yönetimiyle görevli kimse. 3. Bir.
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme. BÖLÜM 6 İşgören Performansını Değerlendirme.
Toplam Kalite Yönetimi
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Kalite Yönetimi Yrd.Doç.Dr. Murat Tanık.
KAVRAMLAR.
İnsan Kaynakları Yönetiminin
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
YER TEMİZLEME MAKİNASI
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Sunum transkripti:

TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak Kalite düzeyimize uluslararası platformda rekabet gücü kazandırmak Toplam Kalite Yönetiminde başarılı kuruluşları belirlemek ve başarılı uygulamaları ülke yararına sunmak Özdeğerlendirme uygulamalarını ülke çapında yaygınlaştırmak

İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ ÇALIŞANLARIN YÖNETİMİ ÇALIŞANLARIN TATMİNİ L İ D E R K S Ü R E Ç L S O N U Ç L A R ı POLİTİKA VE STRATEJİLER MÜŞTERİLERİN TATMİNİ KAYNAKLAR TOPLUM ÜZERİNDEKİ ETKİ GİRDİLER (BAŞARIYI SAĞLAYANLAR) % 50 SONUÇLAR % 50 Müşteri Tatmini, Çalışanların Tatmini ve Toplum Üzerindeki Etki konularında başarı, Politika ve Strateji, Çalışanların, Kaynaklar ve Süreçlerin uygun bir Liderlik anlayışıyla yönlendirilmesi sonucunda sağlanabilir ve böylece İş Sonuçları’nda mükemmelliğe erişilebilir.

Modelin temel özellikleri TKY’nin temel ilkeleri üzerine oluşturulmuştur Tüm kriterler arasında güçlü ya da zayıf ilişkiler vardır İnsan odaklıdır Tek yönlü değildir TKY’de zamana göre ilerlemeyi ölçme olanağı sağlar Kurumsal bir ortak dil oluşturur

İş Mükemmelliği Modelinde Temel Kavramlar Müşteri odaklılık Tedarikçi ortaklığı Çalışanların geliştirilmesi ve katılımı Süreçler ve verilerle yönetim Sürekli iyileştirme ve yaratıcılık Liderlik ve amacın tutarlılığı Toplumsal sorumluluk Sonuç odaklılık

GİRDİ KRİTERLERİ “NASIL ?” sorusuna cevap aramaktadır. 1d 1c ALT KRİTERLER 1b 1a 1 5e LİDERLİK 5d 5c Alt kriter açıklamaları 5b 5a 5 SÜREÇLER Alt kriter açıklamaları

SONUÇ KRİTERLERİ “NE” elde edildiğini incelemektedir. 6b 6a Kuruluşun gerçek performansı Kuruluşun hedefleri ile karşılaştırma UYGUN YERLERDE Rakip performansları Sınıfında “En iyiler” ile karşılaştırma 6 MÜŞTERİ TATMİNİ 9b 9a 9 İŞ SONUÇLARI

Değerlendirmenin Temel Boyutları Girdi (Başarıyı Sağlayanlar) kriterlerinde: Sistematik yaklaşım Gözden geçirme ve entegrasyon Çalışanlar, süreçler ve iş yerlerine iyi yayılım Sonuç kriterlerinde: olumlu eğilimler iç hedefler ve dış kuruluşlarla karşılaştırmalar sunulan sonuçların geniş bir kapsamı ve kesidi yansıtabilir olması

YAKLAŞIM Kullanılan yöntem, araç ve tekniklerin uygunluğu Yaklaşımın sistematik ve önleyici olması Etkinliğin gözden geçirilmesi Gözden geçirme sonucu iyileştirme yapılması Yaklaşımın günlük işlere entegre olma derecesi

YAYILIM İlgili her düzeyde düşey eksende İlgili her alan ve işlevde yatay eksende İlgili tüm süreçlerde İlgili tüm ürün ve hizmetlerde