BİLİMSEL ARAŞTIRMA BASAMAKLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HIZLI OKUMA VE NOT TUTMA
Advertisements

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI kisiselbasari.com
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
AYNUR CEYLAN.
Sorumluluk Kazandırma Becerisi
MUSTAFA KEMER YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR
KAZANIMLAR 4 Bilimsel araştırma basamaklarını kullanarak araştırma yapma.
ARAŞTIRMA RAPORUNUN HAZIRLANMASI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
PROJEYE DAYALI FEN DERSİ Proje tabanlı öğrenme yöntemi, öğrencilere problem çözmeyi, karar vermeyi ve araştırmayı öğretir. Ayrıca öğrencilere belirlenen.
Öğrencilerin birbirlerini tanımasına, görüşlerini, çözümlerini birebirleriyle paylaşmalarına el verişli yeni bir öğrenme tekniğidir.
10. Sınıf 9 nolu kazanım etkinliği
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
TÜKETİCİ HAKLARI BİZİM AFACAN ile UZMAN ÖĞRT.Erdoğan GÜL
PROJE NEDİR? Önceden belirlenmiş bir süre içerisinde;
DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI EDANUR ACAR
SORULARLA MERAK ETTİKLERİMİZ
KAZANIMLAR 5.Sosyal bilgilerin, Türkiye Cumhuriyeti’nin etkin bir vatandaşı olarak gelişimine katkısını fark eder.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
6.SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
KAM 209 ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
TELİF HAKKI.
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
H.Ö.G.1 PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ. H.Ö.G TEKNİĞİN ÖZELLİKLERİ  EKİP BAZLI  PROJE BAZLI  KATILIMCI  İNNOVATİF  SÜREÇLERE YÖNELİK  ETKİN PLANLAMA.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ALIŞVERİŞLERİMİZDE NELERE
TÜRK İ YE’DE TÜKET İ C İ N İ N B İ LG İ LEND İ R İ LMES İ VE ÖRGÜTLENMES İ KONUSUNDA İ ZLENMES İ GEREKEN ADIMLAR.
PSİKOLOJİ İLE DİĞER BİLİM DALLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ
DERSLERE NASIL ÇALIŞMALIYIZ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
MUAYENE KABUL İŞLEMLERİ
Kazanım 6 Yaptığı çalışmalarda yararlandığı kaynakları gösterir.
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
UZEM TANITIM.
KADIN ERKEK FIRSAT EŞİTLİĞİ KOMİSYONU
BÖLÜM 5 İşgören Değerlendirme ve Seçme Yöntemleri.
İş Sözleşmesinden Doğan Borçlar
BEN BİLİNÇLİ BİR TÜKETİCİYİM
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
Bilimsel düşünme becerileri
REHBERLİKLE ELELE.
ANLATIM YÖNTEMİ BELİRLEME
ALISVERiS YAPARKEN NELERE DiKKAT EDERSiNiZ ?
İNSAN HAK VE HÜRRİYETLERİ Her insan doğduğu andan itibaren bir takım hak ve hürriyetlere sahiptir.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Tüketicinin ihtiyacı; Eğitim Örgütlenme (Tüketici Dernek ve Vakıflarına üye olma) Bilgilendirilme.
ANLATIMA HAZIRLIK.
Tüketici kavramı Ürün çeşitliliği ve bilgisizlik Alış verişte karar verme yetisi Tüketicinin eğitilmesi ihtiyacı Tüketici koruma yolları, Tüketici örgütlerine.
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
ARAŞTIRMA TÜRLERİ Temel Araştırmalar: Olaylar arasındaki ilişkileri keşfetmek ve teori geliştirmek amacıyla yapılan çalışmalardır. Bunlar daha çok bilim.
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRENİYORUM
Proje Oluşturma ve Yönetimi
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ Hayat Boyu Rehberlik
DİNLER ARASINDAKİ İLİŞKİ. Dinler arasındaki ilişkiler,küreselleşen dünyada son derece önemli ve lüzumlu bir konudur.Herkes,birbirini olduğu gibi kabul.
Bölüm 9. Pazar ve Pazarlama Araştırmaları
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Sunum transkripti:

BİLİMSEL ARAŞTIRMA BASAMAKLARI Araştırma konusunun seçilmesi: sosyal bilimciler önemli buldukları ve ilgilerini çeken bir sorun veya konu üzerinde çalışma yaparlar. Yapılacak çalışma, bir toplumsal sorunun çözümüne katkıda bulunmalı ya da o konuyu daha iyi anlamamıza yardımcı olmalıdır. Her sosyal bilimcinin belirli ilgi alanları vardır.

Bir varsayım ileri sürme: belirlenen konu üzerinde bir ön çalışma yapılır. Bu konu üzerinde yapılmış çalışmalar var mı? Ve bu çalışmalar konunun hangi yönünü ele almışlar? Gibi soruların cevabı aranır. Bu ön çalışma sayesinde bir varsayım ileri sürülür. Varsayım, doğruluğu test esilmek üzere yapılan bilimsel tahmindir. Yapılacak bilimsel araştırma ile varsayımın doğru olup olmadığı test edilir. varsayımda genellikle iki kavram arasındaki sebep-sonuç ilişkisi ifade edilir. Bir olayın sebep-sonuç ilişkisine göre açıklanmasına nedensellik denir.

Verilenlerin toplanması ve varsayımın test edilmesi: İleri sürülen varsayımın doğruluğunu test etmek için hangi yollarla bilgi ve kanıt toplanacağı belirlenir. Yani araştırma yöntemi belirlenir. Hangi yöntemin kullanılacağı konuya göre değişir. Öncelikle kütüphane araştırması yapılarak o konuyla ilgili yapılmış çalışmalar incelenir. bilgi ve kanıtlar toplandıktan sonra, varsayımı destekleyip desteklemediklerine bakılır. Araştırma sırasında yararlanılan kitapların bilgileri not edilmelidir. Çünkü araştırma sonunda hazırlanan raporda yararlanılan eserler belirtilir.

Raporun yazılması: Toplanan bilgiler bir araya getirilir, yorumlanır ve yazılır. Bu yazıda araştırma sonuçlarından bahsedilir ve çözüm önerilerinde bulunulur. Sorunu tanımlamak yetmez. Çözüm önerileri de sunmak gerekir. Bu öneriler diğer bilim adamlarının ve konuyla ilgilenenlerin dikkatine sunulur.

TOPLUMA NASIL FAYDALI OLABİLİRİZ? Toplumu oluşturan bireyler hayatlarını devam ettirebilmek için çalışmak zorundadırlar. Huzurlu ve mutlu olabilmeleri içn kendi istek ve yeteneklerinin farkında olmaları ve kendi özelliklerini tanımaları gerekir. Kendi özelliklerine uygun meslekleri tercih etmelidirler. Her meslek gerekli ve toplum için önemlidir. Onun için öğrencilerin meslekleri tanımaları ve kendilerine uygun meslek seçmeleri gerekir. Bu ihtiyaçtan dolayı sosyal bilgiler dersinin bir kısmı mesleklerin tanıtılmasına ayrılmıştır. Öğrencilerin kendilerini iyice tanımalarına yardımcı olmak için bireyler arasındaki benzerliklere ve farklılıklara da yer verilmiştir.

Öğrenciler bu derste öğrendikleri sayesinde kendilerini daha iyi tanıyacaklar ve kendi kimlik ve kişilik özelliklerinin farkına varacaklardır. Benzerlik ve farklılıkları bilmek insan davranışlarını anlamayı kolaylaştırır. Bireylerin duygu ve düşünceleri, davranışlarına yön verir. Bu derste değinilen konulardan biri, sivil toplum örgütleridir. Sosyal sorunlara çözüm üretmenin yollarından birisi, bu kurumların faaliyetlerinde yer almaktır. Bu faaliyetlerde yer alarak topluma yararlı işler yapabiliriz. Bu derste değinilen konulardan birisi de, yatırım planı hazırlamaktır. Bu konuda eldeki kaynakların nasıl kullanılacağı anlatılır ve sahip olunan sermayenin nasıl değerlendirileceği üzerinde durulur.

Dilekçe ve Bilgi Edinme Hakkı Etkin bir yurttaş olabilmek için derste öğrenilen bilgilerin ve kazanılan kazanılan becerilerin gerçek hayatta kullanılması gerekir. Etkin vatandaş olmanın yollarından birisi, dilekçe vererek sorunların giderilmesi için yetkili kurumlara başvuruda bulunmaktır. Etkin vatandaşın bir diğer özelliği, bilgi edinme hakkını kullanmasıdır. 2003 yılında yürürlüğe giren Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, vatandaşlara çeşitli haklar sağlar. Bu kanun gereğince devlet kurum ve kuruluşları, vatandaşların kendilerinden talep ettiği bilgileri onlara vermek zorundadır. Bu hakkı kullanmak için ilgili kurumun internet sitesine girip form doldurabilirsiniz. Ya da ilgili kuruma gidip bir dilekçe yazmanız gerekir.

Sorunları çözerken bize düşe görevler Günlük hayatta birçok sorunla karşılaşırız. Haklarımızın ihlal edildiği durumlar olabilir. Kimse haklarının ihlal edilmesini istemez. Bu yüzden, sorunlara çözüm üretirken kendi haklarımızı gözettiğimiz gibi başkalarının haklarını da gözetmemiz gerekir. Bununla birlikte sorunları çözerken başkalarını mağdur duruma düşürmememiz de gerekir. haksızlığı etkili bir şekilde reddetmek için sorunları haklar ve özgürlükler temelinde çözmeye çalışmamız gerekir. Böyle yaparsak sorunları kimsenin haklarını ihlal etmeden çözebiliriz. Etkili reddetme, sadece haksızlığı protesto etmek değildir. Haksızlığa hak ve özgürlükler temelinde çözüm üretmektir.

bir soruna çözüm üretirken dikkat edilmesi gereken hususlardan bir tanesi insan haklarına uygun çözümler üretmektir. Ortaya koyduğumuz çözüm insan hakları ihlaline sebep olmamalıdır. Çözüm üretirken tüm insanların aynı haklara sahip olduğu unutulmamalıdır. Tüm insanların temel haklar bakımından eşit ve özgür olduğu dikkate alınmalıdır. Sorunları çözerken empati yapıp karşı tarafın yerine kendimizi koymamız gerekir. Aramızda sorun olan kişinin yerine kendimizi koyup onun duygu ve düşüncelerini anlamaya çalışmamız gerekir. BEN ONUN YERİNDE OLSAM NASIL BİR ÇÖZÜM İSTERDİM? Sorusunu kendimize sormamız gerekir.

Sorunlar ve çözümleri Bazen bir sorunu çözmeye çalışırken sorun daha da büyür. Bunun sebebi sahip olduğumuz hakları ve onları nasıl kullanacağımızı iyi bir şekilde bilmiyor olmamızdır. Ayrıca hakların beraberinde getirdiği sorumlulukları yerine getirmediğimiz için haklarımızı savunmamız güçleşir. Bazen ucuz olsun diye alış verişte fatura almayız. Garanti belgesi olması gereken malları satın alırken daha ucuz olsun diye garanti belgesiz malları satın alırız. Satın aldığımız mal bozuk çıktığında veya bozulduğunda, uğradığımız zararı telafi etmemiz zorlaşır. Çünkü satıcı sağlam mal sattığını iddia edip bozuk malı geri kabul etmeyebilir.

Böyle bir durumun yaşanmasının sebebi, bir tüketici olarak haklarımızı tam olarak bilmememiz ve sorumluluklarımızı yerine getirmememizdir. Fiş veya fatura almak, garanti belgesi ile satılması gereken malların garanti belgesini istemek tüketicilerin sorumluluğudur. Ayrıca tüketici haklarını ve bu hakların nasıl kullanılacağını öğrenmek de tüketicilerin sorumluluğundadır. Tüketicileri bilinçlendirmek ve tüketici haklarını korumak için tüketici dernekleri kurulmuştur. Bu sivil toplum örgütleri kendilerine başvuranlara yardımcı olmaktadır. Bu kurumların birçoğunun internet sitesi vardır ve bu sitelerde tüketicileri bilinçlendirmek için yayın yaparlar.