ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

GELİŞİM VE ÖĞRENME.
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Menar Abaküs Mental Aritmetik Programı
Çalışma x Yetenek = Başarı
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
Öğrenmeyi ÖğrenmeProf. Dr. Yüksel ÖZDEN1 ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME.
NASIL ÖĞRENİYORUM?.
MENAR ABAKÜS MENTAL ARİTMETİK PROGRAMI
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
ÇOKLU ZEKA.
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ
Çoklu Zeka Kuramı ve Gelişim raporlarının değerlendirilmesi.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Eğitim Öğretimde Planlama
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Suna ALBAYRAK Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu 2013
Görsel / Uzaysal Zeka.
BAÜ Necatibey Eğitim Fakültesi
Dersimiz.Com Hepinize en içten sevgiyle Merhaba. Hoş Geldiniz. Hoşluklar getirdiniz.
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
ÇOKLU ZEKA.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
MÜZİKSEL/RİTMİK ZEKÂ.
YANSITICI DÜŞÜNME.
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
Çarpma İşlemi.
R E H B E R L İ K S E R V İ S İ MESLEK SEÇİMİ.
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
ÖĞRENME STİLLERİ.
Etkili Anne/ Baba Olmak İstiyorum
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
Çocuklar daha kolay nasıl öğrenir?
John L. Holland ve Kişilik Tipleri
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
ÇOKLU ZEKA KURAMI VE ÖĞRENME
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
Mesleki Rehberlik.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SLAYT GEÇİŞLERİ İÇİN… LÜTFEN TIKLAYINIZ… SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER… Sesli İzleyiniz.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Özel Yeteneklerin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI VE EĞİTİM
ETKİLİ DERS DİNLEME VE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Çoklu Zeka Modeline Genel Bakış
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Çoklu Zeka Kuramı.
ÖĞRENME STİLLERİ ENVANTERİNİN YORUMLANMASI. “Her insan farklı bir dünyadır.” “Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.”
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
PROGRAM HAKKINDA ADI : ETKİLİ ÖĞRETİMDE BEYNİMİZİN ÖNEMİ
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME VE ÖĞRETME Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN 14-18 Ocak 2002 Esenköy Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Öğrenme ve Öğretme: Yeni Bilgiler Öğrenmenin parmak izi kadar kişiye özgü bir olgu olduğunu, Herkesin öğrenme tür, hız ve kapasitesinin farklı olduğunu, Öğrenmenin kişi için bir anlamlandırma süreci olduğunu ortaya koymaktadır. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

BİLGİ AKTARAN ÖĞRETİRKEN ÖĞRENEN ÖĞRETMENİN YENİ KONUMU BİLGİ AKTARAN ÖĞRETİRKEN ÖĞRENEN Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Beynin hangi kısmı hangi tür zihinsel etkinlikleri yönetmektedir? BEYNİMİZ VE ÖĞRENME Beynin hangi kısmı hangi tür zihinsel etkinlikleri yönetmektedir? Beynin iki yarısı Matematik Dil Mantık Analiz Yazmak ve benzerleri Hayal gücü Renk Müzik Ahenk El Becerileri ve benzerleri Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Tercihlerimiz Eğilimlerimiz Durumun “kontrolü altında” olmasını ister. İşleri oluruna bırakır. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Tercihlerimiz Eğilimlerimiz Bütünü daha iyi görür. Ayrıntıları daha iyi hatırlar. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Tercihlerimiz Eğilimlerimiz Mantık ön plandadır. Sezgi ön plandadır. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Tercihlerimiz Eğilimlerimiz Görerek işiterek öğrenir. Yaparak hissederek öğrenir. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Tercihlerimiz Eğilimlerimiz Sınırlardan hoşlanmaz Düzenliliği sever. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Tercihlerimiz Eğilimlerimiz İçinden geldiği gibi davranır. Duygularını kontrol altında tutar. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Tercihlerimiz Eğilimlerimiz Yüzleri unutabilir; isimler hatırlar. İsimleri unutabilir; yüzleri asla! Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Tercihlerimiz Eğilimlerimiz Bir defada bir şeyi düşünür. Aynı anda birçok şeyi düşünebilir. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Tercihlerimiz Eğilimlerimiz Melodileri ve ezgileri daha iyi hatırlar. Fıkraları daha iyi hatırlar. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Tercihlerimiz Eğilimlerimiz Başkalarını anlamakta zorlanır. İnsanları anlamakta ustadır. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Tercihlerimiz Eğilimlerimiz SAĞ BEYİN SOL BEYİN Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

A D Bütünsel B C Dört Çeyrek Daireli Zihinsel Tercih Modeli Teknik Mantıksal Eleştirel Analitik Matematiksel Bütünsel Sezgisel Yenilikçi Yaratıcı İmgesel Ardışıkçı Planlı Organize Ayrıntıcı Kontrollü Sosyal Duygusal Müzikle İlgili Ruhani Konuşkan B Ardışık C Sosyal Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

TEKNİK DÜŞÜNENLERİN ÖZELLİKLERİ Bireysel Tercihler Kişilik Meslekler Ayrıntıları sever. Avukat Mühendis Teknisyen Bankacı Doktor Bilgisayar uzmanı Otoriter Akademik Materyalist Gerçekçi Entelektüel Teori üretmeye bayılır. İnsanlardan çok “şey”lerle ilgilenir Ders Kitaplarını severek okur. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

ARDIŞIK DÜŞÜNENLERİN ÖZELLİKLERİ Bireysel Tercihler Kişilik Meslekler Planları oldukça ayrıntılıdır. Gelenekçi Bürokrat İş bitirici Göreve düşkün Titiz Planlamacı Bürokrat Yönetici Muhasebeci Hiç üşenmeden kullanma kılavuzunu sonuna kadar okur. Planladığı bir işi gerçekleştirmek için güzel bir arkadaş toplantısını terk edebilir.. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

SOSYAL DÜŞÜNENLERİN ÖZELLİKLERİ Dokunma, tatma ve koklama gibi duyusal girdilere önem verir. Bireysel Tercihler Kişilik Öğretmen Hemşire Sosyal Hizmet Uzmanları Müzisyenler Meslekler Takım Çalışmasına önem verir. Konuşmayı çok sever. Değerlerle ilgilidir. İnsanları tanımak için çaba sarf eder Kitapların önsözlerini mutlaka okur. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

BÜTÜNSEL DÜŞÜNENLERİN ÖZELLİKLERİ Bireysel Tercihler Kişilik Meslekler Ayrıntılardan çok bütüne önem verir. Girişimci Yaratıcı Araştırıcı Kaşif Birleştirici Güzel Sanatlar Mimarlık Tıp Fizik Edebiyat Mantıktan çok sezgisine güvenir. Aykırı düşünmeye ve bu tür sorulara bayılır. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Beyin Profilim A Problem çözücü Matematiksel Teknik Mantıklı Analizci D Yaratıcı Yapıcı Sentezci Sanatkar Tasarımcı 3 2 1 +1 B Kontrollü Muhafazakar İdari Planlayıcı C Sosyal Duygusal Ruhani Konuşkan Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Dört Çeyrek Daireli Zihinsel Tercih Modeli Hesaplama Analiz Problem çözme BİLMEK A Analitik B Ardışık D Görsel C Sosyal Vizyon Geliştirme Tasarlama Strateji Belirleme DENEMEK YAPMAK Planlama Düzenleme Uygulama HİSSETMEK Parçası olma Yönlendirme İletişim Kurma Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Dört Çeyrek Daireli Zihinsel Tercih Modeli: Cevaplanması Gereken Sorular NE BİLMEK A Analitik B Ardışık D Görsel C Sosyal ...İSE DENEMEK NASIL YAPMAK NİÇİN HİSSETMEK Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Dört Çeyrek Daireli Zihinsel Tercih Modeli Problem çözücü Matematiksel Teknik Mantıklı Analizci D Yaratıcı Yapıcı Sentezci Sanatkar Tasarımcı TEKNOKRAT GİRİŞİMCİ BÜROKRAT HÜMANİST B Kontrollü Muhafazakar İdari Planlayıcı İdareci C Sosyal Duygusal Ruhani Konuşkan Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

A D B C Dört Çeyrek Daireli Zihinsel Tercih Modeli TEKNOKRAT GİRİŞİMCİ Mantıklı Matematiksel Teknik Problem çözücü Analizci D Yaratıcı Yapıcı Sentezci Sanatkar Tasarımcı TEKNOKRAT GİRİŞİMCİ BÜROKRAT HÜMANİST B Kontrollü Muhafazakar İdari Planlayıcı Organize C Sosyal Duygusal Ruhani Konuşkan Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

60’lı Yıllar: Kısa Vadeli Geleneksel Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

70’li Yıllar: Finansal ve Teknik Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

80’li Yıllar: Yüksek Teknoloji (stratejik) Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

90’lı Yıllar: Uzun Vadeli Evrensel Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

2000’li Yıllar:Müşteri Odaklı Vizyoner Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Üst Düzey Yöneticiler: Dünya 76; 71; 65; 87 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Üst Düzey Yöneticiler: Türkiye 73; 92; 60; 72 Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

En İyi Nasıl Öğrenirim? 1-) Yıllardır görmediğiniz eski bir arkadaşınıza rastladınız. Akşama onu yemeğe davet ettiniz. Arkadaşınızın altında arabası var. Evinizi nasıl tarif edersiniz? a. Kağıt üzerine bir kroki çizerek adresimi veririm. b. Adresi sözlü olarak tarif ederim. c. Kağıt üzerine cadde ve sokak isimlerini yazarım. (Harita çizmeden) d. Bir yerden beni aramasını ister; ve onu oradan alırım.   Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

En İyi Nasıl Öğrenirim? 2-) ‘Makina’ mı yoksa ‘makine’ mi yazıldığından emin değilsiniz. Ne yaparsınız? d. Her iki yazılışı da bir kağıt üzerine yazar, doğru gözükeni seçerim. a. Kelimyi zihnimde canlandırır; doğru gözükeni seçerim. c. İmla kılavuzuna (veya sözlüğe) bakarım. b. Telaffuzunu zihnimden geçiririm. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

En İyi Nasıl Öğrenirim? 3-) Yeni bir VCD Player satın almak istiyorsunuz. Fiyatın dışında kararınızı en çok ne etkiler?   c. Aletin özelliklerini okuma. a. Görüntü. b. Satış elemanının sorularınıza verdiği cevaplar. d. Kumandayı elime alıp çalıştırma. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

En İyi Nasıl Öğrenirim? 4-) Hangi tür dersleri daha çok seversiniz? c. Ders kitabının takip edildiği ve geniş kaynak kitap önerilen. a. Grafik, Tablo, Tepegöz kullanılan. b. Öğrencilerin katılımına izin veren. d. Gezi-gözlem, deney türü çalışmalarla dolu olan. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

En İyi Nasıl Öğrenirim?       5-) Bir kez karşılaştığınız birisini daha çok hangi yönüyle hatırlar sınız? d. Bende uyandırdığı intiba ile. a. Simasıyla. b. Ses tonu ile. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

En İyi Nasıl Öğrenirim? 6-) Yeni gösterime giren bir filme gidip gitmeme kararınızı en çok ne etkiler? a. Televizyonda izlediğiniz fragman b.Radyo istasyonunuzdan filmin değer lendirmesini duymak. c. Bir dergide film hakkında okuduğunuz yazı. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

En İyi Nasıl Öğrenirim? 7- ) ‘Kalem’ deyince zihninizde ne canlanır? a. Görüntü. b. Yazarken çıkardığı ses. d. Tutuş ?!... c. Kalem özellik ve çeşitleri. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

En İyi Nasıl Öğrenirim? 8-) Herhangi bir yöremizin adı geçtiği zaman zihninizde ilk çağrışan şey hangisidir? b. O yörenin müziği. d. O yöreden tanıdığım insanlar. (Veya oradaki gezi anılarım.) c. O yöre hakkında okuduklarım. a. O yörenin haritadaki yeri.. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

En İyi Nasıl Öğrenirim? 9-) Yeni aldığınız müzik setini kurmak için ne yaparsınız? c. Önce kullanma kılavuzunu okurum. d. Kutuyu açıp takıp takıştırmaya başlarım b. Satış elemanından nasıl kuracağımı sorarım. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

En İyi Nasıl Öğrenirim? zun sizinle nasıl ilgilenmesini istersiniz? 10-) Kanal tedavisi (veya dolgu) için gittiğiniz diş doktorunu zun sizinle nasıl ilgilenmesini istersiniz? c. Kanal tedavisi hakkında broşür vermesini a. Kanal tedavisinin nasıl yapıldığını şekille göstermesini d. Maket üzerinde kanal tedavisi yapmasını Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

A B C D En İyi Nasıl Öğrenirim? Görsel İşitsel Deneyimsel Okuma/ yazma Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Kim Nasıl Öğrenir Görerek Dinleyerek Okuyarak (Yazarak) Yaşayarak Deneyerek yaparak öğrenir. Önemli olan hissetmekdokunmak tır. Anahtar kelime lerdir. Okuyarak veya yazarak fazla fark etmez Kelimeler yerine sembol işaret ve grafikleri tercih eder. BÜTÜNCÜL dür Duydukları veya dinlediklerini en iyi şekilde öğrenir. Anlatırken de iyi öğrenir. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Görsel Öğrenme: Alma Farklı ReNkler Üstü çizili yazılar Beyaz boşluk Semboller q,ewclf Akış diyagramları Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Görsel Öğrenme: Çalışma Bilgileri resimle, şekle dönüştür Resim ve şekilleri değişik bir uzamsal düzlemde yeniden düzenle Kelimeleri sembollere dönüştür veya Bilgileri harf (kelime) ler ile kodla Okuduğun sayfanın zihninde resmini çekmeye çalış. Bilgileri önce görüntüye çevir sonra zihninde yeniden resimle. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Görsel Öğrenme: Sınavlarda Bilgileri resim veya şekil olarak hatırlamaya çalış. Uygun olan yerlerde akış diyagramları kullan. Zihninde canlandırdığın şeyleri kelimelere dökmeye çalış. Bütüncül yaklaşımını avantaja dönüştür. Fırsat olduğunda yazılı sınav yerine “bireysel proje”yi tercih et. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

İşitsel Öğrenme:Alma Konferansları kaçırma Öğrendiklerini başkalarıyla tartış. Derste soru sormaktan kaçınma Fikirlerini başkalarına da anlat. İlginç örnek, hikaye, fıkralar derle. Gördüklerini başkalarına anlat. Sonradan doldurmak için notların arasında boşluk bırak Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

İşitsel Öğrenme:Çalışma Sınavlardan önce (derslerden sonra) öğretim elemanı ile görüş. Düşüncelerini seslendir ve yazıya dök Sessiz bir ortamda daha önceden zihninde oluşan fikirleri geri çağırmaya çalış. Daha önceki soruların cevaplarını yazarak çalış. Cevaplarını bir başkasına konuşuyormuşçasına konuş. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

İşitsel Öğrenme: Sınavlarda Ders notlarını, başkalarının notlarından da yararlanarak geliştir. Ders notlarını sesli kaydet ve dinle. Anladıklarını sözlü olarak ifadelendir ve Başkalarına dinlet Özet notlarını sesli olarak oku. Ders notlarını dinleyerek öğrenen bir başkasına da açıkla. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Okuyarak/Yazarak Öğrenme:Alma Sözlük kullan Başlıkları çıkart, listele Ders kitaplarından çalış İlgili makaleleri bul ve oku. Ders notlarından çalış. Tanım ve kavramlar üzerinde yoğunlaş. Yazı diline yakın konuşanları dinlemeyi tercih et. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Okuyarak/Yazarak Öğrenme:Çalışma Örnek sorular cevapla (yazıyla) Kendi kendine çoktan seçmeli sınavlar yap. Düşüncelerini paragraf yapısı içinde yazmaya çalış. Notlarını 1,2,3,4, a,b,c,d, A1 A2 A3 A4 ... şeklinde kategorize ederek sırala. Zihninde oluşan noktaları hiyerarşik bir düzene koy. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Okuyarak/Yazarak Öğrenme: Sınavlarda Önemli şeyleri tekrar tekrar yaz. Notları kendin duyabileceğin bir sesle oku. Düşünceleri tanımları kendi ifadelerinle tekrar yaz. Grafik ve şemaları yazılı ifadelere dönüştür. Duygu ve düşüncelerini yazılı ifadeye dönüştür. Doğru yanlışları çoktan seçmeli sınav şekliyle zihninde canlandır; D/Y ayırdet. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Deneyimsel Öğrenme:Alma Tüm duyu organlarını kullan. Gözlem gezilerini laboratuar çalışmlarını kaçırma. Uygulamalı çalışmaları kaçırma Deneme- yanılma yoluyla öğrenme yöntemini kullana. Sergi ve gösterileri kaçırma. Dersinde gerçek hayattan örnekler veren öğr. elemanlarını peşine düş! Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Deneyimsel Öğrenme:Çalışma Konuları gerçek hayattan uzak bulduğun için ders notların eksik olabilir. Kavramları ve ilkeleri somutlaştırmak için gerçek hayattan örnekler ver. Fikirleri resim ve fotoğraflarla anlat. Deneyimsel öğrenen bir başkasıyla birlikte çalış. Deneyimlerini, gözlemlerini hatırlamaya çalış. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Deneyimsel Öğrenme:Sınavlarda Yazma becerilerini geliştirmeye çalış. Başkalarına öğretirken daha iyi öğrenebilirsin. Önceden sınavın (veya yapacağın diğer şeylerin) bir provasını yap. Daha önceki soruların cevaplarını yazarak çalış. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Çoklu ZEKA: Öğrenmenin 8 Yolu Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Çoklu ZEKA: Öğrenmenin 8 Yolu Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Envanterdeki Bölümler ZEKA ALANI 0-7 Gelişmemiş; 8-15 Biraz; 16-23 Orta düzey; 24-31 Gelişmiş; 32-40: Çok gelişmiş Doğa H Benlik G Sosyal F Bedensel E Müziksel D Görsel C Mantıksal B Sözel A 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Toplam Puan Envanterdeki Bölümler ZEKA ALANI

Zeka Profilim: Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Öğrenmenin 8 Yolu: Sözel-Dil Zekası Özellikleri: TANIM: Anadili veya başka bir dili kullanma kapasitesi ve düşüncelerini başkalarının anlayacağı şekilde ifade edebilme kapasitesidir. Yazılı-sözlü dil. Dilin kullanımını. Semantik, (anlambilim) Ezberleme ve hatırlama. Esprilidir. Konuşmayı sever.Hitabeti iyidir. İkna edicidir. Meslekler: Şair, Yazar, Öğretmen Gazeteci, Politikacı Hukukçu Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Öğrenmenin 8 Yolu: Mantıksal Özellikleri: TANIM: Neden-sonuç ilişkisi kurabilme, bir şeyin çalışma ilkelerini ortaya koyabilme ve numaralarla oynama kapasitesidir . Soyut düşünme. Tümevarım/tümdengelim. Bilimsel düşünür. Kategorize etme / sınıflandırmada. Muhakeme yeteneği. Formüllerle düşünme/çalışma. Karışık hesap işleri. Meslekler: Matematikçi, Bilim Adamı Muhasebeci, Bilgisayarcı Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Öğrenmenin 8 Yolu: Görsel Özellikleri: TANIM: Boşluğu zihinde canlandırabilme yeteneğidir. İnsanın dış dünyayı doğru bir şekilde algılaması ve tekrar yaratabilme kapasitesidir. Nesneleri doğru bir şekilde algılama. Nesneler arasındaki ilişkileri fark etme. Görselleştirme yeteneği Görüntü yaratma/değiştirme Boşlukta yönünü bulma (Çöl, orman, uzay) Renk, şekil ve çizgilere duyarlılık Değişim ve dönüşümü fark etme Meslekler: Ressam, Mimar, İzci, Rehber, Fotoğrafçı Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Öğrenmenin 8 Yolu: Müziksel Özellikleri: TANIM: Ritimleri “algılama”, “ayırdetme”, “aranje etme” ve “yorumlama” kapasitesidir. 1.Dinleme, 2.yorumlama 3.besteleme Ses tonu kalitesine duyarlılık. Güfte yazma, beste yapma Seslere duyarlılık Ritim, nota, ahenke karşı duyarlılık Müzik türlerini ayırdetme Tempo tutma Ritimleri yakalama/ tekrar yaratma Meslekler: Şarkıcı, Besteci, Müzisyen, Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Öğrenmenin 8 Yolu: Bedensel TANIM: Vücut hareketlerini kontrol edebilme ve ellerini ustaca kullanabilme kapasitesidir. Özellikleri: Meslekler: Atlet, Dansçı, Heykeltraş Cerrah, Aktör, Pandomim! Beyin ve beden irtibatı. Ustaca taklit etme Koordinasyon, kas hareketleri Denge Esneklik . Güçlü dokunma duyusu El becerileri. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Öğrenmenin 8 Yolu: Sosyal Özellikleri: TANIM: İnsanların hislerini, niyetlerini motivasyonlarını, karakterlerini, ilgi, ihtiyaç ve beklentilerini anlama ve değerlendirme kapasitesidir. Sinerji: meydana getirme/sürdürme. Başkalarının bakış açısıyla bakabilme Grup içinde başarılı ilişkiler kurma . İnsanlar arasındaki farklılıkları fark Diğer insanların ihtiyaç ve beklentilerini fark etme. Yüz ifadesi, jest ve sese duyarlılık Meslekler: Psikolog, rehber uzman, Öğretmen, Siyasetçi Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Öğrenmenin 8 Yolu: İçsel Özellikleri: TANIM: İnsanın kendi duygu ve düşüncelerinin farkında olma, sınırlılıklarını bilme, kendi iç dünyası ile irtibatlı olma, kim olduğu üzerine yoğunlaşabilme kapasitesidir. Odaklaşma, yoğunlaşma Düşünmeyi düşünme. Yüksek düzeyde (ilişkisel) düşünme. Düşünceli / duyarlı. Hislerdeki değişimi fark etmek/ifade Kendi kendini motive/disipline etme. Sağlıklı benlik algısı. Meslekler: Şanatçı, Din adamı Psikoterapist, Sosyal Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Öğrenmenin 8 Yolu: Doğa Zekası Özellikleri: TANIM: Doğayı, doğal kaynakları ve doğal olayları izleme, anlama; bitkileri ve hayvanları anlama, ayırt etme, ve sınıflama kapasitesidir. Araştırma, inceleme; gezi - gözlem. Hayvanlara ilgi. Toprakla oynama. Bitki yetiştirme. Çevre bilinci . Mevsim ve iklim olaylarına ilgi Keşfetme. Meslekler: Biyolog, Jeolog, Çiçekçi Arkeolog, Meteorolog Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Sözel Düşünen/Öğrenen Ivır zıvır şeyleri ezberlemeyi sever. Okuma yazmayı sever. Hikayeleri sever Söyleyerek, duyarak ve görerek öğrenir. İsimleri yerleri tarihleri iyi ezberler. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Mantıksal Düşünen/Öğrenen İlişkisel düşünmeyi, problem çözmeyi mantık yürütmeyi sever. İlişkileri, örüntüleri yakalama peşindedir. Gruplayarak, sıralayarak ve soyutlayarak öğrenir. Deneysel çalışmalara ilgi duyar Soru sormaya bayılır. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Görsel Düşünen/Öğrenen Sevdiği derslerde resim/ karikatür çizer. Sevmediği derslerde şatolar kurar Görselleştirerek, hayal kurarak, resim ve renklerle çalışarak öğrenir. Film seyretmeyi, ev alatleriyle oynamayı sever. Öğretmenin kıyafetindeki değişiklik gözünden kaçmaz. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Ritmik Düşünen/Öğrenen Çoğu zaman ya bir şarkı söylüyordur ya da bir melodi mırıldanıyordur. Şarkı söylemeyi müzik aleti çalmayı sever. Ritim, melodi ve müzik ile öğrenir. Sesleri algılama ve ritimleri yakalamada ustadır. Sınıfta ayakları veya parmaklarıyla tempo tutanlardır. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Bedensel Düşünen/Öğrenen Beden dilini iyi kullanır. Sportif etkinlikleri sever Duyu organlarıyla dokunarak, tadarak koklayarak... öğrenir. El becerileri iyidir. Çok iyi öğretmen taklidi yapar. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Sosyal Düşünen/Öğrenen Çok akadaşı vardır. Bir çok grubun üyesidir. . Sosyal etkinliklerin düzenleyicisidir. Paylaşarak, işbirliğiyle, karşılaştırarak, ilşkilendirerek öğrenir. Sınıfın Güzin ablası / “babası”dır. Sınıfın gevezesidir. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

İçsel Düşünen/Öğrenen İçgüdüleriyle hareket eder. Yalnızdır; kendi özel ilgileri peşindedir. Kendi başına, bireysel projelerle, kendi hızında öğrenir. Kendini tanımada iç dünyası üzerine yoğunlaşmada ustadır. Sınıfın mütefekkiridir. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Doğacı Düşünen/Öğrenen Doğa ile ilgili koleksiyonu vardır Konuşmasında bol bol doğal hayattan örnekler vardır Araştırarak, inceleyerek, gözlem yaparak öğrenir. Sınıfın meteoroloji uzmanıdır. Okulun bahçesindeki kedilerin sorumlusudur. Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum? Kendi problem çözme yöntemimizi analiz edelim. Başkaları hangi değişik yöntemleri kullanıyor? Probleme nasıl yaklaşıyorsunuz? Hangi yöntemler işinize yarıyor/yaramıyor? Kullandığınız yöntem işe yaramadığında n’apıyorsunuz? Problem hakkında ne hissediyorsunuz? Çözmekten kaçındığınız veya sevmediğiniz problemler var mı? Hangi tür problemlerde kendinize daha çok güveniyorsunuz? Hangi tür problemler size daha kolay geliyor? Hangi tür problemler size daha zor geliyor? Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum? Kaç Adımda? Biri kadın diğeri erkek iki kişi yan yana vücut ağırlıklarını sağ ayaklarını vermiş şekilde ayakta duruyor. İkisi aynı anda yürümeye başlıyor. Ancak, kadın erkeğin attığı her iki adım için üç adım atıyor. Adam kaç adım attıktan sonra tekrar ikisi de sağ adımlarını aynı anda atmış olacaklar? Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum? GÖRSEL Yürüyen iki kişiyi gözünde canlandırma Yerdeki ayak izlerini gözünde canlandırma. Diyagram çizmek BEDENSEL Parmaklarını kullanmak Yanına bir arkadaşını almak; Sözel Matematiksel Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum? Kaç Kat? Normal kağıt kalınlığında büyücek bir kağıt parçasını önce ikiye katlayarak iki kat; sonra tekrar ikiye katlayarak dört kat elde edin. Bu işlemi elli kez yaptığınızı düşünün Elinizdeki kağıt kaça katlanmıştır? Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum? GÖRSEL BEDENSEL Sözel Matematiksel Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Problemlere Nasıl Yaklaşıyorum? Kim Yaptı? A: "B yaptı." B: "D yaptı." C: “Ben yapmadım." D: "B yalan söylüyor." Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN

BAÜ Necatibey Eğitim Fakültesi Haberleşme: Tel: 0266 241 2762-178 (iş) Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN BAÜ Necatibey Eğitim Fakültesi Haberleşme: Tel: 0266 241 2762-178 (iş) GSM 0532 592 7197 e-posta: ozdeny@balikesir.edu.tr Doç. Dr. Yüksel ÖZDEN