İTALYA.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
İSTEK ÖZEL ACIBADEM LİSESİ 2010-ÖSYS Sunum , İstanbul 29 Ağustos 2009
TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
OGES.
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Ortak Dersler MADDE 7 – Ortak dersler, öğrencilerin okulu bitirinceye kadar almakla yükümlü olduğu derslerdir. Bu dersler, bütün öğrencilere asgarî.
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
ÇAĞDAŞKENT ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
İLKÖĞRETİM SONRASI GİDİLEBİLECEK ÜST OKULLAR
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
HOŞGELDİNİZ. HOŞGELDİNİZ Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat Fakültesi Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN Sivas CÜ İlâhiyat.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
BELÇİKA EĞİTİM SİSTEMİ
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SBS SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
CUMHURİYET DÖNEMİ ORTAÖĞRETİM
GAZİ ORTAOKULU REHBERLİK BİRİMİ
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
BENİM LİSEM HANGİSİ?.
2013 SBS SİSTEMİ SEMİNERİMİZE HOŞ GELDİNİZ. SINIF BAŞVURU VE ÜCRET YATIRMA TARİHİ SINAV GİRİŞ BELGELERİNİN İNTERNETTE YAYIM TARİHİ SINAV TARİHİ SINAV.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
Mersİn İl Mİllİ EğİTİm Müdürülüğü EĞİTİMDE KALİTE yönetİm sİstemİ değerlendİrİcİ eğİtİmİ   MERSİN.
MESLEKÎ EĞİTİM TANITIM ETKİNLİKLERİ.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES). Ortaöğretime Geçiş Sistemi Neydi?  İlköğretim 6.7. ve 8. sınıf öğrencilerinin yıllara yayılan seviye ve.
75. Yıl şehit üsteğmen murat erdem çok programlı LİSESİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI
İLKÖĞRETİM SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
Ortak Dersler MADDE 7 – Ortak dersler, öğrencilerin okulu bitirinceye kadar almakla yükümlü olduğu derslerdir. Bu dersler, bütün öğrencilere asgarî.
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
ORTAÖĞRETİMDE ALAN/DAL SEÇİMİ
(SBS) SINIF ÖĞRENCİLERİNİN SINAV SİSTEMİ (SBS)
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ Hazırlayan Aysel Akpolat
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
2015 Doğru Tercih Hoşgeldiniz.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM VE YÖNELTME SEMİNERİNE
Hangi Liselere Gidebilirim?
1. D.G.S. nedir? Meslek Yüksekokullarından mezun olanların, lisans eğitimine devam edebilmeleri için, yılda bir defa ÖSYM tarafından tek oturumda yapılan.
Sandıklı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
ÇAPA İLKOKULU REHBERLİK SERVİSİ. 8 HAZİRAN 2013 CUMARTESİ GÜNÜ SAAT
1 YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI (LYS)
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
Hazırlayan: Ufuk ŞENSOY ZAİM Giresun Mimar Sinan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni ÖSYS SINAV S İ STEM İ (YGS – LYS)
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
GAZ İ PA Ş A ORTAOKULU.  Milli Eğitim Bakanlığının Tebliğler Dergisinde yayınladığı genelgeye göre Yeni SBS Sistemiyle sadece 8. sınıflar sınava girecek.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
“Çinlilerin eğitime ilişkin çok yüksek beklentileri var
TÜRKİYE’DE YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ VE SON DEĞİŞİKLİKLER
İÇ SINAVI.
ABD Eğitim Sistemi Salih Burak Güngur Ahmet Baki Üzülmez
2016/2017 ÖSYS TERCİH HAZIRLIK SUNUMU
Midyat Rehberlik ve Araştırma Merkezi
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
Karşılaştırmalı Eğitim
SINAVA GİRMEK ZORUNLU MU?
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
ESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
Sunum transkripti:

İTALYA

Yüzölçümü 301. 338km² Ülkeler arasında 69'uncu Nüfus 58.462.375 (2005) Başkent Roma Resmi dil İtalyanca En büyük kenti Roma Yüzölçümü 301. 338km² Ülkeler arasında 69'uncu Nüfus 58.462.375 (2005) Ülkeler arasında 22'inci Para birimi Euro (€) İnternet uzantısı .it (www.italyaonline.com) (www.bbc.co.uk)

TARİHÇE M. Ö 500’lerde 4 belirgin medeniyet mevcuttu. Kuzeyde Keltler, orta bölgede Etrüskler, iç ve dağlık bölgelerde Romalılar’ın dahil oldukları kabileler ve Rum azınlıklar vardı. 12. ve 13. yy’larda Cenova, Floransa, Venedik ve Milano gibi şehirler küçük ama güçlü birer devlet olarak ortaya çıktılar. 15. yy’ın başlarında Avrupa’da başlayan Rönesansın etkisi İtalya’da görüldü. 1861 yılında İtalya Krallığı kuruldu. 1882’de Avusturya-Macaristan ve Almanya’nın yanı sıra üçlü ittifaka ve 1915’te müttefiklerle birlikte Birinci Dünya Savaşına girdi.

Savaştan siyasi ve ekonomik olarak çok kötü çıktı. 1922‘ye kadar sınırlı monarşi ile yönetilmekteydi. 1922-1943 yılları Mussolini diktatörlüğünde geçti. 1940 - 1945 yılları arasında II. Dünya Savaşı’na girdi ve savaştan büyük yaralar almış olarak çıktı. Bağımsızlık, 1945 yılında Mussolini'nin İtalyan anti-faşist güçler tarafından öldürülmesi sonucunda elde edildi. 1946 yılında referandumla monarşi kaldırıldı. Yeni bir Demokratik Cumhuriyet kuruldu. 1949’da NATO’nun kurucu üyesi oldu. 1958’de AET’ye girdi. (ansiklopedi.türkçebilgi.com)

EĞİTİM İtalya Anayasası’nda belirtilen genel amaçlar doğrultusunda İtalya Eğitim Sistemi’nin genel amaçları şunlardır: Eğitimde özgürlüğü sağlamak Her tür ve düzeydeki öğretim kurumlarını örgütleyerek eğitim ağını oluşturmak Ayrım gözetmeksizin herkese eğitim sağlamak Herkese özel okul açma hakkı tanımak En az 8 yıllık zorunlu ve parasız eğitimi sağlamak Engelli öğrencilerin eğitim hakkının güvencesi olmak Yetenekli öğrencilere maddi destek, burs sağlamak (Türkoğlu, 1998; Erginer, 2006)

Okul Sisteminin Yapisi İtalya okul sisteminin yapısı 4 öğretim düzeyini kapsamaktadır. Bunlar; Okul öncesi eğitim İlköğretim Ortaöğretim (I. ve II. devre) Yükseköğretim (Erginer, 2006) Eğitim merkezden yönetilir. Tüm okullar devlete bağlıdır. Merkezi düzeyde belirlenen politikaların, yasaların, yönetim ilkelerinin yerel düzeyde uygulanabilmesi için bölgeler ve yerel yönetimlere yetki verilmiştir.

En genelde (merkezide) eğitimden 2 bakanlık sorumludur: İtalya Eğitim Sistemi’nin yapısı merkezi, bölgesel ve yerel, okul düzeylerine göre sınıflanır. En genelde (merkezide) eğitimden 2 bakanlık sorumludur: Kamu Eğitimi Bakanlığı: Anaokulu, ilk ve ortaöğretim Teknoloji, Bilimsel Araştırma ve Üniversiteler Bakanlığı: Yüksek eğitim ve araştırmadan sorumlu (Türkoğlu,1998; Erginer, 2006). Bölge ve yerelde; 20 bölgede, Bölgesel Eğitimi Denetleme Birimi vardır. Yeni açılacak okulların yapılandırılmasında görevlidir. Okul düzeyinde; Okul Konseyi (ortaöğretimde) Yerel okul Konseyi (anaokulları ve ilköğretimde) Fakülte Kurulu (üniversitede fakülte düzeyinde) yetkilidir. (Erginer, 2006)

ORTA İLK ZORUNLU EĞİTİM OKUL ÖNCESİ OKUL ÖNCESİ Fen Liseleri 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 yaş OKUL ÖNCESİ OKUL ÖNCESİ İLK ORTA Fen Liseleri Genel Liseler Genel ve Anaokulu Öğretmenliği okulları Meslek Okulları Meslek Liseleri Sanat ve Müzik 1 2 sınıf ZORUNLU EĞİTİM (Ağaoğlu, 1991’den akt.Yılmaz, 2009).

Okul Öncesi Eğitim (Scuola Materna) 1968’den önce anaokulları şehirler, topluluklar, özel ya da dini kurumlar tarafından işletilmekteydi. 1968 yasasıyla anaokulları sistemleştirilmiş bir yapı haline getirilmiştir. 3 yaşını aşmamış çocuklar için gündüz bakımevleri mevcuttur. 3 yaşından itibaren çocuklar okul sisteminin ilk aşaması olan anaokullarına gidebilirler. Karma eğitim uygulanmaktadır. Sınıfların her bir sınıfta 2 öğretmen olacak şekilde en az 15, en fazla 25 çocuktan oluşması gerekmektedir. (maol.meb.gov.tr) Zorunlu değildir.

Zorunlu eğitim Zorunlu eğitim 10 yıldır. İtalya’da zorunlu öğretim 8 yıldı. 1999-2000 öğretim yılından itibaren 9 yıla çıktı (Balcı, 2009). Fakat 2006 yılında alınıp 2007 yılında uygulamaya konulan yeni bir kararla zorunlu öğretim 10 yıla çıkarılmıştır. 6 yaşında başlar, 16 yaşına kadar sürer. 5 yıl ilköğretim, 3 yıl ortaöğretim I. Kademe, 2 yıl ortaöğretim II. Kademe. (Kaynak: Eurydice http://eacea.ec.europa.eu/ressources/eurydice/eurybase/pdf/section/IT_EN_C5.pdf)

İlköğretim (Scuola Elementare) 6-11 yaş arası çocukların ilköğretime devamı zorunlu ve (devlet okullarında) parasızdır. İlköğretim 2 devreye ayrılmıştır. 1.devre 2 yıl, 2. devre 3 yıl sürer. Çocuklar ders yılı sırasındaki raporları esas alınarak bir üst sınıfa geçerler. Sınıf tekrarı çok ender durumlarda olur. Okullaşma oranı %100’e varmaktadır. Okulların %92.65’i devlet okullarından; %7.35’i özel okullardan oluşur. Yine öğrencilerin %92’si devlet okullarına; %7’si özel okullara devam eder (Yalçınkaya, ?).

Ortaöğretim (Scuola Media Inferiore) İtalya Eğitim Sistemi’nde orta öğretim 2’ye ayrılır: 1. Zorunlu ortaöğretim yani, ortaöğretim I. devre 1. Zorunlu eğitim sonrası ortaöğretim yani, ortaöğretim II. devre

(Zorunlu) Ortaöğretim i. Devre Eğitim süresi 3 yıl olup parasızdır. 11-14 yaş dönemini kapsamaktadır. Bu eğitim dönemini başarı ile bitirenler ‘Diploma di Licenza della Scuola Media’ derecesini alırlar. Bu devrede öğrencilerin seçeceği mesleğe yöneltme ve rehberlik çalışmaları yapılır. Öğretim yılı 3-4 aylık dönemler ayrılmıştır ve en az 200 iş günüdür. Dönem sonlarında yazılı sınav yapılır. Sonuçlar ailelere gönderilir. Ve bu sınavlar sonucunda çocuğun bir üst sınıfa devam edip edemeyeceğine karar verilir.

Bu 3 yılın sonunda öğrenciler orta öğretim I Bu 3 yılın sonunda öğrenciler orta öğretim I. devreyi tamamlayıp orta öğretim II. devreye devam edebilmek için bitirme sınavına girerler. Bu sınav 3 yazılı (İtalyanca, Matematik ve yabancı dil) ve tüm derslerin sözlü sınavlarından oluşur. Bitirme sınavında başarılı olan öğrencilere belgeleriyle birlikte, ileriki öğrenim yaşamları için görüş ve önerilerde bulunulur. Bu belgede öğrencinin düzeyi, ilgi ve gereksinimleri yazar. Her öğrencinin bu belgesi kişisel dosyasına eklenir.

(Zorunlu Eğitim Sonrasi) Ortaöğretim ii. Devre Eğitim karmadır. 2007 yılından beri bu devrenin ilk 2 yılı zorunlu hale getirilmiştir. 14-15 yaş öğrencileri zorunlu eğitimden geçer, 16-19 yaş arası öğretimse isteğe bağlı devam eder. Bu devre öğrencilerin yükseköğretime ya da iş yaşamına geçişini sağlar. II.devre okulları 4 türe ayrılmıştır: Klasik Lise ve Fen Liseleri Güzel Sanatlar Liseleri Teknik Lise Mesleki Lise

Klasik Lise ve Fen Liseleri : 5 yıldır. Eğitim genel derslerden oluşur Klasik Lise ve Fen Liseleri : 5 yıldır. Eğitim genel derslerden oluşur. Fen liselerinde son 3 yıl fen ağırlıklıdır. Güzel Sanatlar Liseleri : 4 yıldır. İlk 2 yıl ortak dersler görülüp, sonra figüratif sanatlar ve sahne tasarımı olarak 2 bölüme ayrılır. Teknik Lise : (2+3) 5 yıldır. Tarım, ticaret, endüstri vb. bölümleri bulunmaktadır. Mesleki Lise : 3 yıldır. İsteyen öğrenciler 2 yıl daha devam etme şansına sahiptir. Devam edenler tekniker unvanını alır. Tarım, sanayi, ticaret. Otelcilik vb. bölümleri vardır. Bu okulları bitiren öğrencilere “Olgunluk Diploması” (Matiratura) verilir.

Yükseköğretim Üniversitelere giriş sınavı yoktur. Olgunluk diploması sahibi her öğrenci üniversiteye devam edebilir. 58 devlet üniversitelerinin yanında; 17 özel yasa ile kurulmuş üniversite, 2 uluslar arası üniversite, 3 uzmanlaşmış enstitü, 3 teknik üniversite olmak üzere 83 kurumda bu eğitim yürütülmektedir. Alınan eğitime bağlı olarak 4-6 yıl sürer. Alt düzeyde 2-3 yıllık kurumlar da vardır.

Üniversite öğretiminde 3 farklı tür program izlenebilir. Üniversite diploma programları (2-3 yıl) Diploma sağlayan derece programları (4-6 yıl) Uzmanlık ve doktora eğitimi sağlayan lisansüstü eğitim programları (1-4 yıl) Üniversite düzeyinde olmayan yüksek öğretim; I. Grup: Güzel Sanatlar Akademileri, Ulusal Dans Akademisi, Konservatuarlar. II. Grup: Uygulamalı Sinema Merkezi, Merkezi Restorasyon Enstitüsü, Değerli Taşlar İmalatı Arşiv Okulları, Diplomasi Okulları, Çevirmenlik Yüksekokulları, Askeri Akademiler, Polis Yüksekokulları.

Kaynaklar http://www.italyaonline.net/Italya/hakkinda/kisaca.htm http://www.bbc.co.uk/turkish/news/story/2004/01/040112_italya_r ehber.shtml http://eacea.ec.europa.eu/ressources/eurydice/eurybase/pdf/0_integ ral/IT_EN.pdf euroguidance.iskur.gov.tr/avror/dkm.aspx?folder=belgeler//doc&fil e=belgeler//doc/italya.doc http://ansiklopedi.turkcebilgi.com/%C4%B0talya http://eacea.ec.europa.eu/ressources/eurydice/eurybase/pdf/section /IT_EN_C5.pdf maol.meb.gov.tr/html_files/ulkeler/Italy%20(TR).doc Türkoğlu, Adil (1998). Karşılaştırmalı Eğitim. Adana: Baki Kitabevi Erginer, Aysun (2006). Avrupa Birliği eğitim Sistemleri. Ankara: PagemA Yayıncılık. Yılmaz, Kürşad; Balcı, Ali (edt.) (2009). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pagem Akademi Yayıncılık. Yalçınkaya, Mustafa (1992). İtalyan Eğitim Sistemi. http://dergiler.ankara.edu.tr/dergiler/40/503/6047.pdf

YUNANİSTAN

Başkent: Atina Nüfusu 10.665.989 Resmi dili Yunanca Dini: Hıristiyanlık (İslamiyet, Batı Trakya) Para birimi Euro Yüz ölçümü:131.944 km2

TARİHİ Tarihçiler Yunanistan tarihini üç büyük bölüme ayırırlar; Eski Yunan tarihi, Orta Devir-Bizans tarihi ve Yeni Yunanistan tarihi. M.Ö. (2000-146) tarihleri arasında hayat süren Eski Yunanlıların bu devirleri de dört bölüme ayrılır. M.Ö. (2000-500) yıllarına kahramanlık seneleri ve ilk olimpiyat seneleri adı verilir. M.Ö. (500-400) yıllarında meydana gelen İran savaşları, medeniyet seneleridir. M.Ö. (400-300) yılları eski Yunanlıların gerileme devridir.

İskenderin Makedonya, Tiva ve İsparta istilaları bu devre dahildir. M İskenderin Makedonya, Tiva ve İsparta istilaları bu devre dahildir. M.Ö. (300-146) tarihleri dördüncü ve son devirdir. Bu son devre aynı zamanda Helenistik Dönem de denir. M.Ö. 146 yılında Roma İmparatorluğunun idaresi başlar. Romalılar M.S. 395’te ikiye ayrılınca Yunanlıların Orta Dönem ve Bizans tarihi başlar. Bizans İmparatorluğunun ilk hükümdarı Konstantin’dir. Fatih Sultan Mehmed Hanın 1453 yılında “Constantinople”u alarak “İstanbul” yapmasıyla son buldu. Böylece yaklaşık 1000 yıllık Bizans İmparatorluğu tarihe gömüldü. 1981’de Avrupa Ekonomik Topluluğuna katıldı.

Eğitim sisteminin tanımı 2003 yılında 29 yaş veya altındakilerin %75 i eğitim görüyordu. Zorunlu eğitim gören genç nüfusun sayısı 1.135.151 olarak belirtilmiştir. Öğretim dili Yunancadır. 2002 ve 2003 yıllarında öğrencilerin %93.55’i devlet okullarında, %6.45’i ise özel vakıf okullarında eğitim görmüştür. Okul yılı Eylül ve Haziran arası 195 iş günüdür. Okullar normalde haftada 5 gün açıktır, ve öğrencinin yaşına göre artarak haftada 23 ila 35 saat arası ders vardır. Her ders 40 ila 50 dakika arası sürer.

İlk okul sınıflarının 15 ila 30 öğrenci arası alması zorunludur İlk okul sınıflarının 15 ila 30 öğrenci arası alması zorunludur. Öğrenciler yaşları itibariyle gruplandırılmıştır. Ortaokul seviyesinde ise sınıflar 30 öğrenci almak zorundadır. İlkokul derslerinde tüm konular için tek bir öğretmen vardır, fakat, beden eğitimi, yabancı dil ve sanat dersleri dersin uygun olduğu uzman öğretmenler tarafından uygulanır. Ortaokul öğrencilerinin her ders için ayrı öğretmenleri bulunmaktadır.

İlk ve orta okul eyalet okullarına girebilmek için öğrencilerin okulun bulunduğu bölgede ikamet etmeleri gereklidir.İlk okula girecek öğrencilerin kayıt yılının sonunda en az 6 yaşında olmaları zorunludur.Lise-Ortaöğretim Birinci Devreye giriş ise otomatikman ilkokulu bitirdikten sonra gerçekleşir. Tüm eyalet İlk ve Ortaokulları ücretsizdir.

Eğitimin Temel Amaçları-İlkeleri Yunanlılar’ı ahlaki, entelektüel, mesleki ve bedensel yönden geliştirecek bir eğitim sağlamak, ulusal bilinci ve dini inancı geliştirmek, onları hür ve sorumlu yurttaşlar olarak yetiştirmektir. Her yurttaş etnik kökeni, sosyal durumu ve cinsiyeti ne olursa olsun eğitimden eşit şekilde yararlanır. Gençliğin kültürel ve sosyal gelişimi ile ilgilenmeyi, onları çağdaş yaşamın beklentilerini karşılayabilecek özgün ve vicdan sahibi bireyler olarak yetiştirmeyi, bilginin aktarılması, bilimsel çalışmalı izlemeyi sağlayacak şekilde bilişsel yeterliklerini geliştirmeyi, eğitsel bilgilerin ve mesleki eğitimin gelecekte kullanılabileceği şekilde verilmesini sağlamayı amaçlar.

Yunanistan Okul Sistemi Yapısı 3-5 Okul Öncesi Eğitim 6-11 İlköğretim 12-15 Ortaöğretim I.devre (Gymnasio) Ortaöğretim I.devrenin özel türleri 16-18 Lise (Enianio Lykeio) Ortaöğretim II.devre Mesleki ve Teknik Eğitim Okulları Özel Eğitim 19-22 Yükseköğretim (Üniversite) Açık Seçmeli Eğitim Programları Açıküniversite Ortaöğretim Sonrası Mesleki Eğitim Mezuniyet Sonrası Programlar Kırmızı renkle gösterilen dönem zorunlu eğitim yıllarıdır.

Okul Öncesi Eğitim (Nipiagogia) İsteğe bağlılık söz konusudur. 3 yaşından sonraki çocuklar içindir ve 2 yıl sürer. Her çocuk bulunduğu semtteki anaokuluna gider. Devlet ve özel anaokulları vardır. Özel anaokullarında ücret sabittir ve eğitim yaşa göre düzenlenmez. 2003 3 yaş 4 yaş 5 yaş Okul öncesi eyalet okulları eğitimi %13 %54 %78

Zorunlu Eğitim Dimotiko Scholeio (İlkokul) 6-12 yaş Gymnasio (Orta Öğretim I. Devre) 12-15 yaş Yunanistan’da zorunlu eğitim, 9 yıl sürer. Bunun 6 yılı ilköğretim, 3 yılı da ortaöğretim I. devredir. 6-15 yaş dönemi kapsar.

İlköğretim (Dimotiko Scholio) Zorunludur ve karma eğitim yapılır. 1. ve 6. sınıfları kapsar. İlköğretime başlama yaşı 6’dır. Devlet okullarında (parasız) ve özel okullarda (paralı) yapılır. Okul kitapları devlet tarafından karşılanır. Okullara ulaşım da parasızdır. Sınıflarda 15-30 arası öğrenci bulundurmak zorunludur. Öğretim programı Pedagoji Enstitüsü tarafından hazırlanır ve Bakanlık tarafından onaylanır.

2003 yılından itibaren bilgi teknolojisi bütünsel model yoluyla İlkokul seviyesinde tanıtılmıştır. Değerlendirme ödev merkezlidir. İlkokul seviyesindeki zorunlu dersler din, Yunanca, Matematik, Tarih, Çevresel Çalışmalar, Coğrafya, Fen, Sosyal Bilgiler,Sanat dersleri,bir adet yabancı dil ve beden eğitiminden oluşur. Her öğretim yılının sonunda bir sonraki sınıfa otomatikman geçilir. Yalnız kabul edilebilir bir sebeple öğretim yılının yarısından fazlasına gelememiş öğrenci bir öğrenci geçiş sınavına tabi tutulur. 6. yılın sonunda “Apolytirio Dimotikou” adı verilen bir diploma verilir.

Orta Öğretim I. Devre (Ortaokul- Gymnasio) Bu devreye devam etmek zorunludur. Eğitim karmadır. 3 yıl sürer ve 12-15 yaş öğrencileri kapsar. Kamu ve özele ait okullar bulunur. Okullar gündüz ve gece okulları olmak üzere ikiye ayrılır (14 yaşından büyük çocuklar için). Gece okulları 4 yıldır. Bu okullarda kitaplar ücretsizdir. İlköğretim I. Devre; 1. ve 2. sınıflar İlköğretim II. Devre; 3. ve 4. sınıflar İlköğretim III. Devre; 5. ve 6. sınıflardan oluşur.

Müzik ve spor eğitimi veren okullara öğrenci alımı seçmelerle yapılır. Ortaöğretim Birinci Devrede değerlendirme kesintisizdir ve yazılı testler, ödevler ve sene sonu sınavlarıyla yapılır. Sınıf geçme başarıya bağlıdır. Ortaöğretim Birinci Devrenin sonunda sınavı geçen öğrenciler okul bitirme sertifikası alırlar. “Apolytrio Gymnasiou” bu belge Liseye geçişi sağlar. Bu sertifika için yapılan sınav öğretmenler tarafından hazırlanır ve dersleri tekrar etme zorunluluğu bulunmadan bu sınava tekrar ve tekrar girilebilir.

Zorunlu Eğitim Sonrası Ortaöğretim Orta Öğretim II Zorunlu Eğitim Sonrası Ortaöğretim Orta Öğretim II. Devre (Lise - Lykeo) 15 – 18 yaş dönemini kapsar. Zorunlu değildir. “Apolytirio Gymnasiou” adlı ortaokul diplomasına sahip herkes, istediği liseye sınavsız kayıt yaptırabilir. Resmi ve özel öğretim kurumlarıdır. Resmî liselerde öğrenim ücretsiz olup okul kitapları da devlet tarafından öğrencilere ücretsiz olarak verilir. Gündüz ve akşam okulları vardır. Akşam okullarına çalışan gruplar katılırlar. Gündüz okullarında öğretim programları üç yıl, akşam okullarında ise dört yıl sürer.

Mevcut lise türleri; Genel Lise Mesleki – Teknik Lise Çok Programlı Lise Klasik Lise Dini Lise Müzik Lisesi (Liselerin Spor Bölümleri)

Yükseköğretim Yunanistan’da 1982 yılında yürürlüğe giren yükseköğretim yasası gereğince lise mezunları her yıl haziran ayının 2. yarısında yapılan üniversiteye giriş sınavına katılmak zorundadırlar. Bu sınav öğrencinin öğrenim görmek istediği yükseköğretim programına uygun alan dersleriyle ilgilidir. Öğrenci lise son sınıfta alan derslerini ve seçmeli derslerini hedeflediği yükseköğretim programına göre belirler ve bu derslerden arasından seçeceği bir imtihana girer. Kazanamayan öğrenciler bir sonraki yıl tekrar bu sınava girerler.

Yükseköğretim üniversitelerde ve teknik eğitim enstitülerinde verilmektedir. Anayasaya göre yükseköğretim devlet tarafından enstitülerde verilir ve yasa önünde özerktirler. Giderler devlet tarafından karşılanır ve devlet tarafından denetlenir. Özel üniversite kurmak yasalarla yasaklanmıştır. Ülke genelinde hepsi devlete bağlı 19 üniversite vardır. Mimarlık, yabancı diller, müzik gibi özel yetenek gerektiren alanlara girmek isteyenler genel giriş sınavının yanı sıra yetenek sınavına tabi tutulur.

Yunanistan’da yükseköğretim 4’e ayrılır: Üniversiteler: Fakülte ve bölümler 5 ana dalda tanımlanır; - insani bilimler, hukuk ve sosyal bilimler -Temel bilimler -Sağlık bilimleri -Ekonomi ve yönetim bilimleri -Teknik bilimler Yüksek Teknik Eğitim: Yüksek Teknoloji Enstitülerinin kadrolarının ¼’i teknik meslek liselerine ya da çok programlı liselerin teknik bölümünü bitiren öğrenciler için ayrılır. Açık Seçmeli Eğitim Programları Açıküniversiteler: Amacı uzaktan eğitimi sağlamaktır.

KAYNAKLAR Türkoğlu, Adil (1998). Karşılaştırmalı Eğitim. Adana: Baki Kitabevi Erginer, Aysun (2006). Avrupa Birliği eğitim Sistemleri. Ankara: PagemA Yayıncılık. Yılmaz, Kürşad; Balcı, Ali (edt.) (2009). Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri. Ankara: Pagem Akademi Yayıncılık. Ültanır, G. (2000). Karşılaştırmalı Eğitim Bilimi. Ankara: Eylül Kitabevi. Sağlam, M (1999). Avrupa Ülkelerinde Eğitim Sistemleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. 80.251.40.59/education.ankara.edu.tr/aksoy/reform/odevler/200 708g/ozdemirbs.doc http://eacea.ec.europa.eu/ressources/eurydice/eurybase/pdf/section/ EL_EN_C5.pdf http://www.journeytoblue.com/photos/uncategorized/img_1312_8.j pg http://www.turkiye-rehberi.net/images/Harita/ulke/Yunanistan- Haritas%C4%B1.gif

ZORUNLU EĞİTİM SÜRELERİ yıl Türkiye 8 İtalya 10 Yunanistan 9

ZORUNLU EĞİTİM YAPISI YIL Türkiye 8 İtalya 5+3+1 Yunanistan 6+3

Öğretim yılı süre dönem İşgünü Türkiye Eylül-haziran 2 180 İtalya 3 200 Yunanistan 174

Okul öncesi ilköğretim orta öğretim 1.Devre 2.Devre Türkiye # İtalya Yalnızca 1 sene zorunlu yunanistan