ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Advertisements

Menar Abaküs Mental Aritmetik Programı
M.sağsan Yakın Doğu Üniversitesi Lefkoşa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti capemetrorail.co.za web.jhu.edu.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
MÜCAHİD ÖZEL TEFENNİ MYO
“Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez”
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
SUNUM.
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
Yapılandırmacılık ve Proje Tabanlı Öğrenme S
İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
HAKKIMIZDA Tam zamanlı İngilizce eğitimi English Kids Academy ile artık çok kolay Kurumumuz 1981 yılından beri yayıncılık alanında edindiği tecrübeyi.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
ÖĞRENEN ÖRGÜTLER Prof. Dr. Ömer PEKER
REHBERLİK.
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
YÖNETİM ve ORGANİZASYON
Yönetim ve Eyleme Geçme
Öğrenen Örgütler.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Bilgi ve Yenilik İktisadı
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
Farklılaştırılmış Öğretim
İnovatif İnsan Kaynağı Dr. A. Kemal Tuğcu PERYÖN Etik Kurulu Başkanı İSTANBUL SANAYİ ODASI – 6. SANAYİ KONGRESİ 26 – 27 Kasim 2007.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME
MOTİVASYON.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
İNOVASYON.
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
MEHMET TEKİNALP ANADOLU LİSESİ 11/E SINIFI
ETKİLİ ÇATIŞMA ÇÖZME BASAMAKLARI
1.  Teknik, ekonomik, sosyolojik ve psikolojik bağlamlarda ve her türlü örgütlerde ge r çekleşmekte olan girişimciliğin günümüzde çok çeşitli tanımları.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bölüm 2 Sistem ve Örgüt Kavramlarına Giriş
İŞE ALIM SÜRECİ. Sunumun İçeriği İşe alım ihtiyacını belirleme Yeteneğe ulaşmak Yeteneği seçmek Yeteneği organizasyona yerleştirmek Yeteneğin organizasyona.
KURUMSAL İLETİŞİM.
KURUM KÜLTÜRÜ VE İKLİMİ
ÖĞRENME.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Eşgüdümleme ve Kontrol
Sunum transkripti:

ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR 31.03.2011 Ahmet DİVLELİ Ahu KUTER Bahar SİPAHİ

“Öğrenme” nedir ? Öğrenmenin tüm psikologlarca kabul edilmiş bir tanımı yoktur.Çeşitli filozof ve eğitim psikologlarının yaptığı öğrenme tanımları şunlardır; · Öğrenme, doğuştan gelen davranışları, eğilimleri ve yorgunluk,ilaç vb. etkilerle gerçekleşen organizmanın geçici durumlarını kapsamayan, çevredeki etkileşimler yoluyla davranışların oluşturulması ya da değiştirilmesi sürecidir. · İnsanın eğilimlerinde belli bir zaman diliminde oluşan bir değişmedir. · Pekiştirme sonucunda davranışta ya da potansiyel davranışta oldukça sürekli bir değişme meydana gelmesidir. · Yaşantı sonucunda davranışta ya da potansiyel davranışta meydana gelen kalıcı izli bir değişmedir. Bireyin yaşantılarının bireyde oluşturduğu şeylerdir

“Gerçek öğrenme insanın özünde varolan birşeydir “Gerçek öğrenme insanın özünde varolan birşeydir. Öğrenme sayısında daha önce hiç yapamadığımız şeyleri yapabilmeye başlarız. Öğrenme yoluyla dünyayı ve onunla olan ilişkimizi yeniden algılarız. Öğrenme sayısında yaşamın yaratıcı sürecinin bir parçası olan kapasitemizi genişletiriz. Her birimizin içinde böylesi bir öğrenmeye karşı büyük bir açlık vardır.” Peter Senge, 1990

Öğrenen Organizasyon Öğrenen organizasyon; insanların gerçekten başarmak istedikleri sonuçlara ulaşmak için, sürekli olarak kapasitelerini geliştirdiği, yeni ve geliştirici düşünme yöntemlerinin teşvik edildiği, ortak hedeflerin serbest bırakıldığı, insanların sürekli birlikte öğrenme yöntemlerini öğrendiği bir organizasyondur. Kısaca; öğrenen bir organizasyon, geleceğini yaratmak için durmaksızın kendini geliştiren bir organizasyondur.

Tarihsel Gelişim

Öğrenen Organizasyon Disiplinleri Kişisel Ustalık Zihni Modeller Paylaşılan Vizyon Takım Halinde Öğrenme Sistem Düşüncesi

Öğrenen Organizasyon Disiplinleri Kişisel Ustalık Zihni Modeller Paylaşılan Vizyon Takım Halinde Öğrenme Sistem Düşüncesi

Öğrenen Organizasyon Disiplinleri Kişisel Ustalık Zihni Modeller Paylaşılan Vizyon Takım Halinde Öğrenme Sistem Düşüncesi

Öğrenen Organizasyon Disiplinleri Kişisel Ustalık Zihni Modeller Paylaşılan Vizyon Takım Halinde Öğrenme Sistem Düşüncesi

Öğrenen Organizasyon Disiplinleri Kişisel Ustalık Zihni Modeller Paylaşılan Vizyon Takım Halinde Öğrenme Sistem Düşüncesi

“Öğrenen Organizasyon” olabilmek için gerekli özellikler Örgütsel öğrenmenin gerçekleşmesi, sürekli gelişimin sağlanması, yetersizliklerin giderilmesi ve örgütün Öğrenen Organizasyon olabilmesi için bu 5 disiplinin örgütlerde yer alması gerekir. Ayrıca bir örgütün öğrenen bir organizasyon olabilmesi için, diğer gerekli özelliklerini aşağıdaki gibi toplayabiliriz; Sürekli gelişim Organizasyonel çapta öğrenme İşle paralel giden sürekli öğrenme Yenilik ve yaratıcılığa odaklanma Başarı için bilgi kaynaklarına ulaşma bilincine sahip olma Bireysel ve grupsal öğrenmenin sürekli teşvik edilmesi Yapıcı muhasebe ve kontrol Ödüllendirmede esneklik

Öğrenen organizasyonun avantajları Öğrenen organizasyonda işbirliği ve iletişim artar, Sürekli kapasitelerini arttırıcı rol oynar, Risk almaya teşvik eder, Kurum kültürü oluşur, Öğrenme ve hataları kabullenmede gönüllülük kazandırır, Ortak hedef ve hayallerin paylaşılıp tartışıldığı ortam sağlar, Yeni ürün ve hizmet yaratılması teşvik edilir.

Öğrenememe hastalıkları 1. Aslında sorun yok ! Sorunu kabul etmeme. 2. Biz sorunu çözdük Sorunu görmezlikten gelme. 3. Her şey aklımda Bilgiyi paylaşamama. 4. Gördüğüm bana yeter İlişkilendirmeme. 5. Ders almam,ders veririm Ders almama. 6. “Ben bilirim” sendromu Bilgi üretilmesini engelleme. 7. Suçlu kim ? Sorunlarla kişileri karıştırma. 8. Çözüm şu, hayır bu Mimariyi ve sistemi anlamamak. 9. Biz başarılıyız Geçmişin başarılarına sığınma. 10. Biz eğitimdeyiz Eğitimle öğrenmemeyi garantileme.

“Öğrenme”nin önündeki engeller Çelişkili mesajlar Kaynak yetersizliği Karışık çelişkili misyon ya da misyonsuzluk

“Öğrenme” için gerekenler Zaman ayrılması, Mekan ayrılması, Hataların dikkate alınması Hazırlık çalışması gibi görülmesi Ödüllendirme sistemi olması

Öğrenen Organizasyonlar Öğrenme Özellikleri Geleneksel Kurumlar Öğrenen Organizasyonlar Öğrenen Kim? Bir yerlere gönderilenler,ödüllendirilenler ya da benzer gruplar Tüm çalışanlar,tüm bölüm ve düzeydekiler elemanlar Öğreten Kim? Kurum içinden eğitimciler ya da dışarıdan gelen uzmanlar İşe en yakın olan kişiler,eğitimciler,uzmanlar Sorumlu Kim? Eğitim departmanı Herkes İnsanlar Ne Tür Öğrenme Araçları Kullanır? İş sırasında eğitim,usta-çırak ilişkisi,formel eğitim Öğrenme planları,kıyaslamalar,ekipler,ikili çalışmaları,kişisel çabalar Çalışanlar Ne Zaman Öğrenirler? Zorunlu oldukları ilk birkaç ay,gerek olduğunda Her zaman,uzun dönemli Çalışanlar Ne Tür Beceriler Öğrenirler? Teknik Teknik,ticari,kişiler arası Nerede Öğrenirler? İş yerinde Toplantılar yaparak her yerde Zamanlama Bugünün ihtiyaçları Gelecekteki ihtiyaçlar Duygular Ruhsuz coşkulu

Başarı Hikayesi: ÇİMSA

EĞER BİR KURUMDAKİ BİREYLERİN SOHBETİ DEDİKODU DEĞİL DE; BİRİMLERİYLE, İŞLERİYLE VE BUNLARIN GELİŞİMİYLE İLGİLİ KONUŞMA İSE VE BİLGİLER PAYLAŞILIYORSA ÖĞRENEN BİREY VE ÖĞRENEN ORGANİZASYON OLUŞMUŞ DEMEKTİR.

TEŞEKKÜRLER...