BILIMSEL AÇIKLAMALAR VE ARGÜMANLAR 27/03/2015

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
B İ L İ Ş İ M TEKNOLOJ İ LER İ DESTEKL İ MATEMAT İ K PROJELER İ MATHEMATICS PROJECTS SUPPORTED BY INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES PRESENTATION.
Advertisements

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI Gül Nur AKMAN
İlköğretim Bölümü Matematik Öğretmenliği Programı
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
Bilgi ve İlişkilerin Gösterimi
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
Doç. Dr. Turan SET Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimli ğ i Anabilim Dalı BİYOİSTATİSTİĞE GİRİŞ.
Uzaktan Eğitim Kuramları
EN İYİ MESLEKLER YARIŞI
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
SQL Komutlar 3 Sibel SOMYÜREK.
BILIMSEL AÇıKLAMA VE ARGÜMANLAR 13/03/2015 Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar.
14. Müh. Dek. Konseyi 4-5 Mayıs 2007, KTÜ, Trabzon.
YRD. DOÇ. DR. BAHADIR NAMDAR
NİTEL ARAŞTIRMANIN RAPORLANMASI
Yorumlayıcı Paradigma ve Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneğindeki Yeri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Derya Duygu KARSLI
Sağlık Hizmetlerinde Verimlilik Tahsisat ve Operasyon Verimlilikleri
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
PORTFOLYO NEDİR? NASIL HAZIRLANIR? ELEKTRONİK PORTFOLYO NEDİR?
Sorgulamaya Dayalı Öğrenme
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
EKO OKULLAR PROJESİ.
Tanecikler Ararsı Etkileşmeler Seher DEMİRAY 2013 Materyal Metot Yapılandırmacı tabanlı etkileşimli doğrudan öğretim(YÖTEDÖ) metodu, geleneksel öğretime.
POLONYA GÜNLERİ Alper Asım Özer - Gaziosmanpaşa Fahrettin Özüdoğru Çok Programlı   Anadolu Lisesi (Gaziosmanpaşa) İnci Çay – Mustafa Barut Mesleki ve.
IFBö5520* Bilimsel Açıklamalar ve Argümanlar 27/02/2015
Özel Gereksinimli Çocuklar
MESLEK ANALİZİ İLE İLGİLİ BAZI HATIRLATMALAR Görev Meslek elemanın tarafından icra edilen işin en büyük / ana bölümüdür. Bir sorumluluk alanı altındaki.
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
IFBO5520-Bilimsel acıklamalar ve argumanlar 03/04/2015
Veri Madenciliği Giriş.
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
BBY606: Araştırma Yöntemleri
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Fulya TORUN | Uzaktan E ğ itimde Ders Tasarımı NEDEN Ö Ğ RET İ MDEN Ö Ğ RENMEYE* * NIEMI, H. (2009). WHY FROM TEACHING TO LEARNING? EUROPEAN EDUCATIONAL.
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
Yrd. Doç. Dr. Özlem CANAN GÜNGÖREN
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
Nitel Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 4. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
TÜRKİYE BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU 17. ULUSAL İLKÖĞRETİM MATEMATİK VE 20. ULUSAL BİLİM OLİMPİYATLARI SINAVLARI NİSAN 2012.
SİMÜLASYON Yrd Doç. Dr. Halil İbrahim KORUCA Pazartesi : Sınıf :
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
7th International Congress of Research in Education
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
BİYOLOJİDE ÖZEL KONULAR
PIRLS (The Project of International Reading Language Skills-Uluslararası Okuma Becerileri Projesi) Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.

MODERN FIZIĞIN GÜNLÜK HAYATTA KULLANıM ALANLARı MODERN FIZIĞIN GÜNLÜK HAYATTA KULLANıM ALANLARı Fizik hayatımızın her alanında kullanılır. Beslenmek, hareket,
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
ARGÜMANTASYON.
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
Sunum transkripti:

BILIMSEL AÇIKLAMALAR VE ARGÜMANLAR 27/03/2015 Yrd. Doç. Dr. Bahadır NAMDAR

Housekeeping Dersten herhangi bir farklı beklentiniz var mı ? Literatür Taraması Ara sınav Bugün Model tabanlı argümantasyon Çoklu gösterimlerle argümantasyon destekleme

Soru: Sizce sınıf içinde argümantasyonu nasıl destekleyebilirsiniz Ya da soruyu şöyle soralım Sınıf içinde daha kaliteli argümanların oluşturulması nedemek Siz bir öğretmen olarak bunu nasıl desteklersiniz

MODEL NEDİR? Models are human constructs used to describe, explain, predict, and communicate with others with a referent such as natural phenomenon, an event, an entity MM: are internal, personal, idiosyncratic, incomplete, unstable, and essentially function- al. EM: They serve the purpose of being a tool for thinking with, making predictions, and making sense of experience. the focus of this section, are, in contrast, explicit representations that are in some ways analogous to the phenomena they represent. Conceptual models allow scientists and engineers to better visualize and understand a phenomenon under investigation or develop a possible solution to a design problem. IN SCIENCE EDUCATION IT IS IMPORTANT TO INCLUDE Treagust, D. F., Chittleborough, G. D., & Mamiala, T. L. (2004). Students’ Understanding of the Descriptive and Predictive Nature of Teaching Models in Organic Chemistry. Research in Science Education, 34(1), 1–20. doi:10.1023/B:RISE.0000020885.41497.ed

Modelleme Modelleme pratiği Model Metamodelleme bilgisi Planlama Oluşturma Yorumlama-Testetme Değerlendirme Model Model bileşenleri Modellerin represe edilmesi Modelin tümünün anlamlı bir bütün oluşturması Metamodelleme bilgisi Modellerin doğası Modelleme sürecinin doğası Modellerin değerlendirilmesi Modellerin kullanılması

Model Tabanlı Öğretim Matematiksel Nitel benzerlik Qualitative resemblance: Base and Target Many scientific phenomena cannot be directly introduced in the classrooms because of time, safety, scale and budget constraints. The uses of models help educators overcome these difficulties through visualization, simplification, manipulation, scale transformation and mathematization (NRC, 2012). We use modeling-based instruction (MBI) to denote model-based teaching and learning Hestenes: “physical properties represented by quantitative variables” (p. 441). Lehrer and Schlaube: Qualitative resemblance b/w a base (model) and target (natural world) Shwarz: Learning progression based on modeling Öğrenme Gelişimi (Learning progression)

Modeller argümantasyon sürecinde niçin ve nasıl kullanılır?

Çoklu gösterimler Gösterimler “bir şeyi kavramsallaştırarak, görselleştirerek ve ya materyalize ederek başka bir formata dönüştüren araçlardır” (Wu & Puntambekar, 2012, s.755) Johnstone (1982, 1991, 1993) kimya eğitiminde üç çeşit gösterimi tanımlamıştır. Bunlar (a) makro gösterimler: duyu organlarıyla denenebilen ve bir fenomeni yansıtan gösterimler, (b) submikro gösterimler: bilimsel fenomenlerin nitel açıklamaları ve (c) sembolik gösterimler: bilimsel fenomelerin semboller formüller ve modeller içeren nicel açıklamalarıdır. Wu ve Puntambekar (2012) ise gösterimleri fizik ve biyoloji eğitimindeki çalışmalara dayandırarak sözel metinsel gösterimler (örneğin, metaforlar, söz, ve yazıt), sembolik matematiksel gösterimler (eşitlikler, formüller), görsel grafik gösterimler (animasyon, diyagram, grafik, tablo) ve hareketsel-işlemsel gösterimler (mimikler, fizksel modeller) olarak dört gruba ayırmışlardır. Çoklu gösterimler bir kişi yahut grup tarafından fiziksel olarak oluşturulmuş birden çok gösterimlerdir (Tang, Delgado, & Moje, 2014).

Çoklu Gösterimler Bilim insanları günlük pratiklerinde sürekli gösterimlerden faydalanırlar. Unutmayın: Bilim argüman üretme sürecidir. Bilim süreç içerisinde gösterimler argümanların oluşturulma geliştirilme ve iletişimi için gerekli olan başlıca araçlardandır

Çoklu gösterimlerin kullanılma nedenleri Öğrencilerin düşündükleri dışsallaştırması Bilgi depolama Bilgi organizasyonu Bilgi sunumu ARGÜMANLARA KANIT OLARAK KULLANMA

AINSWORTH’e göre Çoklu Gösterimler(1999, 2006) Öğretme ve öğrenmede üç temel amaca hizmet etmektedir. (a) Tamamlayıcılık işlevi: Çoklu gösterimler ihtiva ettikleri bilgi ya da destekledikleri süreç bakımından birbirini tamamlar. (b) Sınırlayıcılık işlevi: Öğrenenler bilinmedik bir gösterimin anlaşılması için bilindik bir gösterimden faydalanabilirler. (c)Yapılandırmacılık işlevi: Öğrenenlerin birden çok gösterimi kullanmasıyla, yalnızca bir gösterim türünü kullanmalarına nazaran konuyu daha derinlemesine anlamalarını sağlamasıdır.

Sizce küresel Isınma Var mıdır?

Bir Facebook Kullanıcısının Yorumuna Göre «Bende küresel soğumanın başladığına inanalardanım. 3o yıl bazında değerlendirmeli öngörünüze katılsam bile bu otuz yılı nasıl bazlayacaksınız ki? Biz koşar adım denize girdiğimiz kasım ayınıçok gerilerde bıraktık artık eylül soğuk yüzünü gösteriyor. Dünyanın kendi dengesini kurmasının insana vereceği zararları azaltmanın ve insanın dengeleri fazla zorlamamasının yollarının bulmalıyız».

Şimdi biraz etkinlik yapalım! Her etkinlikte bulduğunuz verileri bir yere kaydedin Daha sonra da en basit şekliyle bir argüman oluşturun

Argümanınızı yazın