Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MADDE ANALİZİ.
Advertisements

MADDE ANALİZİ.
OBEZİTE İSTATİSTİKLERİ
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Henryson Yöntemi ile Madde Analizi
Doğru- Yanlış Testleri
Test Geliştirme ve Madde Analizi
Madde : Ölçme değerlendirme ve test tekniğinde her bir soru için kullanılan terimdir. Madde analizi temelde; belli niteliklere sahip olması gereken bir.
Çoktan Seçmeli Sınavlar
SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
Geçerliği ve Güvenilirliği
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
YDYO Bahar dönemi İYS. TEST GÜÇLÜK İNDEKSİ Testin geçerlik ve güvenirliğini belirlemek ve artırmak için yapılan istatistiksel çalışmalardır.
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
ÖLÇME ARACINDA BULUNMASI GEREKEN NİTELİKLER
TÜBİTAK Yurt İçi Bilimsel Etkinlikleri Destekleme Programı
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Ölçme Düzeyleri Ölçeklerin Kullanılması
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Bu testteki sorular FEM DERSANELERİ dokümanlarından derlenmiştir.
Alt Üst Gruplar Farkına Göre Madde Analizi (Basit Yöntem)
Özel Üçgenler Dik Üçgen.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -6-
Sunum Araçlarının Kullanımı
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
GEÇERLİLİK Kapsam Geçerliliği
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Ölçme Aracının Özellikleri
EĞİTİMDE NOT VERME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
İŞLETME YÖNETİMİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMINA ÖĞRENCİ KABULÜ.
MURAT ŞEN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ Üçgenler.
Tahmin edelim..
TÜFAD SERTİFİKASYON (4) “FUTBOLDA TEKNİK, TEKTİK VE KONDİSYON TESTLERİ” Prof. Dr. Çetin İŞLEGEN
SINIF GEÇME.
Ölçemediğiniz bir şeyi geliştiremezsiniz…
Madde Analizi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
SAYILAR NUMBERS. SAYILAR 77 55 66 99 11 33 88.
1/22 GEOMETRİ (Dikdörtgen) Aşağıdaki şekillerden hangisi dikdörtgendir? AB C D.
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
Ölçüm Geçerliği Murat Coşar Afyon Kocatepe Üniversitesi
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Diferansiyel Denklemler
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
/ 51 Zekeriya Aktürk, Nezih Dağdeviren EQuiP Türkiye Delegeleri Aile Hekimliğinde Kalite Kursu Hasta ve Çalışan MemnuniyetininDeğerlendirilmesi Prof. Dr.
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
/ 31 Doç. Dr. Zekeriya Aktürk Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi, Dönem , Erzurum Hipotez Testleri ve Kullanım Yerleri
Madde (soru istatistikleri)
TEST VE MADDE ANALİZİ.
Çoktan seçmeli testler
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Soru bankası yazılımı:
SINAVMATİK Soru Bankası Raporlarının Yorumlanması Zekeriya AKTÜRK Prof. Dr. / 171.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Yrd. Doç. Dr. Zeliha Cansever Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı Ölçme-Değerlendirme Modul 1.
TEST PLANI MADDE ANALİZİ.
Sınav Analizleri. Sınav Analizleri SINAV ANALİZLERİ 1- FREKANS 2- MADDE ANALİZLERİ FREKANS Dağılımdaki her puanın kaç kez tekrar etiğini gösteren sayı,
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME ARACININ YAPISAL NİTELİKLERİ
TEST.
Sunum transkripti:

Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Soru Kalitesi Geçerlik, Güvenilirlik, Zorluk, Ayırıcılık Endeksleri ve Çeldirici Kalitesi Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27-31 Mayıs 2013

Amaç Amaç: Bu sunumun sonunda katılımcıların sınav sorularının kalitesini değerlendirme konusunda bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır.

Hedefler: Bu sunumun sonunda katılımcılar; Soru kalitesiyle ilişkili faktörleri sayabilmeli Geçerlilik ve güvenilirlik terimlerini açıklayabilmeli Zorluk ve ayırıcılık endekslerinin nasıl hesaplandığını belirtebilmeli Çeldirici analizinin nasıl yapılacağını açıklayabilmeli Geçerlik, güvenilirlik, zorluk, ayırıcılık endeksleri ve çeldirici kalitesinin soru seçimine etkisini tartışabilmeli Soru kalitesini değerlendirmenin sınavlardaki önemini savunmalı

Soru Kalitesi Geçerlilik Güvenirlirlik Ayırıcılık İndeksi Neyi ölçüyoruz? Güvenirlirlik Doğru mu ölçüyoruz Ayırıcılık İndeksi Başarılı/başarısız öğrencileri ne kadar ayırıyor? Zorluk derecesi Soru ne kadar zor? Çeldirici kalitesi -Çeldirici şıklar işe yarıyor mu?

Geçersiz – Güvenilmez Kuder-Richardson 20 (KR20) ve Alfa katsayısı Range 0-1 Higher value indicates a strong relationship between items and test Lower value indicates a weaker relationship between test item and test r = n / n-1[s2 + Σp1q1 / s2 ] n = number of items on test s= standard deviation p1= proportion of correct responses q1= 1- p1

Güvenilir ama Geçersiz Geçerlilik. Norm-referenced or Criterion-referenced Norm-referenced – defines the performance of test-takers in relation to one another. Use the frequency distribution and can rank students. Often used to predict success like GRE or GMAT. Criterion-referenced – defines the performance of each test taker without regard to the performance of others. The success is being able to perform a specific task or set of competencies. Uses a mastery curve.

Geçerli ve Güvenilir Güvenilirlik: Test-retest reliability (measure of an individual score is consistent over time) Inter-rater reliability (consistency of individual judges’ ratings of a performance)

p= Zorluk derecesi + Hd Ld N Hd= en başarılı (%27) grup içerisinde soruyu doğru yapanlar Ld= en başarısız (%27) grup içerisinde soruyu doğru yapanlar N= en başarılı (%27) birey sayısı + en başarısız (%27) birey sayısı

Zorluk derecesi Önerilen: % 50-60 Kabul edilebilir: % 30-70 Kullanılmamalı (Çok kolay): %> 70 Kullanılmamalı (Çok zor): %< 30

Ayırt edicilik indeksi Hd - Ld q= N Hd= en başarılı (%27) grup içerisinde soruyu doğru yapanlar Ld= en başarısız (%27) grup içerisinde soruyu doğru yapanlar N= en başarılı (%27) birey sayısı

Ayırt edicilik > 0,35 : Mükemmel 0,34 – 0,25 : İyi 0,24 – 0,15 : Düzeltilmeli < 0,15 : Kullanılmamalı

Zorluk – Ayırt edicilik Ayırt edicilik (q) Zorluk (p) Zor <%30 Orta %30-70 Kolay >%70 ≤ 0,15 X 0,15 – 0,24  ≥ 0,25 Oosterhof, A. (1990). Classroom Applications of Educational Measurements. Merrill, Columbus, OH.

Ayırt edicilik endeksi Örnek 100 Öğrenciye Uygulanan Test Soru 1 Doğru Cevap Verenler Soru 2 Üst Grup (İlk %27) 25 20 Alt Grup (Son %27) 15 Güçlük endeksi (p) Ayırt edicilik endeksi (q)

Çeldiriciler Soru 1 A* B C D E Boş Soru 2 A B C D* E Boş Üst ¼’deki öğrenciler 20 5 Ortadaki öğrenciler 15 10 Alt ¼’deki öğrenciler Soru 2 A B C D* E Boş Üst ¼’deki öğrenciler 5 15 Ortadaki öğrenciler 10 20 Alt ¼’deki öğrenciler İyi bir çeldirici nasıl olmalıdır? Hangi çeldiricileri değiştirmeyi düşünürsünüz? Compare the performance of the highest- and lowest-scoring 25% of the students on the distracter options (i.e. the incorrect answers presented on the exam.) Fewer of the top performers should choose each of the distracters as their answer compared to the bottom performers. (*) doğru cevap

Özet Soru kalitesini belirleyen faktörler nelerdir? Geçerlilik nedir? Güvenilirlik nedir Zorluk ve ayırıcılık endeksleri nasıl hesaplanır? İyi bir çeldirici nasıl olmalı? Geçerlik, Güvenilirlik, Zorluk, Ayırıcılık Endeksleri ve Çeldirici Kalitesine göre iyi bir soru nasıl seçilmeli?