DEĞER VE ENTELEKTÜEL SERMAYE Yıldız Teknik Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Tek Pazar Çoklu faaliyet rekabeti
Advertisements

Rekabet gücünün, ülkelerin ekonomik kalkınmışlığının ve toplumsal refah seviyesinin bir göstergesi haline geldiği 21. yüzyılda, gelişmiş tüm ülkeler kıyasıya.
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
PAZARLAMA STRATEJİLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
ENTELEKTÜEL SERMAYE.
Mesleki Uzmanlık Alanlarının Gelişiminde Kurumsallaşmanın Önemi
, BURSA MÜKEMMELLİKLE GELECEĞE HAZIRLIK.
Üniversite Sanayi İşbirliğinde İskandinav Modeli
İşletmelerde Finansman- Önemli Unsurlar Dr. Aydın Öztunalı 14 Mayıs 2008 Hacettepe Üniversitesi Teknokent Ankara.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
ÖRNEKLERLE ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ
Yrd. Doç. Dr. Arzdar KİRACI Başkent Üniversitesi
STRATEJİK PAZARLAMA MATRİSLERİ
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
ENTELEKTÜEL SERMAYENİN ÖNEMİ VE UYGULANABİLİRLİĞİ
TEST – 1.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
AKILLI ŞEBEKELİ KİM İŞLETECEK ? Murad ŞERALIOĞLU İGDAŞ EĞİTİM MÜDÜRÜ
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
Prof. Dr. İlkay KUŞCU Doç. Dr. Tuğba UÇMA UYSAL
“IP Universities” Istanbul, April 14 to 15, 2011 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Collaboration with Universities Ms. İffet İyigün Meydanlı,
İKTİSAT Girişimcilik - Girişimciliğe Giriş -.
Açık İnovasyon ve Fikri Varlıklar Sertaç Köksaldı İnovasyon ve Sınai Mülkiyet Hakları Konferansı 4 Aralık 2009.
İŞLETMELERİN PİYASA DEĞERİNİN GERÇEĞE UYGUN ŞEKİLDE SUNULMASI İÇİN FİNANSAL RAPORLARIN DİPNOTLARINDA ENTELEKTÜEL SERMAYE UNSURLARININ KULLANIMI Öğr. Gör.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
1. 2 İşletmelerin genel amaçları 3 Değer Arttırma: İş letme piyasa de ğ erini hissedarları açısından maksimum yapmalıdır 4.
Yrd. Doç. Dr. Serkan TERZİ, SMMM
İÇ GİRİSİMCİLİK.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
Entelektüel Sermayenin Raporlanması: Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme
ÜNİTE 1 FİNANSAL YÖNETİM VE FONKSİYONLARI
Firma Değerleme Modelleri
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
Yenilik ve Yeni Ürün Altunışık-Özdemir-Torlak.
2 Pazarlama Strateji ve Planlarının Geliştirilmesi
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
1 Kurumsallaşma Ve Mesleki Saygınlık İlişkisi Erol Demirel SMMM 2 Haziran 2016/Ankara.
Stratejik Pazarlama 2. Hafta
1501 TÜBİTAK Sanayi Ar-Ge Projeleri Destekleme Programı.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
PAZARLAMA İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR VE PAZARLAMA ANLAYIŞLARI
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Finans Nedir Finans, işletmenin gereksinim duyduğu fonların en uygun koşullarda ele geçirilmesi ve ele geçirilen fonların en etkin kullanımını sağlamaktır.
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
5. İŞLETMENİN GELİRLERİ.
ÜRÜN ve FİYATLANDIRMA ÜRÜN KAVRAMI ve ÇEŞİTLERİ ÜRÜN GELİŞTİRME SÜRECİ
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
İÇİNDEKİLER Finansal Amaç, Finans Fonksiyonu, Finansal Çevre Finansman Nedir? Finansal Yönetimin Amaçları Firmanın Organizasyonu İşletme Örgütlerinde Biçim.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
İÇİNDEKİLER KISIM-I Faaliyet Raporu, Finansal Tablolar, Amortismanlar, Vergiler, Nakit Akımları Finansal Tablolar ve Yıllık Raporlar Amortismanlar Firmalarda.
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1. BÖLÜM FİNANSAL YÖNETİMİN TANIMI VE AMACI
Sunum transkripti:

DEĞER VE ENTELEKTÜEL SERMAYE Yıldız Teknik Üniversitesi Prof. Dr. Yonca GÜROL Yıldız Teknik Üniversitesi 30.06.2012

Firma Çıkarlarına Uygun Amaçlar Hissedar Çıkarlarına Uygun Amaçlar Firmanın Amaçları Firma Çıkarlarına Uygun Amaçlar Büyümek, Süreklilik, Rekabet üstünlüğü, Hissedar Çıkarlarına Uygun Amaçlar Daha Fazla Kazanç, İdeolojik Amaçlar - Sosyal Fayda, Çevreye Katkı,

1960’ lı Yılların Başı KAR MAKSİMİZASYONU 1930’ lu Yıllar KAR MAKSİMİZASYONU

1990’ lı Yılların Başı KAR MAKSİMİZASYONU 1960’ lu Yıllar KAR MAKSİMİZASYONU

Günümüzde, ekonomik amaçlar yerine sürdürülebilirlik önem kazanmaya başlamıştır. Firmaların amaçları artık yalnızca bilanço karı değildir. Yeni TTK ile birlikte dış denetim ve kurumsallaşma olguları, mali müşavirlik mesleğinin de boyutlarını değiştirmeye başlamış ve “değer” yaratmayı gerekli hale getirmiştir.

Peki “DEĞER” Nedir? Değer, bir şeyin önemini belirlemeye yarayan soyut ölçü, kıymet olarak tanımlanabilir.

Yeni ekonomide bir şirketin değeri; gelirleri, P/D oranları veya piyasa payı gibi ölçütlerle değil entelektüel sermeye, örgüt kültürü, müşteri sadakati ve marka gibi unsurlarla anlaşılmaktadır.

Piyasa Değerini Yükselten Faktörler Markaların tanınması Sanayide öncü vizyonları Patentleri ve hamleleri Müşterilerin sadakati, erişimi Yenilikçi iş yaratmaya dönük fikirleri Gelecek vaat eden ürünler üretmeleri

DEĞER KAVRAMI VE DEĞER ESASLI YÖNETİM Mali müşavirler, ilişkide bulunduğu kişi / kurumları göreceli önem derecesine göre bir sıralamaya tabi tutmalı ve öncelikli olarak kimin için değer yaratacağını belirlemelidir. İkinci olarak söz konusu müşterilerin beklentilerinin neler olduğu dikkate alınmalıdır.

GÜNÜMÜZDE GEÇERLİ FİRMA AMACI ÖYLE İSE, GÜNÜMÜZDE GEÇERLİ FİRMA AMACI ?

AMAÇ, DEĞER MAKSİMİZASYONU (Value Maximization)

FİRMANIN BUGÜNKÜ DEĞERİNİ, HİSSEDARLARI AÇISINDAN MAKSİMUM KILMAKTIR. FİRMANIN AMACI: FİRMANIN BUGÜNKÜ DEĞERİNİ, HİSSEDARLARI AÇISINDAN MAKSİMUM KILMAKTIR.

Günümüzde Değeri Yaratan Temel Unsur ENTELLEKTÜEL SERMAYE Klasik Üretim ve Klasik Pazarlama Devri Bitmiştir. Patent Marka Hak Know-How ve vb. Yaratamıyorsanız Rekabet Şansınız Çok Zordur.

Entelektüel Sermaye, Entelektüel Varlık ve Entelektüel Mülkiyet DEĞER Somut Sahiplik Entelektüel Mülkiyet Entelektüel Varlık Entelektüel Sermaye Soyut Stratejik Dizilim

Entellektüel Sermaye Unsurları İnsan Sermayesi Yapısal Sermaye Müşteri Sermayesi İlişki Sermayesi Sosyal Sermaye Rekabetçi Sermaye Diğer Unsurları

Ölçemediğimiz değeri yönetemeyiz. Entelektüel Sermaye Geliştirme Platformu’nun temel amacı, “değer”in ölçülmesine ve yönetilmesine olanak sağlamaktır.