AYTEN YILMAZ ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ MÜDÜRÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
GÖNÜL ELÇİLERİ PROJESİ KAPSAMINDA
GÖNÜL ELÇİLERİ PROJESİ KORUYUCU AİLE HİZMETİ
GÖNÜL ELÇİLERİ PROJESİ
YENİ KOOPERATİFÇİLİK HAREKETİ
Mevcut Durum Problem Planlanan İ htiyaç Duyulan Kurulu ş un Genel Durumu Yapım tarihi Arsa Yüzölçümü Oturum Alanı Kat Sayısı Oda Sayısı Kapasite Fiilen.
T.C. BURSA VALİLİĞİ AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR İL MÜDÜRLÜĞÜ
7-19 YAŞ ETKİLİ ANNE BABA EĞİTİMİ
GÖNÜL KÖPRÜSÜ PROJESİ.
GÖNÜL ELÇİLERİ PROJESİ ANKARA VALİLİĞİ.
AVRUPA BİRLİĞİ SEVGİ BİLDİRİCİ Doç. Dr. CENGİZ HAKAN AYDIN SPOR YÖNETİCİLİĞİ.
KÜÇÜK MUCİTLER PROJESİ BİR TEBESSÜM ARMAĞAN ET BAŞTACIMIZ KADINLARIMIZ
ÇOCUK İSTİSMARINA BÜTÜNCÜL YAKLAŞIM
KORUYUCU AİLE NEDİR?.
ÜST YÖNETİCİ İLGİLİ MÜDÜRLÜK GÖNÜL ELÇİLERİ KOORDİNASYON BİRİMİ KOORDİNATÖR MÜDÜRLÜK GÖNÜL ELÇİLERİ BİRİMLERİ SAĞLIKLI YAŞLANMA VE KUŞAKLAR ARASI UYUM.
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
ÖZEL EĞİTİMDE SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
AİLE Bir toplumda hukuki temele dayalı evlilik ve akraba bağlılığı (anne, baba, çocuklar, büyükanne ve baba ile yakın akrabalar) oluşmuş, aynı mekanda.
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
Yusuf izzet Gökçe İlkokulu Müdürlüğü
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ İZİN YÖNERGESİ
Kadınlar İçin Mesleki Eğitim Projesi. AMAÇ 1.Kadınların mesleki açık öğretim ortaokul ve liselerine kayıt yapmalarını sağlamak. 2.Kadınları kayıt.
MEB – ÇİM İŞBİRLİĞİ SAMSUN ÇOCUK İZLEM MERKEZİ.
Çocuklara ve Gençlere Yönelik Sosyal Politikalar
100. YIL İLKOKULU KAMU HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
FIRINLI İLKÖĞRETİM OKULU Okullarda görev yapan Öğretmenlerimizin en büyük sıkıntılarından biri de bireysel eğitim gerektiren ve “Kaynaştırma” eğitimine.
AİLE HUKUKU Ailenin Korunması Projesi Elmadağ ilçe M.E.M. AR-GE BİRİMİ
AYDIN ÇOCUK MAHKEMESİ İSMAİL ÇEKİN PEDAGOG
Milli Eğitim Bakanlığı Parasız Yatılılık Ve Bursluluk Sınavı (PYBS)
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
7-19 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
Çocuk Koruma ve İzlem Merkezinin
“BEYAZ BAYRAK” KASTAMONU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 03/08/2015.
PROF. DR. YASEMİN IŞIKTAÇ
PROF. DR. YASEMİN IŞIKTAÇ
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
SAĞLIK TEDBİRİ UYGULAMALARININ ETKİNLİĞİNİN ARTTIRILMASI KONUSUNDA ANKARA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜNÜN ÇALIŞMALARI Tülay ERÇİN ŞAHİN, Özlem GÜLER AYDIN, A.Çiğdem.
Öğrenci Koçluğu Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi.
DİĞER TUTUMLAR.
Sosyal Güvenlik Hukuku 2. Ders
Örgütsel Kariyer Planlaması
Çocuk ve Genç İşçilerle İlgili Özel Düzenlemelere Uy
DANIŞMANLIK TEDBİRİ UYGULAMALARI
Ü CRETSIZ AILE IŞÇISI Aile fertlerinden bir ya da bir kaçının sahip olduğu işletmelerde herhangi bir ücret almaksızın çalışan aile fertleridir. Bu kişiler.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
ÇOCUK MAHKEMELERİNDE PSİKOLOJİK DANIŞMAN OLMAK
DESTEK EĞİTİM ODASI UYGULAMA KILAVUZU
3. ÜNİTE TÜRKİYE’DE ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ İLE İLGİLİ ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT.
VELAYET VELAYET, VELAYETE SAHİP OLANLAR VE VELAYET ALTINDA BULUNANLAR
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
UŞAK ÇOCUKLARINA KORUYUCU AİLE OLUYOR
ÜLKEMİZDE NÜFUS / Eğitim ve Çalışma Hakkı
T.C. BURSA AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR İL MÜDÜRLÜĞÜ
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
AYTEN YILMAZ ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ MÜDÜRÜ
GÜMÜŞHANE HAYME ANA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
Görev ve Sorumluluklar
Doç.Dr.Mehmet Merve ÖZAYDIN
Sunum transkripti:

AYTEN YILMAZ ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ MÜDÜRÜ NURŞEN DEMİR AYTEN YILMAZ ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ MÜDÜRÜ GÖNÜL ELÇİLERİ PROJESİ TANITIM

Gönül Elçisi Kimdir? Özgür iradeyle ve dayanışma ruhu içinde, herhangi bir maddi karşılık beklemeksizin sahip olduğu deneyim beceri ve kaynakları toplumun dezavantajlı gruplarının yaşam kalitelerini yükseltmeye yönelik olarak kullanarak, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının vermiş olduğu kurumsal hizmetlere katkı sağlayan kişidir.

Gönül Elçilerinin Hizmet Vereceği Dezavantajlı Gruplar Kimlerdir? ALO 183 Gönül Elçilerinin Hizmet Vereceği Dezavantajlı Gruplar Kimlerdir? Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname (KHK/633) kapsamında da ele alındığı gibi dezavantajlı gruplar; Kadınlar, Çocuklar (özellikle kız çocukları), Engelliler, Yaşlılar, Gaziler ve Şehit Aileleri, Yoksullar (topraksız köylüler ve kent yoksulları), Gönül Elçilerinin yerel düzeyde öngördükleri gruplar, Diğer (madde bağımlıları v.b.)

Kimler Gönül Elçisi Olabilir? İhtiyaç sahibi insanlara ve insanlığa katkı sağlamak isteyen her yaştan, her meslekten kadın ve erkekler GÖNÜL ELÇİSİ olabilir. Emekliler; özellikle sağlık, eğitim ve sosyal hizmetler alanında hizmet vermiş olan; öğretmen, doktor, hemşire, sosyal çalışmacı, sosyolog, psikolog vb. Yarı zamanlı çalışan yetişkinler Ev hanımları Toplumdaki doğal liderler,(İmamlar, Muhtarlar , Sevilen kişiler.b)

Kimler Gönül Elçisi Olabilir? İhtiyaç sahibi insanlara ve insanlığa katkı sağlamak isteyen her yaştan, her meslekten kadın ve erkekler GÖNÜL ELÇİSİ olabilir. Gençler; • Yaşama ve insana dair bilgi edinmek isteyenler Sosyal hizmet alanında bir meslek seçmek isteyenler • Gönüllülük ruhuna sahip olanlar, Öğrenmenin en kolay yaşlarda olduğu çocuklar, öğrenciler Toplum tarafından tanınan kişiler; bilim insanı,

T.FİLM Koruyucu Aile Nedir? Çeşitli nedenlerle öz ailesi yanında bakımları sağlanamayan çocukları kendi aile ortamlarına kabul ederek; bakım, eğitim ve yetiştirilme sorumluluklarını kısa veya uzun süreli olarak, ücretli veya gönüllü statüde devlet denetiminde paylaşan uygun aile ya da kişilerdir.

Koruyucu Aile Hizmetlerinin Amaçları Nelerdir? Aile için sorunlu ve karmaşık olan bir dönemi çocuğun örselenmeden atlatarak normal hayatına devam etmesi, Çocuğun korunması, şefkatli ve destekleyici bir aile ortamında gerekli bakımı alması, Çocuğun olumsuz yaşam deneyimlerinden kaynaklanan duygusal sorunlarının iyileştirilmesi, Çocuğun geleceği için kalıcı bir planın geliştirilmesi ve hayata geçirilmesidir.

Koruyucu Ailenin Yasal Dayanakları Nelerdir? Çocuk Hakları Sözleşmesi: Çocuğun öncelikli olarak öz ailesinin yanında yaşamını sürdürmesini ancak bu mümkün olmadığı takdirde uygun bir aile ortamında yaşamını sürdürmesini belirtir. Türk Medeni Kanunu (347. Madde): Çocuğun bedensel ve zihinsel gelişmesinin tehlikede bulunması veya çocuğun manen terk edilmesi durumunda bir aile yanına da yerleştirilebileceğini belirtir. 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu (23. Madde): Mahkemece korunma kararı alınan korunmaya muhtaç çocuğun bakımı ve yetiştirilmesinin Kurumun denetim ve gözetiminde bir “Koruyucu Aile” tarafından da yerine getirilebileceği belirtilir. 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu (5. Madde): Çocuğun öncelikle kendi aile ortamında korunmasının desteklenmesi ancak bunun olamaması durumunda Koruyucu Aile seçeneği belirtilir. 633 sayılı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığının kuruluşuna ilişkin KHK (2. ve 8.Maddeler): Özel surette korunması gereken çocuklara hizmet sunumu için resmi kuruluşların yanı sıra gönüllü hizmetler tanımlanır. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Koruyucu Aile Yönetmeliği ile konunun teknik detayları açıklanır.

Kimler Koruyucu Aile Olabilir? T.C. vatandaşı olanlar, Sürekli Türkiye’de ikamet edenler, 25-65 yaş aralığında bulunanlar, En az ilkokul/ ilköğretim mezunu olanlar, Çocuğun veli ya da vasisi olmayanlar, Düzenli bir gelire sahip olanlar, Yüz kızartıcı suçlardan hüküm giymemiş olanlar, Çocuğu olan ve olmayanlar, Evli veya bekar olanlardır.

Kimler Koruyucu Aile Olabilir? Bununla birlikte Koruyucu Aile olarak sorumluluk alacak aile bireylerinin kişisel özellikleri de önem taşır. Örneğin; Aile üyelerinin özellikleri, Sağlık durumları, Evde birlikte yaşanan diğer aile üyeleri, Okul durumu ve eğitimi destekleme becerileri, İş ve ekonomik durumları, Ev ortamı - yaşanan çevre ve alınması gereken önlemler, Evlilik ilişkileri, Sosyal yaşam ve ilişkileri, Çocuklu yaşama ilişkin beklentileri, Koruyucu Aile Hizmeti’ne bakış açıları.

Koruyucu Aile Olmak İçin Nasıl Bir Yol İzlenir? Koruyucu Aile olabilmek için her ilde bulunan Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüklerine başvuruda bulunmak yeterlidir. Başvuruda, bekarların yalnız, evlilerin eşleriyle birlikte bulunmaları gereklidir. “Koruyucu Aile” olmak isteyenlerin Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı/ Müdürlükleri tarafından verilen eğitim programlarına katılarak sertifika almaları gereklidir. Koruyucu Aile olmak isteyen kişiler, İl Müdürlüklerinde görevli Sosyal Çalışmacılar tarafından aşağıdaki kriterler doğrultusunda Sosyal İnceleme ve Değerlendirmeye tabi tutulur. Yaş ve öğrenim şartı aranmaksızın akrabalar, Çocuğa zaman ayırabilecek sorumluluk sahibi kişiler, Bu hizmet için motivasyonu yüksek olanlar, Evi fiziksel ve hijyenik açıdan uygun olanlar, Kendi temel gereksinimlerini karşılayacak ekonomik olanaklara sahip olanlar, Çocuğa zararı olabilecek sağlık sorunu olmayanlar, Çocuk bakımı vermesini zorlayabilecek engeli olmayanlar,

Bütün aile üyeleri istekli olanlar, Koruyucu Aile Olmak İçin Nasıl Bir Yol İzlenir? Bütün aile üyeleri istekli olanlar, Varsa, öz çocuğundan ayırmayacağı kanaatini uyandıranlar, Evli iseler, evliliği uyumlu olanlar, Çocuğun ailesine ya da farklı bakım alternatiflerine dönüşünü engellemeyecekleri kanaati uyandıranlar, Kurum, öz aile, okul ve çocuk arasındaki iletişim ve işbirliklerinde olumlu tutum ve davranışta olacakları kanaatini uyandıranlardır.

Koruyucu Aile Olmak İçin Nasıl Bir Yol İzlenir? Yapılan görüşmeler ile ev ve sosyal çevre incelemeleri sonucunda durumu uygun görülen aileler sıraya alınır. Devamında da her iki tarafın (Aday Koruyucu Aile ve ihtiyaç sahibi çoucuk/lar) kriterleri göz önünde bulundurularak eşleştirmeler yapılır. Eşleştirme yapılmasında ve çocuğun Koruyucu Aile yanına yerleştirilmesindeki temel kriter, çocuğun yüksek yararı kadar, o aileyle yaşamak için istekli olmasıdır. Bunun için aile yanına yerleştirme sürecindeki aşamalar önemlidir. Bu süreçte çocuk önce saatlik, daha sonra günlük olarak ve en çok iki hafta süreyle Koruyucu Aileye izinli verilebilir. Süreçte olumlu kanaat oluşması, çocuğun ve ailenin de istekliliklerini belirtmeleri halinde, İl Müdürlükleri ile Koruyucu Aile arasında, bir sözleşme imzalanır. Sözleşme onaylandıktan sonra çocuk aileye teslim edilir.

Ayten Yılmaz Anadolu Sağlık Meslek Lisesi Müdürü Tel:8912720 TEŞEKKÜRLER Nurşen DEMİR Ayten Yılmaz Anadolu Sağlık Meslek Lisesi Müdürü Tel:8912720 Cep:05052126407 Mail :demirnursen@yahoo.com