YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Advertisements

Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
10.HAFTA DRAMA TEKNİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
DRAMA 3.HAFTA EĞİTİCİ DRAMADA ROL OYNAMANIN EĞİTİM AÇISINDAN ÖNEMİ
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
13.HAFTA ÖRNEK ETKİNLİKLER Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Bilgisayar Destekli Öğretim
Öğrenme Kuramları ve Nasıl Öğretmeliyiz?
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
14.HAFTA ÖRNEK ETKİNLİKLER (DEVAM) Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
DRAMA 7.HAFTA ÖZ DÜZENLEMEYE DAYALI ÖĞRENME VE EĞİTİCİ DRAMA
Öğretmen Veli İşbirliği için Web Tabanlı Platform Tasarımı
Öğretim Teknikleri - III
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Etkinlikler ve Örnek Formlar
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
SANAT EĞİTİMİ.
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SINIF YÖNETİMİ.
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
EĞİTİCİ DRAMANIN TANIMI Drama konusunda, farklı uzmanlar çeşitli tanımlar yapmışlardır. Lindvaag ve Moen'in (1980), genel tanımlarına göre, eğitim amaçlı.
DRAMA Drama;doğaçlama,rol oynama ve tiyatro tekniklerinden yararlanarak öğrencilerin yaşantıyı,bir olayı,bir fikri veya soyut bir kavramı oyunsu süreçlerle.
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
DRAMANIN NORMAL ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
Sınıf Yönetimi Cezanın Kullanımı Sınıf kurallarına uymamanın sonucunda yani olumsuz davranışın sonunda verilebilir. Eğer, sonuçları, davranışın.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMA UYGULAMALARI-DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
DRAMA ETKİNLİKLERİNDE LİDERİN ROLÜ
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÖNEMİ
İşbirliğine Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Yaratıcı Drama.
DRAMA SÜRECİNDEKİ ÖĞELER
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
ÇOCUĞUN GELİŞİMİNE BAĞLI OYUN AŞAMALARI
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
DENEME.
DENEME
Sunum transkripti:

YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ 6.HAFTA YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ

Yapılandırmacılığın temel unsurları: Öğrenci aktiftir. Çabalayan öğrenci öğrenir. Anlamı yaratan öğrencidir. Kendi yapan anlar. Kendi yaşayan anlar. Kendine güvenen öğrenci anlama konusunda ilerleme gösterir.

Yapılandırmacılığın temel unsurları: Deneme ve yanılma en iyi öğrenme yollarından biridir. Öğrencinin sezgisel bakış açısından yararlanılmalıdır.

Yapılandırmacılık ve Eğitici Drama Bir eğitim yöntemi olarak eğitici drama, yapılandırmacılıkta kullanılabilecek en iyi araçlardandır.

Eğitici dramadan uygun olarak yararlanmak için öğretmenin dikkat etmesi gereken hususlar neler olabilir?

1.Hangi oyunun ya da rolün oynanacağına öğrencilerin kendilerinin karar vermesi gerekir. 2.Rol tanımları ayrıntılı verilmemeli, nasıl rol oynadıkları konusunda eleştirilmemelidir. 3.Drama sırasında öğrencilerin olayların gelişimine katkıda bulunmaları için fırsat verilmelidir.

Öğrencilerin kendi yaşantılarını da oyuna katmaları sağlanmalıdır. Oyundan çıkarılacak derslere öğrencilerin karar vermesi sağlanmalıdır. Mümkün olduğunca açık uçlu sorularla öğrencilerin kendilerini ifade etmeleri sağlanmalıdır. Küçük grup tartışmaları yapılmasına olanak sağlanmalıdır.

Konuşarak katılım için uygun bir atmosfer ÖĞRENCİNİN AKTİF OLARAK ÖĞRENME SÜRECİNE KATILABİLMESİ İÇİN DRAMADAN YARARLANILMASI KONUSUNDA ÖNERİLER Konuşarak katılım için uygun bir atmosfer Öğrencinin söylediğini geliştirme Öğrencinin söylediğini reddetmeme Roldeyken o role ilişkin davranma

Uygun düzeltme davranışı gösterme ÖĞRENCİNİN AKTİF OLARAK ÖĞRENME SÜRECİNE KATILABİLMESİ İÇİN DRAMADAN YARARLANILMASI KONUSUNDA ÖNERİLER Uygun düzeltme davranışı gösterme Kullanılan dil konusunda öğrenciye model olma Konuşmayı sözel olmayan davranışlarla zenginleştirme

ÖĞRENCİNİN AKTİF OLARAK ÖĞRENME SÜRECİNE KATILABİLMESİ İÇİN DRAMADAN YARARLANILMASI KONUSUNDA ÖNERİLER Okuma yazma etkinliklerinden yararlanma Öğrencileri konuşmaya davet etme Uygun soru sorma biçimi Küçük gruplar halinde çalışırken çok müdahale etmeme

Kaynak: Önder, A. (2006). İlköğretimde Eğitici Drama, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul.