Öğretim Modeli : Çoklu Zeka

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SINIFTA ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİNİN YÖNETİMİ
Advertisements

HAZIRLAYAN CAN RAMAZAN KÖSE
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
MESLEKİ REHBERLİK (İLKÖĞRETİMDE YÖNELTME)
Çoklu Zeka Kuramı Ali ÇOBAN AKIN S
EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER
ÇOKLU ZEKA.
ZEKA VE ÇOKLU ZEKA Dr.Samiye Kuzudişli.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Çoklu Zeka Kuramı ve Gelişim raporlarının değerlendirilmesi.
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ÖĞRETİM MODELLERİ S.59-74; 1-Carroll’in Okullarda Öğrenme Modeli 2-Bloom’un Tam Öğrenme Modeli 3-Gardner’in Öğretimde Çoklu Zeka Kuramı Kaynak;Öğretimi.
Çoklu Zeka Kuramı (Theory of Multiple Intelligences)
İlk zeka testi Alfred Binet
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Suna ALBAYRAK Eğitim Uzmanı & Öğrenci Koçu 2013
İÇİNDEKİLER Öğretimin Yönetimi Etkili Öğretmenler
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ÇOKLU ZEKA KURAMI 1.Her insan kendi zekasını artırma ve geliştirme
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÇOKLU ZEKA.
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
BİLİM VE SANAT MERKEZİ ÖĞRENCİ TANILAMA SÜRECİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTİPLE İNTELLİGENCE MI TEORY)
ÇOKLU ZEKA KURAMI.
ZEKA TÜRLERİ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
FENBİLGİSİ DERSİNİN ÖNEMİ
YARATICILIK NEDİR? Sanatsal olarak farklı, yeni, denememiş ve özgün İşlevsel olarak ise fonksiyonel, yeni, özgün, fayda sağlayan, ulaşılabilirlik. Ortak.
ÇOKLU ZEKA KURAMI (MULTIPLY INTELLIGENCES)
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
ÇOKLU ZEKA KURAMI VE ÖĞRENME
Zihinsel Yetersizliği Olanların Değerlendirilmesi
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
PSİK.DAN.BETÜL AVCI PSİK.DAN.DEFNE KILIÇ
Öğrencilerimi ne kadar tanıyorum? Adım…, müzik dinlemek, …olmak istiyorum.. Ben Mesut, babam …, Adım …, hobilerim… Merhaba ben.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
Uz. NÜKET GÜNDÜZ. Basitten karmaşığa doğru öğrenme türleri  (Gagne hem davranışçı hem de bilişsel kuramcıların getirdiği bir çok ilkeyi modelinde kullanmıştır.)
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
DUYUŞSAL GELİŞİME YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
KİŞİNİN ZEKASI PARMAK İZİ KADAR EŞSİZDİR.
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
ÇOKLU ZEKA Hazırlayan Figen BERBER.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
ZEKA TÜRLERİ Beynimiz iki lobdan oluşmaktadır. Sol beyinde:Sözcükler,sayılar,man tık ve irdelemek. Sağ beyinde:İmgeler,renk,hayal kurmak...
Zeka Dr. Ege Akgün.
HIZLI DOĞRU EKONOMİK ÇÖZÜMLER İÇİN…
Çoklu Zeka Kuramı.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÇOKLU ZEKA KURAMI Yrd. Doç.Dr. Necati HIRÇA
3 .BÖLÜM ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ SİSTEMİ ASSURE MODELİ
ZEKA (Dilsel, Görsel, Müziksel, Matematiksel) ve YARATICILIK Hazırlayan:İrem Yürük- ÇOMÜ (Sınıf Öğretmenliği) 1.
Sunum transkripti:

Öğretim Modeli : Çoklu Zeka AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Öğretim Modeli : Çoklu Zeka Recep ÖZKAN İşletme Doktora (70674001)

Çoklu zekanın amacı, her öğrencinin kendi özelliklerini en iyi ve de en olumlu biçimde kullanıp var olan potansiyelini keşfetmesini sağlamaktır.

GARDNER zekayı, Problem çözme ve farklı çözüm yolları üretebilme kapasitesi, Yaşadığı topluma değerli kültürel ürünler katma gücü olarak tanımlamaktadır.

Çoklu zeka kuramı; Zekanın tek bir boyutta olmadığını, aksine her bireyin farklı derecelerde, çeşitli zekalara sahip olduğunu öne sürer. Bu kuramın temel ilkelerini yaratıcı biçimde kullanıp, her öğrencinin bireysel farklılıklarına değer veren ve bunları güçlendiren programlar hazırlayabilmeleri için olanak sağlar.

Zekanın gelişiminde destekleyici ve engelleyici çevresel etkenler : Ailesel faktörler Coğrafi faktörler Kaynaklara ulaşım şansı Tarihsel, kültürel faktörler Durumsal faktörlerdir.

Zeka Türleri

Müzik Zekası Çevredeki seslerden anlam çıkarma, Ses tonundan duygu durumunu kestirme, İnsan sesi ve müzik aletlerine karşı duyarlı olma yeteneğidir. (Şarkıcı, Besteci, Müzik Öğretmeni, Tiyatrocu)

İçsel Zeka İnsanın kendi duygularını, duygusal tepkilerinin derecesini, kendi öz benliğini anlama ve başkalarına ifade etme yeteneğidir. (Sanatçı, Din Adamı, Sosyal Hizmet Uzmanı)

Sözel Zeka Soyut ve simgesel düşünme ile, kavram oluşturma, dilbilgisi, şiir, hikaye yazma ve mizah gibi karmaşık olguları içeren dilsel yetenektir. (Yazar, Şair, Öğretmen, Gazeteci, Politikacı, Avukat)

Doğa Zekası Bölgesel yada küresel çevre değişikliklerini açıklama, ev hayvanları, doğa hayatı, bahçe ve park ilgisi, teleskop yada mikroskop kullanarak doğayı çekme davranışlarını kapsar. (Ziraat Mühendisi, Arkeolog, Biyolog, Çevre Bilimci)

Görsel-Uzamsal Zeka Görme duyusu ve buna bağlı olarak şekiller tasarlama ve zihinde resimler yaratma yeteneğidir. Bu zekaya sahip olan insanlar, renge, çizgiye, şekle, biçime, uzaya ve bu olgular arasındaki ilişkilere karşı aşırı duyarlıdırlar. (Ressam, Fotoğrafçı, Mimar, Gezgin)

Bedensel Zeka Vücudunu kullanarak, oyun oynayarak yada yeni bir ürün yaratarak duygularını ifade etme yeteneğidir. (Atlet, Dansçı, Aktör, Cerrah)

Sosyal Zeka Diğer insanlarla sözlü ve sözsüz iletişim kurma, grup içinde, işbirliği içerisinde çalışma yeteneğidir. (Öğretmen, Psikolog, Politikacı, İşadamı)

Mantık-Matematiksel Zeka Bilimsel düşünme, objektif gözlem yapma, elde edilen verilerden sonuç çıkarma, yargıya varma ve hipotez kurma yeteneğidir. (Bilim İnsanı, Mühendis, Matematikçi, Muhasebeci)

Çoklu zeka kuramının okullarda uygulanması çocukların üstün olan yönlerini ortaya çıkaracak ve bu yönlerini geliştirip kuvvetlendirmelerini sağlayacaktır. Ayrıca diğer zeka türleri de gelişecektir.

Recep ÖZKAN İşletme Doktora (070674001) AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Teşekkürler Recep ÖZKAN İşletme Doktora (070674001)