CÜMLEDE ANLAM İLİŞKİLERİ - 1

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
CÜMLEDE ANLAM.
Advertisements

HAYATIN İÇİN TALİMATLAR :  Çavdar ye.  İnsanlara istediklerinden fazlasını ver, ve bunu kalben isteyerek yap.  En sevdiğin şiiri ezberle.  Duyduğun.
Makale İnceleme Soruları
PARÇADA ANLAM.
Ders:Türkçe Konu: BAĞLAÇLAR
Bu India’dan gelen TANTRA.
TÜRKÇE / Olay Yazıları (Öykü-Roman)
CÜMLE ANLAMI HAZIRLAYAN:BUKET MAMAHAR AÇIKGÖZ
PARAGRAFTA ANLAM.
PARAGRAFTA ANLAM. Soru 1 Aşağıdaki cümlelerde bir paragraf oluşturulursa hangisi ilk cümle olur? A)Hatta halk arasında hikâye denilince masal akla gelir.
 ANLAMI PEKİŞTİRMEK GÜÇLENDİRMEK VE ÇEKİCİ KILMAK İÇİN DEĞİŞİK YOLLARLA OLUŞTURULAN SÖZCÜK GRUPLARINA İKİLEME DENİR.
T.C. Erciyes Üniversitesi Ziya Eren Eğitim Fakültesi
CÜMLEDE ANLAM Cümle anlamı, verilen bir cümlenin anlamını bulup ifade edebilmekle ilgilidir. Yani bir cümleyi aynı anlama gelecek şekilde biraz daha farklı.
B) Bir defasında beli incindi, nasıl olduysa oldu ayağı takılmış.
PARAGRAF NEDİR? Bu sözcük,Yunanca kökenlidir.’’Yazı Bölümü’’anlamına gelir.Türkçe’mizde ise’’Bölümce’’sözcüğü önerilmektedir. Paragraf,bir düşünceyle ilgili.
ANLATIM BOZUKLUKLARI.
9. Sınıf Dil ve Anlatım MAYIS.
KONU CÜMLEDE ANLAM.
TÜRKÇE / Parçada Anlam PARÇADA ANLAM Ana Düşünce Yardımcı Düşünce.
1.Soru Aşağıdaki cümlelerin hangisinde büyük harflerin kullanımıyla ilgili bir yanlışlık yoktur? A) Köydeki çocuklara okumayı Fatma Hanım öğretti.
1)Aşağıdaki cümlelerin hangisinde, söylenenin duygusu söz konusudur?
OKUMANIN İLKELERİ.
SÖZCÜKTE ANLAM SORULAR:
CÜMLEDE ANLAM.
Cümlede Anlam.
TÜRKÇE / Paragrafın Anlam Yönü
1) “Meydanda telefon kulübesini göremiyor, ama, yine de arıyordu
CÜMLE ÇEŞİTLERİ YÜKLEMİNİN TÜRÜNE GÖRE 2) ÖĞELERİNİN DİZİLİŞİNE GÖRE
Aşağıdaki cümlelerin hangisinde ulama yapılabilir?
Yönetici Kimdir Yönetici bir işi yapmak için insanları ve kaynakları yöneten kimsedir. Yöneticilerin bir çok özelliği olması gerekir.
Hazırlayan Aysun BİLGİÇ Türkçe Öğretmeni
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
SÖZCÜKTE ANLAM.
1. Aşağıdaki yargılardan hangisinin nedeni belirtilmemiş
1. Sonsuza (I) dek yaşayacak (II) olan sanatçıların (III) arzuladıkları şey doğanın (IV) tablosunun güzelliklerle boyalı (V) olmasıdır. Bu cümlede numaralanmış.
SÖZCÜKTE ANLAM.
Soru 1. İnsan bir kışını burada geçirse ( ) yalnız müzik dinlese ( ) yalnız bu yankılı havayı koklasa ( ) Yukarıdaki cümlede parantezle gösterilen yerlere.
Mitat Zorlu 1 Bu varlıklar kelebek, kurbağa, horoz, horoz ve penguen şeklinde dizilmişler. Adı ve Soyadı: ……….……………………………. 04 Mayıs 2009 Pazartesi Matematik.
ANLATIM BOZUKLUKLARI Duygu ve düşüncelerin dil aracılığıyla anlatılmasına ANLATIM denir. Dil ve düşünce arasında iyi bir bağın kurulamaması, anlatım gücünü.
1.Soru Aşağıdaki yargılardan hangisinin nedeni belirtilmemiş?
Eş Anlamlı (Anlamdaş) Sözcükler Karşıt (Zıt) Anlamlı Sözcükler
1.soru ………………….. önemini öğrenmeden , ……………….önemini anlayamazsın Cümlesindeki boş bırakılan yerlere aşağıdaki sözcük çiftlerinden hangisi getirilebilir.
CUMLEDE ANLAM.
SÖZ ÖBEKLERİ (GRUPLARI)
1. Sonsuza (I) dek yaşayacak (II) olan sanatçıların (III) arzuladıkları şey doğanın (IV) tablosunun güzelliklerle boyalı (V) olmasıdır. Bu cümlede numaralanmış.
4.SINAV BAŞARILAR Başarı, kazanacağım diyebilenlerindir.
TELİF HAKKI.
Ebru SEVİM Meltem DEMİR Ders: Türkçe Sınıf: 5
OKUMANIN İLKELERİ.
ANLATIMDA ANLATICININ TAVRI. Anlatımda Anlatıcının Tavrı : Bir olay, bir durum kar ş ısında ki ş inin takındı ğ ı davranı ş a tavır denir. Anlatıcı, konuyu.
PARAGRAFIN BÖLÜMLERİ. Paragrafın Bölümleri Hikâye, deneme gibi yazıların giri ş, geli ş me, sonuç bölümleri oldu ğ u gibi paragrafın da vardır. a. Paragrafın.
ATASÖZLERİ VE DEYİMLER
EŞ ANLAM ( ANLAMDAŞ) NE DEMEKTİR? AYNI OLAN kelimelerdir
 Sözün, cümlede genel anlatıma aykırı olması. Bu hastalığa yakalananların küçük bir kısmının ölüm şansı vardı.  Yakın anlamlı ya da öyle görünen kelimelerin.
SÖZCÜKTE ANLAM Anlamı olan ya da tek başına anlamı olmadığı halde cümle kuruluşunda görev yapan anlatım Birimlerinin en küçüğüne sözcük (kelime) denir.
PARÇADA ANLAM Parçada anlam şiir ve paragraftan oluşur.
CÜMLEDE ANLAM İLİŞKİLERİ - 1
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
O, şiirinin yanı sıra, eleştirici denemeleriyle de Türk şiirine biçim açısından değerli tohumlar eken yenilikçi bir yazın adamı. Şiirinin dünya şiiriyle.
KIZILDERE ÖĞRETİM OKULU ANLATIM BOZUKLUKLARI HAZIRLAYAN: MURAT COŞGUN.
KONU: Yaşantımız süresince ya bir şeyler okur, bir şeyler yazarız ; ya da bir şeyler dinler, bir şeyler konuşuruz. Bütün bunların ele aldıkları, işledikleri.
TEOG NEDEN-SONUÇ AMAÇ-SONUÇ ÖZNEL NESNEL
Bu India’dan gelen TANTRA.
Değer Bilinçlendirme Yaklaşımı
Tarih Nedir?.
FİİLİMSİ (EYLEMSİ).
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI II DERS XII
HAZIRLAYAN: Kübra ASLAN Erciyes Üniversitesi Türkçe Öğretmenliği
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

CÜMLEDE ANLAM İLİŞKİLERİ - 1 TÜRKÇE / Cümlede Anlam İlişkileri - 1 CÜMLEDE ANLAM İLİŞKİLERİ - 1

CÜMLEDE ANLAM İLİŞKİLERİ - 1 TÜRKÇE / Cümlede Anlam İlişkileri - 1 CÜMLEDE ANLAM İLİŞKİLERİ - 1

Eş Anlamlı Cümleler TÜRKÇE / Cümlede Anlam İlişkileri - 1 Genellikle eş anlamlı sözcüklerle oluşturulan farklı cümlelerin aynı anlamı karşılamasıyla oluşur. Örnekler Eğitimin amacı kaliteli bireyler yetiştirmektir. Eğitimde maksat nitelikli insanlar elde etmektir. Aile iyi bir toplumun temeli ve teminatıdır. Yuva toplumun çekirdeği ve güvencesidir. Konuyu genel hatlarıyla ele aldık. Konuyu ayrıntılarına girmeden işledik.

TÜRKÇE / Cümlede Anlam İlişkileri - 1 “Daha önce de bu olayla karşılaşmıştım.” cümlesi aşağıdaki cümlelerden hangisiyle anlamdaştır? a) Aklımdan geçenler gerçekmiş gibi sevindim. b) İçimden geçenleri onu kırmayacak şekilde söyledim. c) Vaktiyle böyle bir şey benim de başımdan geçmişti. d) Sofraya gelen tatlı, az önce gönlümden geçmişti.

TÜRKÇE / Cümlede Anlam İlişkileri - 1 “Ders alınmış başarısızlık, başarı demektir.” Aşağıdakilerden hangisi bu cümleyle aynı anlamdadır? a) Başarısızlığı doğru değerlendirmek, kişiyi başarıya götürür. b) İnsan sevdiği işi yaparsa daha başarılı olur. c) Başarıya ulaşan insanlar, başarısızlıktan korkmayanlardır. d) Başarıya ulaşmak için çok çalışmak ve azimli olmak gerekir.

Yakın Anlamlı Cümleler TÜRKÇE / Cümlede Anlam İlişkileri - 1 Yakın Anlamlı Cümleler Birebir aynı anlamı karşılamasa da aynı bakış açısı ve benzer yaklaşımla ortaya konmuş cümlelerdir. Örnekler Toplum bilgili, kültürlü insanlarla kalkınır. İnsanlık görgülü, eğitimli insanlara muhtaçtır. Öğretimin yanında eğitim ihmal edilmemelidir. Eğitimsiz bir öğretim yarardan çok zarar getirir.

TÜRKÇE / Cümlede Anlam İlişkileri - 1 “Klasik eserleri okumaya en çok, kendi yazdıklarımı tekrar ettiğimi hissettiğim zamanlarda ihtiyaç duyarım.” Aşağıdakilerden hangisi bu cümleye anlamca en yakındır? a) Kimi eserlerin her dönemde okunurluğunu sürdürdüğü bilinir. b) Bir yazarın okuduklarından etkilenmeden yazması mümkün değildir. c) Her eser, başka metinlerden alınan parçalarla renklenen bir tablodur. d) Çağını aşmış eserleri okuma, yaratıcılığı besleyen bir etkinliktir.

TÜRKÇE / Cümlede Anlam İlişkileri - 1 "Ben, sadece gül alıp gül satan bir yazar olmadım." cümlesine anlamca en yakın olan cümle aşağıdakilerden hangisidir? a) Toplumsal konuların işlendiği eserler daha çok beğenilir. b) Bir eserde hem güzellikler, hem de aksaklıklar dile getirilmelidir. c) Bir eserin yazımında yazarın çok titiz olması gerekir. d) Bütün sorunların aynı eser içinde anlatılmasına gerek yoktur.

Karşıt Anlamlı (Anlamca Çelişen) Cümleler TÜRKÇE / Cümlede Anlam İlişkileri - 1 Karşıt Anlamlı (Anlamca Çelişen) Cümleler İfade ettikleri düşünce yönünden birbiriyle bağdaşmadığı için çelişen ve aralarında anlamca zıtlıklar bulunan cümlelerdir. Sözcüklerde olduğu gibi birebir zıtlık değil aynı konuya farklı yaklaşımlar aranmalıdır. Örnekler Çocuklar ve yetişkinler aynı kitaplardan hoşlanmaz. Kitap konusunda yetişkin ve çocuk ayrımı yapılmamalıdır. Herkes her alanda başarılı olamayabilir. Çok çalışırsan başaramayacağın şey yoktur.

TÜRKÇE / Cümlede Anlam İlişkileri - 1 I. Romanda anlatılan, ne kadar çekici olursa olsun onu değerli kılan anlatımdır. II. Sanatçı, romanda kahramanları kendi dilleriyle konuşturmalıdır. III. Romanın önemini artıran dil değil, konudur. IV. Romanın dilinin ağır olması, konunun anlaşılmasını zorlaştırır. Yukarıda numaralanmış cümlelerden hangileri anlamca birbiriyle çelişir ? A) I ve II B) III ve IV C) II ve IV D) I ve III

TÜRKÇE / Cümlede Anlam İlişkileri - 1 “Çevre ve ortam, bir kişinin davranışlarının biçimlenmesinde birinci etkendir.” Aşağıdakilerden hangisi bu cümlenin anlamıyla çelişir? Düşünce ve davranışlarımız, bulunduğumuz toplumla aynı çizgide olmayabilir. b) Çevre ve ortam, insanların kalıtımsal özellikleri konusunda bilgi vermez. c) Bilgi ve kültür, insanların düşünce ve davranışlarında her şeyden çok etkilidir. d) Her canlı, kendi doğal ortamında doğar ve gelişir.

CÜMLEDE ANLAM İLİŞKİLERİ - 1 TÜRKÇE / Cümlede Anlam İlişkileri - 1 CÜMLEDE ANLAM İLİŞKİLERİ - 1