Dilek Doğan Hatice Gökçe Bilgiç Duygu Duman Doç. Dr. S. Sadi Seferoğlu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Nefize Gökmen, Ömer Deniz, Ayşe Yıldız
Advertisements

Pazarlama ve İletişim Dünyasında Sosyal Medya Trendleri Araştırması
SAĞLIK PERSONELİ KORUYUCU HEKİMLİĞİ NE KADAR TANIYOR. Ömer Seylan
Web 2.0 AraçlarI OĞUZ TEKE
HAZIRLAYAN HÜLYA ZOBU TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ İ.Ö
Sosyal Ağların Eğitimde Kullanımı
Web 2.0 Araçları Rıdvan Gezici
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
 Web 2.0 bilgisayar endüstrisinde internetin bir düzlem olarak ilerlemesiyle bir işletme devrimi ve bu düzlemin kurallarını başarı için anlamaya çalışmaktır.
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
İNTERNET.
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
EĞİTİMDE WEB 2.0 KULLANIMI
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı
TIP FAKÜLTESİ VE SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİLERİNİN BİRBİRLERİNE BAKIŞ AÇILARI.
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Eyvah Öğrenciler Küçüldü: Üniversite Öğrencilerinin Çok-Kullanıcılı Sanal Bir Bilgisayar Ortamında Bilgisayar Okuryazarlığı Eğitimi Alması Araş. Gör. Gonca.
Tıp Fakültesi 1 ve 4. Sınıflar Arasında Gözlük/Lens Kullanımı ve Öğrencilerin Lazer Göz Ameliyatına Bakış Açısı Hazırlayanlar*; Hatice Hancı, İsmail Tarduş,
İnternet üzerinden iletişim araçları
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
GELİŞEN VE DEĞİŞEN ÜNİVERSİTELER VE TÜRKİYE’DE YÜKSEK ÖĞRETİMDE ÇEVRİM-İÇİ ÖĞRETİMİN DURUMU Hatice Gökçe Bilgiç Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
Anket Geliştirme.
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAŞARISINDA
HANGİ ÖĞRENİM SİSTEMİ DAHA MEMNUN EDİCİ?
MERKEZ BİRİM VE VALİLİKLER İÇİN DOSYA PAYLAŞIMI
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü Türkiye Yetişkin Öğrenme Projesi Türkiye Yetişkin Öğrenme Profili Araştırması Sonuçları-2013 Yrd. Doç. Dr. Mustafa AKSOY.
Sosyal Medya Sosyal medya ; İçeriğinin alıcıları tarafından oluşturulup, yine başka alıcıların kullanımına sunulduğu alandır. 1.
E-postanın nasıl kullanılır?
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM

Hayat boyu öğrenme programı
1 STRICTLY CONFIDENTIAL & FOR PERSONAL USE ONLY TURKCELL LALE SARAL DEVELİOĞLU GENEL MÜDÜR YARDIMCISI PAZARLAMA.
ENES KARAAĞAÇ TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI II. SıNıF (ÖRGÜN ÖĞRETIM) Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
HAZIRLAYAN: BURCU OLGUN
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı IRMAK KARACA TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF(ÖRGÜN)
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İLETİŞİM VE BİLGİ PAYLAŞIM ARAÇLARI
Bilgi ve İletişim Teknolojisi
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
WEB 2.0 NEDİR? BİRNUR EKİZ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ ÖRGÜN ÖĞRETİM 2. SINIF.
ZEHRAŞAHİN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ
Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu
Türkçe Öğretmenliği 2.Sınıf
TUĞBA ŞAHAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF ÖRGÜN ÖĞRETİM
WEB2.0 ARAÇLARI Gökçe Hanım EMİR K ONULAR : ajax, rss, css, vidcast, podcast podcast.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
Hazırlayan Ufuk Kemerci  2004 yılında ortaya atılmı ş bir kavramdır. Web sitelerinin yalıtılmı ş bilgi depoları ş eklinden çıkıp kullanıcılara.
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
Ortaokul Öğrencilerinin Sanal Zorbalık ve İnternet Saldırganlığı Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK.
INBOUND PAZARLAMADA SOSYAL MEDYA VE KADIN TÜKETİCİLERDE SATIN ALMA DAVRANIŞINA OLAN ETKİSİ Yrd. Doç. Dr. Pınar Bacaksız.
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
SOSYAL MEDYA.
Meral TUTULMAZ & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
WEB 2.0 ARAÇLARI.
İNTERNETTE İLETİŞİM YOLLARI
WEB 2 TANITIM MUSTAFA AKGÜL.
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
URAL, A. ve KELEŞ, Y. (2011). Türkiye’deki Üniversitelerde Çalışan Öğretim Elemanlarının Akademik Özgürlüklerine İlişkin Görüşleri. V. Lisansüstü Eğitim.
Fatma Kübra ÇELEN, Aygül ÇELİK & Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
1.Hafta Haftalık Çizelge Temel Kavramlar SPSS’ e giriş
Sunum transkripti:

Dilek Doğan Hatice Gökçe Bilgiç Duygu Duman Doç. Dr. S. Sadi Seferoğlu Ortaöğretim Öğrencilerinin Web 2.0 Araçlarını Kullanım Sıklıkları, Kullanım Amaçları ve Araçlara Karşı Farkındalık Düzeyleri Dilek Doğan Hatice Gökçe Bilgiç Duygu Duman Doç. Dr. S. Sadi Seferoğlu

Sunu Planı Çalışmanın Amacı Web 2.0 Yöntem Bulgular Sonuçlar Çalışma Grubu Veri Toplama Aracı Veri Analizi Bulgular Sonuçlar

Çalışmanın Amacı Çalışmada belirlenmesi amaçlanmıştır. ortaöğretim öğrencilerinin Web 2.0 araçlarını kullanım sıklıklarının kullanım amaçlarının Web 2.0 araçlarına karşı farkındalık düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.

Web 2.0 Web 2.0 araçları programlama vs. gibi teknik beceriler gerektirmeyen birlikte çalışmaya, işbirliğine ve bilginin aktif olarak üretilerek paylaşılmasına imkân sağlayan araçlardan oluşmaktadır. Web günlükleri , wiki, sosyal paylaşım siteleri, anlık mesajlaşma araçları, forum gibi web araçları Web 2.0 araçlarının yaygın örnekleridir.

Çalışma Grubu Ankara, Erzurum ve Adana da öğrenimine devam eden 111 orta öğretim öğrencisi araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Bu öğrencilerden 21 kişi 9. sınıf 6 kişi 10. sınıf 54 kişi 11. sınıf 30 kişi 12. sınıf öğrencisidir.

Çalışma Grubunun Yaşa Göre Dağılımı 12-14 15-17 18-20

Veri Toplama Aracı Veriler araştırmacılar tarafından bir geliştirilen anket aracılığıyla toplanmıştır. Anket Kişisel bilgiler Bilgisayar ve internete erişim ve kullanma durumu İnternet kullanma amacı ve kullanma sıklığı İnternette kullanılan araçlar hakkındaki farkındalık durumu ve kullanma sıklığı Bilgisayar ve internet kullanımı olmak üzere 5 başlıktan oluşmaktadır.

Veri Toplama Aracı (2) Anket kapalı ve açık uçlu sorulardan oluşmaktadır. 47 öğrenci ile anketin pilot uygulaması yapılmıştır.

Verilerin Analizi Çalışma da verilerin analizi için kullanılmıştır. frekans yüzde dağılımı bağımsız örneklem t-testi bağımsız örneklem tek yönlü varyans analizi (Anova) kullanılmıştır.

Evinizde bilgisayarınız var mı? Bulgular Evinizde bilgisayarınız var mı? Cinsiyet Toplam Kız Erkek f % Evet 65 58,5 33 29,7 98 88,2 Hayır 10 9,1 3 2,7 13 11,8 75 67,6 36 32,4 111 100

Evinizde Internet erişiminiz var mı? Bulgular (2) Evinizde Internet erişiminiz var mı? Cinsiyet Toplam Kız Erkek f % Evet 53 47,8 27 24,3 80 72,1 Hayır 22 19,8 9 8,1 31 27,9 75 67,6 36 32,4 111 100

Bilgisayar Kullanım Düzeyi Bulgular (3) Bilgisayar Kullanım Düzeyi Cinsiyet Toplam Kız Erkek f % Başlangıç düzeyi 9 9,1 Orta düzey 45 45,5 17 17,2 62 62,6 İleri düzey 12 12,1 16 16,1 28 28,3 66 66,7 33 33,3 99 100

İnternet Kullanım Düzeyi Bulgular (4) İnternet Kullanım Düzeyi Cinsiyet Toplam Kız Erkek f % Başlangıç düzeyi 8 8,1 1 9 9,1 Orta düzey 45 45,5 11 11,1 56 56,6 İleri düzey 14 14,1 20 20,2 34 34,4 67 67,7 32 32,3 99 100

Günlük İnternet Kullanımı Bulgular (5) Günlük İnternet Kullanımı Cinsiyet Toplam Kız Erkek f % Kullanmıyorum 28 25,2 8 7,2 36 32,4 1-3 saat 41 37 21 18,9 62 55,9 4-6 saat 5 4,5 6 5,4 11 9,9 10+ saat 1 0,9 2 1,8 75 67,6 111 100

Cinsiyete ve Yaşa Göre Bilgisayar Kullanım Düzeyi sd t p Kız 66 2,05 0,567 97 3.76 .000 Erkek 33 2,48 0,508 Yaşa göre bilgisayar kullanım düzeyi Varyansın Kaynağı Kareler Toplamı sd Kareler Ortalaması F p Gruplararası 0,563 2 0,281 0,824 ,442 Grupiçi 32,791 96 0,342 Toplam 33,354 98

Katılımcıların Web 2.0 Araçlarına Karşı Farkındalık Düzeyleri % Arama motoru Duydum 110 99 Elektronik posta hizmeti 102 92 Duymadım 1 9 8 Facebook Haber grupları 83 19 17 MSN 111 100 Web sitesi 107 96 4 Forum 89 80 Ftp 35 32 22 20 76 68 Wikipedia 86 Dosya transferi/paylaşımı 84 15 14 27 24 Web günlükleri (Blog) 72 Podcast 31 28 Video Paylaşım siteleri

Katılımcıların Web 2.0 Araçlarına Karşı Farkındalık Düzeyleri (2) Bazı araçların az kullanılmasının nedenleri: her evde internetin olmaması öğretmenlerin yeni teknolojilerin farkında olmaması öğrenci profilinin kullanılan araçlara uygun olmaması.

Web 2.0 Araçlarının Kullanım Sıklığı Uygulamalar Kullanım Sıklıkları f % Arama motoru Hergün 65 59 Web günlüğü (Blog) 11 12 Haftada birkaç kez 31 28 13 Haftada bir 9 8 5 6 Ayda bir 3 Yılda bir 1 16 18 Hiç 45 Toplam 110 100 80 Facebook 58 52 Video paylaşım siteleri 22 20 23 21 33 30 15 2 10 17 111

Web 2.0 Araçlarının Kullanım Sıklığı (2) Uygulamalar Kullanım Sıklıkları f % MSN Hergün 15 14 Elektronik posta hizmetleri 9 8 Haftada birkaç kez 18 16 Haftada bir 13 12 Ayda bir 11 10 Yılda bir Hiç 26 24 38 41 Toplam 111 100 102 Forums Haber grupları 7 19 20 31 40 36 89 88

Web 2.0 Araçlarının Kullanım Sıklığı (3) Uygulamalar Kullanım Sıklıkları f % Wikipedia Hergün 11 Web sites 29 27 Haftada birkaç kez 24 19 18 Haftada bir 20 Ayda bir 16 10 Yılda bir 5 Hiç 23 Toplam 96 100 107 102 Ftp 1 2 Podcast 3 4 9 6 65 73 35 31 Dosya transferi/ paylaşımı 12 13 15 14 84

Web 2.0 Araçlarının Cinsiyete Göre Kullanım Sıklığı Facebook (t(109)=2.232, p<0.05) MSN (t(109)=2.638, p<0.05) Forum (t(94)=4.381, p<0.05) Wikipedia (t(96)= 2.890, p<0.05) Web günlükleri (t(88)= 3.354, p<0.05) Video paylaşım sitesi (t(108)= 4.425, p<0.05) Haber grupları (t(96)= 2.396, p<0.05) Web sitesi (t(88)= 3.354, p<0.05) Dosya transferi/paylaşımı sitesi (t(106)= 3.425, p<0.05) Podcast (t(52)= 3.450, p<0.05)

Web 2.0 Araçlarının Bilgisayar Kullanım Düzeyine Göre Kullanımı Arama motoru (F(2,95)=5,022, p<0.05) Facebook (F(2,96)=4,356, p<0.05) MSN (F(2,96)=7,728, p<0.05) Forum (F(2,87)=6,979, p<0.05) Web günlükleri (F(2,79)=3,173, p<0.05) Video paylaşım siteleri (F(2,95)=7,532, p<0.05) Elektronik e-posta servisleri (F(2,92)=6,779, p<0.05) Web siteleri (F(2,94)=7,030, p<0.05) Dosya transferi/paylaşımı (F(2,78)=5,352, p<0.05)

Web 2.0 Araçlarının İnternet Kullanım Düzeyine Göre Kullanımı Arama motoru (F(2,95)=6,824, p<0.05) Facebook (F(2,96)=4,943, p<0.05) MSN (F(2,96)=7,894, p<0.05) Forum (F(2,87)=15,148, p<0.05) Wikipedia (F(2,86)=5,038, p<0.05) Web günlükleri (F(2,79)=9,905, p<0.05) Video paylaşım siteleri (F(2,95)=13,237, p<0.05) Elektronik posta hizmetleri (F(2,92)=12,237, p<0.05) Web siteleri (F(2,94)=9,920, p<0.05) Dosya transferi/paylaşımı (F(2,78)=3,755, p<0.05)

Katılımcıların İnterneti Kullanım Amacı İnternet Kullanım Amacı Kullanım sıklığı(%) Hergün Haftada birkaç kez Haftada bir Ayda bir Yılda bir Hiç Sohbet Etmek için 31 32 19 4 3 22 Arama yapmak için 36 44 20 7 Yeni bilgilere erişmek için 27 45 13 2 Dosya indirmek için 18 28 15 21 26 Haberleri okumak için Müzik dinlemek için 42 12 11 14 Televizyon/video seyretmek için 5 Oyun oynamak için 17 6 33 Sitelerde gezinti yapmak için (sörf) 25 16 9 35 Alış veriş yapmak için 8 78 Web sayfası/sitesi tasarımı yapmak için 73 İnternet’te derslerle ilgili işlemler yapmak için Bilgi ve kaynak paylaşımı için

İnternet Kullanım Amacının Cinsiyete Göre Dağılımı Sohbet etmek için (t(109)=2.56, p<0,05) Dosya indirmek için (t(109)=4.00, p<0,05) Televizyon/video izlemek için (t(109)=2.68, p<0,05) Oyun oynamak için (t(109)=5.83, p<0,05) İnternette gezinti yapmak için (t(109)=3.23, p<0,05)

Sonuçlar Erkek öğrencilerin internet kullanım seviyesi kız öğrencilere göre daha yüksektir. Öğrencilerin çoğu video paylaşım siteleri, msn, Facebook ve arama motorları gibi Web 2.0 araçlarından haberdar olduklarını belirtirken, podcast ve ftp hakkında fikir sahibi olmadıklarını belirtmişlerdir. Arama motorları ve Facebook öğrenciler arasında en popüler Web 2.0 araçlarıdır.

Sonuçlar (2) Öğrenciler yaygın olarak MSN ve Facebook kullanmaktadırlar. Fakat Facebook MSN’e göre da sık kullanılmaktadır. Öğrenciler interneti günlük müzik dinlemek, araştırma yapmak ve anlık mesajlaşma için kullanmaktadırlar. Bu çalışmanın katılımcıları web sitesi gibi teknik kavramları bilmemektedir. Öğrencilerin interneti kullanımı azaldıkça, kullanım amaçları öğrencilerin ihtiyaçlarına göre değişmektedir.

Teşekkür ederiz! Dilek Doğan (1) dilekdogan[at]atauni.edu.tr Hatice Gökçe Bilgiç (2) agokcebilgic[at]hacettepe.edu.tr Duygu Duman (2) duyguduman[at]hacettepe.edu.tr Doç. Dr. S. Sadi Seferoğlu (2) sadi[at]hacettepe.edu.tr 1- Atatürk Üniversitesi, K.K Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Böl., 25240, Erzurum 2- Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, 06800, Ankara Doğan, D., Bilgiç, H. G., Duman, D. ve Seferoğlu, S. S. (2012). Frequency and aim of Web 2.0 tools usage by secondary school students and their awareness level of these tools. Cyprus International Conference on Educational Research. [Middle East Technical University North Cyprus Campus, February, 08-10 2012.] Orta Doğu Teknik Üniversitesi Kuzey Kıbrıs Kampusu, 08-10 Şubat 2012, Güzelyurt – KKTC. Doğan, D., Bilgiç, H. G., Duman, D., & Seferoğlu, S. S. (2012). Frequency and aim of Web 2.0 tools usage by secondary school students and their awareness level of these tools. Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER 2012). Middle East Technical University North Cyprus Campus, February 08-10, 2012, TRNC.