SİMÜLASYONLAR.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Alptekin GÖKÇEYREK | Teknik Satış Danışmanı
Advertisements

Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
Hayatımızda ve Derslerde Teknoloji
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Eğitimde Video ve Animasyon Kullanımı
KnowTech3D 3 Nisan 2014.
Eğitsel Yazılım Türleri
Senaryolar, öğrenme hikayeleri ve aktiviteleri
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖZEL DERS YAZILIMLARI (Tutorials)
Similasyon (Benzetim)Tekniği
SİMÜLASYONLAR.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
A NALIZ EĞİTSEL YAZILIM GELİŞTİRME. A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı.
ALIŞTIRMA UYGULAMA PROGRAMLARI Bilgisayar Destekli Öğretim
Bİlgİsayar desteklİ eğİtİm
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Derya Duygu KARSLI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
TEKNOLOJİNİN DOĞRU KULLANIMI VE BİLGİSAYAR ORTAMINDA ÖĞRETİM
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
Philips 66 Tartışma Tekniği (1/6)
MİMİO Hazırlayanlar Duygu Akdiş Ayşenur Konur
Eğitsel Oyunlar.
Designing The Future Classroom
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
 Mayer, R. E (2001). Multimedia learning. Cambridge University Press.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Proje Konusu: KOÇ BRYCE
 Uzaktan eğitim öğrencisinin özelliklerini tanımlayabilme  Uzaktan eğitim öğrencisinin değişen rollerini anlayabilme  Uzaktan eğitim öğrencisinin aldığı.
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
SENARYO KULLANIMI Bu, geçiş kullanılan Genel Bakış slaytları için başka bir seçenektir.
SABPO METODOLOJİSİ KULLANILARAK FIPA UYUMLU ÇOK-ETMENLİ BİR OTEL REZERVASYON SİSTEMİNİN TASARIMI VE GERÇEKLEŞTİRİLMESİ Ayşegül Alaybeyoğlu, Geylani Kardaş,
The Value of Serious Play
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI
ORTAOKUL EĞİTİMİ VE TÜRKÇE.   Yalnız ortaokul eğitiminde değil, her dönem eğitimde yarar sağlayan bir site. Görsel içerikleriyle anlatımı kolaylaştıran.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
RLG. Sanal gerçeklik,sanal ortamı gerçek hayatta yaşamanıza olanak sunar.Daha doğrusu bu,gerçek hayat değildir.Ancak giyilebilir teknoloji sayesinde görüntüleri.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme. BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme.
ADDIE. ADDIE MODEL İ (JENER İ K MODELLEME) 2 Analiz (Analysis) Tasarım (Design) Geliştirme (Development) Uygulama (Implementation) De ğ erlendirme (Evaluation)
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar.
1 BDE Türleri Dr. Hüseyin Arak. 2 Öğretici Programlar/Bire-bir Uygulama Alıştırma Uygulama Programları Benzeşim (Simülasyon) Programları Eğitsel/Öğretici.
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
SİMÜLASYONLAR (BENZETİMLER)
WEB TABANLI ÖĞRENME.
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
 1)Aktif öğretme, öğrenme  2)Teknolojik potansiyel  3)Liderlik  4)Teknolojik adaptasyon ve entegrasyon gücü  5)Öğretim programı-etkinlik  6)Sınıf.
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Bu sununun aynısını (Animasyonlar vb
Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

SİMÜLASYONLAR

1. Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla popülerlik kazanan bir BDE türüdür. Eğitimsel simülasyon, bir olay veya aktivitenin etkileşim sonucu öğrenilmesini sağlayan modellemedir. Bu tanım mikrodünyalar, sanal gerçeklik ve olay-tabanlı senaryolar gibi bir dizi tekniği içermektedir.

1. Simülasyonlar Simülasyonların iki önemli özelliği vardır: Belli bir modele dayanması Etkileşim sonucu öğrenme Bu nedenlerle, filmler, animasyonlar ve bazı oyun türleri simülasyon olarak nitelendirilmezler.

Simülasyonlar Simülasyonlar sadece bir olayı taklit etmekle kalmaz, detayları veya özellikleri göz ardı eder, değiştirir veya yenilerini ekler. Bu kritik bir noktadır. Mühendislikte araştırma konuları baz alındığında simülasyonun başarısı gerçeğe uygunluğu ile değerlendirilir. Eğitsel simülasyonların basitleştirilerek verilmesi; süreçlerin, olayların özelliklerinin, farklı durumlarda neler yapılabileceğinin ve nasıl kontrol edilebileceğinin anlaşılması açısından daha yararlı olabilir.

Simülasyonlar Simülasyonlar, öğrencilerin olaylar ve süreçler hakkında kendi bilişsel modellerini oluşturmasını, araştırmasını, uygulamasını ve bilgilerini etkili bir şekilde geliştirmesini amaçlar. Tasarımı ve hazırlanması diğer BDE türlerine göre daha zor olmasına karşın, kullanıcı memnuniyeti ve başarısı açısından yararları oldukça fazladır.

Gerçek hayatla karşılaştırdığımızda ... daha güvenli gerçek hayatta yaşayamayacağımız deneyimleri görme olanağı zaman aralıklarını düzenleme az rastlanır olayları yaygınlaştırma öğrenme durumunun karmaşıklığını öğretsel açıdan kontrol etme mali kazanç gibi avantajları vardır.

Diğer medya ve materyallerle karşılaştırdığımızda ... Motivasyon Kalıcı öğrenme Etkililik Esneklik gibi üstünlükleri vardır.

Öğretsel Strateji Mikrodünyalar Bilimsel Buluşla Öğrenme Sanal Gerçeklik Laboratuar Simülasyonları Rol oynama Durum-tabanlı senaryolar Oyun simülasyonları

KAYNAKLAR Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA. http://www.explorescience.com/index.cfm http://www.microsoft.com/games/fs2002/default.asp http://education.adam.com/products/aia/default.htm http://www.innerbody.com/htm/body.html http://www.worldvillage.com/wv/school/html/reviews/africa.htm http://gamesdomain.hol.gr/gdreview/zones/reviews/pc/march/capital.html http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/may97/capp.html http://www.jsk.t.u-tokyo.ac.jp/~kuffner/humanoid/pics/mainWindowSnap.gif