Osman SAKA- Bilişim 2000 Prof.Dr. Tanju Aktuğ Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Doç.Dr. Ziya Alkan Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Dr. Murat Sincan Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Dr. Cahit Taşkıran Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Yönetici Prof.Dr.Osman SAKA Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi, TBD,Tıp BD Üyesi Konuşmacılar
EĞİTİMİN EVRELERİ n Usta-Çırak Eğitimi n Ezbere Eğitim (Rahle Eğitimi) n Bilgi Teknolojileri ile Eğitim(Öğrenmeyi Öğrenme) Osman SAKA- Inet-tr01
EĞİTİMDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ n Donanım –Bilgisayar, –Ç okluortam donanımları, –S unu sistemleri, –A ğ donanımları, –G ömülü yongalı diğer eğitim araçları Osman SAKA- Inet-tr01
EĞİTİMDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ n Yazılım –Çokluortam yazılımları(ders hazırlama, VR,elektronik kitap vb.) –Benzeşim yazılımları –Yapay us ve karar-destek yazılımları –Öğrenci izleme, ölçme- değerlendirme Osman SAKA- Inet-tr01
Similasyon Çalışmaları Ders, Ödev Hazırlama ve Sınava Hazırlanma (Internet, CD, Video) Internet te Çalışma Grupları Oluşturma, Elektronik Posta Sohbet,VR Görsel-İşitsel Konferans, Sesli İletişim Osman SAKA- Inet-tr01
BİLGİ TEKNOLOJİSİ İLE DERSLER n Web Sayfası Olarak Sunum n Çoklu Ortam (Multimedya) Şeklinde Etkileşimli (VR Sanal Gerçekcilik Uygulamaları) n Deneyerek Öğrenme n Doğru Eyleme ya daYanıta Ulaşıncaya Kadar Çalışma Osman SAKA- Inet-tr01
Bilgi Teknolojilerinin Eğitime Etkileri Bilgi Teknolojilerinin Eğitime Etkileri n Öğrenci Yönünden n Öğretim Üyesi Yönünden n İnsancıl Tıp Yönünden Osman SAKA- Inet-tr01
ÖĞRENCİ YÖNÜNDEN n Bilgideki miktarsal büyüme kağıt tabanlı öğrenmeyi olanaksız kılmaktadır. n Pratik çalışmayı aynısına yakın ve etkin bir biçimde yapabilecektir n Zaman ve mekan sınırlaması ortadan kalkacaktır n Kendi kendini test edip performansını ölçebilecektir. n Etkileşim sonucunda verim artacaktır.Çünkü Osman SAKA- Inet-tr01
İnsanlar Gördüklerinin %10’ unu, Duyduklarının %20’ sini, Gördükleri Ve Duyuklarının %50’ sini, Görüp Duyup Yaptıklarının %80’ ini Akılda Tutabilmektedirler. Osman SAKA- Inet-tr01
ÖGRETİM ÜYESİ YÖNÜNDEN; n Eğitim kaynaklarını sürekli güncelleme olanağı n Ders materyallerini hazırlamada daha özenli davranma n Zamandan kazanç n Daha çok öğrenciye ulaşma olanağı Osman SAKA- Inet-tr01
İNSANCIL TIP YÖNÜNDEN n Yaparak öğrenirken oluşan yıkım ve zarar bilgi teknolojileri ile ortadan kalkmaktadır. n Deney hayvanlarının Kullanımına Sınırlama getirmek n İnsanlar Üzerinde Yapılacak Operasyonlar Öncesi Deneyim Kazandırmak Osman SAKA- Inet-tr01
ROBOTİK ve VR Uygulamaları
Tıp Eğitiminde Bilgi Teknolojileri Olanakları n Internetteki Bilginin %40 Sağlık Sektörü için n CD ve Multimedya Yazılımları Yaygınlaştı n Similasyon Yazılımları Yaygınlaştı n Tıp Sözlükleri n Genetik Haritalar n Teletıp Uygulamaları n Sanal Vaka Çalışmaları n Sanal Steteskop örnekler artırılabilir. Osman SAKA- Inet-tr01
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ İLE EĞİTİM n Dersler Dershane Dışına Kayar n Hoca İle İletişim Kurulabilir, İletişim Online (Etkileşimli) Ya Da ile Daha Sonra Da Olabilir n İstediği an Ders Kitaplarına Ya Da İnternetteki Teknolojilere Ulaşabilme n Hoca, Danışman Ya Da Antronör konumunda n Ders Araçları Ve Kaynakları Sınırsız Osman SAKA- Inet-tr01
INTERNET’TE KAYNAK n Martindale’s Health Guide-1999 n 56,500 Öğretme Dosyası n Vaka çalışması n 1075 Çokluortam (multimedya) ve Dersnotu n 1510 Çokluortam Gösteri n 3570 Veri Tabanı n Film n Ulaşmak için n www-sci.lib.uci.edu/HSG/HSGuide.html
INTERNET’TE KAYNAK Martindale’s Health Guide-1999 Ulaşmak için n sci.lib.uci.edu/HSG/HSGuide.html n sci.lib.uci.edu/~martindale/medicalAnato my.html