EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Advertisements

SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
YILLIK VE GÜNLÜK PLANLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
ERKEN ÇOCUKLUK VE OKUL ÖNCESİ DÖNEMLERİNDE ÖZEL EĞİTİM
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Dr. Mustafa Aydın BAŞAR.
ÖZEL AKDENİZ YÜKSELİŞ KOLEJİ ÖĞRENCİLERİNİN UYMASI GEREKEN KURALLAR.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Özel Gereksinimli Öğrenciler İçin Eğitim Ortamının Düzenlenmesi
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
FEN LABORATUVARINDA ORGANİZASYON
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
ÇOCUK OYUN HAKKI Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 20 Kasım 1989’da kabul edilen Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’de güvence.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK VELİLERE ÖNERİLER (KİTAP KULLANIMI) Yrd. Doç Dr. Ş. Dilek BELET.
BARBAROS ORTAOKULU BİRİFİNG DOSYASI
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
HACI SEMİHA KULAKLI ANAOKULU
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI. 1 - Öğretim Şekli 2- Tahsis Durumu 3- Bina Durumu 4- Lojman Durumu 5- Bina Kullanımı (Özellikle derslik sayıları) E-OKUL MODÜLÜNE.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
Brifing Dosyası Üstay Ortaokulu.
TÜRKİYEDE UYGULANAN EĞİTİM PROGRAMLARI
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
AYAZMA İLKOKULU Rehberlik Servisi
MEBBİS Veri Girişi BİLGİLENDİRME TOPLANTISI ERZURUM VALİLİĞİ
ŞEHİT TEĞMEN AHMET ÇITAK İLKOKULU FAALİYET RAPORU.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
KAYNAŞTIRMA VE DESTEK ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
Bu bölümün sonunda şu amaçlara ulaşmanız beklenmektedir: Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin özelliklerini tanıyabilme,
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
TANILAMA.
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Matematikte Kullanılan Materyaller ve Kaynaklar
BİLECİK REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TEOG VE VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
ARALIK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
ERKEN ÇOCUKLUK VE OKUL ÖNCESİ DÖNEMLERİNDE ÖZEL EĞİTİM
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ Kavramın ifade ettiği anlam: Eğitim olgusunun meydana geldiği çevre , mekan yada alanda ki insan gücü dışı öğelerin öngörülen hedefler doğrultusunda en verimli ve sağlıklı biçimde işe koşulmasıdır. Eğitim ortamının düzenlenmesi , eğitim sitelerinden dersliklere kadar uzanan tüm fizik mekan ile öğrenci, uzman ,öğretmen , veli ve diğer ilgililer olmak üzere tüm iş görenleri kapsayan sosyal ortamı içermektedir.

Eğitim ortamı çocuğun etkileşimde bulunduğu ve öğretme öğrenme etkinliklerinin meydana geldiği çevredir.Psikolojik sosyal ve fiziksel boyutları olan bu çevrenin eğitim etkinliklerine uygun olarak düzenlenmesi gerekir. Çocuğa eğitim ortamında sunulan olanaklar , hedeflere ulaşılacak nitelikte ve genel eğitim ilkeleri göz önünde bulundurularak düzenlenmelidir.Eğitim ortamı sınıf içi ile sınırlı kalmamalıdır.

Eğitim ortamı oluşturulurken çevrede bulundurulan atık materyallerden , günlük yaşamda kullanılan gerçek materyallerden ve kaynak kişilerden yararlanılmalıdır.Bu amaçla ailelerin ve toplumun katılımı sağlanmalıdır. Düzenlenen eğitim ortamları bireysel ve grup çalışmalarına olanak vermelidir.Ortam çocuğun kendini güvende hissedeceği şekilde hazırlanmalı ve tehlikelerden uzak olmalıdır.

Özel eğitim gerektiren bireylere hizmet veren eğitim kurumlarında : Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri servisi , kaynak oda , gözlem odası ,bireysel çalışma odası , dinlenme odası, oyun odası,aile eğitim odası,müzik odası,revir,uygulama evi,resim atölyesi,çok amaçlı salon,kitaplık,bahçe,beden eğitimi salonu,gösteri salonu,rehabilite havuzu ve konuşma, dil laboratuvararı gibi bölümlere gereksinimler dahilinde yer verilmelidir.

Eğitim ortamlarının düzenlenmesinde en önemli etkenlerden biri fiziksel ortamın düzenlenmesidir. Eğitim kurumlarında ; Koridor Lavabo Yemekhane Bahçe gibi ortak kullanım alanları tekerlekli sandalye ile dolaşmayı sağlayacak şekilde düzenlenmelidir.

Gerekli görülen yerlerde rampa ve tutamak gibi ek önlemler alınmalıdır Gerekli görülen yerlerde rampa ve tutamak gibi ek önlemler alınmalıdır.Ayrıca sınıf zemini yumuşak ve kolay temizlenebilir bir malzeme ile kaplanmalıdır.Sınıfların yeterince hava ,ısı ve ışık alması sağlanmalıdır.

Eğitim ortamlarının düzenlenmesinde belirleyici, özel eğitim öğretmenidir.Düzenlemenin ,sınıftaki çocukların her bir öğretim amacını gerçekleştirmelerini sağlayacak şekilde yapılmasında özel eğitim öğretmeninin görüş ve önerileri dikkate alınmalıdır. Öğretim amaçlarının uygulanmasına yönelik olarak ,sınıf ortamında bulunan yazı tahtası ve panolar hareketli ve taşınabilir olmalıdır.Dolaplar kapalı olmalı böylece eğitim sırasında çocukların dikkatini dağıtacak çeşitli unsurlar kontrol altında tutulmalıdır.

Sınıf ortamı grup ve bire bir çalışmaya olanak verecek şekilde düzenlenmelidir.Bunun için masa ve sıralar sabit olmamalıdır.Sınıfta masa başı ve yer etkinliklerine hizmet edecek eşyalar bulunmalıdır. Konuların işlenişine uygun olan işitsel ve görsel ortamların düzenlenmesi film,televizyon,bilgisayar programları,cd vb. araç gereçlerden yaralanılmalıdır. Konuların işlenişinde yeri geldikçe gezi ve gözlemlere yer verilmelidir.

Eğitim Ortamlarının Özellikleri Çocukların gelişim özelliklerine uygun Güvenli Çok amaçlı Problem çözme becerilerini geliştiren Yaratıcılığı destekleyen

Eğitim Ortamları Etkinlik Köşeleri Müzik köşesi Blog köşesi Fen ve matematik köşesi Eğitici oyuncaklar köşesi Sanat etkinlikleri köşesi

TEŞEKKÜRLER SEMA ILGAZ