TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ARASINDA BESLENME BİLGİ DÜZEYLERİ VE VÜCUT KİTLE İNDEKSİ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? İbrahim N. I. Abuawad1, Muhammed Abdullayev1,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Esin Kulaç, Erol Gürpınar, Meral Öncü
Advertisements

4. Uluslararası Hastane ve Sağlık Yönetimi Kongresi
BAŞLIK METNİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN 25. DÜNYA ÜNİVERSİTELER KIŞ OYUNLARI ERZURUM 2011 VE BRANŞLARI HAKKINDAKİ.
SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
HEMŞİRELERİN SÜREKLİ EĞİTİM ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ Gülşen Güner Üzel* , Resmiye Özdilek**,Nihal Öztürk***, Sevim Ulupınar Alıcı****
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
Tıp Fakültesi Birinci ve İkinci Sınıf Öğrencilerinin Tamamlayıcı ve Alternatif Tıp Yöntemleri Hakkında Bilgi, Tutum ve Davranış Farklılıkları  Hazırlayanlar:
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
Elif AKYOL & Halil BİLİR
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
Uygulamalı Örneklem Seçimi
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
HEMŞİRELERİN HASTA HAKLARI KONUSUNDA BİLGİ DÜZEYİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE BİR ÖRNEK UYGULAMA Mahperi KAVAK.
NEDEN TIP FAKÜLTESİ. Derya SEZEN. , Aysun KELEŞOĞLU. , Emine KARAHAN
1. İki Yönlü ANOVA İki bağımsız değişkenin bir bağımlı değişken üzerine etkisini araştırırken bağımsız değişkenlerin bağımlı değişken üzerine etkilerini.
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
TEMEL TIP BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ İLE KLİNİK BİLİMLER ÖĞRENCİLERİ ARASINDA MESLEĞE BAKIŞ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? SUNANLAR: Batuhan TAVEL, Recep KAPLAN,
*Hülya ÖZKAN **Yasemin AKBAL ERGÜN
TEST İSTATİSTİĞİNİN SEÇİLMESİ
A.Ü ARAŞTIRMA HASTANESİNE BAŞVURAN HASTALAR MEMNUN MU?
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
Uygulamalı Örneklem Seçimi
SPORUN OKUL BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
MEASUREMENT *Nazan SONDAÇ *Didem ATASEVEN *Halise ARGUÇ.
5.GRUP Şule Şahin Tuğba Karakuş Gizem Osan
ÖNEMLİLİK TESTLERİ Dr.A.Tevfik SÜNTER
Amaç: Organ yetmezliği insidansı (toplumdaki hastalık sayısı oranı) tüm dünyada artmakta olup, organ nakli olmayı bekleyen hastalar da uygun organ beklerken.
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ AİLE HEKİMLİĞİNİ NE KADAR TANIYOR? Beyza Boğa*, Merve Ayşe Atmaca*, Uğur Can İzlimek*, Kadir Özmen**, Nagihan Külahlıoğlu**,
KADIN, BESLENME VE SAĞLIK
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
İLERİ ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ DERSİ MAKALE SUNUMU
LADİK İLÇESİ İLK VE ORTA ÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN KİTAP OKUMA ALIŞKANLIK DÜZEYLERİ VE OKUMA GÜDÜLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ ÖĞR. GÖR. KADİR YALINKILIÇ ONDOKUZ.
İki Ortalama Farkının Test Edilmesi
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNDE DEPRESYON BELİRTİLERİ TAŞIMA DURUMU
GİRİŞ BULGULAR YÖNTEM SONUÇ

TIP ÖĞRENCİLERİNDE DERSLERE KATILIMI ETKİLEYEN FAKTÖRLER İnsan hayatının yegâne bekçisi olan doktorların şüphesiz ki nitelikli bir eğitim almaları hem.
İSTATİSTİKTE GÜVEN ARALIĞI VE HATALAR
1 HAVA YOLU OBSTRÜKSİYONU TANISINDA FEV 1 /FEV 6 ORANININ YERİ İlknur Başyiğit 1, Haşim Boyacı 1, Serap Argun Barış 1, Cavit Işık Yavuz 2, Füsun Yıldız.
EGZERSİZİN VİTAL BULGULAR ÜZERİNE ETKİSİ
Bilişim Teknolojileri için İşletme İstatistiği
POLATLILILAR FER İ YA NUR TA Ş KAYA-EZG İ M İ HR İ BAN TARHAN.
3-BULGULAR 1-GİRİŞ 2-YÖNTEM2-YÖNTEM Araştırma kesitsel olarak yapılmıştır. Çalışma Eylül ayı 2012’de Erzurum merkezde yapılmıştır. Çalışmanın evreni Erzurum’un.
İstatistik-3 Prof.Dr. Cem S. Sütcü Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Bilişim A.B.D. cemsutcu.wordpress.com.
Araştırmanın Başlığı Kayseri Melikşah Üniversitesi psikoloji bölüm öğrencileri ile diğer bölüm öğrencilerinin empati yapma eğilimlerinin incelenmesi.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazar segmentasyon kararları için farkların nasıl kullanıldığını öğrenmek t testinin ve z testinin ne zaman kullanılması gerektiği.
Doç.Dr. FİKRET RAMAZANOĞLU Hazırlayanlar ELİF OFLU & K.TANYA ŞAMDAN
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
Araş. Gör. Dr. N. Emel ELVERİCİ ARDIÇ
VİTAMİNİ KABUĞUNDA.
GRUP: VİTAMİNİ KABUĞUNDA
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ MERKEZ KAMPÜSÜNDE EĞİTİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN TEMEL AFET BİLGİ DÜZEYLERİNİN ÖLÇÜLMESİ Uğur YAYLA, Nurçin KÜÇÜK KENT, Ünal YAPRAK,
Hatice Şimşek Keskin***
PANSİYONLU OKULLARDA ÇALIŞAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLERİNİN KARAR VERMEDE ÖZ SAYGI ve KARAR VERME STİLLERİ Yasin DEMİRCAN, Vedat AYAN Tekışık Anadolu.
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
UYGULAMA II.
HEMŞ.MELİKE ÇELİK DOÇ.DR.ÖZLEM UĞUR DOÇ.DR.EZGİ KARADAĞ
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzeylerinin Belirlenmesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Bu poster 70X110 cm olarak hazırlanmıştır.
Sunum transkripti:

TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ ARASINDA BESLENME BİLGİ DÜZEYLERİ VE VÜCUT KİTLE İNDEKSİ AÇISINDAN FARK VAR MIDIR? İbrahim N. I. Abuawad1, Muhammed Abdullayev1, M. Yusuf Göğebakan1, Gülper Şentürk1 1 Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. sınıf öğrencisi GİRİŞ Toplumun önemsemediği sağlıksız ve düzensiz beslenmenin, aslında birçok hastalığın altında yatan ana neden olduğu yapılan araştırmalar sonucunda kanıtlanmıştır. Dengeli ve sağlıklı beslenmemenin sağlık harcamalarını da kat kat artırdığı bilenen ve araştırmalarda ispat edilmiş bir gercektir. Toplumu sağlıklı beslenme konusunda bilinçlendirecek olan sağlık alanında öğretim gören kişilerin sağlıklı beslenme hakkındaki bilgileri önem arz etmektedir. Bu araştırma Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 2. ve 5. sınıf öğrencilerinin beslenme bilgi düzeylerinin sınıflar arasında nasıl değiştiğini belirlemek için yapılmıştır. ÖZET Bu araştırmanın amacı tıp fakültesindeki öğrencilerin beslenme bilgi düzeyi ve vücut kitle indeksi açısından sınıf düzeyleri(2. ve 5. sınıf) arasında fark olup olmadığını araştırmaktır. Araştırmada 20’si 2. sınıf 20’si 5. sınıf olmak üzere toplam 40 kişiye anket testi uygulanılarak yapılmıştır. Bu yöntem sonucu elde edilen bulgular dahilinde verilerin ayıklanması yapılmış hatalar bulunup düzeltilmiştir. Beslenme bilgi düzeyi, boy, kilo ve sınıf değişkenleri göz önünde bulundurularak değerlendirmeler yapılmıştır. Verilerin istatiksel analizi anova ve ki-kare testi uygulanarak yapılmıştır. Bu çalışmada sınıf düzeyleri arasında beslenme bilgi düzeyi ve vücut kitle indeksi bakımında belirgin bir farka rastlanmamıştır. Sağlık alanında öğrenim gören öğrencilerin bu konuda daha bilinçli olduğu ortaya çıkmıştır. MATERYAL-METOD Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi 2.sınıftan 250 kişi ve 5. sınıftan 200 kişi olmak üzere toplam 450 kişilik evrenden, 20’si 2. sınıftan ve 20’si 5. sınıftan rastgele seçilen öğrenciler örneklemi oluşturmuştur. ‘‘Tıp Fakültesi 2. ve 5. sınıf öğrencileri arasında beslenme bilgi düzeyleri ve vücut kitle indeksi (vki) açısından fark var mıdır?’’ başlıklı kesitsel anket araştırmasında; beslenme bilgi düzeyi, boy, kilo ve sınıf değişkenleri incelenmiştir. Her bir grup üyesi 2. ve 5. sınıftan ayrı ayrı onar kişi seçerek toplamda 20 kişi üzerinde araştırılan konu hakkında sorulan sorulara cevap almıştır. Bu yöntem sonucu elde edilen verilerin ayıklanmasi yapılmış, hatalar bulunup düzeltilmiştir. İstatistiksel olarak eldeki verilere ki-kare ve anova testi uygulanarak sonuçlar değerlendirilmiştir. TABLO-1. Bu çalışmaya 2.Sınıftan 20, 5. Sınıftan 20 kişi katılmıştır. TABLO 2. Kahvaltı yapanların ortalamaları 22,5 kahvaltı yapmayanların ortalamaları 22,4. Düzenli kahvaltı yapanlarla yapmayanlar arasında anlamlı bir fark yoktur (P=00,8). TABLO 3. 2. sınıf öğrencilerinin vki değerleri ortalaması 23,03 ±4,2, 5. sınıft öğrencilerinin ise 22,09±2,3 bulundu (p=0,38). TABLO 4. 2. Sınıf öğrencilerinin ortalama puanı 3,63 ±0,89 5. Sınıf öğrencilerinin ortalama puanı 3,7±0,98 bulundu. 2. Sınıf ile 5. Sınıf öğrencilerinin beslenme bilgi düzeyleri arasında anlamlı bir fark yoktur (p=0,8). SONUÇ Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencileri arasında yapılan araştırma sonucu beslenme bilgi düzeyleri ve vücut kitle indeksleri arasında fark olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. TARTIŞMA Sağlık alanında eğitim gören öğrencilerin beslenme konusunda bilinçli olduğu ortaya çıkarılmıştır. KAYNAKLAR 1) www.angelfire.com/vt/aslan/besindeger.htm 2) Vitaminler ve Diş Gelişimine Etkileri - Ege Üniversitesi dent.ege.edu.tr/yayinlarimiz/bitirme_tezleri/pdf/209.pdf 3)Orhan Köksal Gıda ve Beslenme kitabı 4) www.angelfire.com/wt/aslan/besindeger.htm