REHBERLİK DERSİ III.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ.
Advertisements

REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
REHBERLİK.
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
REHBERLİK DERS II.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
REHBERLİK.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBERLİK.
REHBER ÖĞRETMEN/PSİKOLOJİK DANIŞMANLARIN EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BOYUNCA OKULLARDA YAPMASI GEREKEN ÇALIŞMALAR
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ VE GÖREVLERİ
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
EĞİTİM SÜRECİ Yönetim ve Denetim PDR ve diğer öğrenci kişilik hizmetleri Akademik:Öğretim ve araştırma.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİNİN ÖĞRETMENLERE TANITIMI
Eğitimde Rehberlik 2008 – 2009 yaz okulu.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Sevgili Öğrencilerimiz ;
KENDİMİ TANIYORUM Kazanım: Kendini tanımanın ders seçimindeki önemini fark eder. 9. Sınıf 74 nolu kazanım etkinliği.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Sağlıkla ilgili önlemler alma
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Rehberlik Servisi Tanıtımı
2014 – 2015 Eğitim Öğretim Yılı AKYURT İLKOKULU TANITIM SUNUSU.
EĞİTİM ÖĞRETİMDE REHBERLİĞİN YERİ VE REHBERLİĞİN ÖNEMİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BÖLÜMÜ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
Rehberlik Servisi Tanıtımı
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
Rehberlik Nedir? Kendinizi anlamanız, problemlerinizi daha rahat bir şekilde çözebilmeniz, gerçekçi kararlar alabilmeniz, kapasitelerinizi kendinize.
REHBERLİKLE ELELE.
Okul Öncesi Dönemde Rehberlik Hizmetinin Özellikleri
Psikolojik Hizmetler Klinik Psikolog Barış Gürkaş.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Kişisel Rehberlik.
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
PROBLEM ALANLARINA GÖRE REHBERLİK
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
REHBERLİK SERVİSİ.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
PDR’ de Başlıca Hizmet Türleri
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİĞİN GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
REHBERLİK TÜRLERİ.
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Rehberlik Yrd.Doç.Dr.Ege Akgün
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
REHBERLİK DERSİ III.
KİŞİSEL / SOSYAL REHBERLİK
REHBERLİK DERS II.
Rehberlik Servisini Tanıyalım
Sunum transkripti:

REHBERLİK DERSİ III

Grupla PD ve Grup terapisi Birey sayısına göre Bireysel PD ve Grupla PD’da benzerlikler Genel amaçları Danışan(ların) kabul edilmesi ve saygı duyulması Kullanılan teknikler (duyguları açığa çıkarma, duyguları yansıtma, içeriği ifade etme) Normal gelişimsel sorunları olan kişiler İlişkinin gizliliği ve güvenirliği Bireysel PD ve Grupla PD’da Farklılıklar Birey sayısı İşbirliği süreci Danışmanların görevi daha karmaşıktır Grupla PD ve Grup terapisi Arasında fark olduğu Unutulmamalıdır.

Temel işlevlerine göre rehberlik Uyum sağlayıcı Yöneltici Ayarlayıcı Gelişimsel Önleyici tamamlayıcı

Uyum Sağlayıcı Rehberlik Bireysel farklılıkları temel alan yaklaşımlarla öğrencilerin uyum sorunlarını tespit edip psikolojik durumunu düzeltme ve ortama uyumlarını arttırma konusunda yardım etme süreci. Rehberlik servislerinin uğraştığı en ciddi problemler arasında uyumsuzluk yer aldığı için uym sağlayıcı rehberlik rehberliğin en önemli temel işlevlerinden birisidir.

Yöneltici rehberlik Okul türlerinin ve program sayısının artması nedeniyle bireysel farklılıkları esas alarak ders, alan, okul ve meslek seçimlerinde öğrenciye yapılacak olan yardım sürecidir. Kişinin yeteneklerini, ilgi ve ihtiyaçlarını, kişilik yapısını, sahip olduğu imkanlarla ilgili bireylere farkındalık kazandırma söz konusudur.

Ayarlayıcı rehberlik Eğitim plan ve programcılarına yol göstermek amacıyla bu alanlarda çalışan kişilere bilgi sunulur. Okul rehberlik programlarının geliştirilmesinde bu kapsamda değerlendirilmektedir. Toplumsal değişimlere uygun olarak eğitimin planlanmasında, rehberlik programlarının hazırlanmasında ve geliştirilmesinde bu işlevden yararlanılır.

Gelişimsel Rehberlik Rehberliğin geliştirici işlevine işaret etmektedir. Okul rehberlik programlarında öğrencilerin gelişim dönemlerinin dikkate alınarak bedensel, bilişsel, duygusal ve sosyal açılardan bireyin sağlıklı gelişimine yardımcı olma süreci.

Önleyici rehberlik Problemlerin oryaya çıkmadan önlenmesi için yapılan çalışmalar. Önleyi rehberlik kendi içerisinde; Temel (birincil önleme) İkincil önleme (iyileştirici) Üçüncül önleme (krize müdahale) olarak sınıflandırılmaktadır.

Tamamlayıcı rehberlik Öğretim etkinliklerinin tamamlayıcı etkinlikler. Öğretmenlerin rehberlik konusunda bilgilendirilmeleri ve öğretmenlerin de gelişimsel rehberlik anlayışını benimsemeleri. Diğer bir deyişle rehberlik ile eğitim sisteminin iç içe olması gerekmektedir.

HİZMET ALANLARINA GÖRE REHBERLİK Eğitim alanında Sağlık alanında (ekibin bir parçası olarak hastaneler, sağlık ocakları vb kurumlarda ruh sağlığını korumaya yönelik çalışmaların yapılması) Sosyal yardım: (ÇEK, kızılay, huzurevleri, ıslahevleri, yetiştirme yurtları) Endüstri: (iş verimini arttırma, işyerinde kişilerarası ilişkiler, eleman seçimi) Spor (takım motivasyonu)

Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Okul öncesi İlköğretim Ortaöğretim Yükseköğretim

Okul öncesi eğitimde rehberlik 0-6 yaş dönemi Eğitsel açıdan öğrencilerin okula uyumlarını sağlama Mesleki açıdan çocuklara meslekleri tanıtmaya başlama Kişisel /sosyal açıdan, arkadaş ilişkiler, özgüveni geliştirme, kendini ifade edebilme gibi becerileri kazandırma Ailelere yönelik çalışmaları Davranış sorunları olan çocukların erken dönemde beilrleme

İlköğretimde Rehberlik Okula uyum çalışmaları Okula ve derslere yönelik pozitif tutumlar geliştirmeye yardımcı olmak Verimli ders çalışma alışkanlıklarını kazandırmak Boş zamanlarını kullanmayı öğretmek Arkadaş ilişkilerinin geliştirilmesi Özyeterlilik duygusunun oluşturulması ve geliştirilmesi Meslekler ile ilgili tanıtıcı bilgiler (işyerleri gezileri vb) İkinci kademede üst eğitim kurumları (lise türleri) hakkında bilgi verme ve bu okullara geziler Ailelere yönelik çalışmalar

Ortaöğretimde rehberlik Okula uyum Ders çalışma alışkanlıkları Alan seçimi ve mesleki yönlendirmeler Mesleklerin ayrıntılı olarak tanıtılması İlgi ve yeteneklerin keşfedilmesi Sosyalleşme Bağımsızlık duygusu ve kimlik kazanımına yardımcı olma Stresle başa çıkma ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesi Ailelere yönelik çalışmalar

Yükseköğretimde rehberlik Okula uyum süreci Okuldaki olanaklardan yararlanmasına yardımcı olma Kişisel problemleri ile ilgilenme Staj olanakları hakkında bilgi verme İş bulmalarına yardımcı olma