KASIM -2014 TEKİRDAĞ YERLİ ÜRETİMİN DESTEKLENMESİ PROJESİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1 Ocak 1989 – 31 Aralık 2004 Güneş Tutulmaları (3)
Advertisements

AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ’NDE E-DEVLET UYGULAMALARI
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
-Demografik- Nüfus Analizi
SAĞLIK EKONOMİSİ.
TÜRKİYE KÖMÜR İŞLETMELERİ KURUMUNUN
TÜRKİYE EKONOMİSİ ve DIŞ TİCARETİ
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
AB Hakkında Genel Bilgiler
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
1 Türkiye Ekonomisinde Mevsimsellikten Arındırılmış GSYH (2008 Ç1=100) Kaynak: TÜİK.
EV SAHİBİ ÜLKENİN KAZANÇLARI VE KAYIPLARI :
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
AR-GE.
CİZRE TİCARET VE SANAYİ ODASI. KURULUŞ  ODAMIZ ANKARA 8.İDARE MAHKEMESİNİN 29/09/1998 TARİH VE 1998/4721 ESAS SAYILI KARARIYLA KURULUŞU GERÇEKLEŞMİŞTİ.
Prof. Dr. İbrahim KILIÇASLAN
RAKAMLARLA TÜRKİYE
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Prof. Dr. Habip ASAN, TPE Başkanı 31 Ekim2013, İZMİR Türkiye’de Yenilikçi Üretim Yapısına Geçişte Sınai Mülkiyet Alanında Yaşanan Gelişmeler.
SON EKONOMİK GELİŞMELER
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HÜRMAK Plastik Otomotiv Makina İmalat San. ve Tic. A.Ş
Ülke Sohbet Toplantıları 5 Haziran 2009 İZMİR. GÜNEY VE KUZEY KORE ARASINDA VAKİ SAVAŞ NİHAYETLENMEMİŞ OLUP, HALEN BİR ATEŞKES ANLAŞMASI MEVCUTTUR. BU.
BarKODUNA BAK Sonra AL!.
Üretim-Tüketim-İhracat
Ekonomi Komisyonu Abant Müşterek Meslek Komitesi Toplantısı 22 Kasım 2014.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 18 Temmuz 2013.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
TÜRKİYE ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş. GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEDAŞ 2007 OSMANGAZİ ELEKTRİK DAĞITIM A.Ş.
BÜYÜME.
Süt Pazar Durumu Brüksel, 19 Ocak Pazar Durumu– 19 Ocak AB Üretimleri AB-27 Tedarik/Üretim Gelişmeleri Ocak-Ekim 2011 ile Ocak-Ekim 2010 kıyaslaması.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
Büyüme, İşsizlik ve İşgücü Piyasası Reformları
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 Bütçe reformu Güney Afrika deneyimi Andrew Donaldson Genel Müdür Yardımcısı: Kamu Finansmanı Ulusal Hazine – Güney Afrika.
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Çevre ve Temiz Üretim Enstitüsü
TEDAŞ TARAFINDAN YAPILAN KABUL İŞLEMLERİ
Ekonomi Nedir ? İnsan ihtiyaçlarını sonsuz bu ihtiyaçlar için gerekli olan kaynaklar sınırlıdır. Sınırsız ihtiyaçlar ile sınırlı kaynak arasındaki dengeyi.
AVRUPA BİRLİĞİNİN ORTAK POLİTİKALARI
DIŞ EKONOMİK İLİŞKİLER
Mercado Comun del Sur (Güney Amerika Ortak Pazarı)
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürlüğü
BOSCH ‘’ Yaşam İçin Teknoloji ‘’. Dünyanın üçüncü büyük beyaz eşya üreticisi ve Avrupa’da beyaz eşya pazarı lideri olan BSH Grubu, 700 milyon Euro yatırımla.
24 Mart 2015 Haliç Üniversitesi Kağıthane Kampüsü
27 Nisan 2005 TBB MAKRO EKONOMİ ALT ÇALIŞMA GRUBU.
Hızlı Tüketim Ürünleri
KPSS SORULARI KLASİK MAKRO İKTİSAT TEORİSİ
1. TÜRKİYE GÖZLÜK SANAYİCİLERİ DERNEĞİ Tarihçe ve Tanıtım -Kuruluş Çoğunluğun Sesi -Modern Teknoloji 2.
MART AYI MECLİS TOPLANTISI ENDER YORGANCILAR Yönetim Kurulu Başkanı 30 Mart 2009.
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI 1. Okullar arası Yıldız Erkekler Basketbol - Çeşme Birinciliği 2. Okullar arası Genç Kız Voleybol - Çeşme İkinciliği 3.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Tıbbi Cihaz Üreticileri Derneği
Soru 7 Gümrük Birliğinin Türkiye’nin ekonomisi üzerinde etkilerini Türkiye’nin beklentileri ve gerçekleşenler üzerinden tartışınız?
Tükiyenin Dış Ticareti. Ülkelere, bölgelere ve mal grupuna göre dağılımı.
2017 OCAK-NİSAN AYLARI TÜRKİYE VE MALATYA EKONOMİSİNDEKİ GELİŞMELER
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
MAKRO EKONOMİYE GİRİŞ VE TEMEL KAVRAMLAR
Türkİye Yumurta Sektörünün Genel Sekreter YardImcIsı
ULUSLARARASI TİCARET.
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
Sunum transkripti:

KASIM TEKİRDAĞ YERLİ ÜRETİMİN DESTEKLENMESİ PROJESİ

İŞSİZLİK SORUNU - İşsizlik dünyada olduğu gibi ülkemizde de en önemli sorunlarından biri durumundadır.

ÜLKEM İ Z GENÇ NÜFUSA SAH İ P B İ R ÜLKED İ R Ülkemiz genç nüfusa sahip olduğundan, her yıl yaklaşık bin kişi işe ihtiyaç duymaktadır. Bu kişilere istihdam sağlanması gerekmektedir.

İŞSİZLİK ORANI -Ülkemizin İşsizlik oranı % 9,8 civarında bulunmaktadır. (Temmuz 2014)

*SOYAL BARIŞA TEHDİT Piyasaya iş talebiyle çıkan bu kişilere iş bulunamaması sosyal barışı da tehdit etmektedir.

PİYASADA YAPRAK KIMILDAMIYOR *-İşsizlerin artması, ekonomiyi de durgunlaştırmakta, bir çok esnafımızın işleri ve cirosu azalmakta sanayicilerimizin de K.K.O. larını(Kapasite Kullanım Oranı) düşürmektedir.

BÜYÜYEN İTHALAT KORKUTUYOR Ülkemizin 2013 yılı ihracatı 151,9 Milyar USD iken, İthalatı 251,6 Milyar USD olarak gerçekleşmiştir.

İTHAL ETTİĞİMİZ HER ÜRÜN BAŞKALARINA İŞ VE AŞ’ TIR - İthalatın yüksek olması, ithalatı gerçekleştirdiğimiz ülkelere iş, istihdam ve kazanç sağlamakta ve o ülkeleri büyütmektedir.

İTHALAT İŞSİZ BIRAKIR Bilimsel Araştırmalara göre, ülkemize ithal edilen ortalama her bir 6,500 USD’ lik tüketim malı ithalatı bir kişiyi işsiz bırakmaktadır.

İTHALAT CARİ AÇIĞA NEDEN OLUR Ülkelerin mali yapılarının sağlamlığının ölçülmesinde en önemli unsurlardan biri de CARİ AÇIK meselesidir. İthalatın artması cari açığı da arttırmakta ve ülkelerin bazı risklerle karşı karşıya bırakmaktadır.

ÜRETECEĞİM AMA NEREYE SATÇAM? Oysa Günümüzde Üretmek Sorun olmaktan çıkmış, Pazar bulmak ve pazarlamak en büyük sorun haline gelmiştir.

ÜLKEMİZİN PAZAR GÜCÜNÜ, KENDİ ÜRETİCİLERİMİZ İÇİN KULLANALIM - Türkiye Cumhuriyeti Devleti 77 Milyonluk Nüfusu ile dünyanın sayılı büyük pazarlarından biri durumundadır. - Bu büyük pazarımızı kendi ülkemiz ve kendi sanayicimize doğru yönlendirmemizin ülkemize istihdam, KKO artışı vb. önemli katkıları olacaktır.

YERLİ ÜRETİLEN ÜRÜNÜN TERCİHİ ALGISI - Bu ülkede yaşayan insanlarımızı, sanayicisinden esnafına, işçisinden öğrencisine kadar, bu konuda bir farkındalık oluşturarak, insanlarımızın ülkemizde üretilen ürünleri tercih etmesi konusunda bilinçlendirilmesi gerekmektedir.

ÜLKEMİZ İTHALATININ YILLAR İTİBARİYLE KIYASLANMASI Yıllar(Milyar USD) % 2013 % Yatırım Malları İthalatı6,936,8 16,8 14,6 Ara Malları İthalatı 30,3 183,873,2 73,0 Tüketim Malları İthalatı 3,8 30,4 9,2 12,1 Toplam41251 Tabloda da görüldüğü üzere 2013 yılındaki Yatırım Malları İthalatı, 2001 yılına göre % 16,8 den % 14,6 ya düşmüş, Ara Malları aynı oranını korumuş, Tüketim Mallarının toplam ithalat içindeki payı % 9,2 den % 12,1 yükselmiştir.

İthalatın 3 önemli ana kalemini oluşturan; 1-Yatırım Malları İthalatı, 2-Ara Malları İthalatı 3-Tüketim Malları İthalatı Ana kalemlerinden, ülkemize en az katkı sağlayan ithalat grubu, Tüketim Malları İthalatı grubudur. Bu Grup İçersinde; - Spor ayakkabıları, cep telefonu, binek otomobil, ithal muz vb. ülkemizde birçoğu aynı kalitede üretilebilmektedir. Bizlerin Millet olarak artık Yabancı Marka Hayranlığından kurtulmamız ve ülkemizde üretilen ürünleri tüketmeye öncelik veren bir halk haline gelmemiz gerekmektedir.

CARİ AÇIK VE EKONOMİK KRİZ RİSKLERİ İ HRACAT VE İ THALAT RAKAMLARI Yıllar İ hracat(Milyar USD) İ thalatKar ş ılama Oranı( İ hr/ İ th) , , , , (1994 Krizi) , (2001 Krizi)

CARİ AÇIK VE EKONOMİK KRİZ RİSKLERİ Yıllar İ hracat İ thalat İ hracatın İ th.Kar.Orn , , , , ,54564, ,3

YANLIŞ ALGILARI YIKALIM Ülkemizde “ithal malı yerliden daha iyidir” algısı halkımızda ve özellikle genç nüfusta oluşturulmuştur.Bu algı artık yıkılmalı.(Marka Hayranlığı) Öğrenilmiş Çaresizlikten kurtulmalı

Z İ NC İ RLER İ KIRMALI İ thal ürünlerin yerli ürünlerden kaliteli oldu ğ u algısını artık, millet olarak kafamızdan çıkarmamız gerekmektedir.

Türkiye de üretilen ürünlerin BARKOD NUMARASI 869 dur.

NASIL BAŞLAMALI ? İlimizde, Ticaret ve Sanayi Odaları,OSB’ ler, Esnaf Odaları, Küçük Sanayi Siteleri, SİAD lar, Tüketici Dernekleri vb.kurum ve kuruluşlar ile ilk,orta ve yüksek öğrenim kurumlarına dönük Ülkemizde Üretilen Ürünlerin Tercih edilmesi ve bunun faydaları yönünde çalışmalar yaparak bilinçlendirme hareketi başlatmalıyız.

“BUY AMERİKAN” KAMPANYALARI Bir çok ülke, halkını bilinçlendirmek için yerli malı kampanyaları yapmaktadır. Örne ğ in; A.B.D. Her yıl çok ciddi biçimde “Buy American” “Amerikan malı satın al” kampanyaları, İ ngiltere de her yıl düzenlenen ve tüm yıla yayılan “English Proudly” kampanyaları yapılmaktadır. Benzer uygulamalar dünyanın geli ş mi ş bir çok ülkesinde yapılmaktadır.

EYLEM PLANI 1-Sayın Valimiz Başkanlığında, B.Şehir Belediye Başkanı, Üniversite Rektörümüz, T.S.O., OSB, ESOB, Başkanları, SİAD Başkanları, Milli Eğitim Müdürlüğü, İşçi ve Memur Sendikaları,Tüketici Dernekleri vb. katılımı ile bir toplantı düzenlenmelidir. 2-Toplantıda yerli ürünlerin kullanımının toplumun tüm kesimlerine olan katkısı dile getirilerek ortak hareket planı oluşturulmalıdır. 3-Bu toplantıda belirlenen sloganlar ilgili yerlerde kullanılmalıdır. Örneğin OSB giriş çıkışlarına; “Bu OSB de yer alan sanayici öncelikle ülkemizde üretilen ara malları kullanmaya özen göstermektedir.”

BAZI SLOGANLARI KULLANMALIYIZ Şehrin bazı yerleri için, “Evrensel düşün, yerli tüket” “Türkiye’ nin Barkot Numarasının 869 olduğunu biliyormuzdunuz ? ” “Ürün üzerindeki numaranın ilk üç rakamı 869 ise o ürün ülkemizde üretilmektedir.” İl dışından Tekirdağ’a girerken, “Bu şehrin halkı, tüketimde öncelikli olarak ülkemizde üretilen ürünleri tercih etmektedir.” Çocuklara dönük, “Çocuklar ülkemizde üretilen ürünleri kullanın ki babanız işsiz kalmasın” Şeklinde belirlenen hedef kitlere dönük oluşturulan sloganlar Belediyelerimizin de desteği ile bir çok yere asılmalıdır.

BAZI SLOGANLAR -Evrensel Düşün Yerli Tüket. -Her 6500 USD lik ithalat bir kişiyi işsiz bırakır. -Gümrükten her ürün girdiğinde işten çıkarılan siz olabilirsiniz. -Gençler! geleceğiniz yerli tüketimde, -Çocuklar yerli tüketin babanız işsiz kalmasın. -Yerli tüketim işsizliği’ de tüketir. -Yerli tüket, emeğine sahip çık. -Yerli tüket, üretimine sahip çık. -Yerli tüket, gençliğine sahip çık. -Yerli tüket, yarınlarına sahip çık, -Yerli tüket, mutluluk ve zenginlik üret. -Yerli tüket, Geleceği üret, -Ülkemi seviyorum, yerli tüketiyorum -Yerli tüketiyorum güç, üretiyorum.

Evrensel düşün, yerli tüket !

Her 6500 USD lik tüketim malı ithalatı, bir kişiyi işsiz bırakır.

Gümrükten her ürün girdiğinde işten çıkarılan siz olabilirsiniz !

Gençler, geleceğiniz yerli tüketimde!

Çocuklar yerli tüketin, babanız işsiz kalmasın!

Yerli tüketim işsizliği’ de tüketir

Yerli tüket, emeğine sahip çık!

Yerli tüket, üretimine sahip çık!

Yerli tüket gençliğine sahip çık!

Yerli tüket, yarınlarına sahip çık!

Yerli tüket, mutluluk ve zenginlik üret!

Yerli tüket, geleceği üret!

Ülkemiz seviyorum, yerli tüketiyorum!

Yerli tüketiyorum,güç üretiyorum!

YERLİ ÜRETİMİN DESTEKLENMESİ PROJESİ; Tekirdağ Valiliği, Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü,Teknoloji Geliştirme Bölgesi A.Ş. ve Tekirdağ Sanayiciler Derneği birlikteliği ile hazırlanmıştır.

ARZ EDERİM Tekirdağ Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü Kasım- 2014