OKUL KÜTÜPHANELERİNİN ÖNEMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Hazırlayan : Semiha SARAÇ
Öğretim yöntem ve teknikleri
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
Halk Kütüphaneleri. Halk kütüphaneleri, kadın-erkek, her yaştan her düzeyde ve her meslekten okuyucunun çeşitli konulardaki fikir ürünlerinden ücretsiz.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Ø Eğitim süreci içersinde öğretim ve yönetim etkinliklerine paralel olarak, öğrencinin eğitimöğretim etkinliklerinden üst düzeyde yararlanmasını sağlamak.
15 OCAK YILI FAALİYET PLANI SUNUMU * KUMRU İLÇE HALK KÜTÜPHANESİ.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
ANKOS 3. ULUSLARARASI TOPLANTISI 6-7 HAZIRAN 2003 ANKARA.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
REHBERLİK DERSİ III.
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
MÜHENDİSLİK MESLEĞİ VE EĞİTİMİNİN SINIRLARI H. ABDULLAH, M. A. YALÇIN, N. SAZAK, M. YILDIZ SAKARYA ÜNİVERSİTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜH. BÖLÜMÜ.
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
BBY 370 Müzelerde Bilgi Yönetimi
KONU: OKUMA ALIŞKANLIĞI
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
YETİŞKİN EĞİTİMİ Yard. Doç. Dr. Samiye METE

Bir fikir gayretinin sonucu olarak yazılmış eserleri korumak, toplamak, organize etmek, onları insanların faydalanmasına hazır hale getirmek için kurulmuş.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Örgütsel bilgi kullanımı
Web Tasarım Nedir? Web tasarımı, bir ürünü ya da hizmeti veya bir bireyin reklam ve tanıtımını yapmak üzere veyahutsa toplumu eğitici ve öğretici çalışmalarla.
1 ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ TÜRK ÜNİVERSİTELERİNDE SPOR YÖNETİMİ.
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
REHBERLİKLE ELELE.
Çayeli Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
BBY 467 Bilimsel ve Kültürel Mirasın Dijitalleştirilmesi Ders 8: Dijital Kütüphane Yazılımları ve Dijital Koruma Arş. Gör. Tolga Çakmak.
Haziran 2014, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, BİLKENT - ANKARA Ebru KAYA İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi Kütüphanesi ÜNİVERSİTE KÜTÜPHANELERİ.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
BBY 204 Derme Geliştirme II
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÖMER HALİSDEMİR ÜNİVERSİTESİ
Zekâ Oyunları.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Yapılandırmacı Öğrenme
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
Sizce beden eğitimi ve sporun amaçları nelerdir?
I Ğ DIR ÜN İ VERS İ TES İ KÜTÜPHANE VE DOKÜMANTASYON DA İ RE BA Ş KANLI Ğ I Kütüphane kullan ı m ı ve elektron İ k kaynaklara er İŞİ m Kütüphanec İ : Ercan.
REHBERLİK DERSİ III.
Mustafa Tunalı İ.H.O. Bilişim dersi Ödevi Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F Numara:19 Konu:Eba Tanıtım Ad Soyad:Abdulsamet GÖREN Sınıf:5-F.
DİL ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
1 / 491 / / 21 3 / 21 4 / 21 5 / 21 6 / 21.
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

OKUL KÜTÜPHANELERİNİN ÖNEMİ BİLGİ NEDİR? OKUL KÜTÜPHANESİNİN AMACI OKUL KÜTÜPHANESİNİN ÖNEMİ EĞİTİME KATKISI NEDİR? OKUL KÜTÜPHANELERİNDE VERİLEN HİZMETLER NASIL YARARLANILIR?

BİLGİ NEDİR Değişik toplum, değişik kültür ve disiplinlerdeki araştırmacılar şimdiye kadar çok çeşitli tanımlar geliştirmişlerdir. Bu alanda birbirinden farklı 400 civarında bilgi tanımının var olması konuyla ilgili fikir verebilmesi açısından önemlidir. Bilgiyi tek bir kavram olarak değil karmaşık ilişkilerden oluşan kavramsal bir dizin olarak ele almakta yarar vardır.

BİLGİ NEDİR Bacon’a göre “bilgi güçtür”. Burada hangi bilginin güç olduğunun sorulması gerekir. Bu bakımdan bilgi insan gücüne benzetilebilir. Nasıl ki doğru yöne yönlendirilmemiş ve kullanılmayan insan gücü güç olarak nitelendirilmez ise, bir bilgi kaynağı üzerinde bulunan ve kullanılmayan pasif(edilgen) bilgide güç değildir. Burada belki de vurgulanması gereken bilginin potansiyel bir güç olduğudur

OKUL KÜTÜPHANESİNİN AMACI Eğitim ve öğretim programlarına etkin bir şekilde katkıda bulunmak, Öğretmenlerin mesleki çalışmalarına yardımcı olmak, Öğrencilerin gerek ders için gerekse boş zamanlarını en iyi şekilde değerlendirmelerine olanak verip onların yapıcı, eleştirici ve estetik değerlere ilgi duymalarını sağlamak, Bütün kullanıcıların düşünme yeteneğinin geliştirilmesi ve bilgi gereksinmelerinin karşılanması için, her türlü bilgi kaynağını sağlamak, düzenlemek ve hizmete sunmaktır.

OKUL KÜTÜPHANESİNİN ÖNEMİ Toplumlar kültürlü oldukları ve eğitime gereken önemi verdikleri ölçüde kendilerini başkalarına kabul ettirebilirler.. Eğitilmiş insan gücü ise eğitim kurumlarının ayrılmaz bir parçası olan kütüphaneler yani bilgi merkezleri ile okulların işbirliğiyle mümkün olacaktır. Araştıran, kendini yetiştiren, kendine sunulan bilgiyle yetinmeyip daha fazla bilgiyi nereden nasıl bulacağını sorgulayan insanların yetiştirilmesinde ve okuma alışkanlığının kazandırılmasında okul kütüphanelerinin önemi çok büyüktür.

EĞİTİME KATKISI NEDİR? Ezberci eğitimden uzaklaşarak kendi kendine araştırma ve bilgi edinme alışkanlığını kazandırmak. İçerdiği bilgi kaynakları ile ders programını destekleyip geliştirmek Öğrencilerin ders dışı zamanlarını değerlendirmek ve onlara bilgi kaynağını kullanma ve araştırmayı öğretmek.

OKUL KÜTÜPHANELERİNDE VERİLEN HİZMETLER? KÜTÜPHANE HİZMETLERİ A.TEKNİK HİZMETLER: Kütüphaneye her türlü materyalin sağlanmasından kullanıcıya sunulacak duruma getirilmesine kadar yapılan işlemleri kapsar. 1. Seçim ve Sağlama: 2. Kataloglama ve Sınıflama

OKUL KÜTÜPHANELERİNDE VERİLEN HİZMETLER B.OKUYUCU HİZMETLERİ: Kullanıma hazır hale gelen kütüphane materyalinin veya bilginin kullanıcıya sunulması aşamasında verilen hizmetleri kapsar. 1. Ödünç Verme Hizmeti: 2. Danışma (Referans) Hizmeti CD-ROM ve Internet Kullanımı Etkinlikler: Kütüphanelerimiz özellikle Kütüphane Haftası kutlamaları sırasında çeşitli etkinlikler düzenlemektedir