Halkla İlişkiler ve Halk Kütüphaneleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Web sitemizden kütüphane hizmetleri ve kaynaklarının kullanımı konusunda tüm bilgilere erişebilirsiniz.
Advertisements

Hazırlayan : Semiha SARAÇ
Özel Güvenlik Görevlisi ve Hasta İlişkisini Düzenleyen Temel Kurallar
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
ODTÜ KARİYER PLANLAMA MERKEZİ ve MEZUNLARLA İLETİŞİM
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ
İÇERİK 2  Yasal Yükümlülükler  Görünürlük Faaliyetleri  Görünürlük Araçları  SERKA Logosu  Görünürlük Kurallarına Riayet  Görünürlük.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
Güssün Güneş & İlkay Holt 9-11 Şubat 2006 Pamukkale Denizli
BÖLÜM X HALKLA İLİŞKİLER.
Halk Kütüphanelerinde Halkla İlişkiler
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ 2009 YILI PROGRAMI Kartal Belediyesi
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
KARTAL BELEDİYE BAŞKANLIĞI BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜDÜRLÜĞÜ 2011 YILI PROGRAMI (OCAK /15 MAYIS ARALIĞI) Kartal Belediyesi
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
KAYSERİ HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ DESTEK HİZMETLERİ ŞUBESİ EĞİTİM BİRİMİ
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
İletişim Araçları.
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
HALKLA İLİŞKİLER PERSONELLERİNİN NİTELİKLERİ VE SORUMLULUKLARI
X. HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
Hoşgeldiniz ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampusu Kütüphanesi.
HALKLA İLİŞKİLER Yrd. Doç. Dr. Hakan KİRACI.
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
İletişim ve Toplum 2010 Bahar
HALKLA İLİŞKİLER Elif KUŞLU PİŞKİN 2005.
Halkla ilişkiler Tüm işletmelerin varoluş ve işleyiş amaçlarını topluma yeterince açıklayabilme arzularıdır.
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Prof. Dr. Bülent Yılmaz Hacettepe Üniversitesi
SOSYAL VE KÜLTÜREL İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
HALKLA İLİŞKİLER Öznur Sarıahmetoğlu-Uzman Tıbbi Hizmetler Başkanlığı
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ ETKİNLİK VE ÇALIŞMALARI ( )
İLİMİZ DİĞER KÜLTÜR KAYNAKLARINDA OLDUĞU GİBİ KÜTÜPHANELER YÖNÜNDEN DE ZENGİN BİR GEÇMİŞE SAHİPTİR. HALK KÜTÜPHANESİ İLK DEFA ‘MİLLİ KÜTÜPHANE’ ADI İLE.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
Sağlık Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler
HALKLA İLİŞKİLER.
Öğretmenlik Mesleği.
HALKLA İLİŞKİLER.
HALKLA İLİŞKİLERE YAKIN KAVRAMLAR
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SOSYAL BİLGİLER Kitle iletişim’ in anlamı nedir?
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
ÜNİVERSİTELERDE YAPILMASI GEREKEN TEMEL UYARLAMALAR FUNDA ACARLAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü.
Halkla İlişkiler Sürecinde Kullanılan Yöntem ve Araçlar
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
HALKLA İLİŞKİLER -Tanım Halkla ilişkiler, bir örgütün toplumdaki kişiler ve gruplar ile etkileşim içine girerek, eylemlerini açıklamasını; toplumun desteğini.
Kütüphane ve Dokümantasyon
İletişim Araçları.
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Tanıtım Çalışma Grubu
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
Etkili Bir Seminer Nasıl daha iyi bir seminer verebiliriz?
Öğretim Yılı Oryantasyon Programı
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI – ATATÜRK ve İLETİŞİM 1.
Sunum transkripti:

Halkla İlişkiler ve Halk Kütüphaneleri Halk Kütüphaneleri İSTANBUL Bölge Semineri 13-14 Aralık 2007 Prof. Dr. Bülent Yılmaz Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Öğretim Üyesi E-posta : byilmaz@hacettepe.edu.tr

Halkla İlişkiler : Tanım Bir kurumun kamu (halk) ile olan ilişkilerinin düzeltilmesine yönelik çalışmalardır. Kamu ile bir kurum arasındaki iyi niyeti, karşılıklı anlaşmayı geliştiren çabalardır. Belirlenmiş hedef kitleleri etkilemek için hazırlanmış planlı inandırıcı haberleşme çabasıdır. Bir kuruluşu halka sevdirme ve saydırma sanatıdır. Halkın neyi sevdiğini öğrenip onu daha çok yapmak, neden hoşlanmadığını bilip onu yapmamaktır.

Halkla İlişkilerin Amacı Hizmet verilen kitleyi etkilemek; Hizmet verilen kitlenin kuruma karşı ilgi, güven ve sempati duymasını sağlamak; Kurumumuzu halka tanıtmak, onun hakkında halkın bilgilenmesini sağlamak; Halkın çıkarları ile kurumun çıkarlarını uzlaştırmak; Halkta kuruma karşı olumlu tutum ve davranışlar geliştirmek; Halkın yönetimle olan işlerini kolaylaştırmak; Halkla işbirliği içinde olmak, böylece işleri çabuklaştırmak ve kolaylaştırmak

Halkla İlişkiler: Temel İlkeler Halkla ilişkiler iki yönlü bir iletişim sürecidir. (İki yönlülük ilkesi) Halkla ilişkiler gerçekleri yansıtan dürüst bir uygulamadır. (Dürüstlük ilkesi) Halkla ilişkiler sabır isteyen sürekli bir çalışmadır. (Sabırlılık ilkesi) Halkla ilişkiler inandırıcı olmayı gerektirir. (İnandırıcılık ilkesi) Halkla ilişkiler bir uzmanlık işidir. (Uzmanlık ilkesi)

Halkla İlişkilerde Bulunacak Kişinin Taşıması Gereken Özellikler İnsan ve toplum psikolojisi, sosyoloji, ekonomi, işletme, hukuk ve genel kültür bilgisi olmalıdır. Dilini iyi kullanmalıdır. Dış görünümüne dikkat etmelidir. İnsanları sevmelidir. İşi ile ev yaşamını karıştırmamalıdır. Her zaman güler yüzlü olmalıdır. İçinde bulunduğu ortama göre davranmasını bilmelidir. Kişilerarası iletişim için önemli olan esneklik, sağduyu, espri ve hayalgücü ile araştırmacı yapıya sahip olmalıdır.

Kurumlarda Halkla İlişkiler Açısından Bulunması Gereken Özellikler Kurum güven verici olmalıdır. Kurum temiz olmalıdır. Kurum iç açıcı olmalıdır. Binanın dış görünüşü sevimli olmalı Salonlar iyi aydınlatılmış ve açık renge boyanmış olmalı. İyi havalandırılmalı ve sıcaklık 20-22 derece olmalı.

Kurum düzenli olmalıdır. Kurumlarda Halkla İlişkiler Açısından Bulunması Gereken Özellikler (devam) Kurum düzenli olmalıdır. Binanın dışı, bahçesi, koridorları ve giriş düzenli olmalı Salon ve odalardaki eşyalar en uygun ve kullanışlı biçimde yerleştirilmeli Masaların üstü, raflar dağınık olmamalı, kitaplar düzgün biçimde yerleştirilmelidir. Bilgisayar ve diğer araçlar en uygun yerlere konulmalıdır.

Halkla İlişkiler Çalışmalarında Aşamalar Bilgi Toplama (Anket vb.) Araştırma Planlama Uygulama

Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları 1. Yazılı Araçlar Gazeteler Dergiler Broşürler ve el kitapları Afiş, pankart ve el ilanları Mektup, kartvizit, pul vb. Duyuru panosu, ilan tahtası vb. Yer gösteren kütüphane tabelaları, raf yönlendirmeleri İstek-şikayet kutusu

Halkla İlişkilerde Kullanılan İletişim Araçları 2. Sözlü Araçlar Yüzyüze ve telefonla görüşme Toplantı, konferans ve seminerler 3. Görsel ve İşitsel Araçlar Radyo ve televizyon Film ve video kaset Sergi, fuar ve yarışmalar Açılış, yıldönümü vb. törenler İnternet, web

Kullanıcı (Okuyucu) Hizmetlerinde Halkla İlişkiler İlk gelen kullanıcıya kütüphane kullanım kuralları anlatılmalı Kullanıcılarla sürekli iletişim içinde olunmalı Kullanıcılara yardımcı olunmalı Kullanıcıya karşı hoşgörülü, nazik, yardımsever ve sabırlı olunmalı Web sayfası olmalı ve güncellenmeli Kütüphaneci kaynaklara hakim olmalı

Teknik Hizmetlerinde Halkla İlişkiler Kaynak sağlamada kullanıcıların önerileri alınmalı. Gelen kaynaklar kullanıcılara duyurulmalı. Gelen kaynakların teknik işlemleri hemen ve doğru biçimde yapılmalı Sansür uygulanmamalı

Sonuç Kütüphane öncelikle temel işlevlerini yerine getirebilir durumda olmalıdır. Kütüphane toplumsal bir kuruluştur. Toplumla ilişkiler zorunludur. Bunun iyi bir biçimde yapılması gerekir. Halkla ilişkiler bu konuda hizmet içi eğitim almanın yanı sıra kendi kendini geliştirme ve kişisel yaratıcılığa da bağlıdır. Halkla ilişkiler sayesinde kuruma ilişkin halkta yaratılacak olumlu duygu ve düşünceler kütüphanenin gelişmesine destek olur.

Sonuç (-devam) Halkla ilişkiler profesyonel birisinden yardım alarak ve planlı-programlı biçimde yapılmalıdır. Halkla ilişkiler kullanıcının kütüphane kapısında karşılaştığı görevlinin “Günaydın!” ya da “Merhaba!” sı ile başladığı ve ayrıntıda gizli olduğu unutulmamalıdır.

Teşekkürler