Deneyim; Eğitimin Araç ve Amacı
Eğitimin amaçlarına ulaşması için gerçek hayat deneyimine bağlı olması gerekir
Eğitim sistemi durağan değildir 1- İleriye dönük; bilimsel yöntemin kullanılması 2 – Geriye dönük;bilim öncesi çağın zihinsel ve ahlaki standartlarına doğru
Deneyime dayalı eğitimin potansiyelleri çok zengindir
Yeni eğitim anlayışının yürümüş olduğu yol, eski eğitim anlayışından çok daha zor ve yorucudur Bu ne zamana kadar böyle sürer? Yeni eğitim anlayışı çoğunluğun anlayışı olana kadar
Bunun için de çok çalışmaya ihtiyaç var.
Yeni eğitim anlayışının yolu günlük ya da anlık icatlarla şekillendirilebilecek bir yol değildir. Bunun için yeni eğitim anlayışını sözle yüceltmek yerine hak ettiği başarıyı gerçekleştirmesi için gerekli şartları yerine getirmek daha önemlidir.
Temel konu ; Yeni eğitime karşı eski eğitim ya da ilerlemeci eğitime karşı geleneksel eğitim değil; Bunlardan herhangi birinin eğitim adını hak edecek kadar değerli olabilmesi için nasıl olması gerektiğidir
1-Geleneksel Eğitime karşı İlerlemeci Eğitim Ya o ya bu anlayışı değil; Geleneksel eğitim ilerlemeci eğitime rehberlik etmelidir.
2- Deneyim kuramı ihtiyacı Her deneyim eğitici değildir. Eğitimsel deneyim için kasıtlı kültürleme olmalı Deneyimler için etkileşim ve bağlantılı olma önemli
3-Deneyim Ölçütleri Çevre öğretmen öğrenci arası etkileşim Yaşantıların sürekli ve eğitimsel olması
4-Toplumsal Denetim Toplumsal denetim kişisel özgürlük sınırlamasına sebep olmaz. Kurallar toplumun menfaatleri için vardır.
5-Özgürlüğün Doğası Düşünme özgürlüğü hareket özgürlüğünü kapsamaz. Eğitimin hedefi öğrencilerde özdenetim oluşturmaktır.
6- Maksadın anlamı Gerçek maksat bir güdüyle başlar, isteğe dönüşür. Maksat erişilecek son noktadır. Gözlem ve deneyimlerimizi birleştirerek yeni bir sentez oluşturma.
7-Konu alanının ilerlemeci tarzda düzenlenmesi Yeni eğitim anlayışı öğrencilerin deneyimlerini göz önünde bulundurur.