HIGH SCOPE.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Site konuyu en ince ayrıntılarıyla ele alarak anlaşılırlığı artırmış.
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Günlük Akış ve Günlük Akışın Önemi
A1PEMBE SINIF SAĞLIKLI BESLENME VE YAŞAM PROJE SUNUMU
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Öğrenci Temsilcilikleri Seçimi Mühendislik Fakültesi.
AMASYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
ÖĞRENME STİLLERİ.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Similasyon (Benzetim)Tekniği
Eğitim Öğretimde Planlama
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Çocuğumuzu tanımanın önemi:
Sınıf Koçluğu İçeriğinin Bir Kısmı NLP ile SINIF KOÇLUĞU Empatik Dinleme Temsil Sistemleri Vizyon – Misyon Oluşturma Negatif Çapa Kaldırma Pozitif.
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Odaklanma
Öğretmenlik Uygulaması
ETKİN ÖĞRENME.
City University of New York
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
Ders Planı.
AÇIK EĞİTİM YAKLAŞIMI.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
ORTAOKUL EĞİTİMİ VE TÜRKÇE.   Yalnız ortaokul eğitiminde değil, her dönem eğitimde yarar sağlayan bir site. Görsel içerikleriyle anlatımı kolaylaştıran.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ARAŞTIRMA TÜRLERİ.
KISIM 1 Bilgi İşleme Teorisi BÖLÜM 5 Bilgiyi Geri Getirme Süreçleri.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Probleme Dayalı Öğrenme
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
Kişisel Rehberlik.
Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi ÖĞRETMEN EĞİTİMİ ENGELLİ ÇOCUKLARLA ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ EĞİTİMİ.
HİGH SCOPE YAKLAŞIMI & KAMİİ & de VRİES YAKLAŞIMI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
EĞLENEREK GÜÇLENEN PARMAKLARIM KALEM TUTUYOR
HIGH SCOPE.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Öğretimin Planlanması
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
İlköğretime Hazır Bulunuşluğun Değerlendirilmesi
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
Sunum transkripti:

HIGH SCOPE

Etkin bir okul ancak, öğrencilerin gerektiği için değil kendileri istediği için çaba göstermelerini ve başkaları tarafından hazırlanan bilgiyi kabul etmek yerine kendi akıllarını kullanarak özgün çalışmalar yapmalarını sağlayabilirse, zeka yasalarının tümüne saygı gösterilmiş olur. Jean Piaget

ETKİN ÖĞRENME Yaparak öğrenme Etkin öğrenmenin bileşenleri: Seçim Malzeme Kullanma Dil Destek

High Scope Çemberi ÖĞRETMEN-ÇOCUK İLİŞKİSİ DEĞERLENDİRME Aktif Öğrenme Grup çalışması Günlük planlama Çocukların değerlendirilmesi Günlük değerlendirme notları DEĞERLENDİRME ÖĞRETMEN-ÇOCUK İLİŞKİSİ İletişim stratejileri Teşvik Çatışma çözümü Aktif Öğrenme Temel Deneyimler Planla-yap-hatırla Küçük grup Büyük grup Alanlar Materyaller Depolama ÖĞRENME ORTAMI GÜNLÜK RUTİN

Temel Deneyimler Sosyal ve duygusal gelişim Bilişsel gelişim Temsil Dil Sınıflandırma Dizme Sayı Mekan Zaman Hareket ve Fiziksel gelişim

Çevre Yer bulmak Odanın bölünmesi Malzeme seçme, yerleştirme ve etiketleme Çocukların sınıfı öğrenmesi Sınıf malzemesinin değerlendirilmesi

Program Planlama zamanı Çalışma zamanı Toplanma zamanı Hatırlama zamanı Büyük grup Küçük grup Açık hava faaliyetleri

Perry Okul öncesi programı Araştırması 1962 yılında Ypsilanti, MI’da yapıldı. Amacı uzun vadede okul öncesi eğitimi alan ve almayan çocukların aralarında ki farkları tespit etmek. Örneklem: 123 sosyo-ekonomik düzeyi düşük çocuk Araştırma modeli: Deneysel araştırma Yöntem: araştırmaya katılan çocuklar tesadüfi yöntemle deney ve kontrol grubuna yerleştirilmiştir. Deney grubundaki çocuklara hafta da 5 gün 2,5 saat okul öncesi eğitim hafta da bir kez 1,5 saatlik ev ziyaretleri

Program Örneği http://www.circleofinclusion.org/english/demo/lincolnbarkley/classroom/index.html

9-9:30 Okula geliş ve kahvaltı 9:30-10:00 Büyük grup (Çember) zamanı; Çocuklarla birlikte şarkı, parmak oyunu, hikaye, ve benzeri çalışmaların yapılması

Planlama

Çalışma

Çalışma

Çalışma

Hatırla

Küçük Grup

Küçük Grup

Türkiye’deki High Scope programları Milenyum Çocuk Evi http://www.milenyumcocuk.com/site/program.asp Hisar Eğitim vakfı Okuları- Kemerköy http://www.kemerkoy.k12.tr Batı Koleji http://www.batikoleji.com/Okullarimiz/anaokulu_genel.asp Doga Çocuk Kulübü http://www.dogacocukkulubu.com/okulumuz.shtml