DOKUZ EYLÜL ÜN İ VERS İ TES İ İ KT İ SAD İ VE İ DAR İ B İ L İ MLER FAKÜLTES İ KAMU YÖNET İ M İ BÖLÜMÜ BOLOGNA SÜREC İ ÇALIŞMALARI İ Ç PAYDAŞ ANKET SONUÇLARI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
Özgür GÜVEN GÜNAY, Prof. Dr. Pars TUNÇYÜREK
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
Meriç Belediyeler Birliği
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Hazırlayanlar Prof. Dr. Fevziye AKÖZ (YTÜ)
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Araştırma Görevlilerinin Öğrenci Laboratuvarlarına Katılımı
Kurulu ş Misyon Vizyon Amaçlar ve Hedefler E ğ itim-ö ğ retim alt yapısı Fakülte Bina Proje Süreci Akademik Kadro Da ğ ılımı Eylem Planı Stratejik Plan.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
Ö ğ retim Üyesi Dı ş ındaki Ö ğ retim Elemanı Kadrolarına Yapılacak Atamalar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI ERZ İ NCAN ÜN İ VERS İ TES İ REKTÖRLÜ Ğ Ü.
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
ME.Ü. EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ STRATEJİK PLANLAMA RAPORU
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
TM PUANI İLE ÖĞRENCİ KABUL EDEN FAVORİ BÖLÜMLER
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ ÇALIŞMALARI ÇALIŞTAY III 21 EYLÜL 2012 HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr. Maviş Emel KULAK KAYIKCI.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ GELİŞMELER VE FAALİYETLER ( SONRASI) Prof Dr Halit Tanju Besler ( ) Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanı
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
İÇERİK Akademik Birimler Bazında Stratejik Plan’da Yer Alan Amaçlara Yönelik Eylemler Devlet Konservatuvarı Fakülteler Meslek Yüksekokulları Enstitüler.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
T.C. KOCAEL İ ÜN İ VERS İ TES İ HEREKE MYO DI Ş T İ CARET BÖLÜMÜ.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ EGİTİM-ÖĞRETİM DÖNEMİ.
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI BÖLÜMÜ. Muhasebe ve Vergi Programı öğrencileri; ▫Muhasebe programı mezunlarına "Muhasebe Meslek Elemanı" unvanı verilmektedir.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SİYASET BİLİMİ VE KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ TEMMUZ 2017
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Düzce Üniversitesi Gümüşova MYO
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

DOKUZ EYLÜL ÜN İ VERS İ TES İ İ KT İ SAD İ VE İ DAR İ B İ L İ MLER FAKÜLTES İ KAMU YÖNET İ M İ BÖLÜMÜ BOLOGNA SÜREC İ ÇALIŞMALARI İ Ç PAYDAŞ ANKET SONUÇLARI PROGRAM ÇIKTILARI

M İ SYONUMUZ Yönetim, hukuk, kentleşme ve çevre, siyaset ve sosyal bilimler alanlarında ulusal ve uluslararası düzeyde faaliyet gösterebilecek donanıma sahip, mevzuatla belirlenen ilkelere uygun idealist kamu görevlisi, yönetici, bilim insanı ve araştırmacı yetiştirmek.

V İ ZYONUMUZ Türkiye genelinde kamu sektöründe istihdam edilenler arasında mezunlarımızın oranını artırmak, çeşitli kurumlara üst düzey yönetici yetiştirmek; ulusal ve uluslararası düzeyde akademik işbirli ğ ini geliştirmek.

İç Paydaş Anketleri Ö ğ renci Sayıları Toplam; Sınıf: 65 kişi 2. Sınıf: 69 kişi 3. Sınıf: 53 kişi 4. Sınıf: 48 kişi Yüksek Lisans ve Doktora Ö ğ rencileri:15 kişi

E ğ itiminizden öncelikle bekledi ğ iniz özellikler nelerdir? Lütfen önceli ğ ine göre seçeneklerden sadece 5’ini (varsa “Di ğ er” dâhil) 1’den 5’e kadar numaralayarak sıralayınız 16. Sosyal İlişkilere Yatkınlık25,64 Bilgiye Erişebilme Becerisi13,0 Takım Çalışmasına Yatkınlık 5,1 Problem Çözebilirlik14,4 Takdir Yetkisi / İnisiyatif Kullanabilme11,8 Mevzuata Hâkimiyet24,76 Liderlik41,71 Etik Davranış25,55 Stratejik Düşünme19,37 Hızlı Karar Alma8,5 Muhakeme Gücü11,0 Entelektüel Birikim13,8 Akademik Bilgi Birikimi37,12 Kuruma Adaptasyon31,63 Örgütsel Davranış Becerisi16,78 Alanındaki Yenilikleri İzleme ve Uygulama 13,0 Diğer……………………………………Konular?

Öncelikli ilk 8 program çıktısı Liderlik41,71 Akademik Bilgi Birikimi37,12 Kuruma Adaptasyon31,63 Sosyal İlişkilere Yatkınlık25,64 Etik Davranış25,55 Mevzuata Hâkimiyet24,76 Stratejik Düşünme19,37 Örgütsel Davranış Becerisi16,78

Öncelikli ilk 8 program çıktısı Liderlik Akademik Bilgi Birikimi Kuruma adaptasyon Sosyal İ lişkilere Yatkınlık Etik Davranış Mevzuata hakimiyet Stratejik Düşünme Örgütsel Davranış Becerisi

Öncelikli ilk 8 program çıktısı (elimizdeki derslere karşılık gelen program çıktıları nelerdir? Liderlik Akademik Bilgi Birikimi Kuruma adaptasyon Sosyal İ lişkilere Yatkınlık Etik Davranış Mevzuata hakimiyet Stratejik Düşünme Örgütsel Davranış Becerisi

Eğitiminizden öncelikle beklediğiniz özellikler nelerdir? sadece 5’ini (varsa “Diğer” dâhil) 1’den 5’e kadar numaralayarak sıralayınız Öğretim Elemanları -16. Sosyal İlişkilere Yatkınlık43 Bilgiye Erişebilme Becerisi2 Takım Çalışmasına Yatkınlık1 Problem Çözebilirlik43 Takdir Yetkisi / İnisiyatif Kullanabilme2 Mevzuata Hâkimiyet62 Liderlik2 Etik Davranış3 Stratejik Düşünme43 Hızlı Karar Alma2 Muhakeme Gücü71 Entelektüel Birikim1 Akademik Bilgi Birikimi43 Kuruma Adaptasyon1 Örgütsel Davranış Becerisi1 Alanındaki Yenilikleri İzleme ve Uygulama-

Öncelikli ilk 8 program çıktısı (öğretim elemanları-11 kişi) Muhakeme Gücü Mevzuata Hakimiyet Sosyal ilişkilere yatkınlık, problem çözebilirlik, stratejik düşünme, akademik bilgi birikimi

Eğitiminizden öncelikle beklediğiniz özellikler nelerdir? sadece 5’ini (varsa “Diğer” dâhil) 1’den 5’e kadar numaralayarak sıralayınız Öğretim Üyeleri-16. Sosyal İlişkilere Yatkınlık1 Bilgiye Erişebilme Becerisi3 Takım Çalışmasına Yatkınlık52 Problem Çözebilirlik43 Takdir Yetkisi / İnisiyatif Kullanabilme- Mevzuata Hâkimiyet43 Liderlik1 Etik Davranış1 Stratejik Düşünme43 Hızlı Karar Alma- Muhakeme Gücü3 Entelektüel Birikim3 Akademik Bilgi Birikimi61 Kuruma Adaptasyon- Örgütsel Davranış Becerisi- Alanındaki Yenilikleri İzleme ve Uygulama 43

Öncelikli ilk 8 program çıktısı (öğretim üyeleri- 8 kişi) Akademik Bilgi Birikimi Takım Çalışmasına Yatkınlık Problem Çözebilirlik, Mevzuata Hakimiyet, Stratejik Düşünme, Alanındaki Yenilikleri İzleme ve Uygulama

DIŞ PAYDAŞ 35 dış paydaş Kamu 20 (Bakanlıklar ve kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler) Karma Örgüt : Kalkınma ajansı 2 Özel 13 (Şirket, Banka, odalar)

İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Mezunlarının Uzmanlık Alanlarından İlk Aklınıza Gelen Hangisidir İktisatİşletmeKamu Y ö netimi Maliye Ç alışma Ekonomisi Ekonometri ,328,634,35,72,90,0

Kurumunuzda “Kamu Yönetimi Mezunu” çalıştırıyorsanız alanıyla ilgili bir birimde mi çalışıyor? EvetHayır ,261,8

Kamu Yönetimi mezunlarını, yönetici pozisyonları için tercih ediyor musunuz? EvetHayır ,632,4

Kamu Yönetimi Bölümü mezunlarının, kurumunuzda hizmetin gerektirdiği nitelikte eleman olduğunu düşünüyor musunuz? EvetHayırFikrim Yok ,717,1

Personelinizden öncelikle beklediğiniz özellikler nelerdir? Lütfen önceliğine göre seçeneklerden sadece 5’ini (varsa “Diğer” dâhil) 1’den 5’e kadar numaralayarak sıralayınız. Sosyal İlişkilere Yatkınlık 192 Bilgiye Erişebilme Becerisi 135 Takım Ç alışmasına Yatkınlık 231 Problem Çö zebilirlik 144 Takdir Yetkisi / İnisiyatif Kullanabilme 107 Mevzuata Hâkimiyet 8 Liderlik 126 Etik Davranış 135 Stratejik D ü ş ü nme 6 Hızlı Karar Alma 163 Muhakeme G ü c ü 8 Entelekt ü el Birikim 2 Akademik Bilgi Birikimi 3 Kuruma Adaptasyon 4 Ö rg ü tsel Davranış Becerisi 2 Alanındaki Yenilikleri İzleme ve Uygulama 98 Diğer …………………………………… --

Öncelikli ilk 8 program çıktısı Takım Çalışmasına Yatkınlık Sosyal İlişkilere Yatkınlık Hızlı Karar Alma Problem Çözebilirlik Etik Davranış, Bilgiye Erişebilme Becerisi Liderlik Takdir Yetkisi/İnsiyatif Kullanabilme Alanındaki yenilikleri izleme ve uygulama

Kamu yönetimi mezunlarından öncelikle beklediğiniz özellikler nelerdir? Lütfen önceliğine göre seçeneklerden sadece 5’ini (varsa “Diğer” dâhil) 1’den 5’e kadar numaralayarak sıralayınız. Sosyal İlişkilere Yatkınlık201 Bilgiye Erişebilme Becerisi4 Takım Ç alışmasına Yatkınlık 152 Problem Çö zebilirlik 133 Takdir Yetkisi / İnisiyatif Kullanabilme124 Mevzuata Hâkimiyet106 Liderlik115 Etik Davranış97 Stratejik D ü ş ü nme 133 Hızlı Karar Alma97 Muhakeme G ü c ü 106 Entelekt ü el Birikim 6 Akademik Bilgi Birikimi5 Kuruma Adaptasyon2 Ö rg ü tsel Davranış Becerisi 2 Alanındaki Yenilikleri İzleme ve Uygulama78 Diğer …………………………………….. --

Öncelikli ilk 8 program çıktısı Sosyal İlişkileri Yatkınlık Takım Çalışmasına Yatkınlık Problem Çözebilirlik,Stratejik Düşünme Takdir Yetkisi/inisiyatif kullanabilme Liderlik Mevzuata Hakimiyet, muhakeme gücü Hızlı karar alma, Etik Davranış Alanındaki Yenilikleri İzleme ve Uygulayabilme

Mukayeseli analiz( ilk üç öncelik program çıktısı) ÖğrenciÖğretim Elemanı Öğretim Üyesi Dış Paydaş -Liderlik -Akademik Bilgi Birikimi -Kuruma adaptasyon -Muhakeme Gücü -Mevzuata Hakimiyet -Sosyal ilişkilere yatkınlık, problem çözebilirlik, stratejik düşünme, akademik bilgi birikimi -Akademik Bilgi Birikimi -Takım Çalışmasına Yatkınlık -Problem Çözebilirlik, Mevzuata Hakimiyet, Stratejik Düşünme, Alanındaki Yenilikleri İzleme ve Uygulama -Takım Çalışmasına Yatkınlık -Sosyal İlişkilere Yatkınlık -Problem Çözme ve Stratejik Düşünme

Lisans e ğ itiminde “bilimsel yöntem ve araştırma teknikleri” dersinin yer almaması bir eksiklik midir? EvetHayırFikrim Yok Toplam

Aşa ğ ıda yer alan iletişim kanallarından en çok hangi aracı kullanıyorsunuz? (önemine göre sıralayınız) Ders sırasında39,4 Eposta30,8 Diğer20,0 Telefon14,3 Öğretim elemanlarıyla yüzyüze 11,7 Tanıdıklar yoluyla4,2

Programda yer alacak “seçimlik ders” havuzunu di ğ er bölümlerin derslerinden kendiniz için oluşturmak ister misiniz? EvetHayırToplam 86,014,0100.0

Ders paralelinde aldı ğ ınız ödevler “dersin farkındalı ğ ının artmasına” katkı vermekte midir?odak gruplara sorulacak, yüzyüze EvetHayırToplam 51,948,1100.0

De ğ işim programlarına katılma konusunda(barınma, burs, referans vb.)kurumunuzca teşvik ediliyor musunuz?Fakülte birim teklifi EvetHayırFikrim Yok Toplam 10,882,66,6100.0

Yüzyüze Görüşmeler(dersler, ö ğ retim üyeleriyle de ğ erlendirme) 3.sınıf:30 kişi ( ) 4 sınıf: 27 kişi ( ) Seçmeli derslerde karar verici olma ve danışmanlık deste ğ i Derslerin Teorik Yapısı net de ğ il (arttırılması veya azaltılması) KPSS odaklı düşünme, kurs yaklaşımı İ statistik, Matematik, İ ktisat…

Yüzyüze Görüşmeler(verimlilik). Ders programlarında anabilim dalı dengesi kurulmadı ğ ı için a ğ ırlıklı anabilim dalına yönelme e ğ ilimi Ders zorlu ğ u nedeniyle Bölüm misyonu ve vizyonu dışında ders arama e ğ ilimi Araştırmalara ve eylem e dayalı çalışmaların artması Ders programı ö ğ rencinin ders analizlerine katılımını sa ğ layacak şekilde planlanmalı Sınav sorularının dengeli ve bilgiyi ölçecek şekilde planlanması

Fakülteye öneriler Yaz okulu kalksın, bütünleme sınavları konulsun Bütünleme sınavları ile final sınavları arasında makul bir süre olmalı Diplomaların zamanında alınması, geçici mezuniyet belgesi uygulamasının kaldırılması Yoklamaların kaldırılması ( seçimlik veya zorunlu ders takibi) Kütüphane kayna ğ ının yetersizli ğ i Okuma salonlarının yetersizli ğ i Fakülte düzeyinde KPSS Rehberlik Birimi Mezunlar derne ğ inin aktif kılınması Staj komisyonunun aktif kılınması (ö ğ renciye bilgilendirme) Sınıflardaki sıralar ve ışık ergonomik de ğ il Yeni Kulüpler kurulmasının teşvik edilmesi, Ö ğ renci Bürosunun Ö ğ renci ile olan ilişkileri ve iletişiminin olumluya gidecek şekilde gözden geçirilmesi, Ö ğ retim üyelerimiz yanında staj yapma imkanı sa ğ lanması

EYLEMLER Ö ğ rencilerin KPSS için hedeflerini ve çalışmaları gereken dersleri göstermek amacıyla, Bölüm kılavuzu hazırlanarak, Şimdilik 3. ve 4. sınıf ö ğ rencilerinin erişimine sunulmuştur. Ayrıca ö ğ renciye bu konuda yazılı bilgilendirme yapılmıştır.

İ lginize Teşekkür Ederiz…