Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Türkİye Yumurta Sektörünün Genel Sekreter YardImcIsı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Türkİye Yumurta Sektörünün Genel Sekreter YardImcIsı"— Sunum transkripti:

1 Türkİye Yumurta Sektörünün Genel Sekreter YardImcIsı
Rekabet Gücü FIrsatlar-Tehdİtler Dr. PInar Nacak İzmir Ticaret BorsasI Genel Sekreter YardImcIsı 2017 ANTALYA I

2 Dünya Ekonomisinde Tarım Sektörünün Payı
Dünya’da Tarım Dünya Ekonomisinde Tarım Sektörünün Payı Tarımsal katma değer : Dünya GSMH’nın %4,3’ünü oluşturmaktadır..

3 Dünya’da Tarım Son 40 yılda küresel bazda tarım dış ticareti %25 arttı. 2030 yılında küresel gıda talebinin %35 artması bekleniyor. Küresel tarım yeniden şekilleniyor

4 Dünya’da Tarım 2050 yılına kadar,
Dünyada protein talebinin %80 artması beklenmekte, Tüketicilerin diyet deseni değişiyor, işlenmiş gıda talebi artıyor, Tarım/Gıda sektörüne sermaye akışının daha fazla olması bekleniyor.

5 Dünya’da Tarım Neden Afrika ülkelerinde artan nüfus
Asya ülkelerinde artan refah seviyesi Latin ve APAC ülkelerinde et tüketimindeki artış eğilimi BRIC ülkelerinde et, tavuk ve yumurtaya olan talep artışı

6 Dünya’da Tarım Süt ürünleri Ve Tavuk eti
önemli protein kaynakları olacak

7 Dünya’da Tarım Gelişmiş ülkelerde kişi başına protein alımı az gelişmiş ülkelerden 2 kat fazla Kişi başı et tüketimi yıllık (2017) AB(28 ülke) 70 kg ABD 98 kg Kanada 75 kg Rusya 60 kg Çin 55 kg Türkiye 30 kg

8 Dünya’da Tarım Yumurta Tüketimi
Dünya yumurta tüketimi artmaya devam ediyor yılına kadar artış %37 oldu. Yıllık artış oranı :%2.8 Kuş Gribi krizine rağmen Bu eğilim devam ediyor

9 Dünya’da Tarım Yumurta Tüketimi 2035 yılına kadar
Yaklaşık 1900 milyar adete/100 milyon metrik tona ulaşması tahmin ediliyor.

10 Dünya Yumurta Tedariğinde Baş Aktörler
Dünya’da Tarım Dünya Yumurta Tedariğinde Baş Aktörler %60 Asya –Pasifik %16 Avrupa Birliği %9 Kuzey Amerika %7 Güney Amerika

11 Dünya Yumurta Sektöründe
Dünya’da Tarım Dünya Yumurta Sektöründe Türkiye’nin unvanı En hızlı büyüyen ülke

12 Türkiye Tarımı Dünya Ekonomisinde Türk Tarım Sektörünün Payı
Türkiye, tarımsal katma değerde dünya 9’uncusu. Türkiye’de tarımın toplam istihdamdaki payı %21 AB’inde tarımın toplam istihdamdaki payı %5. Dünya tarımsal katma değerinin %1.7 ‘ini Türk tarımı sağlıyor.

13 Türkiye Tarımı Türkiye tarım alanları, tüm Avrupa Birliği Ülkelerinin
1/3’ü kadar. Bir çok ürünün üretiminde dünyada ilk 5’te.

14 Türkiye Tarımı Türkiye’nin Dünya Tarım Üretimindeki Payı % 2.1
Dünya tarım ve gıda ürünleri ticaretindeki payı ise % 0,9

15 Türkiye Tarımı Türkiye Hayvansal Ürünler İhracat-ithalat Dengesi
Türkiye’nin, hayvansal ürünler ihracatı yüzde 4,3 oranında artışla 1 milyar 891 milyon dolara yükseldi. Ancak canlı hayvan ve et ithalatı devam ediyor!!!!!!!!

16 Türkiye Yumurta Sektörünün Gücü
Yumurta Üretimi milyon Dünya üretiminde ki payı : %1.4 9. büyük üretici Yumurta ihracatı 4659 milyon adet Dünya İhracatının önde gelen ülkesi

17 Türkiye Yumurta Sektörünün Gücü
Türkiye yumurta üretimi artıyor 18,6 milyar adet yumurta üretimi 2000’den günümüze %160 artış Yılları Arasında % 120 artış

18 Türkiye Yumurta Sektörünün Gücü
Türkiye’de kişi başına düşen yumurta 203 adet Türkiye’de tüketim artış % 50 Dünyada ortalama 180 adet AB/ABD’de 250 adet

19 Türkiye Yumurta Sektörünün Gücü
Türkiye’de kişi başı yumurta tüketimi Günde 1 yumurta Kişi başı yumurta tüketimi 360 adet Yumurta tüketim/üretim maksiumum potansiyel artış %50 28440 milyon adet

20 Türkiye Yumurta Sektörünün Gücü
Türkiye yumurta ihracatı artıyor milyon adet milyon adet % artış

21 Türkiye Yumurta Sektörünün Gücü
2006 yılında üretimin %2,3’ü ihraç ediliyordu. 2016 yılında üretimin %25’i ihraç edildi.

22 FIRSATLAR Dünya gelir düzeyi arttıkça kanatlı eti ve yumurta tüketimi ve ticareti artmaya devam ediyor. Tarım piyasalarının dinamikleri değişiyor.

23 FIRSATLAR Orta doğu ve Afrika ülkelerinin talebi artıyor.
Kendine yeterlilik %130 Net ihracatçı ülke. İhraç pazarlarında sağlanan güvenirlilik.

24 FIRSATLAR Rakip ve tüketici ülkelerdeki krizler fırsata dönüştürebilecek potansiyel.

25 FIRSATLAR Geleneksel kafes sistemi, zenginleştirilmiş kafes sistemi, serbest dolaşan üretim ve organik yumurta fiyatları farklılaşıyor. Tüketici bilinci değişiyor, Tarım ve gıda ürünlerine bakış açısı değişiyor Kaliteli ve farklılaştırılmış ürüne farklı fiyat ödemeye hazır tüketici grupları.

26 FIRSATLAR Kümeslerin büyük çoğunluğu son teknoloji ile donatılmış uygun kapasite ve hijyen koşullarıyla çalışmakta. Yumurta talebi artıyor, en ucuz protein kaynağı. Et fiyatlarında ki artış eğilimi.

27 TEHDİTLER Dünya genelinde yaygın üretim bölgeleri.
İhracatta sınırlı pazarlarda yoğunlaşma. Dalgalı ihraç fiyatı. Ürün çeşitliliği kısıtı.

28 TEHDİTLER Kayıt dışı üretim ve pazarlama. Üretim maliyetleri yüksek.
Ürün/Girdi Pariteleri üretici aleyhine seyrediyor 2007 yılında 3.8 adet yumurta ile 1 kg yem alınırken Bu gün 4.8 adet yumurta ile 1 kg yem alınıyor .

29 TEHDİTLER Yumurta fiyatlarında yaşanan istikrarsızlık. 2015 - 0,230 TL
,221 %4 düşüş Mevsimsel arz ve fiyat dalgalanmaları. Hassas bir gıda olması. Market markaları için fason üretim artıyor. Tüketici algı yönetimindeki eksiklik.

30 TEHDİTLER Yem arzı açığı. Yemde ithalata bağımlılık .
Yem ithalatında soya, mısır bağımlılığı. Karma yem üretiminde %50 ithal hammadelere bağımlılık

31 TEHDİTLER Pazarda kalma süresi.
Pazarda kalma süresi/Uygun ambalaj/saklama/kalite Üretici-tüketici fiyat marjı. Market Fiyatları 30’lu pakette 0,367 TL 15’li pakette 0,67 TL Doğal yumurta 0,75 TL / Organik yumurta 1,4 TL

32 SONUÇ Dış Pazarda ‘Türk Yumurtası’ imajı-üst marka yaratılmalı.
Mevcut pazarlarda Pazar hacmi genişlemeli. Pazar çeşitliliği sağlanmalı. Potansiyel yeni/alternatif pazarlara ulaşılmalı. Teknoloji gelişimi sürdürülebilir olmalı. Akıllı Tarım teknolojileri uygulamaları öncelikli gündem olmalı.

33 SONUÇ Ürün çeşitliliği sağlanmalı. Kalite artışı hedeflenmeli.
İzlenebilirlik ve denetim sistemleri geliştirilmeli. Stratejik lojistik planlama yapılmalı. Değer zinciri daha güçlendirilmeli. Etkin arz zinciri yönetimi.

34 SONUÇ Yumurta hafta sonu kahvaltı çeşidi olmaktan çıkmalı.
Zengin amino asit içeriği ile değerli ve kaliteli bir protein kaynağı olarak öne çıkmalı. Protein almak için yumurta tüketmek/en ucuz protein kaynağı konusunda kamuoyu oluşturulmalı. Yumurtanın protein kalitesi- ‘biyokullanılabilirlik endeksi’ kapsamında diğer tüm protein kaynaklarından önde.

35 SONUÇ Ürün kalitesi,ambalaj, pazarda kalma süresi ve ürün çeşitliliği konusunda arge-inovasyon çalışmalarına kaynak ayrılmalı ve devlet destek-teşvik mekanizmaları bu yönde değerlendirilmeli.

36 Adil Beslenme için Yumurta
Son Söz 2050 yılında dünya nüfusu 9 milyara ulaşacak. 165 milyon insan çocuklukta yetersiz besleniyor. 900 milyon insan açlıktan müzdarip. Türk halkı, gelişmiş ülkelere kıyasla günlük %40 daha az protein alıyor. Daha fazla protein, daha fazla yaş-meyve sebze tüketerek milyonlarca hayat kurtarıyor. Adil Beslenme için Yumurta

37 DİKKATİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM
Dr.Pınar NACAK


"Türkİye Yumurta Sektörünün Genel Sekreter YardImcIsı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları