EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Materyal Geliştirme Süreci-Aşamalar
Advertisements

MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
YAŞAYAN İNGİLİZCE.
NİZİP HÜSEYİN YALÇIN ÇAPAN ANADOLU LİSESİ
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
insan kişiliğinin tam gelişmesini, insan haklarıyla temel özgürlüklere saygının güçlenmesini amaç olarak almalıdır. Eğitim “bütün uluslar, ırklar ve.
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖZGÜN MATERYAL GELİŞTİRME VE ÖRNEK UYGULAMALAR
Hangi meslekten olursak olalım,meslek edinmede aldığımız bilgiler,hayatımız boyunca ihtiyaçlarımıza cevap verebilecek yeter- likte değildir.Gün geçtikçe.
Eğitim Öğretimde Planlama
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
EĞİTİM FAKÜLTELERİ, TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Eğitim Materyalleri ve Eğitim Programı Geliştirme
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve
Bilgi aktarma. NEYİ öğrenecekler? NASIL öğrenecekler? NEREDE öğrenecekler? UYGULAMA Öğretmen Öğrenciler Rehber Lider Temel kavramları anlarlar, Yorumlar.
Teknolojideki hızlı gelişmeler öğretme ve öğrenme ortamlarında hızlı değişime ve çeşitliliğe yol açmaktadır. Bireysel öğrenme ortamındaki çeşitliliğin.
Ders Etkinlikleri Hazırlama
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
A.PROJENİN AMACI Bu projede öğrencilerin gözlem, sorgulama, araştırma ve değerlendirme yeteneklerini geliştirmek ve ilerleyen bilime ayak uydurabilmek.
Araçları Sınıflandırma İşlemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 15
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Din Öğretiminde Materyal Geliştirme
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
TÜBİTAK ‘’ Bilim Fuarları ‘’ öğrencilere kendi ilgileri doğrultusunda belirledikleri bir konu üzerine bilimsel araştırma projeleri yaparak sonuçlarını.
ÖĞRETİMDE GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
BÖLÜM 5.
Öğretimde teknoloji kullanma (laboratuvar-atelye)
Öğrenme Öğretme Süreci
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
Edgar Dale’in Yaşantı Konisi
Öğretim Materyalleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
SAĞLIK EĞİTİMİNDE KULLANILAN ARAÇLAR – GEREÇLER VE ÖNEMİ
NOT TUTMA.
Öğretimde Materyal Kullanımı
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
BÖLÜM 5 ARAÇ-GEREÇLERİN ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
ÖĞRETİM ARAÇLARI Bölüm 6. Öğretim Araçları Yazı tahtası Akıllı tahta Bilgisayar Tarayıcı Dijital kamera Dijital fotoğraf mk. Web kamerası Dijital ses.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE POWER POINT SUNUMLARININ ETKİSİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Doç. Dr. Berna Aslan ÖĞRETİM İLKELERİ Doç. Dr. Berna Aslan
ÖĞRETİM MATERYALLERİ.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE MATERYALİN YERİ VE ÖNEMİ Güven Gürkan GELGEÇ Münir ATILMIŞ

Araştırmanın Önemi Eğitimde kullanılan materyallerin yeri ve önemi doğrultusunda yapılabilecek iyileştirmeler.

Araştırmanın Amacı Bu çalışmanın amacı öğrencilerinin materyal eksikliği ile ilgili karşılaştığı genel sorunları belirlemek ve bu sorunların ortadan kaldırılabilmesi için çözüm önerileri sunmaktır.

Materyal Nedir ? Yazılı, sözlü, görüntülü, kaydedilmiş her türlü belge gereç anlamına gelmektedir.

Okullarda Kullanılan Materyaller Gerçek araçlar, modeller, numuneler, Kuklalar, sergiler, geziler, Tahta, pano, Kitap, poster, afiş, harita, Tepegöz, Radyo, teyp-ses bandı, CD, Televizyon, Film makinesi, Bilgisayar.

Okullarda Karşılaşılan Materyaller Sorunları

Materyallerin Eğitim-Öğretim Ortamındaki İşlevleri Materyaller, bazı öğretim ortamların da öğrenmeyi destekleyici amaçla kullanıldığı halde, bazı ortamlarda ise tamamen öğretmen rolü üstlenerek içeriği doğrudan öğrencilere aktarmaktadır.

Farklı öğretim materyallerinin, öğretim ortamındaki işlevleri ve önemini Amerikalı bilim adamı Edgar Dale tarafından oluşturulan yaşantı konisinde gösterilmektedir.Bu koninin dayandığı ilkeler şu şekilde açıklanmaktadır. Öğrenme işlemine katılan duyu organlarımızın sayısı ne kadar fazla ise o kadar iyi öğrenir ve öğrenmelerimiz o kadar kalıcı olur. En iyi öğrendiğimiz şeyler, kendi kendimize yaparak öğrendiğimiz şeylerdir. En iyi öğrenim soyuttan somuta ve basitten karmaşığa doğru gidilendir.

Materyallerin Öğrenme İle İlişkisi Zaman sabit tutulmak üzere insanlar; okuduklarından %10’u, işittiklerinden %20’si, gördüklerinin %30’u, hem görüp hem işittiklerinin %50’sini, söylediklerinin %70’ini, yapıp söylediklerinin %90’ını, hatırlamaktadırlar. Bir eğitimci, öğretim materyallerini bu bulguları göz önüne alarak hazırlamalı ve öğretim ortamında öğrencinin kullanımına sunabilmelidir.

Öğretim Materyallerinin Eğitim-Öğretime Sağladığı Yararlar Öğrenmeyi kalıcı hale getirir. Öğrencilerin ilgisini çeker. Öğrenmeyi güçlendirir. Anlamın gelişmesi ve anlatım kolaylığı sağlar. Öğretimde zaman kazandırır. Öğrenmede uyarıcı etki yapar. Düşüncenin devamlılığını sağlar. Öğretim süreçlerini güçlendirir ve etkin kılar. Sözcük gelişimine katkı sağlarlar.

Materyal Eksikliğinin Sonuçları Öğrenme tam anlamıyla gerçekleşemez. Bilinçsiz uygulamalar. Öğrenci derse dikkatini tam olarak veremez. Öğrencilerin kafasında tam anlamıyla obje oluşmaz.

Öneriler Laboratuar ve materyal sayısı arttırılabilir. Sosyal etkinlik sayısı arttırılabilir. Öğrenci çokluğuna göre sınıf sayısı arttırılabilir.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ..