DÖRTLÜ DÖNGÜ MODEL İ Ramazan TAŞ Turgut Özal Üniversitesi Mayıs 2012 * Ankara ULUSLARARASI KOB İ KONGRES İ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hollanda Gıda Vadisi Kümesi Üniversite-Sanayi İşbirliği
Advertisements

ULUSLAR ARASI İNSAN KAYNAKLARI AKADEMİSİ DERNEĞİ
ETCF II Project is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey The Contracting Authority This Project is implemented under the partnership.
Gözde DÖVEN – Dokuz Eylül Üniversitesi
San – Tez Projeleri Hakkında
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
KAHRAMANMARAŞ METAL MUTFAK EŞYASI SEKTÖR STRATEJİSİ 27 Eylül 2012 KMTSO.
İSRAİL’de ÜNİVERSİTE SANAYİ İLİŞKİLERİ
KANADA’da ÜNİVERSİTE SANAYİ İLİŞKİLERİ İSO, 3 Nisan 2014.
Ders: Uluslararası İktisat ve Dış Ticaret Politikası
“IP Universities” Istanbul, May 16 to 18, 2012 Albert Long Hall, BOGAZICI UNIVERSITY Institutional logo FM Ofisi – Üniversite İlişkisi Salih.
Yrd. Doç. Dr. M. Emin MUTLU Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
İŞ DÜNYAMIZ VE ÜNİVERSİTELERİMİZ İNOVATİF GİRİŞİMCİ LİDERLİK YOLUNDA EL ELE… Ramazan TAŞ Turgut Özal Üniversitesi Ankara * 2011
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
TÜRKİYE’DE TEKNONOMİ (TEKNO- EKONOMİ)
Kurulu ş Misyon Vizyon Amaçlar ve Hedefler E ğ itim-ö ğ retim alt yapısı Fakülte Bina Proje Süreci Akademik Kadro Da ğ ılımı Eylem Planı Stratejik Plan.
DAÜ Do ğ u Akdeniz Üniversitesi Mühendislik Fakültesi KKTC Dekan Prof. Dr. Hasan AMCA Aralık
Prof. Dr. İbrahim KILIÇASLAN
NASIL İNOVATİF GİRİŞİMCİ LİDER OLABİLİRİZ?
Fırat Fehmi Aygün Aybars Moralı Dokuz Eylül Üniversitesi
Mezbahalarda Gıda Güvenliği HACCP ve ISO 22000’in Önemi
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
GLOBAL GİRİŞİMCİLİK HAFTASI Etkinlik El Kitabı 2014
Panel #7 –Looking Forward: Turkish Experience
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ZONGULDAK KARAELMAS ÜN İ VERS İ TES İ Ö ğ renci ve Ö ğ retim Elemanları De ğ işim Programları Koordinatörlü ğ ü ERASMUS DE Ğİ Ş İ M PROGRAMI VE GEL İ ŞMELER.
ÇALIŞAN SA Ğ LI Ğ I B İ R İ M İ Akdeniz Üniversitesi Hastanesi.
Uygulamaların Grid’e Aktarılması Bu sunum, Peter Kacsuk ve Gergely Sipos “Introduction to Grids and Grid applications” ve C. Loomis “Characteristic.
0-6 Yaş Arası Çocukların Temel Gelişimsel Özellikleri
REMZİ BAYRAKTAR TİCARET MESLEK LİSESİ 2011 / 2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI ATAŞEHİR – 2012.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
Türk Patent Enstitüsünün Teknoloji Transferine Yönelik Çalışmaları Prof. Dr. Habip ASAN Türk Patent Enstitüsü Başkanı.
LOGO Tüm Detaylarıyla HORIZON2020 BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ Proje Koordinasyon Ofisi Birimi Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu.
 Üniversitemizin toplumsal sorumluluk anlayı ş ına paralel olarak; Üniversiteler ile toplumun farklı kesimlerini bir araya getirmek Gelece ğ e dönük.
GAZİ ÜNİVERSİTESİ PATENT DESTEK BİRİMİ İstanbul, 07 Haziran 2010.
Türkiye’de Eğitimin Kalitesi ve Eşitlik
30 Nisan 2014 İSTANBUL SANAYİ ODASI 12. SANAYİ KONGRESİ 15 MAYıS 2014.
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Kayhan Erciyeş.
Keskino ğ lu şirketi 1963 yılında İ smail Keskino ğ lu ve o ğ ulları Fevzi ile Mehmet Keskino ğ lu tarafından Manisa’nın Akhisar ilçesinde kurulmuştur.
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
Master in Advanced European and International Studies.
TÜRKİYE’NİN BÖLGELERİ
Erzurum Teknik Üniversitesi Erzurum Teknik Üniversitesi’nin Misyonu Prof. Dr. Muammer YAYLALI Erzurum Teknik Üniversitei Rektörü.
Hacettepe Üniversitesi Hacettepe Üniversitesi3.
5. İzmir İktisat Kongresi “Küresel Yeniden Yapılanma Sürecinde Türkiye Ekonomisi” NİTELİKLİ ÜNİVERSİTE EĞİTİMİ HERKESİN HAKKI Prof. Dr. Aydın Öztürk İzmir.
Üniversite Sağlık Merkezleri 2. Sempozyumu. Sorgu2 100.yıl Üniversitesi1 Adnan Menderes Üniversitesi1 Akdeniz Üniversitesi4 Anadolu Üniversitesi2 Ankara.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
TURGUT OZAL UNIVERSITY
ISLD 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ ISLT318-Hafta2 : Yenilik Süreci Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, ISLD 5141.
YNT/YNTZ 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ ISLT318-Hafta2 : Yenilik Süreci Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Ü., İ şletme Bölümü, YNT/YNTZ 5141.
Yeni Ekonomi ve Yeni İletişim Teknolojileri Öğr. Gör Mehmet Akif BARIŞ.
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
YNT/YNTZ 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ YNT514-Hafta5 : Strateji ve Yenilik Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, YNT/Z 5141.
Türk Yükseköğretiminde Bologna Süreci Uygulamaları ve Geleceğe Bakış Prof. Dr. Nejat Erk EYLÜL 2015 ANKARA.
INOVASYON VE TEKNOLOJI YONETİMİ
Uygarlık Düzeyi Açısından Eğitimin Kısa Tarihi. Günümüzde e ğ itim bir sistem olarak ele alınmaktadır. Sistem, birbiri ile ilişkili olan ve birlikte çalışan.
FAALİYETLER VE YANSIMALARIÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞBİRLİĞİFAALİYETLER VE YANSIMALARIÜNİVERSİTE-SANAYİ İŞBİRLİĞİ.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ EGİTİM-ÖĞRETİM DÖNEMİ.
AB H2020 GENEL BILGILENDIRME ONUR YOLAY. TEŞEKKÜR EDERIZ.
EBAT: 70 cm X 100 cm Çalışma Başlığı
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
ULAKNET VE ULAKBİM Atay İSLAMOĞLU
DEİK Türkiye-Çin İş Konseyi Başkanı
INTERNATIONAL CONGRESS OF MANAGEMENT ECONOMY AND POLICY
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
İNOVASYON.
KOCAELİ SANAYİ ODASI VE SANAYİ GELİŞİMİ
EBAT: 70 cm X 100 cm Çalışma Başlığı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

DÖRTLÜ DÖNGÜ MODEL İ Ramazan TAŞ Turgut Özal Üniversitesi Mayıs 2012 * Ankara ULUSLARARASI KOB İ KONGRES İ

QUADRUPLE CYCLE MODEL Ramazan TAŞ Turgut Ozal University International SME Congress Turgut Ozal University May 2012 * Ankara* Turkiye

Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi3

Bilim, araştırma, teknoloji geliştirme, girişimcilik, inovasyon, üretim, bilgi tabanlı ve yenilikçi ekonomi, büyüme ve zenginleşme bir bütünün parçalarıdır. Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi4

Bilimsel bilgi, teknolojik gelişmenin, teknolojik gelişme girişimcilik ve inovasyonun, girişimcilik ve inovasyon yenilikçi ekonominin, yenilikçi ekonomi ise büyüme, kalkınma ve zenginleşmenin temelidir. Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi5

Günümüzde gelişmiş ülkelerin büyüme performansının yaklaşık yüzde 75’i teknolojik gelişmeye dayanmaktadır. Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi6

7

2011 Global İ novasyon Endeksinin zirvesinde sırasıyla İ sviçre, İ sveç, Singapur ve Hong Kong bulunmaktadır. Yani inovasyon zirvesini 2 Avrupa ülkesi ile 2 Asya ülkesi tutmuş bulunmaktadır. Amerika 7. Sıradadır. Türkiye ise 65. Sırada yer bulabilmiştir (The Global Innovation Index 2011, 2011). Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi8

TOPLAM İ NOVAT İ F G İ R İ Ş İ MC İ L İ K KAPAS İ TES İ Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi9

10

Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi11 TOPLAM İ NOVAT İ F G İ R İ Ş İ MC İ L İ K KAPAS İ TES İ ÜN İ VERS İ TE İ Ş DÜNYASI DEVLET TOPLUM

Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi12 AR- GE-PA ÜN İ VERS İ TE İ Ş DÜNYASI DEVLET TOPLUM

Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi13

Toplumun dörtlü döngü modeli içinde üniversite, iş dünyası ve devlet ile karşılıklı ve sürekli bir etkileşim içine girmesi sonucunda kapalı toplumdan açık topluma, tüketim toplumundan bilgi toplumuna do ğ ru bir ilerleme olacaktır. Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi14

Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi15

 Birinci Nesil (E ğ itimci) Üniversiteler Dönemi  İ kinci Nesil (Araştırmacı) Üniversiteler Dönemi  Üçüncü Nesil (Girişimci) Üniversiteler Dönemi  Dördüncü Nesil (Transdisipliner) Üniversiteler Dönemi Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi16

Transdisipliner Yaklaşım, Herhangi bir bilim disiplinine özgü ve ba ğ lı olmayan, araştırma ve proje konusunun niteli ğ ine göre bütün disiplinlerin ortak çalışabildi ğ i disiplinler ötesi bir yaklaşımdır. Dörtlü döngü modeli uygulandı ğ ında üniversiteler transdisipliner tarzda çalışan inovatif girişimci üniversite dönemine geçeceklerdir. Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi17

Açık inovasyon sistemi, dışsal sorun çözücülerin inovasyon sürecine entegrasyonunu sa ğ layan bir sistemdir. Kapalı inovasyon sisteminde üniversitelerin inovasyon kültürünün ana kayna ğ ı olan Ar-Ge birimlerine açık inovasyon sisteminde dünyanın bütün üniversitelerindeki ö ğ renciler, ö ğ retim elemanları, bütün bilim dünyası, iş dünyası ve halk eklemlenmektedir. Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi18

Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi19

Model Sayesinde İ ş Dünyası, Dikey Teknoloji Transferinden Yatay Teknoloji Transferine Geçecektir. YATAY TEKNOLOJ İ TRANSFER İ Yatay teknoloji transferi kanalıyla yeni teknoloji üretim ve geliştirme sistemi oluşturulmakta; temel araştırmalardan başlayarak yayınım, ticarileştirme, etki de ğ erlendirme, toplumsal denetim ve refaha kadar uzanan farklı bir “bilgi de ğ er zinciri” kurulabilmektedir. Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi20

Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi21

Devletin iş dünyası, üniversite ve toplum ile dörtlü döngü modeli çerçevesinde interaktif bir işbirli ğ i a ğ ına girmesi sonucunda bürokratik devletten katılımcı ve bilge devlete do ğ ru bir gelişme yaşanacaktır. Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi22

Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi23

Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi24

Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi25

TEŞEKKÜRLER……………………… Ramazan TAŞ * 2012* Turgut Özal Üniversitesi26