KURGU KUŞAĞI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bil-Tek Bil-Tek Nur ERGÜL Nuray Doğan KARABAYIR KARACA Mahmut DALKIRAN
Advertisements

Mutluköy İlköğretim Okulu
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME - I
MAİ VE SİYAH.
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Düşünelim Çözelim Hayallerim Çizgide Saklı
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 8. SINIFLAR
PARADİGMA DEĞİŞİMİ Çetin TORAMAN.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu Bülent ÖZTÜRK
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
PARÇADA ANLAM.
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
“Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için
YENİ MÜFREDAT PROGRAMININ
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
6 Sınıf Düzen Kuşağı.
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7. SINIFLAR
YAPIM KUŞAĞINI TANIYALIM.
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ
ETKİNLİK HAYALLERİMDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM
*DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM *HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI
KURGU KUŞAĞI Düşünelim Çözelim Hayallerim Çizgide Saklı
Proje, Performans Değerlendirme
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
DÜZEN KUŞAĞI Bütünde Farklılık
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
Oturum aç butonuna tıklayın.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
PORTFOLYO DEĞERLENDİRME
Hazırlayan Şevval KATIRCI.
DOSYAMA BAKIYORUM Kazanım: “Eğitsel ve Mesleki Planlama Dosyası” ndan yararlanarak yükseköğretim programı seçer. 12. Sınıf 119 nolu kazanım etkinliği.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
1. KUŞAK DÜZEN.
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Çalışma Yaprağı.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
n Düzey: n Düzey: Lise 1. Sınıf öğrencileri n Genel Hedef: n Genel Hedef: Karar verme becerisini geliştirmelerini sağlayabilme. n Oturum Sayısı: n Oturum.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
NEDEN TEKNOLOJİ VE TASARIM PROGRAMI ?
Tekstilde Tasarım Yöntemleri I Dersi Dönem Sonu Ekip Projesi
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
PROJELER-1 Öğrencilerin istedikleri bir konuda inceleme, araştırma ve yorum yapma, yeni bilgilere ulaşma ve sonuç çıkarma amacıyla öğretmen rehberliğinde.
HALİL FAHRİ ORMAN İLKÖĞRETİM OKULU Hazırlayan SİRAÇ AKSAN.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 5 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ. Bu dersimizde yaptığınız araştırmalarınızı ve taslak çiziminizi bir araya getirin. Artık tasarımınızın nasıl bir şekilde.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
ANLATIMA HAZIRLIK.
Diyarbakır tanıtım toplantısı ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2013 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ Diyarbakır tanıtım toplantısı.
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
KÜÇÜK MUCİTLER ÖĞRENİYOR VE ÖĞRETİYOR
KÜÇÜK SANATÇILAR ÖYKÜ YAZIYOR
Mutluköy İlköğretim Okulu
Teknolojİ ve tasarIm dersİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Sunum transkripti:

KURGU KUŞAĞI

Sizce kurgu ne demektir ?

KURGU : Türkçe anlam karşılığı kurmaca DEMEKTİR.

Çeşitli düşüncelerin, çeşitli kurallara ve yollara uygun olarak arka arkaya belli bir anlayışa uygun olarak sıralanmasına kurgu denir.

KURGU aynı zamanda; Teknolojideki gelişmelere göre ileri düzeyde sayılabilecek buluşlara bağlı kalarak düşünülen veya yapılan iştir.

Kurgunun etkili olabilmesi için hayal gücü ve yaratıcılık kapılarının açılması gerekir.

KURGU KUŞAĞI ETKİNLİKLERİ Hayallerimdeki değişim ve gelişim 7.SINIF KURGU KUŞAĞI ETKİNLİKLERİ Hayallerimdeki değişim ve gelişim (BİREYSEL ETKİNLİK)

Bu etkinlikte; Geçen yıl yaptığınız çalışmada yaşadığınız süreci ve çözüm önerilerinizi değerlendirmeyi.

Geçen yıl yaptığınız çalışmada değerlendirmelerinizi yazılı olarak ifade etmeyi.

Geçen yıl yaptığınız çalışmaya yönelik yapacağınız değerlendirmelerle bireysel düşüncelerinizdeki değişim ve gelişimi fark etmeyi.

Meraklarınızı, hayallerinizi ve düşüncelerinizi ifade etmeyi,

Meraklarınızın, hayallerinizin ve düşüncelerinizin çözüme ulaştırılması beklenilen birer sorun olduğunun farkına varmayı,

Farkına vardığınız sorunlardan birini seçerek çözümüne yönelik öneriler getirmeyi.

Çözüm önerinize yönelik düşüncelerinizi yazarak ve çizerek açıklamayı.

Başkalarının çözüm önerisine yönelik düşüncelerini dikkate almayı.

Çözüm önerisine yönelik çizimlerinizin başkaları tarafından anlaşılması için taşıması gerekli nitelikte olmasına özen göstermeyi.

Düşünceden çizime ulaşma sürecinde yaşadıklarınızı günlüğünüze kaydetmeyi.

Sorununuzun çözümüne yönelik geçirdiği aşamaları paylaşmayı. Düşüncelerinizi, duygularınızı ve hayallerinizi başkalarıyla paylaşırken özgün davranmayı.

Kendinize güveni ve yaratıcılığınızı çözüme yönelik tasarladığınız üründe ortaya çıkarmayı. Çözüme yönelik özgün tasarımlara ulaşmak için ısrarlı olmayı.

Tüm bunları kendiniz yaşayarak öğreneceksiniz.

KURGUNUZU tamamladıktan sonra ÜRÜN DOSYASI hazırlayacaksınız.

ÜRÜN DOSYASI HAZIRLAMA

ÜRÜN DOSYASI NEDİR? Öğrenci ürün dosyası; kuşak (düzen-kurgu-yapım) süresince öğrencilerin çalışmalarını, harcadığı çabayı, ürünün tüm gelişim aşamalarını kanıtlarıyla gösteren bir dosyadır.

Ürün Dosyasında Bulunması Gerekenler

KAPAK Dosyamıza kapak yaparak başlayacağız. Kapağımızda ürün dosyamızı tanıtıcı bilgiler olacak. Bunlar; *Adımız- soyadımız, * Sınıfımız,* Numaramız, *Kuşak adı,* Etkinlik adı,*Öğretmenimizin adı, Yaptığımız çalışmanın ismi de olabilir. Kapağı ister bilgisayarda hazırlayabilirsiniz. İsterseniz elle yazıp renkli kalemlerle süslü yazılar kullanabilirsiniz.

Günlük Etkinliğe başladığınız andan itibaren neler yaptığınızı, nasıl davrandığınızı, neler yaşadığınızı gösteren haftalık olarak tuttuğunuz defterinizdeki yazılardır.

Merak veya Hayallerinin Listesi Kurgu kuşağında bir sorun bulmak için yazdığınız meraklarınızı, hayallerinizi,değiştirmeyi , geliştirmeyi veya kolaylaştırmayı istediğiniz durumların bulunduğu liste.

Merak veya Hayallerin Listesine Yönelik Aldığı Görüşler Merak veya hayalinizi seçerken çevrenize danıştığınız. Çevrenizde bulunan yakın arkadaşlarınızın ,ailenizin ve öğretmeninizin listeniz hakkında görüşlerinin bulunduğu yazı.

Seçtiği Merak veya Hayali,Seçme Gerekçesi Seçtiğiniz ve çözüme ulaştırmak için araştırmalarda bulunduğunuz merak ve hayalinizi, niçin seçtiğinizi gösteren yazı.

Merak ve hayalinde bulunmasını istediği özellikler Yaptığınız araştırmalardan yola çıkarak çözüm önerinizde bulunmasını istediğiniz özellikleri belirten yazı

Çözüm Önerileri Yaptığınız araştırmalardan yola çıkarak fazla ayrıntıya girmeden basit çizimler yoluyla çözüm önerinizin nasıl bir şeye benzediğini anlattığınız taslak çizimler.

Çözüm Önerisi Yaptığınız araştırmalarınızı ve taslak çizimlerinizi bir araya getirdiğiniz çözüm önerimizin nasıl bir şekilde olacağını belirlediğiniz yazı ve çiziminiz.

Çözüm Önerisini Değerlendirme Çözüm önerinizi gösterdiğinizde ailenizden, yakın arkadaşlarınızdan ve öğretmeninizden çözüm öneriniz hakkındaki görüşlerden yola çıkarak yaptığınız değerlendirmelerin bulunduğu yazı.

Öz Değerlendirme Formları Bu etkinlikte nasıl davrandığınızı ve neler yaptığınızı gösteren sorulara samimi bir şekilde yanıt verdiğiniz çizelgedir.

Sizler belirtilen bütün bu dokümanları bir dosya içerisinde ve değerlendirmek üzere öğretmenlerinize teslim edeceksiniz.

Ürün dosyası hazırladıktan sonra yaptığınız bu etkinlik öğretmeniniz tarafından değerlendirilecektir. Değerlendirmeler şu esaslara göre olacaktır.

Kurgu Kuşağında yaptığınız etkinliklerden iki değerlendirme PUANI alacaksınız. 1-ÜRÜN DOSYASI PUANI 2- SINIF İÇİ ETKİNLİK PERFORMANS PUANI

Dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirme yapılır. 1-ÜRÜN DOSYASI PUANI Dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirme yapılır.

ÜRÜN DOSYASI DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI HAYALLERİMDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM ETKİNLİĞİ ÜRÜN DOSYASI DERECELİ PUANLAMA ANAHTARI ÖLÇÜTLER   Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Merak veya Hayallerinin Listesi Merak veya Hayallerinin Listesi İçin Aldığı Görüşler Merak veya Hayalini Seçme Gerekçesi Merak ve hayalinde bulunmasını istediği özellikler Çözüm Önerileri (Taslak çizimleri) Çözüm Önerisi Çözüm önerisine yönelik aldığı görüşler Öz Değerlendirme Formlarının Doldurulması Dosya düzeni Etkinliği Tanıtma ve Paylaşma Süreci (GÜNLÜK) ÜRÜN DOSYASI PUANI

Merak veya Hayallerinin Listesi Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Merak veya Hayallerini listesini rasgele yazmıştır. Merak veya Hayallerini listesini düzenli bir biçimde yazmıştır. Merak veya Hayallerini listesini açık, anlaşılır ve belirgin biçimde yazmıştır.

Merak veya Hayallerimin Listesi İçin Aldığı Görüşler Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Merak veya Hayallerini listesine yönelik yakın çevresinden yeterince görüş almamıştır. yönelik yakın çevresinden görüş almıştır.  Merak veya Hayallerini listesine yönelik yakın çevresinden görüş almıştır. Bu görüşlerden yola çıkarak çözüm önerisini geliştirmiştir.

Merak veya Hayalini Seçme Gerekçesi Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Merak ve hayaline rasgele karar vermiştir. Kararının nedenini açıklayamamıştır. Merak ve hayaline karar vermiş. Kararının nedenini belirgin bir biçimde açıklayamamıştır.   Merak ve hayaline karar vermiş. Kararının nedenini açık, anlaşılır ve belirgin biçimde yazmıştır.

Merak ve hayalinde bulunmasını istediği özellikler Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Merak veya Hayallerini özelliklerini düzenli bir biçimde yazamamıştır. Merak veya Hayallerini özelliklerini düzenli bir biçimde yazmıştır.   Merak veya Hayallerini özelliklerini açık, anlaşılır ve belirgin biçimde yazmıştır.

Çözüm Önerileri (Taslak çizimler) Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Çözüm önerisini geliştirmeye yönelik olası çözüm önerileri ortaya koymamıştır. Yalnızca bir çözüm önerisi ile yetinmiştir. koymuştur. Bir kaç çözüm önerisi ile   koymuştur. Bir çok çözüm önerisi bulmuş ve bunları anlaşılır bir şekilde ortaya koymuştur.

Belirlediği çözüm önerisini yazarak ya da çizerek ortaya koymuştur. Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Belirlediği çözüm önerisini yazarak ya da çizerek ortaya koymuştur. Belirlediği çözüm önerisini çizerek yada yazarak ortaya koymuştur. Yazımında kullandığı ifadelerin anlaşılmasında zaman zaman zorluklar yaşanmaktadır. Çiziminde ne yapmaya çalıştığının anlaşılmasında güçlük yaşanmaktadır.   Belirlediği çözüm önerisini çizerek ya da yazarak açıklamıştır. Yazımında anlaşılır, açık ifadeler kullanmıştır. Çiziminde ne yapmaya çalıştığı herkes tarafından anlaşılır niteliktedir.

Çözüm önerisine yönelik aldığı görüşler Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Çözüm önerisini yönelik yakın çevresinden yeterince görüş almamıştır. Çözüm önerisini yönelik yakın çevresinden görüş almıştır.   Çözüm önerisini yönelik yakın çevresinden görüş almıştır. Bu görüşlerden yola çıkarak çözüm önerisini geliştirmiştir.

Öz Değerlendirme Formlarının Doldurulması Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Değerlendirme formlarını doldurmayarak kendini değerlendirmemiştir. Değerlendirme formlarını doldurarak kendini değerlendirmiştir.   Değerlendirme formlarını doldurarak kendini değerlendirmiştir. Eksik yönlerini ifade etmiş.

Dosya düzeni Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Çözüm önerilerinin ifade edildiği yazılı materyaller ya da çizimlerle tanıtılmamıştır. Çözüm önerilerinin ifade edildiği yazılı materyallerin ya da çizimlerin tanıtılması için uygun bir yöntem seçilmiştir (sunu, poster vb.). Tercih edilen tanıtım yöntemi yeterince anlaşılır ve zengin hâle getirilememiştir.   Çözüm önerilerinin ifade edildiği yazılı materyallerin ya da çizimlerin tanıtılması için uygun bir yöntem seçilmiştir (sunu, poster vb.). Tercih edilen tanıtım yöntemi anlaşılır ve zengin hâle getirilmiştir.

Etkinliği Tanıtma ve Paylaşma Süreci (GÜNLÜK) Geliştirilmeli (3) İyi (6) Mükemmel (10) Etkinlik sürecinde yaşadıklarını, duygularını, düşüncelerini günlüğüne yazmamıştır. Etkinlik sürecinde yaşadıklarını, duygularını, düşüncelerini günlüğüne yazmıştır,   Etkinlik sürecinde yaşadıklarını, duygularını, düşüncelerini detaylı olarak günlüğüne yazmıştır. Yazdıkları, etkinlik sürecini yansıtmıştır.

2- SINIF İÇİ ETKİNLİK PERFORMANS PUANI Gözlem formu ile değerlendirilir. Etkinlik boyunca gösterdiğiniz davranışları esas alır.

SINIF İÇİ PERFORMANS PUANI HAYALLERİMDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM ETKİNLİĞİ ÖĞRENCİ GÖZLEM FORMU ÖLÇÜTLER   ÇOK İYİ (10) YETERLİ (6) YETERLİ DEĞİL (3) GÖZLEMLENMDİ ( 0 ) Değiştirmeye, geliştirmeye, kolaylaştırmaya yönelik hayallerini listeleme Çözüme ulaştıracağı sorunu belirleme, gerekçesiyle açıklama Çözüm için farklı kaynakları araştırma Üzerinde çalıştığı konuyu yaşamla ilişkilendirme Oluşturduğu çözüme yaratıcı düşünceler ve yorumlar katma Çözüme ulaşma çalışmalarını yazarak ve çizerek ifade etme Çalışmanın başkaları tarafından anlaşılırlığı Duygu ve düşüncelerini ifade etmede istekli olma Sözlü sunumunu görsel materyallerle destekleme Çalışmasını sergilemede ve çevresiyle paylaşmada istekli olma SINIF İÇİ PERFORMANS PUANI

Değiştirmeye, geliştirmeye, kolaylaştırmaya yönelik hayallerini listeleme Hayal ve meraklarınızı listelerken gösterdiğiniz davranışlarınızı ölçer.

Çözüme ulaştıracağı sorunu belirleme, gerekçesiyle açıklama Kurgu kuşağındaki etkinlikler sürecinde çözüm önerinizi belirlerken gösterdiğiniz davranışları ölçer.

Çözüm için farklı kaynakları araştırma Yaptığınız araştırmalar,arama ve denemeleriniz için gösterdiğiniz davranışlarınızı ölçer.

Üzerinde çalıştığı konuyu yaşamla ilişkilendirme Üzerinde çalıştığınız konuyu yaşamınıza ilişkilendirebildiğinizi gösteren davranışlarınızı ölçer.

Oluşturduğu çözüme yaratıcı düşünceler ve yorumlar katma Çözüm önerinize yaratıcı düşünce ve yorumlarınızı katarken gösterdiğiniz davranışlarınızı ölçer.

Çözüme ulaşma çalışmalarını yazarak ve çizerek ifade etme Çözüm önerinizi yazarken ve çizerken gösterdiğiniz davranışlarınızı ölçer.

Çalışmanın başkaları tarafından anlaşılırlığı Çalışmanızın başkaları tarafından anlaşılıp anlaşılmadığı için yaptığınız çabayı gösteren davranışlarınızı ölçer.

Duygu ve düşüncelerini ifade etmede istekli olma Duygu ve düşüncelerinizi ifade ederken istekli olup olmadığınızı gösteren davranışlarınızı ölçer.

Sözlü sunumunu görsel materyallerle destekleme Sözlü sunumunuzu nasıl görsel sunumlarla desteklediğinizi gösteren davranışlarınızı ölçer.

Çalışmasını sergilemede ve çevresiyle paylaşmada istekli olma Çalışmanızı sergilerken gösterdiğiniz davranışlarınızı ölçer.

Böylece KURGU KUŞAĞI Sona erer

Bu derste kaydettiğiniz gelişmeleri sınıfta arkadaşlarınızla paylaşacağınızı unutmayın ve yaşadığınız süreci tasarım günlüğünüze yazın.

Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni A.Kadir AKBAŞ Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni www.teknolojivetasarim.org