UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Duran Uygur
BİLGİSAYAR VE EĞİTİM.
Bilişsel Öğrenme Kuramı
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
Bilgisayar Destekli Öğretim
Bilgisayar Destekli Öğretim
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Bölüm VI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI
MERHABA.
Derya Duygu KARSLI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi Kullanılmasının Nedeni Öğretimi desteklemek için. Çünkü.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR. Dr. Soner YILDIRIM Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) Gündem E ğ itimde bilgisayar uygulamaları Bilgisayar Destekli E.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
1 BDE Türleri Dr. Hüseyin Arak. 2 Öğretici Programlar/Bire-bir Uygulama Alıştırma Uygulama Programları Benzeşim (Simülasyon) Programları Eğitsel/Öğretici.
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Teknoloji Nedir?.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
7th International Congress of Research in Education
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Başşliyoouu... Başlıyor....
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR

Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları ÖGRETİM ARACI OLARAK BİLGİSAYARLAR (BDE) ÖĞRETİMİ DESTEKYECİ UYGULAMALAR YÖNETİM UYGULAMALARI

Bilgisayar Destekli Eğitim(BDE) Bilgisayar Destekli Eğitim,öğretimin bilgisayar kullanılarak yapılması ve öğretim içeriğinin bilgisayar yoluyla aktarılmasıdır.

Bilgisayar Destekli Eğitim(BDE) BDE,eğitimde bilgisayar kullanımı için kullanılan en eski kavramlardan biridir.Bu yüzden,farklı amaçlarla dahi olsa,eğitim ortamında bilgisayar kullanımı genellikle BDE olarak adlandırılır.

Bilgisayara Dayalı Öğretimin Avantajları Etkileşimli öğrenme sağlaması Anında dönüt verebilmesi Sabırlı olması Öğrenciyi güdülemesi Öğrencinin öğrenme düzeyine uygun öğrenme ortamı sunabilmesi Her öğrencinin ihtiyacına uygun içeriğin sunulması Öğrencinin performans kayıtlarının tutulması

Bilgisayara Dayalı Öğretimin Dezavantajları Araç-gereç ve yazılımlar pahalı olabilir BDE nin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması zaman ve para gerektirir Piyasadaki eğitim yazılımlarının birçoğu öğretimsel ve teknik kalite açısından yetersizdir Sürekli kullanıldığı taktirde,öğrencilerin psiko-sosyal gelişimlerini olumsuz etkileyebilir BDE her öğrenci için uygun değildir

Bilgisayara Dayalı Eğitimin Etkinliği Hakkında Araştırmalar Ne Diyor? Michigan Üniversitesinden James Kulik ve arkadaşları,BDE ve geleneksel öğretim ortamlarının etkinliği üzerinde meta-analizler yapmış ve BDE nin genelde daha etkin olduğunu bulmuşlardır. Geleneksel öğretim ortamlarıyla karşılaştırıldığında,BDE nin öğrenci başarısına etkisi %30 oranında daha fazladır. Bu etki daha alt kademedeki sınıflarda daha yüksektir.

Bilgisayara Dayalı Eğitimin Etkinliği Hakkında Araştırmalar Ne Diyor? Genelde, BDE geleneksel öğretime oranla %30 daha az zamanda başarılabilmektedir. BDE aynı zamanda öğrencilerin bilgisayara ve konuya karşı olan tutumlarını pozitif yönde etkilemektedir. BDE de öğrencinin başarısını etkileyen unsurlar bilgisayarın kendisi değil,eğitim yazılımının teknik ve öğretimsel kalitesidir. BDE uygulamalırında öğretmenin becerisi ve yönlendirmeleride öğrenci başarısına direk etki eden diğer unsurlardır.

Yapılan Araştırmalar Bireylerin: Okuduklarının %10’unu Duyduklarının %20’sini Gördüklerinin %30’unu Duyduklarının ve gördüklerinin %50’sini Söylediklerinin %70’ini Söylediklerinin ve yaptıklarının %90’ını hatırlayabildiğinigöstermektedir.

Araç-gereç kullanımı öğretimde: Çoklu öğrenme ortamı sağlamakta, Öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarının karşılanmasına yardımcı olmakta, Dikkat çekmekte, Hatırlamayı kolaylaştırmakta, Soyut şeyleri somutlaştırmakta, Zamandan tasarruf sağlamakta, Güvenli gözlem yapma olanağı sağlamakta, Tekrar tekrar kullanılabilmekte, İçeriği basitleştirerek anlaşılmasını kolaylaştırmaktadır.

BDE’İN AMAÇLARI Öğrencinin motivasyonunu arttırmak Öğrencinin bilimsel düşünme yeteneğini geliştirmek Grup çalışmalarını desteklemek Öğretme yöntemlerini genişletmek Öğrencinin kendi kendine öğrenme yeteneğini geliştirmek Öğrencinin ileri düzey düşünme becerisinin geliştirilmesini desteklemek

BDÖ’NÜN AMAÇLARI Geleneksel öğretim yöntemlerini daha etkili hale getirmek Öğrenme sürecini hızlandırmak Zengin bir materyal sağlamak Ucuz ve etkili öğretimi gerçekleştirmek Gereksinmeye dayalı öğretimi gerçekleştirmek Telafi edici öğretimi sağlamak Öğretimde sürekli olarak niteliğin artmasını sağlamak Bireysel öğretimi gerçekleştirmek

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİMİN KURAMSAL TEMELLERİ Davranışçı Kuramlar Bilişsel Kuramlar Oluşturmacı Kuramlar

Davranışçı Kuramlar Davranışçı kuramlar öğrenme kavramını ”uyarıcılarla davranışlar arasında bir bağ kurma süreci” olarak tanımlamışlar.Davranışçı kuramlar genellikle öğrenilmiş fiziki davranışlar üzerine temellenmektedir.Örneğin bireyin gözüne şiddetli bir ışık geldiğinde göz kapaklarını hemen kapatması davranışçı kuramlar ile açıklanabilecek bir öğrenmeyi betimlemektedir.

BİLİŞSEL KURAMLAR Öğrenen dış uyarıcıların pasif bir alıcısı değil,onların özümleyicisi ve davranışların aktif oluşturucusudur. Öğrenen kendi öğrenmesinde sorumluluk taşıyan,verileni olduğu gibi alan değil;verilerin taşıdığı anlamı keşfedendir. Öğrenen,verilen bilgiler arasında uygun olanları seçen ve işleyendir. Öğrenen kendisine kazandırılmak istenen bir ilke de olsa,onun anlamını bulmak,diğer ilkelerle ilişkisini kurarak ve daha önce öğrendikleriyle bağdaştırarak ona anlam vermek zorundadır.

OLUŞTURMACI KURAMLAR Öğrenme sürecinde bireyin daha aktif rol alması gerektiğini,ayrıca bilginin birey tarafından yalnız başına oluşturulamayacağını,bireyin içinde yaşadığı toplumunda bilginin oluşturulmasında etkili olduğunu belirtmektedir. Bireyler karşılaştıkları yeni bilgileri önce mevcut olan bilgileri ile karşılaştırırlar.Yeni bilgi mevcut bilgiler ile uyum gösteriyorsa hafızalarına yeni bilgiyi yerleştirirler.Ancak yeni bilgi,eski bilgiler ile uyumsuzluk gösteriyorsa zihinsel yapılarında şekillendirmeler yaparak,yeni bilgiyi eski bilgileri ile bütünleştirirler.