Müfredat Organizasyonu Basamakları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
ÇIKAR-İLİŞKİ BEYANNAMESİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Daire Başkanı Dr.Ünal HÜLÜR.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Biyoistatistik ve Araştırma Yöntemleri
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
ONKOLOJİ ECZACILIĞINA DOKTOR BAKIŞI
Prof. Dr. Öner Süzer Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
Proje Dosyanızda Yer Alacak Belgeler
Bebek ve çocuk İzlemlerİ
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ÇIKIŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET HEDEFLERİ.
Sağlık Hukuku Kavramı ve Eğitimde Dikkat Noktalarımız
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
BBY Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
HASTANE ETİK KURULLARI
AYRIŞMAMIŞ HASTAYA YAKLAŞIM
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
Dr.Berna Musal DEÜTF Tıp Eğitimi AD
Klinik Yetiştiricilik
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
Yard. Doç. Dr. FATİH ESAD TOPAL İZMİR KATİP ÇELEBİ ÜNİVERSİTESİ
2008’ in Sağlık Ortamında Üniversite Hastaneleri Dr. Zafer SINIK.
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
1 Kapsamlı Sağlık Bakımı Prof. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
06-12 OCAK VEREM HAFTASI HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
HALK SAĞLIĞINA GİRİŞ Dr. Ferit Koçoğlu.
23. Klinik bilgi sistemleri
PERİYODİK SAĞLIK MUAYENESİ
PROGRAM TASARIMI
Pratisyen Hekimlerin Hukuksal Sorunları  Her ne kadar sağlık hizmeti denildiğinde ilk aklımıza gelen hasta ve hekim ilişkisi olsa da bu ilişkide;  Devlet.
KORUYUCU HEKİMLİK.
TIPTA UYGULAMA REHBERLERİ
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
PNÖMONİLER Dr. Oğuz KILINÇ Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
HASTANELERİMİZDE AKILCI STOK YÖNETİMİ
Klinik soru oluşturma Dr. Güzel Dişcigil.
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ: NEDEN VE NASIL? Çankaya Belediyesi Örneği
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
Uluslarası Katılımlı 1. Ulusal Aile Hekimliği Günleri
Kapsamlı Sağlık Bakımı
İŞYERİ HEMŞİRESİNİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
TIP EĞİTİMİNDE YENİLİKLER Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 231.
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)
Özel Körfez Marmara Hastanesi
ÇOCUK ONKOLOJİ HEMŞİRESİNİN ROLLERİ VE HEMŞİRELİK STANDARTLARI.
AİLE HEKİMLİĞİNİN TEMEL ÖZELLİKLERİ
Tıp Eğitiminde Havamız: Dekanlıktan Görülenler
Olgu Temelli Değerlendirme (OTD)
Klinik Bilgi Sistemleri
Sunum transkripti:

Müfredat Organizasyonu Basamakları Dr.Berna Musal DEÜTF Tıp Eğitimi AD.

Altı basamaklı program geliştirme yaklaşımı-Kern

DEÜTF Müfredat özellikleri Öğrenci merkezli Yeterliğe dayalı Probleme ve olguya dayalı Topluma yönelik Blok, evre, alanlar Genel yetkinlikler

Blok dizilimi Tıp bilimlerine giriş Üreme, ürogenital, endokrin Bilgi yönetimi araştırma GİS, metabolizma, beslenme Solunum Dolaşım Sinir bilimleri Lokomotor sistem ve deri Kan, infeksiyon, immunoloji Multisistem (şok, sepsis, metastatik kanser, otoimmun hastalık, politravma) Yaşam döngüsü Klinik bilimlere giriş: Tanısal tıp, akılcı ilaç kullanımı, infeksiyon kontrolu, kanıta dayalı tıp

Eğitim Programı Planlama-Outcome-based yaklaşım Mezundan ne beklendiği net bir şekilde tanımlanır. Eğitim programı, öğrencinin eğitimin sonunda göstereceği performans-yetkinlikler göz önüne alınarak planlanır. Yalnızca biyolojik öğeler değil, iletişim becerileri, koruyucu hekimlik, sağlığın geliştirilmesi, etik uygulamalar, ekip çalışması gibi öğelerin dikkate alınmasını kolaylaştırır. Öncelikle misyon-genel yetkinlikler tanımlanır. SÜRECE DE ÖNEM VERMEK GÖZ ARDI EDİLMEMELİ

Planlamada eğitim çıktılarının önemini vurgulayan bir eğitim programı modeli Destek Ne öğrenmeli Kapsam Nasıl öğrenmeli Yöntemler ve stratejiler Eğitimin Çıktıları Öğrenci Değerlendirme Eğitim Ortamı Harden RM, Crosby JR, Davis MH. AMEE Guide No.14. Outcome-based education. Medical Teacher 1999: 21; 7-14.

Çıktıların başlangıç noktası olduğu backward tasarım (outcome-based) Değerlendirme İstenen çıktılar İçerik Eğitim yöntemleri Değerlendirme (öğrenci) Pridaaux D. Curriculum design. BMJ 2003, 326; 268-270.

Avantajları Eğitim programı ile pratik uygulamalar arasında bağlantı sağlanır. İhmal edilen alanlar kapsanır. Nasıl bir hekim yetiştirilmek istendiği sorgulanır, tartışılır. Eğitim programını planlama için sağlam bir çerçeve oluşturur. Hedefe uygun eğitim ve değerlendirme yöntemi seçimini kolaylaştırır. Eğitim stratejileri seçiminde esneklik sağlar. Kişilerin ve grupların planlama sürecine katılımını kolaylaştırır. Öğrenciler eğitimin sonunda hangi yetkinliklere ulaşabileceklerini bilirler. Yetkinliklerin tanımlanması spesifik hedeflerin tanımlanmasını kolaylaştırır.

Dundee: outcome-yetkinlik listeleri Bir mezundan beklenen yetkinlikler Öykü alma, fizik bakı Hasta yakınları ve sağlık çalışanlarıyla iletişim Sağlığın geliştirilmesi ve hastalıkların önlenmesi Pratik işlemler Hastanın incelenmesi Hastanın yönetimi Yetkinlikler sırasındaki yaklaşım Hekimlik pratiğinde temel ve klinik bilimler bilgilerini uygulayabilme Kritik düşünme, problem çözme, karar verme, klinik sorgulama Uygun etik yaklaşım, yasal sorumlulukları bilme Profesyonalizmle ilgili yetkinlikler Sağlık sisteminde hekimin rolü ….

Sheffield: Klinik problemler Manchester: Index olgular (hastalıklar, semptomlar, problemler, durumlar)

DEÜTF Müfredat Organizasyonu Basamakları Mezunların sık karşılaşacakları/önemli/ yaşamı tehdit eden hastalık (astım, diyabet, kalp yetmezliği), durum/problem (kafa travması, şok, zehirlenme) ve semptom (halsizlik, solukluk, kilo kaybı) tanımlanması- 8 Ekim 2009  ÇEP, uluslar arası örneklerle karşılaştırılması-8 Ekim 2009 Listeler ve yetkinlik düzeyleri ile ilgili Anabilim Dalları ve pratisyen hekimlerin görüşünün alınması-9-16 Ekim 2009 Listeler ve yetkinlik düzeylerinin son şekline getirilmesi- 22 Ekim 2009 Listelerin paylaşıma açılması (FC, web)- 23 Ekim 2009 Listeler ve yetkinlik düzeylerinin en son şekline getirilerek sunulması- 27 Ekim 2009

DEÜTF Müfredat Organizasyonu Basamakları… Hedef tanımlama ve düzey belirleme konulu bilgilendirme- 12 Kasım 2009  Blok hedeflerinin ve düzeylerinin belirlenmesi- 12 Kasım 2009 Önceki müfredat hedefleriyle karşılaştırma- 12 Kasım 2009 Hedef düzeylerinin tanımlanması ve evrelere dağılımının yapılması- 13 Kasım 2009

DEÜTF Müfredat Organizasyonu Basamakları Hedef düzeyleri ve evrelere dağılımı ile ilgili Anabilim Dalı görüşlerinin alınması-16-20 Kasım 2009  Hedefler ve evrelere dağılımın son şekle getirilmesi ve sunulması- 25 Kasım 2009 Blok çalışma gruplarının hedefleri temalara dağıtması ve eğitim yöntemlerini belirlemesi- 1-18 Aralık 2009

Blok adı: Solunum Dolaşım Hastalıklar-Semptomlar-Durum/problemler: 8 EKİM ÜRETİMİ Blok adı: Solunum Dolaşım Hastalıklar-Semptomlar-Durum/problemler: ………………………………. Myokard enfarktüsü Kalp yetmezliği Astım KOAH Tüberküloz Listeler oluşturulduktan sonra sistem-konulara göre gruplanması ve listelerin çalışma grupları tarafından elektronik ortama dönüştürülerek en geç 9 Ekim sabah 10.00’a kadar tip@deu.edu.tr adresine e-posta ile iletilmesi gerekmektedir.

Beklenen yetkinlik düzeyleri Anabilim Dalları ve Pratisyen Hekimlere Gönderilen Formlar Anabilim Dalı: ........................................................................... Blok adı: Üreme-Genital-Endokrin Hastalık/Durum/Semptom Gerekli değil Beklenen yetkinlik düzeyleri B T TTY AG KH B. (Bilgi): İlgili hastalık/durum/semptomlara ilişkin haberdarlık düzeyinde temel ve klinik bilgi sahibi olma, gereğinde sevk etme. Bu düzeyde tanı, olgu yönetimi ve tedavi yetkinliği beklenmemektedir. T. (Tanı): Fizik bakı yaparak, temel veya ek incelemeler isteyerek ve yorumlayarak öntanı/tanı koyma, tedavi hakkında bilgi sahibi olma ve gerekiyorsa ön girişimleri yaparak sevk etme. İleri inceleme yoluyla konulan tanılar bunun dışındadır TTY. (Tanı, tedavi, yönetim): Hastalık/durum/semptomlarda tanı koyma, en uygun tedaviyi uygulama, hasta yönetimi ve izlemi. AG. (Acil girişim): Acil durumlarda hastaya gerekli ve uygun ön girişimleri yapma ve sevk etme. KH. (Koruyucu hekimlik): Hastalık/konu/durum ve korunma önlemleri hakkında bilgi sahibi olma.

Hastalık/durum/semptomlarla ilgili yetkinlik düzeyleri B. (Bilgi): İlgili hastalık/durum/semptomlara ilişkin haberdarlık düzeyinde temel ve klinik bilgi sahibi olma, gereğinde sevk etme. Bu düzeyde tanı, olgu yönetimi ve tedavi yetkinliği beklenmemektedir. T. (Tanı): Fizik bakı yaparak, temel veya ek incelemeler isteyerek ve yorumlayarak öntanı/tanı koyma, tedavi hakkında bilgi sahibi olma ve gerekiyorsa ön girişimleri yaparak sevk etme. İleri inceleme yoluyla konulan tanılar bunun dışındadır TTY. (Tanı, tedavi, yönetim): Hastalık/durum/semptomlarda tanı koyma, en uygun tedaviyi uygulama, hasta yönetimi ve izlemi. AG. (Acil girişim): Acil durumlarda hastaya gerekli ve uygun ön girişimleri yapma ve sevk etme. KH. (Koruyucu hekimlik): Hastalık/konu/durum ve korunma önlemleri hakkında bilgi sahibi olma.

Teşekkürler