1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

MAİ VE SİYAH.
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
REİS BEY ÜNİTE TANITIM SUNUMU
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
YAYA TEMASI.
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Ünite Ürün Dosyası Sunumu Bülent ÖZTÜRK
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Herkes Gibi Benim de Yuvam Var Ünite Ürün Dosyası Sunumu Gamze BARIN Ünite Ürün Dosyası Sunumu Gamze BARIN.
Newton’un Hareket Kanunları
Eğitim Öğretimde Planlama
EN İYİ MESLEKLER YARIŞI
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
Hazırlayan Sibel Güler- Fatma Akfırat Binnur Sancak Palaz- Volkan Tay
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
TOPLUMSAL YAPI VE TOPLUMSAL İLİŞKİLER
TURGUT OĞUZ MATEMATİK ÖĞRETMENİ
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
Erkan Evrensel, Seval Ergün, Tuğba Günay, Çisem Aytin
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
WILL FUTURE TENSE ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI ZEYNEP BEKTAŞ.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Ünite Planı Özeti: Bu ünitede temel soru ile çevremizdeki cisimlerin disiplinler arası bağlantı kurularak öğrencilerin aklına gelebilecek her şekilde.
MİLLİ EDEBİYAT HAZIRLAYANLAR  Gülcan Diribaş  Elif Er  Aylin Köseler.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Ünite Portfolyo Sunumu
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Ünite Portfolyö Sunumu
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
HAZIRLAYAN: DİLEK BEZGAL
CANLILAR DÜNYASINI GEZELİM TANIYALIM
SIFATLARIN ÜSTÜNLÜK DERECELERİ
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
Özel Gereksinimli Çocuklar
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Ünite Portfolyo Sunumu Serap Karaman
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
EKONOMİK MUCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
Yapılandırmacı [Constructivist] Öğrenme Yaklaşımı Prof. Dr. Özcan DEMİREL ve Arş. Gör. Bünyamin YURDAKUL Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim.
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Büyük Fasulye Yarı şı Ünite Ürün Dosyası Sunumu. Ünite Özeti Büyük Fasülye Yarışı devam etmektedir! En uzun fasülyeyi yetiştirme yarışı farklı okullardaki.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Mutluköy İlköğretim Okulu
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Öğretim Programı Tasarım Soruları
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

1.DÜNYA SAVAŞI

Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek. Dünyanın bir dönem en güçlü devletlerinden biri olan Osmanlı devletinin 1.Dünya savaşı ve sonrasında karşılaştığı durumlar ortaya konulmaya çalışılacak.  Savaşların gerçekten bir galibi var mı ? Savaşların kalıcı barışı sağlayıp sağlayamadığı irdelenecek.  1.Dünya Savaşının sonuçları bağlamında,dönemi anlatan yazılı ve görsel kaynaklardan yararlanarak Dünyada yaşanan savaşların İnsanlara olan etkileri ve savaşları engellemek için yapılabilecek çalışmalar öğrenciler tarafından ortaya konulmaya çalışılacak. Dünyada barışı sağlama adına faaliyet gösteren Uluslar arası teşkilatlar ve yaptıkları çalışmalarla ilgili araştırma yapılması ve sonuçlarının sunum halinde değerlendirilmesi.

Öğretim Programı Tasarım Soruları Temel Soru Temel Soru Barış mı daha kolay ve ucuz, yoksa savaş mı ? Ünite Soruları  Devletleri savaşa sürükleyen nedenler nelerdir ? Savaşların toplumlara etkileri nelerdir ? İçerik Soruları İçerik Soruları 1.Dünya Savaşının sebepleri ve sonuçları nelerdir 1.Dünya Savaşının sebepleri ve sonuçları nelerdir ? Mondros Ateşkes Antlaşmasının uygulanmasının sonuçları nelerdir ? ? Mondros Ateşkes Antlaşmasının uygulanmasının sonuçları nelerdir ?

1.DÜNYA SAVAŞI PROJESİ İLE öğrencilerim 21. Yüzyıl Becerileri öğrencilerim 21. Yüzyıl Becerileri geliştirmesine aşağıdaki yollarla yardımcı olacak: - Akranlarla ve grupla işbirliği - Akranlarla ve grupla işbirliği -1.dünya savaşına neden olan gelişmeleri ve sonuçlarını tespit etme ve ünite sorularını cevaplamaya yönelik bilgiler ortaya koyma. -1.dünya savaşına neden olan gelişmeleri ve sonuçlarını tespit etme ve ünite sorularını cevaplamaya yönelik bilgiler ortaya koyma. - 1.dünya savaşı ve sonrasında meydana gelen gelişmelerin Osmanlı Devleti'ne etkilerini analiz etme. - 1.dünya savaşı ve sonrasında meydana gelen gelişmelerin Osmanlı Devleti'ne etkilerini analiz etme. -1.Dünya savaşının analizi sonucunda savaşların toplumlara etkisi ile çıkarımlarda bulunma.

Öğrenci Gereksinimlerini Belirleme Aracı Amaç Öğrencilerin 1.dünya savaşına ilişkin ne bildikleri ve ne ölçüde bu konuya ilgi duyduklarına ilişkin veri toplamak Öğrencilerimden ne öğrenmek isterim? Öğrencilerimin Ünite Soruları konusunda ne bildiklerini ve proje tasarımı konusunda neler bildiklerini öğrenmek isterim. Üst düzey düşünmeyi özendirmek için neler denedim? Savaşlara neden olan genel sebepleri araştırmalarını ve araştırmalarını akranlarıyla karşılaştırma yapmlarını sağladım.

Değerlendirme sonunda elde ettiğim veriler ünitenin ilerleyen etkinliklerini planlamama nasıl yardımcı oldu? Projenin taasrımı konusunda eksikleri olanlara destek sağlayabilirim. Öğrencileri 1.Dünya savaşını anlatan çeşitli örnek kaynaklara yönlendiririm. Bu değerlendirme aracını ünite boyunca belirli aralıklarla tekrar kullanarak öğrencilerin gelişimlerini görmeye çalışacağım. Ne tür geribildirim ya da ek fikir almak isterdiniz? Düşünme becerisini daha fazla üst düzeyde kullanabilme konusunda.

Kursa ili ş kin hedeflerim  Farklı teknolojileri öğrenerek Tarih öğrenmenin sıkıcı olmadığını öğrencilere kavratmak  Öğrencilerimi tarihte meydana gelen olayları öğrenirken,araştırmaya yöneltmek ve araştırmalarının sonunda ortaya çıkan sonuçlarla günümüz arasında bağlantı kurmalarını sağlamak.  Başka öğretmenlerle görüş alış verişinde bulunmak

Ö ğ rencilerimin Hedefleri  Daha ba ğ ımsız ö ğ renen olmak  Proje yoluyla bilgiye daha somut yoldan ulaşmak.  Tarihi olayları eleştirel bakış açısı ile değerlendirme.