EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ALTYAPISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Middle East Technical University
Advertisements

T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’
Deniz’e Hoşgeldiniz.
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Sayısal Uçurum Üzerine Karşılaştırılmalı Bir İnceleme
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Nüket YETİŞ’in Takdimi , İstanbul.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
SON EKONOMİK GELİŞMELER
Enerji Sektöründe Lojistiğin Yeri ve Önemi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
GLOBAL EKONOMİK GÖRÜNÜM
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
TÜRKİYE’DE VEREM SAVAŞI 2010 RAPORU. Ülkemizde “24 Mart Dünya Tüberküloz Günü” etkinlikleri kapsamında 2007 yılından itibaren her yıl Daire Başkanlığımızca.
Telekomünikasyon Sektörü ve Vergi Düzenlemelerinin Etkileri Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. 30 Ekim 2007 Gazi Üniversitesi İİBF Ankara.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
1 Güldane Taşdemir İnterpromedya Genel Müdür yılında, Kurumsal ve büyük ölçekli kurumlarda, veri güvenliği, sanallaştırma, iş sürekliliği,
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
1 ÜNİVERSİTE – SANAYİ İŞBİRLİĞİNDE KOSGEB DESTEKLERİ (Serhan EKER – 2008 Aralık)
1 Bilişim ve İletişim Sektörü Neden Stratejiktir ? Bilişim ve İletişim iş yapış şekillerini ve sosyal hayatı doğrudan etkileyen ana-yapıtaşı konumundadır.
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
Uzaktan Eğitimin Temelleri
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
TİCARET, YENİLİK VE TEKNOLOJİ BİR ADIM ÖTENİZDE. Ege İhracatçı Birliklerine üye 7000’in üzerinde ihracatçı firma 12 sektörde, 181 ülkeye 7 milyar $’ın.
E-Öğrenme Nedir?
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş)
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları Uzakdoğu Pasifik I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan Nisan.
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
SİGORTA ARACILARI Doç. Dr. Mustafa ÇEKER Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Ticaret Hukuku Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Tel: 0533.
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
Sosyal Medya Sosyal medya ; İçeriğinin alıcıları tarafından oluşturulup, yine başka alıcıların kullanımına sunulduğu alandır. 1.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
1 ŞEKERBANK BİREYSEL BANKACILIK Kasım/ TÜRKİYE’DE BİREYSEL BANKACILIK-İLKLER.
Bilişim Teknolojileri Alanı
ÇEKOİST IŞIL ÖZBAYIR NİLAY SEVİL ATICI
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
Diferansiyel Denklemler
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
PLANNING FOR NEOMILLENNIAL LEARNING STYLES Shifts in students’ learning style will prompt a shift to active construction of knowledge through mediated.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
İnteraktif Medya Dünü Bugünü Yarını Uğur Şeker / Dijital Büro İstanbul Yıldız Teknik Üniversitesi Sürekli Eğitim Merkezi 'Mobile Marketing Conference'
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ BAŞLICA BİLEŞENLER
İSVEÇ KRALLIĞI (2017 YILI SUNUMU)
BİT’İN SOSYAL KÜLTÜREL KATKILARI
WEB ARAÇLARI KONYA 2017.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE TEKNOLOJİ ALTYAPISI TÜRKİYE-AB KARŞILAŞTIRMASI Dr. Hakan TEKEDERE Doç. Dr. Mustafa ALKAN

Artan ve karmaşıklaşan bilgi miktarı, bu bilgilerin öğrenilmesi ve öğretilmesi sürecinde eğitimden beklentilerin de artmasına neden olmuştur. Eğitim sistemleri bu beklentileri karşılayabilmek için dinamik bir yapıda olmak zorundadır. Eğitimin dinamik yapıda olma zorunluluğu, eğitimin evrenselleşmesi, yer ve zamandan bağımsız eğitim ortamlarına olan ihtiyaçlar, eğitimde bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımını gerekli hale getirmiştir

Ancak burada bir problem vardır ki, o da bu tür eğitim ortamlarının sunduğu bilgiye ulaşmada karşılaşılan güçlüklerdir. Bir yandan bilgiye ulaşanlar sahip olduğu bu bilgiyi kullanarak daha iyi işler bulmakta, daha ileri eğitimler almakta ve daha çok toplumsal faaliyete katılmaktadır. Buna karşın, bilgi yoksunları ise bilgi tabanlı toplumun verdiği bu nimetlerden faydalanamamaktadır

Türkiye’nin Sıralamadaki Yeri Dünya AB27 Türkiye Türkiye’nin Sıralamadaki Yeri İş ortamı 4.2 4.0 80 Politik ortam 4.1 61 Altyapı ortamı 3.5 60 ORTAM 4.6 3.9 63 Ortam alt indeksinde Bit teknolojileri için mevcut Pazar altyapısı ve finansman kaynakları, düzenleyici kanun ve yönetmelikler ve fiziksel imkanlar ele alınmaktadır.

Türkiye’nin Sıralamadaki Yeri Dünya AB27 Türkiye Türkiye’nin Sıralamadaki Yeri Bireysel hazırlık 4.8 4.5 94 İş dünyası hazırlık 4.0 3.6 93 Kamu hazırlık 4.1 64 HAZIRLIK 4,3 4.6 81 Hazırlık alt indeksi bireylerin, iş dünyasının ve devletin BİT’i kullanmaya hazır olma durumunu göstermektedir.

Türkiye’nin Sıralamadaki Yeri Dünya AB27 Türkiye Türkiye’nin Sıralamadaki Yeri Bireysel kullanım 3.7 3.6 58 İş dünyası kullanım 3.2 3.1 61 Kamu kullanım 3.5 55 KULLANIM 3,5 4.2 3.4 62 Kullanım alt indeksi, Bireylerin, iş dünyasının ve kamunun halihazırda BİT’i kullanma durumları ele alınmaktadır

Türkiye’nin Sıralamadaki Yeri Dünya (138 Ülke) AB27 Türkiye Türkiye’nin Sıralamadaki Yeri (138 ülke) Ağ Hazırlık İndeksi 3.9 4,5 3,8 71

Türkiye’nin sıralamadaki yeri Yılı Puan (7 üzerinden) Türkiye’nin sıralamadaki yeri 2010–2011 3.8 71 2009–2010 3.7 69 2008–2009 3.9 61 2007–2008 4.0 55 2006–2007 52 Kaynak: DPT, 2011

Türkiye’nin Sıralamadaki Yeri Oran Türkiye’nin Sıralamadaki Yeri Evde bilgisayar sahipliği 37.4 60 Genişbant internet aboneliği 8.5 54 İnternet kullanıcıları 36.4 65 Okullarda internet erişimi 57 Son teknolojilerin mevcudiyeti 5.5 48 Sabit geniş bant internet tarifeleri ($) 29.2 45 Sistem Türleri: Kaynak: WEF, 2011

İnternete bağlı bilgisayar bulunan haneler 34,0 Oran İnternete bağlı bilgisayar bulunan haneler 34,0 İnternet kullanıcısı bireyler 37,6 İnternet kullanıcısı öğrenciler 89,5 Eğitim amaçlı internet kullanan çalışan ve işsizler 19,8 Eğitim amaçlı internet kullanan öğrenciler 67,4 Öğrenme amacıyla internete başvurma 37,1 Herhangi bir konuda çevrimiçi eğitim alma (yabancı dil, bilgisayar vb.) 6,3 Genişbant erişim altyapıları tarafından kapsanan nüfusun toplam nüfusa oranı 90 Genişbant erişimin son kullanıcıya maliyetinin kişi başı gelire oranı 2,2 Kaynak: DPT, 2011

İnternet Kullanıcıları 2000-2011 Büyüme %258.5 %1650 %480.4 Kaynak: Internetworldstats

Cinsiyete Göre İnternet Kullanıcıları Kaynak: ITU, 2011

İnternet ve Genişbant İnternet Sahipliği Kaynak Eurostat ve TUİK

BİT Ekipman Sahipliği Kaynak: DPT, 2011

Bilgisayar Başına Öğrenci ve Öğretmen Sayıları İlköğretim Ortaöğretim Bilgisayar başına öğrenci sayısı 30.9 27.3 Bilgisayar başına öğretmen sayısı 24.6 17.8 Kaynak: DPT, 2011

İllere Göre Bilgisayar Başına Öğrenci Sayıları Kaynak: DPT, 2011

Eğitim Amaçlı İnternet Kullanımı Kaynak: Eurostat

Eğitim Amaçlı İnternet Kullanımı (Öğrenciler)

Eğitim Ortamlarında İnternet Kullanımı

İnterneti Kullanım Amaçları TÜRKİYE (2010) AB27 (2010) Ürün veya hizmet hakkında bilgi alma 52.6 81.2 Sağlık hakkında bilgi alma 44.6 49.3 Kamu hizmetleriyle ilgili bilgi alma 26.3 40.7 Etkileşimli kamu hizmeti alma 27.2 46.3 E-posta gönderme veya alma 68.7 88.6 Internet telefonu / VOIP 44.4 26.8 Bilgi gönderme veya anlık mesajlaşma 60.6 45.4 Ürün veya hizmet satın alma 13.1 45.3 İnternet bankacılığı 15.8 52.1 Eğitim veya öğrenme etkinlikleri 36.8 56.9 Oyun oynama veya indirme 48.3 40.4 Müzik, video, film/TV - 38.2 Yazılım yükleme 13.9 30.9 Gazete, dergi, kitap okuma / indirme 55.5 49.7 Kaynak ITU, 2011

İnterneti Kullanım Amaçları TÜRKİYE (2010) AB27 (2010) Müzik, video, film/TV - 38.2 Eğitim veya öğrenme etkinlikleri 36.8 56.9 Sağlık hakkında bilgi alma 44.6 49.3 Ürün veya hizmet hakkında bilgi alma 52.6 81.2 E-posta gönderme veya alma 68.7 88.6 Ürün veya hizmet satın alma 13.1 45.3 Etkileşimli kamu hizmeti alma 27.2 46.3 Kamu hizmetleriyle ilgili bilgi alma 26.3 40.7 İnternet bankacılığı 15.8 52.1 Yazılım yükleme 13.9 30.9 Internet telefonu / VOIP 44.4 26.8 Oyun oynama veya indirme 48.3 40.4 Gazete, dergi, kitap okuma / indirme 55.5 49.7 Bilgi gönderme veya anlık mesajlaşma 60.6 45.4 Kaynak ITU, 2011

Kamu BİT Yatırımları Kaynak: DPT 2011

Kamu BİT Yatırımları Sektörel Dağılımı Kaynak: DPT 2011

2011 Yılında En Fazla Ödenek Ayrılan İlk 10 BİT Projesi Kaynak: DPT 2011

Ülkemiz BİT ile ilgili olarak halen gerek teknoloji gerekse de kullanıcı davranışları bakımından AB ülkeleri ortalamasının altında bir görüntü vermektedir. Eğitimde bilgi teknolojileri kullanımını yaygınlaştırabilmek için öncelikle internet erişiminin ve kullanımının yaygınlaştırılması gerekmektedir. İletişim altyapısının güçlendirilmesi, BİT teknolojilerine yönelik halkın farkındalık düzeyinin artırılması, cihaz ve internet erişim fiyatlarının daha da ucuzlatılması ile ilgili çalışmalar yapılmalıdır.

Kadınlara yönelik pozitif ayrımcılık uygulamaları göz önünde bulundurulabilir. Bilgisayar başına düşen öğrenci sayıları ile ilgili olarak iller arasında büyük uçurumlar vardır. İnternetin eğitim amaçlı kullanımı konusunda AB ile aradaki fark kapatılmalıdır. Bu amaçla, bu tür hizmet veren kamu ve özel sektörler teşvik edilebilir ve bireylerin bu konularda farkındalıklarını arttıracak ve bu eğitimlere yöneltecek danışmanlık hizmetleri yaygınlaştırılabilir.

2011 BİT yatırımlarının büyük çoğunluğunun eğitim teknolojileri alanında olması ve MEB’nın bu konuda yaptığı proje ve uygulamalar bu konuda umut veren bir nitelik taşımaktadır. MEB tarafından yapılan projelerle cihaz ve altyapı kurma yanında, bu alanda görevlendirilecek personelin bilişsel ve psikomotor eğitimi yanında özellikle duyuşsal eğitimlerine de gereken önem verilmelidir.

Siz kendinize inanın, başkaları da size inanacaktır." Montaigne Ancak bu sayede, bu alanda yapılan harcamaların hak ettiği karşılık alınabilir ve bu yatırımlar etkin ve verimli kullanılmış olur. Siz kendinize inanın, başkaları da size inanacaktır." Montaigne

Teşekkürler !