FUTBOLDA MOTOR ÖĞRENMENİN BİYOLOJİK TEMELLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
Advertisements

DENETLEYİCİ VE DÜZENLEYİCİ SİSTEMİMİZ
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON - 1 ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Dr
4 DAKİKA ZAMAN CEZASI HANGİ DURUMLARDA VERİLMELİDİR. Aynı Anda Birden Fazla Hata 16:12 Oyun yeniden başlatılmadan önce sporcu veya idareci art arda veya.
Sporda Beceri Öğrenimi 5.Konu
Beden Hareketleriyle Kontrol Edilen Kinect Teknolojisinin Zihinsel Engelli Öğrenciler Açısından Eğitimde Kullanım Potansiyeli Figen DEMİREL UZUN Şeyma.
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sinir Sistemi -.
BİLİŞSEL PSİKOLOJİ BEYİN/Nöro-Psiko-Anatomi
FUTBOLDA MOTOR ÖĞRENMENİN BİYOLOJİK TEMELLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
MERKEZİSİNİRSİSTEMİ Beyin: 5 duyu organından gelen bilgileri değerlendirir. Konuşma ve isteğimizle yaptığımız(istemli) davranışları yönetir. Acıkma,
6-12 YAŞ GRUPLARININ ÖZELLİKLERİ ÇOCUKLAR NE ÖĞRENİR? NASIL ÖĞRENİR?
“Çocuğunuzun Yaşam Kalitesini Yükseltin”
AMATÖR TAKIMLARDA AMACA YÖNELİK
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
HENTBOLDE ADAMA DÖNÜK 3:2:1 SAVUNMA SİSTEMİ VE İLKELERİ
PSİKOMOTOR GELİŞİM Yrd.Doç.Dr. Serkan HAZAR.
SPORDA BECERİ ÖĞRENİMİ
SİNİR SİSTEMİ ve EGZERSİZ
DERS:Fen ve Teknoloji KONU:Denetleyici ve Düzenleyici Sistem
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
DENETLEYİCİ ve DÜZENLEYİCİ SİSTEMLER
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
7.SINIF 1. ÜNİTE: DENETLEYİCİ VE DÜZENLEYİCİ SİSTEMLER
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ Seminer-3 “Türkiye’de Gençlik Geliştirme Programlarında Yapılan Hatalar ve Dünyadan Örnekler” ÖNERİLER Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR.
İskeletin Yapı ve Görevleri
BÜYÜME VE GELİŞMEDE DÖNEMLER
PEER SUPPORT TEAM.
Motivasyon Uygulamaları
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Bölüm 10 Takımlar.
Bilgi ve İletişim Teknolojisi Dersi
ÇOCUK ANTRENMANINDA TEMEL HAREKET EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
BÖLÜM 10 OYUN. BÖLÜM 10 OYUN 1. Fiziksel Büyüme ve Gelişmeyi Etkileyen Faktörler Oyun, çocuğun fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden gelişimini.
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ Doç. Dr. Şenol Beşoluk.
BECERİ ÖĞRENİMİ BİREYSEL FARKLILIKLAR & MOTOR YETENEKLER
KUVVET YETENEĞİNİN GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
ANTRENMAN BİLGİSİ DERS NO 4 ANTRENMANA HAZIRLIK.
Reaksiyon Zamanı.
KOORDİNASYONU ETKİLEYEN FAKTÖRLER
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
Futbol Eğitimi Serdar Samur,MBA,PhD. “ Başarının iki kuralı; oyunun kurallarını öğrenmek ve oyunu herkesten iyi oynamayı istemektir.” EINSTEIN EINSTEIN.
MOTORSAL ÖĞRENME REKREASYON YÖNETİMİ.
Hareket ve fonksiyon gelişimi
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE GELİŞİM
Antrenman ile İlgili Tanımlar ve Kavramlar
BENİMLE OYNAR MISIN? Yrd. Doç. Dr. Raif ZİLELİ
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
BEYNİN BÖLÜMLERİNİN İŞLEVLERİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
REAKSİYON ZAMANI VE ÖLÇÜLMESİ
BİREYSEL FARKLILIKLAR
GELİŞİM VE ÖĞRENME DUYULARIN GELİŞİMİ Prof.Dr.Mustafa Ergün.
KOORDİNASYON (BECERİ)
ÖĞRENMEDE BİLİŞSEL YAKLAŞIM: BİLGİYİ İŞLEME MODELİ
Spor hareketleri dönemi
ALGILAMA Duyu organlarının uyarılması akabinde oluşan ani bir ayırt ediciliktir.
TEMEL HAREKETLER DÖNEMİ
Uzamsal Düşünme Mekanda konum Parça-bütün ve Alan ilişkisi
Performansa etki eden faktörler
Sunum transkripti:

FUTBOLDA MOTOR ÖĞRENMENİN BİYOLOJİK TEMELLERİ Prof.Dr.Çetin İşlegen Spor Hekimi-Teknik Direktör

KAS İĞCİĞİ SİNİR HÜCRESİ

GOLGİ TENDON ORGANI DERİ RSEPTÖRLERİ

DERİ VE EKLEM RESEPTÖRLERİ

UYARANLAR

BEYİNCİK Motor uyaranı kaynağına bakmadan alır. Geribildirimden gelen uyarıları da alır. Bu uyarıları karşılaştırır. Motor alana gönderir. Motor alandan son uyarı çıkar. Sonra hareket gerçekleşir.

BEYİNCİK Salınım hareketlerinde azaltıcı etki yapar. Ekstremite pozisyonunu belirler. Birlikte ve ters çalışan kasları kontrol eder. Tüm vücutla ilgili uyaranları kullanır. Kol ve bacakların hızını hesaplar. Yer çekiminin etkisini hesaba katar. Bir objeye yaklaşma hızını saptamada rol oynar. Kulak yoluyla ve başın dönme hareketleriyle sağlanan dengeye yardımcı olur.

Premotor alan:Beynin spor becerileri alanı Beyincik

DUYUSAL ALGI VE MOTOR BECERİLER TEORİ:Yeteri kadar pratiği yapılan bir becerinin beynin duysal alnında depo edildiği ve kişinin o beceriyi yapmak istediğinde ,bu depo edilen bilgi sayesinde o motor hareketi yapabildiğidir(Su içme). Bu depo edilmiş motor hareketlere “ENGRAM” denmektedir(Geribildirim var). Çok hızlı hareketler için engramlar motor alanda depo edilir(MOTOR ENGRAMLAR). Duysal geribildirim olmadan etkili kullanılırlar.

HENRİNİN BELLEKTEN ÇAĞIRMA TEORİSİ Motor yetenek genel olmaktan çok özeldir. Hızlı kol hareketi yapma yeteneğindeki kişisel farklılıklar,belli bir hareketi yapabilmede % 70 özeldir. Hareketin kompleksliği reaksiyonu uzatır. Statik kuvvetle ve hareketin hızı arasında çok az veya ilişki yoktur.

HENRİNİN BELLEKTEN ÇAĞIRMA TEORİSİ Duysal uyumlu programlama motor uyumlu olandan daha hızlıdır(Start sinyali). Hızlı bir kol hareketi tamamlanmadan önce orjinal program durdurulmadıkça yönü değişmez. Beceriyi oluşturan parçalar önce ayrı ayrı öğrenilir giderek devamlı şekil alırlar. Motor beceriler arasındaki ilişkilerin genellikle çok düşük bulunmuştur.

BECERİ KAZANMA Spor,sanat ve bilimde internasyonal seviyeye çıkabilmeniz için 10.000 saat çalışmanız gerekiyor. Futbolda:Profesyoneller 9332 (18 yaşta) Yarı pofesyoneller 7449 Amatörler 5079 Kendini adama ve Motivasyon şart. Prof.iki misli takım çalışması ve daha fazla kişisel çalışma.(Daha az oyun ve maç)

KOORDİNATİF ÖZELLİKLER REAKSİYON ZAMANI RİTİM DENGE MEKAN ALGILAMASI KOMBİNASYON KİNESTETİK FARKLILAŞMA ÖNCELLEME

MOTOR ÖĞRENMEDE MİTLER Hareketi göstermek daima etkilidir. Jimnastik dans gibi sporlarda geçerli. Futbol gibi değişken sporlarda az etkili. Öğrenci problem çözme,hareketlerini ve etkilerini değerlendirmeye yönlenmelidir. Öğrencinin hareketle ilgili problemlerine değişik çözümler bulması istenebilir.

MOTOR ÖĞRENMEDE MİTLER Tek bir özel becerinin blok halde çalışılması en ekili yoldur. Özel blok çalışmalar performans için daha iyiyken,değişken,rastgele çalışmalar beceri öğreniminde daha etkili bulundular. Rastgele ve değişken çalışmalar:Maç ve dar alanda oyunlar.

dikkatiniz için teşekkürler