UZAKTAN EĞİTİMDE ÖĞRETMENİN KARSILAŞACAĞI PROBLEMLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Advertisements

DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
UZAKTAN ÖĞRETİM & İNTERNET TABANLI ÖĞRENME (İTÖ)
AU WiFi-Net Projesi Genel Bakış
DÖRDÜNCÜ DÖNEM KANITA DAYALI TIP UYGULAMALARI Dr. Zeynep İnce, 2 Ocak 2013.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Duran Uygur
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
ROL OYNAMA.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
EĞİTİM FAKÜLTELERİ, TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Prof. Dr. Bülent Yılmaz H.Ü. Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Görüşme, uzman bir kişi veya araştırmanın denekleriyle genellikle karşılıklı konuşma yoluyla (yüz yüze, telefonla veya video konferansla görüşerek)
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
DERSİMİZİN ADI NEDİR?.
UZAKTAN EĞİTİM.
İSTENMEYEN DAVRANIŞLAR
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ Okul Psikolojik Danışmanı Gökan ARSLAN.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
BAŞARISIZ ÇOCUK BAŞARISIZLIK NEDİR? NASIL ÖNLENEBİLİR?
ZAMANIN ETKİLİ KULLANIMI
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
TEKNO FARKLILAŞTIRMA Ideal 2015 Amasya Üniversitesi Kasım 2015.
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
SINIF YÖNETİMİ.
FERAH ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ PSİKOLOJİK DANI$MA ve REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
İLETİŞİM ENGELLERİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim Nedir? Uzaktan Eğitim Etkili mi?
Bİlİşİm Teknolojİlerİ VE YazIlIm Dersİ
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
1. SINIF VELİSİ OLMAK.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Problem çözme yöntemiyle öğrenme yaklaşımı, bilimsel araştırma yöntemini temel almaktadır. Bu yaklaşımın özü John dewey’ in genel.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Çalışma Dilim Tasarım Başarı İçin Çalışmak.
Sunum transkripti:

UZAKTAN EĞİTİMDE ÖĞRETMENİN KARSILAŞACAĞI PROBLEMLER

Öğrencinin Derse Olan İlgisinin Azalması İki temel neden varıdr: a) Öğrenciden Kaynaklanan b) Öğretmenden kaynaklanan

Öğrenciden Kaynaklanan Aşağıdaki gibi kategorize edilebilir: Geri-besleme ve öğretmenle görüşme Destek ve servis Yalnızlık Deneyim Eksikliği

Geri-Besleme ve Öğretmenle Görüşme Öğretmenle yüz yüze görüşmeme öğrenci de kendi kendini değerlendirme güçlüğü oluşturur.

Destek ve Servis Uzaktan eğitimde öğrenci için gereli olan destek ve servis ihmal edilmemelidir.

Yalnızlık Uzaktan eğitimdeki uzaklık öğrenciyi yalnızlığa iter.

Deneyim Eksikliği Elektronik ortama yabancılık derse olan ilgiyi azaltır.

Öğretmenden kaynaklanan Aşağıdaki gibi kategorize edilebilir: Öğrenciyle kontak kurmamak Dönem başında belirlenen teknolojinin kullanılmamsı Adaletsiz değerlendirme Öğretmenin tutumu

Öğrenciyle kontak kurmamak konuşma ortamlarında öğrenciye geç cevap vermek ya da vermemek.

Dönem başında belirlenen teknolojinin kullanılmamsı Dönem başında belirtilen teknolojiden başkasını kullanmak ders takibini güçleştirir.

Adaletsiz Değerlendirme Adaletli değerlendirilmediği kanısına varan öğrenci dersten kopar.

Öğretmenin Tutumu Öğretmen otoriter bir tavır yerine yol gösterici bir misyon üstlenmelidir.

Planlama İyi bir planlama uzaktan eğitimde meydana gelecek olan problemleri engeller.

İyi bir planlama için:  İlk önce iyi bir ön araştırma  Yeni bir şey geliştirmeden önce eldeki materyaller kontrol edilmeli  Kullanılacak sistem(audio,video) öğrenciye ve derse uygunluğu açısından analiz edilmeli

 Alışık olunan teknolojiyi seçmek  İlk ders dersin kurallarını bir tartışmayla belirlenmeli  kullanılacaksa dersin basında adresler düzgün toplanmalı  İlk ders ders planı dağıtılmalı