YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ 6.HAFTA YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Yapılandırmacılığın temel unsurları: Öğrenci aktiftir. Çabalayan öğrenci öğrenir. Anlamı yaratan öğrencidir. Kendi yapan anlar. Kendi yaşayan anlar. Kendine güvenen öğrenci anlama konusunda ilerleme gösterir.
Yapılandırmacılığın temel unsurları: Deneme ve yanılma en iyi öğrenme yollarından biridir. Öğrencinin sezgisel bakış açısından yararlanılmalıdır.
Yapılandırmacılık ve Eğitici Drama Bir eğitim yöntemi olarak eğitici drama, yapılandırmacılıkta kullanılabilecek en iyi araçlardandır.
Eğitici dramadan uygun olarak yararlanmak için öğretmenin dikkat etmesi gereken hususlar neler olabilir?
1.Hangi oyunun ya da rolün oynanacağına öğrencilerin kendilerinin karar vermesi gerekir. 2.Rol tanımları ayrıntılı verilmemeli, nasıl rol oynadıkları konusunda eleştirilmemelidir. 3.Drama sırasında öğrencilerin olayların gelişimine katkıda bulunmaları için fırsat verilmelidir.
Öğrencilerin kendi yaşantılarını da oyuna katmaları sağlanmalıdır. Oyundan çıkarılacak derslere öğrencilerin karar vermesi sağlanmalıdır. Mümkün olduğunca açık uçlu sorularla öğrencilerin kendilerini ifade etmeleri sağlanmalıdır. Küçük grup tartışmaları yapılmasına olanak sağlanmalıdır.
Konuşarak katılım için uygun bir atmosfer ÖĞRENCİNİN AKTİF OLARAK ÖĞRENME SÜRECİNE KATILABİLMESİ İÇİN DRAMADAN YARARLANILMASI KONUSUNDA ÖNERİLER Konuşarak katılım için uygun bir atmosfer Öğrencinin söylediğini geliştirme Öğrencinin söylediğini reddetmeme Roldeyken o role ilişkin davranma
Uygun düzeltme davranışı gösterme ÖĞRENCİNİN AKTİF OLARAK ÖĞRENME SÜRECİNE KATILABİLMESİ İÇİN DRAMADAN YARARLANILMASI KONUSUNDA ÖNERİLER Uygun düzeltme davranışı gösterme Kullanılan dil konusunda öğrenciye model olma Konuşmayı sözel olmayan davranışlarla zenginleştirme
ÖĞRENCİNİN AKTİF OLARAK ÖĞRENME SÜRECİNE KATILABİLMESİ İÇİN DRAMADAN YARARLANILMASI KONUSUNDA ÖNERİLER Okuma yazma etkinliklerinden yararlanma Öğrencileri konuşmaya davet etme Uygun soru sorma biçimi Küçük gruplar halinde çalışırken çok müdahale etmeme
Kaynak: Önder, A. (2006). İlköğretimde Eğitici Drama, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.