Kurumsal Proje Yönetimi Geçiş Süreci
Üst Yönetimin Tam Desteğinin Sağlanması Şirket genelinde Proje Yönetimi gereksinimleri konusunda üst yönetimin inancı Matris organizasyona geçişin desteklenmesi Stratejik kararlar ile proje yönetimi arasındaki dengenin farkında olmak Kuruma özel Proje Yönetimi metodunun oluşturulmasına destek olmak Proje Yönetimi’nin gerektirdiği rol ve sorumlulukların tanımlanmasına destek vermek
Proje Ofisi’nin Kurulması Informal veya Formal bir Proje Ofisi’nin Kurulması Kurum genelinde biten projelerin düzenlenerek, arşivlenmesi Proje Yöneticilerini Proje Yönetimi metodu çerçevesinde denetleme Yeni projelere destek vermek
Proje Yönetimi Metodlarının Etkinleştirilmesi Proje Yöneticilerinin metodlara bağlı etkin planlama yapması Proje Takım üyelerinin periyodik veri aktarımı Proje Ofisi’nin proje gidişatının düzenli denetimi ve proje taraflarına gerekli uyarıların yapılması Proje ilerleme ve maliyet analizlerinin sistem tarafından gerçekleştirilmesi Üst Yönetimin proje ilerleyişini ve maliyetlerini denetlemesi Fonksiyonel birimlere metodun nasıl çalıştığını aktarmak ve metoda aykırı hareketin olumsuz sonuçları konusunda bilgilendirmek
Tedarikçilerin Bilinçlendirilmesi - Alıcı Kurumun Proje Yönetim Terminolojisini Tedarikçilere Aktarması - Tedarikçilerden teklif isteme aşamasında Proje Plan ve Kontrol Yöntemlerini de Tanıtmaları Zorunluluğu - Tedarikçilerin Proje Yönetimi Metodlarını anlama ve Alıcı kurumla entegrasyon - Tedarikçilerin kullandığı PY yazılımlarının sorgulanması ve Alıcı kurumla entegrasyon - Alıcı Firmaya Düşen Sorumlulukların Proje Planı içerisindeki zamanları ve projenin genel gidişatına etkisinin sorgulanması