Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ İZİN ve DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

PLN.444 Mesleki Uygulama Esasları Sunum :Fadime Ballı
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
T.C DİCLE KALKINMA AJANSI
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
HAFRİYAT TOPRAĞI, İNŞAAT VE YIKINTI ATIKLARININ KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ
RESMİ GAZETEDE YAYIMLANARAK
ÇEVRE GÖREVLİSİ/ ÇEVRE DANIŞMANLIK FİRMALARI
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
ÇED UYGULAMALARI Bilecik Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü Beyza KOCAMAN Biyolog Tel: (134) gsm:
MEKÂNSAL PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İmar Planlama Dairesi Başkanlığı
GÖREVLERİMİZ  Görev kapsamındaki kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin taşıyıcı sistemi ile zemin mekaniği mühendislik hesaplarını ve her.
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
HİBE DESTEĞİ VEREN KURUMLAR
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ, İZİN ve DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
2011 YILI BAŞLICA ÇALIŞMALAR Sayılı “Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması Ve Uygulanmasına Dair Kanun” ve Yapı Malzemeleri Yönetmeliği.
İL TÜTÜN KONTROL KURULLARI VE SORUMLULUKLARI
* Bağlı ve ilgili kuruluşlar hariç. Kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin inşa, güçlendirme, tadil ve esaslı onarımlarına ait, proje, yaklaşık.
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
İMAR İSKAN VE KOOPERATİF ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
PATLAYICI ORTAM BULUNAN TESİSLERDE PROJELENDİRME ve RUHSAT İŞLEMLERİ
BİLİM VE TEKNOLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ ve ÇED YÖNETMELİĞİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
AB ÇEVRE FASLININ AÇILMASI VE Prof. Dr. Hasan Z. SARIKAYA
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İNSAN KAYNAKLARI
ÇEVRE GÖREVLİSİ Halil İbrahim YÖRÜBULUT Çevre Denetimi Şube Müdürü
TEDAŞ TARAFINDAN YAPILAN KABUL İŞLEMLERİ
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
1 T.C. ŞIRNAK VALİLİĞİ Aralık GENEL TANITIM.
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÇED YÖNETMELİĞİ T.C. KOCAELİ VALİLİĞİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ.
MARDİN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ (ÇED) ÇED ve Çevre İzinleri Şube Müdürlüğü Redife YAŞAR Çevre Mevzuatı ve.
Doç. Dr. Eyüp DEBİK ÇED ve ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ YÖNETMELİĞİ ( Tarih ve Sayı: 28784)
1 T.C. ŞIRNAK VALİLİĞİ Ekim GENEL TANITIM.
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
Büyük endüstriyel kaza riski taşıyan işyerleri, güvenlik raporu veya kaza önleme politika belgesi olmadan işe başlayamayacak. İşyerleri işletmelerini güvenlik.
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KIRŞEHİR ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ DOĞALGAZ DAĞITIM ŞEBEKESİ VE
PROJE VE YAPIM İŞLERİ.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Kütahya Aile ve Sosyal Politikalar
İzmir Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü
Araştırma-Geliştirme Destek Programı
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
ATIK YÖNETİMİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
ÇEVRE DENETİMİ HASAN AYAZ ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
1 Altunkaya ÇAVUŞ Amasya MÜLGA TEBLİĞ İLE REVİZE TEBLİĞ ARASINDAKİ ÖNEMLİ FARKLAR 2.
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
1 Osman Özdemir MÜLGA TEBLİĞ İLE REVİZE TEBLİĞ ARASINDAKİ ÖNEMLİ FARKLAR 2.
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma Müdürü
ÇEVRE SAĞLIĞI VİZE ÖDEVİ
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
MADEN MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü T.C. Erzurum Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ÇED Şube Müdürlüğü Buğra KOTAN Çevre Mühendisi Eylül-2012

ÇED Şube Müdürlüğü Personel Durumu ÇED Şube Müdürlüğü İşleri, Resul ÇİNİCİOĞLU Çevre Mühendisi Şube Müdür V. Abdulkadir MESCİ Kimya Yüksek Mühendisi Muhammed ERSOY Çevre Yüksek Mühendisi Buğra KOTAN Fatih KÖZEN Çevre Mühendisi Olmak üzere toplam 5 personel tarafından yürütülmektedir.

Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED); Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED); Gerçekleştirilmesi planlanan projelerin planlanma aşamasında inşaat, işletme ve işletme sonrası dönemlerine ilişkin olumlu ve olumsuz çevresel etkilerinin belirlenmesi, olumsuz etkilerinin önlenmesi ya da zarar vermeyecek ölçüde en aza indirgenmesi için alınacak önlemlerin, seçilen yer ve teknoloji alternatiflerinin belirlenerek değerlendirilmesi ve faaliyetlerin izlenmesi - denetlenmesinde sürdürülecek çalışmalardır.

Çevresel Etki Değerlendirmesinin Amacı Bugünkü ve gelecek kuşakların ihtiyaçlarını tehlikeye sokmadan karşılayabilen “Sürdürülebilir Kalkınma ve Sürdürülebilir Çevre” bilincine ulaşmaktır. Çevre kirliliğinin oluştuktan sonra giderilmesi yerine, koruma kullanma dengesini sağlayarak kirliliğin oluşmasını baştan önlemek dünyada takip edilen en önemli yöntemdir. Bunu sağlayan en iyi enstrüman Çevresel Etki Değerlendirmesidir.

Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMENİN YAKLAŞIMI:  Öngörü – Sentez – Önlem üçlüsü üzerine kurulmuştur. Çevre politikalarının ana unsurlarından birisi, salt kirlenme sonrası temizleme faaliyetleri yerine, günümüzde kabul gören çağdaş yaklaşımla, tamamlayıcı fonksiyon olarak kirlenmeden araştırma ve inceleme yaparak koruyucu tedbirler almaktır. Ülkemizde de bu konuda büyük gelişmeler olmuştur.

Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Çevre sorunları ortaya çıkmadan bilimsel ve teknik metotlarla önlemek ÇED’in amacıdır. Kalkınmış ülkelerde ve ülkemizde çevre yönetiminde; yöre insanının kendi geleceğine ilişkin karar sürecine katılımının sağlanması bakımından ÇED çevre yönetiminin en ileri aşaması olduğu kabul edilmektedir.

ÇED’in Yasal Dayanağı: 2872(Değişik-5491) Sayılı Çevre Kanunu 10. Madde (Değişik: 26/4/2006 – 5491/12 md.): ÇED Gerçekleştirmeyi plânladıkları faaliyetleri sonucu çevre sorunlarına yol açabilecek kurum, kuruluş ve işletmeler, Çevresel Etki Değerlendirmesi Raporu veya proje tanıtım dosyası hazırlamakla yükümlüdürler.     Çevresel Etki Değerlendirmesi Olumlu Kararı veya Çevresel Etki Değerlendirmesi Gerekli Değildir Kararı alınmadıkça bu projelerle ilgili onay, izin, teşvik, yapı ve kullanım ruhsatı verilemez; proje için yatırıma başlanamaz ve ihale edilemez. Petrol, jeotermal kaynaklar ve maden arama faaliyetleri, Çevresel Etki Değerlendirmesi kapsamı dışındadır. Çevresel Etki Değerlendirmesine tâbi projeler ve Stratejik Çevresel Değerlendirmeye tâbi plân ve programlar ve konuya ilişkin usûl ve esaslar Bakanlıkça çıkarılacak yönetmeliklerle belirlenir.

ÇED’in Yasal Dayanağı: 2872(Değişik-5491) Sayılı Çevre Kanunu Faaliyetlerin durdurulması: 15. Madde’nin 3. Fıkrası – (Değişik: 26/4/2006 – 5491/12 md.) Çevresel Etki Değerlendirmesi incelemesi yapılmaksızın başlanan faaliyetler Bakanlıkça, proje tanıtım dosyası hazırlanmaksızın başlanan faaliyetler ise mahallin en büyük mülkî amiri tarafından süre verilmeksizin durdurulur.

ÇED’in Yasal Dayanağı: 2872(Değişik-5491) Sayılı Çevre Kanunu 20. Madde , (e) bendi (Değişik: 26/4/2006 – 5491/12 md.): “Çevresel Etki Değerlendirmesi sürecine başlamadan veya bu süreci tamamlamadan inşaata başlayan ya da faaliyete geçenlere yapılan proje bedelinin yüzde ikisi  oranında idarî para cezası verilir. Cezaya konu olan durumlarda yatırımcı faaliyet alanını eski hale getirmekle yükümlüdür.  Çevresel Etki Değerlendirmesi sürecinde verdikleri taahhütnameye aykırı davrananlara, her bir ihlal için  10.000 Türk Lirası idarî para cezası verilir.”* (*) ÇED Taahhüt ihlali 2012/2 Tebliğ ile her bir ihlal 15.705 TL olarak güncellenmiştir.

Görevleri, Çalışmaları ve Hedefleri ÇED Şube Müdürlüğünün Görevleri, Çalışmaları ve Hedefleri 1) Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Yönetmeliğinin Seçme Eleme Kriterleri Uygulanacak Projeler Listesinde (EK-II) yer alan projelerle ilgili sunulan Proje Tanıtım Dosyalarını belirlenen süreler içerisinde incelenip değerlendirilerek ÇED Gerekli Değildir veya ÇED Gereklidir kararlarının alınması ile ilgili iş ve işlemleri yapmak. 2) ÇED Yönetmeliği ile ilgili yapılan müracaatları inceleyip değerlendirmek ve ÇED Yönetmeliğine tabi olup olmadıklarını müracaat sahiplerine bildirmek.

Görevleri, Çalışmaları ve Hedefleri ÇED Şube Müdürlüğünün Görevleri, Çalışmaları ve Hedefleri 3) Bakanlıkça belirtilen format doğrultusunda “Çevre Durum Raporu”nu hazırlamak.   4) Bakanlıkça belirtilen format doğrultusunda iki yılın verilerini kapsayacak şekilde “İl Çevre Sorunları ve Öncelikleri Envanteri” hazırlamak. 5) Avrupa Çevre Ajansına üyelik çerçevesinde Bakanlıkça verilen görevleri yerine getirmek. 6) Bakanlığımızca gönderilen ÇED Başvuru Dosyası ile ilgili olarak başvuru yapıldığını ve ÇED sürecinin başladığını ilan etmek.

Görevleri, Çalışmaları ve Hedefleri ÇED Şube Müdürlüğünün Görevleri, Çalışmaları ve Hedefleri   7) Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Yönetmeliğinin ÇED Uygulanacak Projeler Listesinde bulunan projelerle ilgili Halkın Katılımı Toplantıları ile ilgili koordinasyonu sağlamak, toplantı ile ilgili duyuruları yapmak, Halkın Katılımı Toplantısını yapmak. 8) ÇED Başvuru Dosyası ve ÇED Raporunun İncelenmesi ve değerlendirilmesi amacı ile Bakanlık tarafından oluşturulan İnceleme – Değerlendirme Komisyon Toplantılarına katılım sağlayarak İl Müdürlüğü adına projeler hakkında görüş bildirmek. 9) Bakanlığımızca gönderilen ÇED Raporunun halkın görüşüne açıldığına ilişkin ilan ve görüşleri alarak Bakanlığa sunmak.

Görevleri, Çalışmaları ve Hedefleri ÇED Şube Müdürlüğünün Görevleri, Çalışmaları ve Hedefleri   10) Bakanlıkça nihai edilmiş ÇED raporlarının, halkın görüşüne tekrar açılmasına ilişkin duyuru yapmak ve İl Müdürlüğüne bildirilen görüşleri Bakanlığa iletmek. 11) Bakanlıkça verilen ÇED Olumlu veya ÇED Olumsuz kararlarının yöre halkına ilanı ve kurum kuruşlara bildirmek,

Görevleri, Çalışmaları ve Hedefleri ÇED Şube Müdürlüğünün Görevleri, Çalışmaları ve Hedefleri Ayrıca Şube Müdürlüğümüz;  1) Görev alanına giren diğer mevzuatlarla verilen kontrol, gözetim ve takip görevleri yerine getirmekte,   2) Görev alanına giren konularda eğitici ve tanıtıcı faaliyetlerde bulunmakta ve 3) İl Müdürünce verilecek diğer görevleri yapmaktadır.

ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMENİN (ÇED) İÇERİĞİ : Bir projenin önerilen şekliyle gerçekleştirilip gerçekleştirilmeyeceği. Aynı yararlar sağlayacak ancak çevresel açıdan daha olumlu proje alternatiflerinin bulunup bulunmadığı. Teknolojik gelişmelere karşı toplum sağlığında ortaya çıkan risklerin neler olduğu. Proje alternatiflerinin gerçekleştirilmesi aşamasında hangi çevre koruma önlemlerinin gerekli olduğu. Projenin işletme aşamasında hangi çevre koruma önlemlerinin gerekli olduğu Projenin faaliyete kapandıktan sonraki aşamasında hangi çevre koruma önlemlerinin gerekli olduğu.

ÇED Yönetmeliği Kapsamında Bulunan Ve 01.07.2012 Tarihi İtibariyle ÇED Olumlu Ve ÇED Gerekli Değildir/ ÇED Gereklidir Kararı Verilen Projeler Erzurum il sınırları içerisinde ÇED Yönetmeliği kapsamında olan ve ÇED Olumlu/ÇED Olumsuz ve ÇED Gerekli Değildir/ÇED Gereklidir kararı verilen proje sayısı 14.09.2012 tarihi itibariyle 523 dür. Bu 523 projenin 39 tanesi Çevresel Etki Değerlendirmesi Uygulanacak Projeler Listesinde (Ek-1) yer almakta ve bu projelerin tümüne Bakanlığımız Tarafından ÇED Olumlu Kararı verilmiştir. ÇED Yönetmeliğine tabi 512 projenin 484 adedi Seçme Eleme Kriterleri Uygulanacak Projeler Listesinde (Ek-2) yer almakta olup, bu 484 projeden 37’si hakkında “ÇED Gereklidir Kararı”, 438’i hakkında ise “ÇED Gerekli Değildir Kararı” verilmiştir.

ÇED Yönetmeliği Kapsamında Bulunan Ve 01.07.2012 Tarihi İtibariyle ÇED Olumlu Ve ÇED Gerekli Değildir/ ÇED Gereklidir Kararı Verilen Projeler 2012 yılının ilk yarısında ÇED Yönetmeliğine tabi 51 proje hakkında ÇED Olumlu/ÇED Olumsuz ve ÇED Gerekli Değildir/ÇED Gereklidir kararı verilmiştir. Bu 51 projenin 3’ü ÇED Yönetmeliğinin Ek-1 Listesinde yer almakta ve Bakanlığımız Tarafından ÇED Olumlu Kararı verilmiştir. 38 adedi ise ÇED Yönetmeliğinin Ek-2 Listesinde yer almakta olup, bu 48 projeden 7’si hakkında ÇED Gereklidir, 41 proje hakkında ise ÇED Gerekli Değildir kararı verilmiştir.

ÇED Yönetmeliği Kapsamında Bulunan Ve 01.07.2012 Tarihi İtibariyle ÇED Olumlu Ve ÇED Gerekli Değildir/ ÇED Gereklidir Kararı Verilen Projeler 14 Eylül-2012 itibariyle; - ÇED Yönetmeliğinin Ek-1 Listesinde yer alan ve ÇED süreci devam eden proje sayısı 19 adet olup, ÇED Yönetmeliğinin Ek-2 Listesinde yer alan ve ÇED süreci devam eden proje sayısı 29 olup Toplam ÇED süreci devam eden proje sayısı 48 dir. - 250 adet proje başvurusu ÇED Yönetmeliği açısından değerlendirilmiş, bu müracaatlardan 170’i ÇED Yönetmeliği kapsamı dışında değerlendirilmiştir.

ÇED Yönetmeliği Kapsamında Bulunan Ve 01.07.2012 Tarihi İtibariyle ÇED Olumlu Ve ÇED Gerekli Değildir/ ÇED Gereklidir Kararı Verilen Projeler ÇED Şube Müdürlüğü tarafından 2012 yılının ilk yarısında ÇED Olumlu veya ÇED Gerekli Değildir Kararı alınmadan yatırıma başladığı tespit edilen 8 proje hakkında toplam 75.898 TL idari para cezası uygulanmış ayrıca bu faaliyetlerle ilgili faaliyet durdurma uygulanmıştır.

279 Adet; Madencilik (Taş,Kireç,Pomza v.s) Projeleri ÇED Olumlu/ ÇED Olumsuz veya ÇED Gerekli Değildir/ ÇED Gereklidir Kararı Verilen Projelerin Sektörel Dağılımı 279 Adet; Madencilik (Taş,Kireç,Pomza v.s) Projeleri 45 Adet; Metalik (Bakır,demir v.s) Madencilik Projeleri 34 Adet; Taşkın Koruma İnşaatı ve Malzeme Ocağı Projesi

ÇED Olumlu/ ÇED Olumsuz veya ÇED Gerekli Değildir/ ÇED Gereklidir Kararı Verilen Projelerin Sektörel Dağılımı 8 Adet; Kültür Balıkçılığı 12 Adet; Kömür Ocağı ve Paketleme Tesisi 8 Adet; Turizm Konaklama ve Kayak Mekanik Tesisi

ÇED Olumlu/ ÇED Olumsuz veya ÇED Gerekli Değildir/ ÇED Gereklidir Kararı Verilen Projelerin Sektörel Dağılımı 12 Adet; Enerji İletim Hattı 7 Adet; Toplu Konut 4 Adet; Süt ve Süt Ürünleri Tesisi

4 Adet; Ulaşım (Karayolu – Demiryolu) ÇED Olumlu/ ÇED Olumsuz veya ÇED Gerekli Değildir/ ÇED Gereklidir Kararı Verilen Projelerin Sektörel Dağılımı 20 Adet; Sanayi (Çimento Fab-Alçı Fab -Sinter Manyezit Fab. V.s)Fab. -Deterjan-Rendering - BESİ OSB – Boya - Oto Lastik Kaplama) 4 Adet; Ulaşım (Karayolu – Demiryolu) 1 Adet; Atık Su Arıtma Tesisi

4 Adet; Sulama Projeleri ve Sulama Amaçlı Barajlar ÇED Olumlu/ ÇED Olumsuz veya ÇED Gerekli Değildir/ ÇED Gereklidir Kararı Verilen Projelerin Sektörel Dağılımı 2 Adet; Rüzgar Elektrik Santrali (RES) 4 Adet; Sulama Projeleri ve Sulama Amaçlı Barajlar 46 Adet; Baraj ve HES

14 Adet; Hazır Beton Tesisi ÇED Olumlu/ ÇED Olumsuz veya ÇED Gerekli Değildir/ ÇED Gereklidir Kararı Verilen Projelerin Sektörel Dağılımı 4 Adet; Sabit Asfalt Tesisi 14 Adet; Hazır Beton Tesisi 5 Adet; Katı Atık Düzenli Depolama Tesisi 1 Adet; Rekreasyon Alanı

5 Adet; Maden Zenginleştirme Tesisi ÇED Olumlu/ ÇED Olumsuz veya ÇED Gerekli Değildir/ ÇED Gereklidir Kararı Verilen Projelerin Sektörel Dağılımı 2 Adet; Akaryakıt Depolama Tesisi 5 Adet; Maden Zenginleştirme Tesisi 5 Adet; Petrol ve Doğalgaz 1 Adet; Eğitim Kampüsü

ÇED Olumlu/ ÇED Olumsuz veya ÇED Gerekli Değildir/ ÇED Gereklidir Kararı Verilen Projelerin Coğrafik Dağılımı Sr.No: COĞRAFİK DAĞILIM SEKTÖREL DAĞILIM 1 İl Geneli 13 Madencilik (Taş-Kum-Ariyet-Kil-Manyezit-Kireç-Alçı-Mermer- Kalsit-Perlit-Pomza-Volkanik Tüf) 279 2 Yakutiye 30 Metalik (Krom-Mangan-Demir- Çinko Bakır Kurşun) Madencilik Projeleri 45 3 Palandöken 29 Taşkın Koruma İnşaatı ve Malzeme Ocağı Projesi 34 4 Aziziye 50 Kültür Balıkçılığı 8 5 Aşkale 73 Kömür Ocağı ve Paketleme Tesisi 12 6 Çat 10 Turizm Konaklama ve Kayak Mekanik Tesisi 9 7 İspir 63 Enerji İletim Hattı Pazaryolu 14 Toplu Konut - Eğitim Kampüsü – Rekreasyon Alanı Şenkaya Süt ve Süt Ürünleri Tesisi Oltu 48 Sanayi (Çimento Fab-Alçı Fab-Sinter Manyezit Fab-Kireç Fab-Deterjan-Hayvancılık–Besi OSB-Boya ) 21 11 Olur Ulaşım (Karayolu – Demiryolu) Narman Atık Su Arıtma Tesisi Tortum 35 Rüzgar Elektrik Santrali (RES) Uzundere Sulama Projeleri ve Sulama Amaçlı Barajlar 15 Pasinler 33 Baraj ve HES 46 16 Köprüköy Sabit Asfalt Tesisi 17 Horasan 22 Hazır Beton Tesisi 18 Tekman Katı Atık Düzenli Depolama Tesisi 19 Hınıs Akaryakıt Depolama Tesisi 20 Karaçoban Maden Zenginleştirme Tesisi Karayazı Petrol ve Doğalgaz TOPLAM 523

ÇED Olumlu/ ÇED Olumsuz veya ÇED Gerekli Değildir/ ÇED Gereklidir Kararı Verilen Projelerin Coğrafik Dağılımı

Erzurum Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü Hepinize yaşanabilir ve temiz bir çevrede, mutlu ve sağlıklı bir hayat dileriz… Erzurum Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ÇED Şube Müdürlüğü Eylül - 2012