UZAKTAN EĞİTİMDE ÖĞRETMENİN KARSILAŞACAĞI PROBLEMLER
Öğrencinin Derse Olan İlgisinin Azalması İki temel neden varıdr: a) Öğrenciden Kaynaklanan b) Öğretmenden kaynaklanan
Öğrenciden Kaynaklanan Aşağıdaki gibi kategorize edilebilir: Geri-besleme ve öğretmenle görüşme Destek ve servis Yalnızlık Deneyim Eksikliği
Geri-Besleme ve Öğretmenle Görüşme Öğretmenle yüz yüze görüşmeme öğrenci de kendi kendini değerlendirme güçlüğü oluşturur.
Destek ve Servis Uzaktan eğitimde öğrenci için gereli olan destek ve servis ihmal edilmemelidir.
Yalnızlık Uzaktan eğitimdeki uzaklık öğrenciyi yalnızlığa iter.
Deneyim Eksikliği Elektronik ortama yabancılık derse olan ilgiyi azaltır.
Öğretmenden kaynaklanan Aşağıdaki gibi kategorize edilebilir: Öğrenciyle kontak kurmamak Dönem başında belirlenen teknolojinin kullanılmamsı Adaletsiz değerlendirme Öğretmenin tutumu
Öğrenciyle kontak kurmamak konuşma ortamlarında öğrenciye geç cevap vermek ya da vermemek.
Dönem başında belirlenen teknolojinin kullanılmamsı Dönem başında belirtilen teknolojiden başkasını kullanmak ders takibini güçleştirir.
Adaletsiz Değerlendirme Adaletli değerlendirilmediği kanısına varan öğrenci dersten kopar.
Öğretmenin Tutumu Öğretmen otoriter bir tavır yerine yol gösterici bir misyon üstlenmelidir.
Planlama İyi bir planlama uzaktan eğitimde meydana gelecek olan problemleri engeller.
İyi bir planlama için: İlk önce iyi bir ön araştırma Yeni bir şey geliştirmeden önce eldeki materyaller kontrol edilmeli Kullanılacak sistem(audio,video) öğrenciye ve derse uygunluğu açısından analiz edilmeli
Alışık olunan teknolojiyi seçmek İlk ders dersin kurallarını bir tartışmayla belirlenmeli kullanılacaksa dersin basında adresler düzgün toplanmalı İlk ders ders planı dağıtılmalı