Yönlendirme.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
SINIF YÖNETİMİNİ ETKİLEYEN ETKENLER.
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi
LİDERLİK.
İNSAN KAYNAKLARI SAĞLAMA VE SEÇME
HÜMANİSTİK ÖĞRENME Hümanistik yaklaşımlar bireyin öznel algıları üzerinde yoğunlaşırlar. Buna göre bireyin kendine dünyayı ve olayları yorumlama biçimi.
Lojistik Yönetimi Ders – II
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
REHBERLİK.
İşletme Biliminin Temel İlkeleri
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
3. İKY çevresi ve güncel sorunlar.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
örgütlenmesi ve performansı
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
1 Yönetimin temelleri
19 İKY işlevleri.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
YÖNETİCİLİK VE MOTİVASYON
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
ÖRGÜTSEL MOTİVASYON.
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Hazırlayan: Tuba TEMUR 4/B Öğretim görevlisi: Süleyman Tıraş
Yönetim Fonksiyonları
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
. Hafta.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
MOTİVASYON.
Lİderlİk * Liderlik, belirli şartlar altında kişisel ve grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere, bir kimsenin başkalarının faaliyetlerini etkilemesi ve yönlendirmesi.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
PERSONELİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE MOTİVASYONU
BÖLÜM 7 Motivasyon. BÖLÜM 7 Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren ve devam ettiren kuvvet. Motivasyonun Tanımı Motivasyon Harekete geçiren, yönlendiren.
İNSAN KAYNAKLARI İŞLEVİNİN TANIMI VE AMAÇLARI
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
MOTİVASYON.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME GÖRÜŞMELERİ VE GERİBİLDİRİM
İŞ VE MESLEK DANIŞMANLIĞI HİZMETLERİ. Meslek Nedir? Meslek, kişilerin belli bir eğitimle edindikleri ve hayatlarını kazanmak için sürdürdükleri düzenli.
/ 501 İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.
Hazırlayan: FATİH AKBAŞ
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
MESLEK SEÇİMİ VE GELECEĞİN YÜKSELEN MESLEKLERİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Temel Eğitimde Değerler Eğitimi
5.3. İLETİŞİM.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
MESLEK SEÇİMİ VE GELECEĞİN YÜKSELEN MESLEKLERİ
C. Kişi – Grup ve Gruplar Arası İletişim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
NETİM- ÖRGÜT TEORİLERİ NEO-KLASİK EKOL (DEVAM)
YÖNETİMİN FONKSİYONLARI YÖNELTME: MOTİVASYON
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
AİLEDE İLETİŞİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
21. YY BECERİLERİ.
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
ETKİLİ İLETİŞİM KURUM İÇİ İLETİŞİM(UYGULAMA ÖRNEKLERİ) GİZEM GİRAY SEVİL KAPLAN FATMA BUSE BİRGÜL Kaynak:
Sunum transkripti:

Yönlendirme

Yönlendirme işlevi Gelişşmiş bir teknolojiye, işgörme yöntemlerine ve nitelikli işgörene sahip olmak, işlerin iyi yapılacağı anlamına gelmez. Çalışanların etkili biçimde yönlendirilmesi gereklidir.

Yönlendirme işlevinin kapsamı İletişim, güdüleme, önderlik.

İletişim Anlamları ortak kılma. Amaçları başarmak ve davranışları etkilemek için insanlar arasında sözlü ya da sözlü olmayan araçlarla ortak anlayış sağlama . “İletişimin öznesi insandır

İletişim süreci Anlam Kaynak Mesaj Kanal Alıcı Geri Bildirim

İletişim türleri Yukarıdan aşağıya iletişim, aşağıdan yukarıya iletişim, yatay iletişim.

İletişim türleri Yukarıdan aşağıya iletişim Aşağıdan yukarıya iletişim yatay iletişim

Yukarıdan aşağıya iletişim Sağlık işletmesinin tepe yöneticisinden başlayıp emir-komuta zincirini izleyerek aşağılara doğru uzanan iletişimdir.

Yukarıdan aşağıya iletişim ile ne iletilir ? Politikalar, usuller, kurallar ve iş çizelgelerini içeren emirler, bilgi talepleri, belirli bir konuda grup birliğini sağlayacak bilgiler.

Aşağıdan yukarıya iletişim Astların gerekli bilgileri (rapor, hesap verme vb) üstlerine aktarmasıdır.

Yatay iletişim Aynı hiyerarşik düzeydeki kişi ve birimler arasında yapılan iletişimdir. Temel işlevi, çeşitli örgütsel birimler arasında, eşgüdüm sağlamaktır.

İletişimin geliştirilmesi Geri bildirim, duyarlılık, etkili dinleme, seçilen sözçük, yeterince tekrar, Johari Window.

Geri bildirim Göndericinin mesajı alanın tepkilerine dikkat etmesi, mesajı doğru anlayıp anlamadığını gösteren işaretler bulmaya çalışmasıdır.

Alıcıya duyarlılık Göndericinin, mesaj iletirken, alıcıın kültür, kişilik ve değerlerini dikkate almasıdır.

Etkili dinleme Alıcının mesaja tepkisini açıkca ifade edeblimesine olanak tanınmasıdır. Sözünü dinletmek isteyen yönetici, önce dinlemelidir.

Seçilen sözcük “bir müsellesin sathı, kaidesi ile irtifaının zarbının nıfsına müsavidir” ne anladınız ?.

Yeterince tekrar Mesajın alıcı tarafından tam olarak anlaşılmasını sağlamak için bir yeterince (ne fazla, ne az) tekrar ifade edilmesidir.

Johari Window Etkili bir iyetişim kurmak için hem kendimizi açıkca ifade etmeli, hem de karşımızdaki bireyin kendisini açıkca ifade etmesini sağlamak gereklidir.

Johari Window

Pencerinin kapakları Genel: kendi hakkımızda hem kendimizin hem de diğerlerinin bildikleri her şey.

Pencerenin kapakları Özel: kendi hakkımızda bildiğimiz ancak diğerlerinin bilmediği konulardır.

Pencerinin kapakları Kuşkulu: kendi hakkımızda bilmediğimiz ancak başkalarının bildiği konulardır.

Pencerinin kapakları Bilinmeyen: kendi hakkımızda bilmediğimiz ancak başkalarının da bilmediği konulardır.

Ne yapmalı ? Kendi benliğini dışa vurmalı, diğerlerini anlamaya istekli olmalı, karşı tarafa güven verilmeli.

Ne yapmalı ? Kendi benliğini dışa vurmalı, diğerlerini anlamaya istekli olmalı, karşı tarafa güven verilmeli.

Güdüleme İşgörenlerin önceden belirlenmiş amaçları başarma yönünde isteklendirilerek harekete geçirilmesi süreci.

İnsan doğası hakkında görüşler X Teorisi İnsan doğuştan tembeldir, çalışması için insan korkutulmalı, yaratıcı değildir, sorumluluktan kaçınır.

İnsan doğası hakkında görüşler Y Teorisi İnsanlar için çalışmak oyun gibidir, normal insan yaratıcıdır, insan, sorumluluk almaya çalışır

İnsan ihtiyaçları İhtiyaç, giderilmediğinde insanda psikolojik ve fizyolojik rahatsızlık uyaran herşeydir. İnsanın bu ihtiyacı karşılama yönünde harekete geçme eğilimine ise güdü (motive) denir. Tatmin edilmemiş ihtiyaç davranışa yol açar.

Güdüleme Süreci İhtiyaç Uyarılma Tatmin Davranış

İhtiyaçlar hiyerarşisi İnsan ihtiyaçları bir hiyerarşiye sahiptir. Bu hiyerarşinin her basamağındaki ihtiyaçler farklıdır. Bu ihtiyaçları karşılamak için gerekli araçlar da değişiktir.

İhtiyaçlar hiyerarşisi KENDİNİ AŞMA SAYGINLIK SOSYAL GÜVENLİK FİZYOLOJİK

Fizyolojik ihtiyaçlar İnsanın, yaşamını sürdürmek için duyduğu ihtiyaçlardır. Beslenme, giyinme, barınma ve cinsel ihtiyaçlar bu grupta yer alır.

Güvenlik ihtiyacı Tehlikelerden korunma, korku duymama, güvenlik içinde olma, sürekli bir işin olması gibi ihtiyaçlar bu kategori içinde yer alır.

Sosyal ihtiyaçlar Sevme, sevilme, ait olma. kimlik kazanma, başkaları tarafından kabul görme ihtiyaçlarıdır.

Saygınlık ihtiyacı Başarılı olma, diğerlerince tanınma, statü sahibi olma, vb ihtiyaçlardır.

Kendini gerçekleştirme İnsanın, yaratıcı yeteneklerini kullanmaya yönelik ihtiyaçlarıdır.

Yönetici ne yapmalı ? Yönetici, astlarını tanımalı, onların öncelikli ihtiyaçlarını belirleyerek, bu ihtiyaçlara uygun araçları uygulayarak astlarını motive etmelidir.

Fizyolojik ihtiyaç egemen ise yönetici astlarına; Ücret, yan ödeme, iyi çalışma koşulları sağlamalıdır.

Güvenlik ihtiyacı egemen ise yönetici astlarına; Sigorta ve emeklilik programı, iş güvencesi, sağlıklı iş koşulları, sağlık programı ve hizmetleri sağlamalıdır.

Sosyal ihtiyaclar egemen ise yönetici; Sosyal etkileşime olanak tanıyan ılımlı bir çalışma ortamı yaratmalı; sosyal programlar (piknik, gezi, parti) düzenlemelidir.

Saygınlık ihtiyacı egemen ise yönetici; Başarılı astlarını övmeli, ödüllendirmeli, yükseltmeli, statüye uygun maaş sağlamalı, itibarlı olanaklar tanımalıdır.

Kendini gerçekleştirme ihtiyacı egemen ise yönetici Astlarına, yaratıcılık gerektiren işler vermeli, kişisel g elişmelerini sağlayacak fırsatlar yaratmalıdır.

Güdüleme araçları Para, örgütsel kurallar, iş tasarımı, ödül sistemi, yönetsel davranış, katılım.

Önderlik Önderlik, personelin etkilenerek kurumsal amaçlar yönünde harekete geçirilmesi sürecidir. Yöneticiler yetkilerini, önderler ise güç kullanarak insanları harekete geçirir. Önderliğin temelinde güç vardır.

Güç: önderliğin özü Güç, diğer insanları etkileme potansiyel becerisidir. Güç etkilemeyi doğurur. Güç, yöneticinin yetkisinden değil, kendisinden, doğar. Yetki değil, güç sahibi olmak önemlidir.

Önder özellikleri ? Önder ve önder olmayanları birbirinden ayıran özellikler var mıdır? Zeka, çalışkanlık, girişkenlik, önayak olma, kendine güvenme, anlayış, sabır...... Önder olmak için yeterli midir?

Önder davranışları Önder davranışları iki ana grupta toplanabilir: İş merkezli-otoriter önderlik, İnsan merkezli- demokratik önderlik.

Otoriter önderlik İş merkezli (otoriter-diktatcı) önderlik, personelin refah ve mutluluğunu gözetmez, işe önem verir, personelin duygu ve düşüncelerini dikkate almaz, kararlara katmaz. “Üret ya da yok ol” temel felsefedir.

İşgören merkezli önderlik Önder, astlarına güvenmekte, kararlara katmaktadır. Astlarının iş ortamında mutlu olmalarını sağlamaya yönelmektedir. İnsan ögesinin değerini ön planda tutmaktadır. “Herşey insan içindir”

Etkili önder ne yapar ? 1 Önder, grupta ağırlığını hissettirir, grubun normlarına uyar, öncülük eder, makul emirler verir,

Etkili önder ne yapar ? 2 astlarını dinler, grup önünde astlarını ne över ne de yerer, önder kendini tanır, grubun kendi kendini disipline edeceği koşulları yaratır.

Başarılı önder Astlarına güvenir, planlamaya önem verir, serinkanlıdır, riski üstlenir, muhalefeti teşvik eder, ayrıntılarla uğraşmaz, öğrenmeye çalışır.