OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİM
OGYE Okul Gelişim Yönetimi Ekibi
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
T.C. İZMİR VALİLİĞİ İL TARIM MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
DÜZCE İL ÖZEL İDARESİ DÖNEMİ STRATEJİK PLANLAMA
Kurullar hangi kurumlarda oluşturulmalıdır?
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
1 OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİNİN KURULUŞU. OKUL GELİŞİM MODELİ UYGULAMALARININ MEVZUAT DAYANAKLARI Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Yönergesi. Milli Eğitim.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı 30.
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
FAALİYET/PROJE EYLEM PLANLARI
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
PLANLI OKUL GELİŞİMİ.
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
OKUL HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ SORUMLULUKLARI
OKUL VELİ EL ELE PROJESİ ŞAPHANE 2012
“OKULLAR HAYAT OLSUN” PROJESİ KAPSAMINDA
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
İzmir İl MEM ARGE Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
T.C. MANİSA VALİLİĞİ MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
DEĞERLER ŞEHRİ KAYSERİ PROJESİ
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
T.C. YENİKENT AHMET ÇİÇEK ANADOLU TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ KOORDİNASYON MERKEZİ OKUL GELİŞİM MODELİ Nihat BÜBÜL.
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
U Ş AK İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
TANILAMA.
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
VİZYON BELGESİ RAPORU OCAK 2018
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
Sunum transkripti:

OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI MELAHAT KOZAR İ.Ö.O OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI

OGYE NEDİR? Okul Gelişimi ve Yönetim Ekibi okul müdürünün liderliğinde çalışarak okul gelişimini planlayan, planlanan çalışmaları uygulayan çalışmalarda gerekli okul içi ve dışı koordinasyonu ve organizasyonu yürüten bir çalışma grubudur.

OGYE NEDİR? Okul toplumunu temsil eden planlı okul gelişiminden sorumlu İŞBİRLİĞİNE DAYALI bir ekiptir...... Ayrıca her Eğitim-Ögretim yılı için hazırlanacak olan okul gelişim planının hazırlanması ve yürütülmesinden sorumludur. Okul toplumunu temsil ettiğinden,okul toplumunu oluşturan bütün birimlerin temsil edilebileceği üyelerden oluşur.

OGYE GÖREV TANIMLAMASI

OGYE’ nin GÖREVLERİ OGYE, okul toplumunu temsil eder. Okula sağlanan mali kaynakları kullanarak okul bütçesini hazırlar ve yönetir. OGYE okul gelişim planını hazırlar ve bu planı uygular. OGYE okul gelişim sürecinde yer alacak alt “Çalışma Gruplarını” kurar. Bu grupları planlama süreci ile ilgili olarak bilgilendirir ve çalışmalarına rehberlik eder.

OGYE’ nin GÖREVLERİ Okulun mevcut durumuyla ilgili bilgi toplar ve geliştirilmesine ihtiyaç duyulan çalışma alanlarını belirler. Okul Gelişim Süreciyle ilgili olarak ilgililere toplantı, seminer vb. düzenler. Durum analizi( swot, pest ) uygulayarak sonucunu değerlendirir. İhtiyaçları öncelik sırasına göre dizer. Çalışma gruplarının planlama ve çalışmalarını organize eder ve her çalışma grubunun hazırladığı planı dikkate alarak yıllık okul gelişim planını hazırlar. Çalışma gruplarınca gerçekleştirilecek çalışmaları koordine eder.

OGYE’ nin GÖREVLERİ Okul gelişim planı doğrultusunda gerçekleştirilen çalışmaların “Biçimlendirici Değerlendirmesini” yapar ve alınan sonuçlar doğrultusunda plan üzerinde gerekli düzenlemeleri yapar. Düzeltilmiş Okul Gelişim Planının öğretim yılı sonunda son değerlendirmesini yapar.

OGYE’ nin GÖREVLERİ Okul Gelişim Yıl Sonu Raporunu yazarak İl Milli Eğitim Müdürlüğüne gönderir. Raporu Okul Toplumunun Bilgisine sunar. Okul personelinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını belirler ve ilgili Bakanlık birimine bildirir. Okul Personelinin hizmet içi eğitim ihtiyaçlarına yönelik okulda kurslar düzenler.

OGYE ÜYELERİ

OGYE ÜYELERİ OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) ÜYELERİ Okul Müdürü Projeden Sorumlu Müdür Yardımcısı Öğretmen Rehber Öğretmen En Az Bir Destek Personeli Veli Öğrenci Okul Aile Birliği Temsilcisi Sivil Toplum Örgütlerinden Seçilen Bir Temsilci Muhtar Okulun Bulunduğu Mahallede Bulunan Sanayi-Ticaret Odalarından Birer Temsilcisi

OGYE ÜYELERİNİN GÖREVLERİ Okul Müdürü: Planlı Okul gelişimi için gerekli planlama, organizasyon ve görevlendirmeleri yapar. İlgili Bakanlık birimleriyle koordinasyonu sağlar. Okul Üniversite işbirliğini sağlar. Okul personelinin mesleki gelişimini destekler. Projeden Sorumlu Müdür Yardımcısı OGYE toplantılarını düzenler, üyeleri toplantıya çağırır ve toplantılarda kullanılacak her türlü dokümanın çoğaltılması ve dağıtımını yapar. Okul müdürünün katılmadığı OGYE toplantılarına başkanlık yapar. Çalışma gruplarının kurulması için gerekli ön hazırlık çalışmalarını yürütür ve süreç boyunca çalışma gruplarının çalışmalarını izler. Okul gelişimi ile okulda kaydedilen gelişmelerden okul toplumunun haberdar edilmesini sağlar. Okul personelinin mesleki gelişimi için onların hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını belirler ve okul personelinin katılımını sağlar.

OGYE ÜYELERİNİN GÖREVLERİ Öğretmen Çalışma gruplarının amacına yönelik olarak etkili bir şekilde planlarını uygulamada onlara rehberlik ve liderlik yapar. Çalışma gruplarının planladıkları çalışmaları yapabilmeleri için gerekli organizasyonu ve koordinasyonu sağlar. Çalışma gruplarının planlamalarındaki zamanlamayı izler.   Rehber Öğretmen Öğretmenlerin kişilik gelişimine yönelik olarak yapılacak çalışmalarını yürütür. Öğrenci başarısının artırılmasına yönelik çalışmalara rehberlik ve danışmanlık eder. Öğrenme zorluğu çeken öğrencilerin başarısının artırılmasına yönelik çalışmaları yapar. Hızlı öğrenen öğrencilerin potansiyelini etkili bir şekilde kullanmaya yönelik çalışmaları yürütür. Çalışma gruplarının etkinliğini ve verimliliğini artırıcı uygulamaların düzenlenmesinde rol oynar.

OGYE ÜYELERİNİN GÖREVLERİ Destek Personeli Okul-çevre temizliğine ve güvenliğine yönelik çalışmaları düzenler ve yürütür. Okul eşyalarının ve ekipmanlarının korunması temizliği ve etkili kullanımına yönelik yapılacak çalışmaları düzenler. Okulun güvenliğine yönelik çalışmaların organizasyonunda rol alır. Veli Okul-çevre ve okul-veli işbirliğinin geliştirilmesine yönelik çalışmaları organize edip yürütür. Okulun fiziki kaynaklarının gelişmesine önderlik eder. Okulun tanıtımı çalışmalarını organize eder. Yardıma muhtaç öğrencileri belirleyip gerekli desteğin bu öğrencilere sağlanması çalışmalarını yürütürler.

OGYE ÜYELERİNİN GÖREVLERİ Öğrenci Öğrencilerin görüşlerini, isteklerini ve sorunlarını OGYE’ ye iletirler. Okul Aile Birliği Temsilcisi Okulda sosyal yardımlaşma etkinliklerini düzenleyip yürütür. Öğrenci başarısının artırılmasına yönelik yapılacak çalışmaların bütün velilere duyurulmasında ve veli desteğinin sağlanmasında rol oynar. Okul Aile Birliği Sınıflar Temsilcisi, Sivil Toplum Örgütlerinin Temsilcileri ve Diğer Üyeler Okul Gelişim Süreci Çalışmalarının Teknik Kısımlarına Katılmazlar ve Çalışmalara Gözlemci sıfatıyla katılarak fikir belirtip kararların alınmasında oy kullanırlar.

Okul GELİŞİM SÜRECİ BASAMAKLARI Okul Gelişim Yönetim Ekibi (OGYE) Stratejik Planlama ve Okul Gelişim Hedeflerinin Belirlenmesi (OGYE Tarafından) İhtiyaç Analizi Yöneticiler, Öğretmenler, Veliler, Öğrenciler, Destek Per. (anketler) Çalışma Planları (Çalışma Grupları Tarafından) Yıllık Okul Gelişim Planı Hazırlanması (OGYE Tarafından) Önceliklerin Belirlenmesi ve Çalışma Gruplarının kurulması Yıllık Okul Gelişim Planının Uygulanması (Çalışma Grupları Tarafından) Biçimlendirici Değerlendirme Düzeltilmiş Gelişim Planının Uygulanması Son Değerlendirme ve Rapor Yazımı (OGYE Tarafından) RAPOR Okul GELİŞİM SÜRECİ BASAMAKLARI EARGED

ÖZETLE OGYE İŞLEYİŞİ

OGYE ÇALIŞMA EKİBİ AKADEMİK BAŞARIYI ARTTIRMA EKİBİ ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARINI GELİŞTİRME EKİBİ SOSYAL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER EKİBİ FİZİKİ ORTAMI GELİŞTİRME EKİBİ Hazırlayan: M.KOZAR OGYE EKİBİ