MERHABA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Temel Kavramlar
MERHABA.
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
YAPILANDIRMACILIK.
Eğitim Öğretimde Planlama
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
Program Geliştirme Süreci PLANLAMA UYGULAMA DEĞERLENDİRME
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
MERHABA.
MERHABA.
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
TEST HAZIRLAMA SÜRECİ.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Program geliştirmede içerik seçimi ve düzenlenmesi
MERHABA.
MERHABA.
PROGRAM TASARIMI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MERHABA.
Eğitimde Program Geliştirme İçerik
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
MERHABA.
Doç. Dr. Arif ALTUN Arş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU
Program Geliştimede İçerik
PROGRAM DEĞERLENDİRME
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
PROGRAM TASARISININ TEMEL ELEMANLARI: İÇERİK
MERHABA.
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
PROGRAM TASARISI HAZIRLAMA VE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ - YAZIMI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
ÜNİTE 9: DUYUŞSAL VE PSİKOMOTOR HEDEFLER
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Davranış yazımında dikkat edilecek bazı hususlar
SINIF YÖNETİMİ.
Öğretim içeriğinin seçimi ve düzenlenmesi
EĞİTİMDE PROGRAM HAZIRLAMA
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Probleme Dayalı Öğrenme
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Betimsel içerik Normatif içerik
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
İÇERİĞİN ÖĞRETİM İÇİN DÜZENLENMESİ
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 9
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
İçerİk Belİrtke Tablosu Ünİte Analİzİ
KAVRAM HARİTALARI.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 5
Sunum transkripti:

MERHABA

ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ İÇERİK

İÇERİK? KONULARIN HEDEFLERİ KAZANDIRACAK ŞEKİLDE SIRALANMASI

İÇERİK BELİRLEME İLKELERİ? HEDEFLERLE TUTARLI ÖĞRENCİ DÜZEYİNE, İLGİ ve İHTİYAÇLARINA UYGUN ÖĞRENCİNİN ÖN BİLGİLERİNE UYGUN SİSTEMATİK, AŞAMALI, KULLANILABİLİR, YARARLI BİLİMSEL, GÜNCEL, GEÇERLİ, ANLAMLI, SOMUT BİR ALANDA İLİŞKİLİ, BÜTÜNSEL OLAN (KAPSAMLI) DİKEY KAYNAŞIK, YATAY KAYNAŞIK GENELDEN ÖZELE DOĞRU SIRALI (TÜMDENGELİM) SONRAKİ ÖĞRENMELERE HAZIRLAYICI BİREYSEL ve TOPLUMSAL FAYDA SAĞLAYICI

İÇERİK DÜZENLEME YAKLAŞIMLARI DOĞRUSAL YAKLAŞIM SARMAL YAKLAŞIM MODÜLER YAKLAŞIM PİRAMİTSEL YAKLAŞIM ÇEKİRDEK YAKLAŞIM KONU AĞI-PROJE MERKEZLİ YAKLAŞIM SORGULAMA MERKEZLİ YAKLAŞIM

İÇERİK DÜZENLEME YAKLAŞIMLARI DOĞRUSAL YAKLAŞIM *BİLGİLER ARDIŞIK OLARAK SIRALANMIŞTIR. *ÖNCEKİ BİLGİ SONRAKİNİN ÖN KOŞULUDUR. *BİLGİLER BİLİNENDEN BİLİNMEYENE KÜÇÜK PARÇALAR HALİNDE DÜZENLENİR. *TYLER ve BLOOM TARAFINDAN DÜZENLENMİŞTİR. *BİLGİLER ÖNCE DAR OLARAK SIRALANIR. *ÖNCEKİ BİLGİ YERİ GELDİKÇE TEKRARLANIR ve GELİŞTİRİLİR. *ÖNCEKİ BİLGİLER SONRAKİNİN ÖN KOŞULUDUR. *BİLGİLER DAHA SONRA TEKRARLANACAĞI İÇİN KISMEN ESNEK BİR YAPIYA SAHİPTİR. *BRUNER TARAFINDAN DÜZENLENMİŞTİR. SARMAL YAKLAŞIM MODÜLER YAKLAŞIM *BİLGİLER KENDİ İÇİNDE ANLAMLI BÜTÜNLÜĞE SAHİP BİLGİ KÜMELERİ OLARAK DÜZENLENİR. *HER MODÜL DİĞERİNDEN BAĞIMSIZ OLARAK ÖĞRENİLEBİLİR. *MODÜLLER KENDİ İÇİNDE DİĞER İÇERİK DÜZENLEME YAKLAŞIMLARINI KULLANABİLİR. *VYGOTSKY TARAFINDAN DÜZENLENMİŞTİR. *İLK YILLARDA ORTAK ve GENİŞ KONULAR YER ALIR. *KONU KAPSAMI YILDAN YILA DARALIR ve KÜÇÜK BİRİMLERDE BİR ALAN UZMANLIĞINA DÖNÜŞÜR. *İÇERİK AYRINTILI ve KESİN BİÇİMDE BELİRLENMİŞTİR. KONU MERKEZLİDİR. ESNEK DEĞİLDİR. PİRAMİTSEL YAKLAŞIM

İÇERİK DÜZENLEME YAKLAŞIMLARI *ÖNCE GELİŞMEYE AÇIK ORTAK ve GENEL KONULAR (ÇEKİRDEK) ÖĞRETİLİR. *SONRA HER ÖĞRENCİ İLGİ ve İHTİYAÇLARINA GÖRE ALAN SEÇER ve UZMANLAŞIR. *PİRAMİTSEL YAKLAŞIMA GÖRE ÇOK ESNEKTİR ve ÖĞRENCİ MERKEZLİDİR. *ÇOKLU ZEKA KURAMI GİBİ UYGULAMALARLA HER ÖĞRENCİYİ KAZANMAYA ÇALIŞIR. *LİSELERİMİZDEKİ İLK SINIF ORTAK DERSLERİNİN SONRA ALANLARA AYRILMASI ve ÜNİVERSİTEDE BU TEMELLE SÜRDÜRÜLMESİNİN DAYANAĞIDIR. *DEWEY TARAFINDAN GELİŞTİRİLMİŞTİR. ÇEKİRDEK YAKLAŞIM KONU AĞI-PROJE MERKEZLİ YAKLAŞIM *ÖNCE KÜÇÜK PROJELER BELİRLENİR. ÇALIŞMA TAKVİMİ İLE BİRLİKTE ÖĞRENCİLERE VERİLİR. *ÖĞRENCİLER ELİNDEKİ PROJE İÇERİĞİNİ BELİRLER ve ÖĞRENİR. *YÜKSEÖĞRETİMDE YAYGIN OLARAK UYGULANIR. SORGULAMA MERKEZLİ YAKLAŞIM *İÇERİK ÖĞRENCİ SORULARIYLA BELİRLENİR. *İLERLEMECİLİK FELSEFESİNİ ESAS ALIR. ÖĞRENCİYİ EN FAZLA MERKEZE ALAN YAKLAŞIMDIR. *YÜKSEK LİSANS DÜZEYİNDE YAYGIN OLARAK UYGULANIR. *DEWEY TARAFINDAN GELİŞTİRİLMİŞTİR.

BELİRTKE TABLOSU? *DERSİN KAPSAMINI NİTEL ve NİCEL OLARAK ÖZETLER. *DEĞERLENDİRMEDE KULLANILACAK SORU SAYISINI GÖSTERİR, ÖLÇMEDE KAPSAM GEÇERLİLİĞİNİ SAĞLAR. *HEDEFLERİN HANGİ ÜNİTE/KONUDA ve HANGİ ÖĞRENME DÜZEYİNDE YOĞUNLAŞTIĞINI GÖSTERİR, KONUNUN ÖNEM DÜZEYİNİ BELİRTİR. *ÖNEM DÜZEYİ DAHA YÜKSEK KONUDA EĞİTİM DURUMLARININ DAHA ETKİLİ DÜZENLEMESİ İÇİN ÖN BİLGİ VERİR.

DOSTÇA KALIN