Deneyim; Eğitimin Araç ve Amacı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yrd. Doç. Dr. Mehmet OKUTAN
Advertisements

Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
Yaratıcı Drama Atölyesi
Suç kötü doğru yanlış yasak Bölüm 6 Ahlak Gelişimi.
ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNİN ÖZELLİKLERİ
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
PROGRAM TASARIMI YAKLAŞIM VE MODELLERİ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Egitimin tanımı ve önemi
AYDINLANMA ÇAĞI.
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Beyin Temelli Öğrenme.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Sevgili Öğrencilerimiz ;
SINIF YÖNETİMI Sınıf Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Adnan BOYACI.
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
Yapılandırmacılığa Dayalı Öğrenme Modelleri
ERGENLİK DÖNEMİ ÖZELLİKLERİ VE SORUNLARI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Öğretim İlke ve Yöntemleri
20 - PSİKO-MOTOR DAVRANIŞLARIN ÖLÇÜLMESİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
PROGRAMIN VİZYONU Bu program ile öğretmenlerin öğrencilere doğrudan bilgi aktarmak yerine sadece ve sadece yol göstereceği etkinlikler aracılığıyla,
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRENME KURAMLARI Bilindiği gibi öğrenme , yaşam boyu devam eden ve davranışta kalıcı değişiklikler oluşturan bir süreçtir. Sağlıkla ilgili eğitim etkinlikleri.
DİĞER TUTUMLAR.
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 9 Yapılandırmacılık: Öğrenenin Bilginin Yapılandırılmasında.
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ
REHBERLİK SERVİSİ.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
BİREYİN DAVRANIŞLARINDA
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
FATİH ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
NİZİPANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
OKUL ÖNCESİ EĞİTİME TEMEL OLAN YAKLAŞIMLAR - REGGİO EMİLİA
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
Sunum transkripti:

Deneyim; Eğitimin Araç ve Amacı

Eğitimin amaçlarına ulaşması için gerçek hayat deneyimine bağlı olması gerekir

Eğitim sistemi durağan değildir 1- İleriye dönük; bilimsel yöntemin kullanılması 2 – Geriye dönük;bilim öncesi çağın zihinsel ve ahlaki standartlarına doğru

Deneyime dayalı eğitimin potansiyelleri çok zengindir

Yeni eğitim anlayışının yürümüş olduğu yol, eski eğitim anlayışından çok daha zor ve yorucudur Bu ne zamana kadar böyle sürer? Yeni eğitim anlayışı çoğunluğun anlayışı olana kadar

Bunun için de çok çalışmaya ihtiyaç var.

Yeni eğitim anlayışının yolu günlük ya da anlık icatlarla şekillendirilebilecek bir yol değildir. Bunun için yeni eğitim anlayışını sözle yüceltmek yerine hak ettiği başarıyı gerçekleştirmesi için gerekli şartları yerine getirmek daha önemlidir.

Temel konu ; Yeni eğitime karşı eski eğitim ya da ilerlemeci eğitime karşı geleneksel eğitim değil; Bunlardan herhangi birinin eğitim adını hak edecek kadar değerli olabilmesi için nasıl olması gerektiğidir

1-Geleneksel Eğitime karşı İlerlemeci Eğitim Ya o ya bu anlayışı değil; Geleneksel eğitim ilerlemeci eğitime rehberlik etmelidir.

2- Deneyim kuramı ihtiyacı Her deneyim eğitici değildir. Eğitimsel deneyim için kasıtlı kültürleme olmalı Deneyimler için etkileşim ve bağlantılı olma önemli

3-Deneyim Ölçütleri Çevre öğretmen öğrenci arası etkileşim Yaşantıların sürekli ve eğitimsel olması

4-Toplumsal Denetim Toplumsal denetim kişisel özgürlük sınırlamasına sebep olmaz. Kurallar toplumun menfaatleri için vardır.

5-Özgürlüğün Doğası Düşünme özgürlüğü hareket özgürlüğünü kapsamaz. Eğitimin hedefi öğrencilerde özdenetim oluşturmaktır.

6- Maksadın anlamı Gerçek maksat bir güdüyle başlar, isteğe dönüşür. Maksat erişilecek son noktadır. Gözlem ve deneyimlerimizi birleştirerek yeni bir sentez oluşturma.

7-Konu alanının ilerlemeci tarzda düzenlenmesi Yeni eğitim anlayışı öğrencilerin deneyimlerini göz önünde bulundurur.