PROJE TABANLI ÖĞRENME NEDEN GEREKLİDİR?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Advertisements

Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Öğrenci Merkezli Eğitim
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
K A L İ T E O K U L L A R I M E R K E Z İ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
TEMEL İZCİLİK BİLGİLERİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME Konu Adı: Dünyamızın İklim Zenginliği.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
21. Yüzyıl becerileri.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
Ünite Portfolyö Sunumu
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği
YANSITICI DÜŞÜNME.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
MÜHENDİSLİK EĞİTİMİNDE PROBLEME DAYALI ÖĞRENME MODELLERİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
1. KUŞAK DÜZEN.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Eğİtİcİ Oyuncaklar Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
Doç. Dr. Murat Özdemir Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Teknoloji ve tasarım dersi
Teknoloji Nedir?.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Makro Uygulamada Sosyal Hizmet Uzmanının Özellikleri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

PROJE TABANLI ÖĞRENME NEDEN GEREKLİDİR?

Proje Nedir? Proje Tabanlı Öğrenme Nedir? Proje Tabanlı Öğrenmenin Amaçları Nelerdir? Proje Tabanlı Öğrenmenin Üstünlükleri Nelerdir?

Proje Nedir? Zihinsel kurgulama, imgeleme(hayal etme), öğrenmeler arası ilişkiler kurmayı sağlayan tasarılardır.

Proje Tabanlı Öğrenme Nedir? Proje tabanlı öğrenme, projeyi alt yapı unsuru olarak gören bir öğrenme anlayışıdır. Proje, düşünme, hayal etme, kurgulama demektir. Düşünme, hayal etme ya da kurgulama tabanında yükselen bir öğrenme anlayışı ise, kendi öğrenmesinin sorumluluğunu üstlenmiş, yaratıcı bireyler yetiştirmeyi ve bunu gerçekleştirecek bir öğrenme sürecini öngörür.

Proje Tabanlı Öğrenmenin Amaçları Nelerdir? Öğrenme sorumluluğunu alabilen, Yaratıcı fikirler üretebilen, Bilgiye ulaşma yollarını keşfeden, Kendi çalışma planlarını oluşturabilme becerisi kazandırabilen Farklı yöntemler, çözüm yolları geliştirebilme becerisi kazandırabilen, İşbirlikçi çalışabilen bireyler yetiştirmektir.

Proje Tabanlı Öğrenmenin Üstünlükleri Nelerdir? Projeler, öğrencilerin hayal güçlerini geliştirir. Öğrencilerin sorumluluk almalarını sağlar Çalışma takvimleri oluşturmayı öğrenerek bu sayede adım adım sonuca nasıl ve ne kadar gittiklerini görürler Belirli bir zaman dilimi içinde, gerekli çaba harcanarak bir projenin tasarlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi ile ilgili becerilerin gelişmesini sağlar.

Projenin odaklandığı konuların öğrenilmesini ve ilgili konuda uzmanlaşmayı sağlar. Öğretim teknolojisinin etkilice kul1ammına dönük bilgi ve becerilerin gelişmesini sağlar. En az dış yardımla hem bireysel hem de grup olarak çalışabilme becerisinin kazanılmasını sağlar.

Öğrenciyi, özerk, tasanmcı, yaratıcı ve üretken kılar. Kendine güven ve kişisel saygınlık duygusunu geliştirir. Öğrencinin sahip olduğu bilgileri uygulamaya dökmesini sağlar, öğrenci sahip olduğu bilgi ve becerilerin farkına varır. Karşılaştıkları problemlere işbirliği içinde çözüm getirmeyi öğrenirler.

Hazırlayan : Gülay PARLATICI Kaynak: MEB,Resimlerle proje tabanlı öğrenme