Tempietto Kilisesi, Roma

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Klasik Yapılarda Yüzey Tatbikatı ve Onarımı
Advertisements

RÖNESANS HEYKEL SANATININ ÖZELLİKLERİ
ROMANESK VE GOTİK DÖNEM
RÖNESANS MİMARLIĞI FARNESE SARAYI TUBA GÜNEŞ
GOTİK MİMARİ FRANSA ALİ GÖKTEN
Hazırlayan :Aslıhan Peynircioğlu
YÖRESEL MİMARİ ÖZELLİKLERE UYGUN TİP KONUT PROJESİ BURSA EVLERİ
KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY
AVRUPA MİMARİSİ İL GESU KİLİSESİ AUGSBOURG BELEDİYE BİNASI
ROMANESK ÇAĞ ÖNCESİ BATI MİMARLIĞI
OSMANLI MİMARLIĞI.
SANAT TARİHİ.
SANAT TARİHİ.
İlk Türk Devletlerinde Sanat
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)
GOTİK MİMARİ BELÇİKA- HOLLANDA Mimarlık-2 Fatma GÜRHAN
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
ANITKABİR.
Algürppsx En büyük Bizans kilisesidir. Eski kaynaklara göre, burada bulunan Roma döneminden kalma Artemis, Afrodit ve Apollon mabetlerinin kalıntılarından.
GÖRSEL SANATLAR Mehmet KURTBOĞAN.
MICHELANGELO Beril Eremsoy.
Geometri'nin Kullanım Alanları
KONU : İtalyadaki kİlİseler ,almanya ve fransadakİ barok mimarİ
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI ALMANYA-İTALYA
SANAT TARİHİ.
ERKEN RÖNESANSTAN YÜKSEK RÖNESANSA GEÇİŞ
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
GEÇ GOTİK MİMARLIK ( ) İSPANYA/PORTEKİZ.
KÜBRA GÜLTEN KAYNAKLAR: 1)Mimarlık tarihi ders notları 1
RÖNESANS DÖNEMİ SAN PİETRO KİLİSESİ.
GOTİK DÖNEMDE MEKAN M.S. 5. yy da Roma İmparatorluğu artık zayıflamış ve yönetim gücünü kaybetmeye başlamıştı. İmparatorluğun çöküş yıllarında iç bölünmeler.
SAN JAN KİLİSESİ EFES AZİZ JAN’IN MEZARI ÜSTÜNE BİR TÜRBE YAPILMIŞTI.
SAN MARCO KİLİSESİ.
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER VE DEKORASYON
İNGİLTERE 0841 RUMEYSA ÖZCAN
TARİHTE VATİKAN Vatikan eskiden oldukça büyük bir devletti.Toprakları km yi ,nüfusu da 3.5 milyonu aşıyordu.Daha sonra topraklarını komşu İtalya.
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
RÖNESANS Siyasal Yaşam;
BİZANS MİMARLIĞI.
Konsruktivizm Sevara Rakhimova
SANAT TARİHİ Rönesans Resim Sanatı.
DOĞAN KUBAN MELİS AKAYDIN
SANAT TARİHİ.
MANİYERİZM VE BAROK SANATI
MİMAR SİNAN Mimar Sinan 1490’da Kayseri’ye bağlı Gesi nahiyesinin Ağırnas köyünde doğmuştur. 1512’de devşirme olarak alınıp “acemi oğlanlar” okulunda eğitim.
MANİERİST DÖNEM (1520—1600) DUYGUNUR KOÇ 09/11.
SANAT TARİHİ Nurdan Gül Kökten.
Türkiyedeki Müzeler.
RÖNESANS Nurdan Gül Kökten Eskişehir Salih Zeki Anadolu Lisesi.
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
BİZANS RESİM SANATI.
Eser İncelemesi Edirne Selimiye Camii
SANAT TARİHİ Barok Dönem.
^_^ …. Bslangıç  Bizans mimarisi, Bizans İmparatorluğu mimarisidir. İmparatorluk, Büyük Konstantin, Roma İmparatorluğu başkentini Roma'dan Byzantion'uma.
ORTA ÇAĞ RESİM SANATI.
SANAT NASIL DOĞMUŞTUR ?.
RÖNESANS MİMARİSİ 1420–1600.
Donato Bramante ( ).
ÇİN İlk yaşam MÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
Pietro Perugino ( ), Sistina Şapelinden Vaftiz, 1482
Santa Maria del Fiore Katedrali
KONYA SIRÇALI MEDRESE Konya Sırçalı Medrese ismini çini süslemelerinden almaktadır. Medrese II. Alaeddin Keykubad tarafından 1242 yılında inşa ettirilmiştir.
BODRUM CAMİİ (Bodrum Mesih Paşa Camii) MİRELAİON KİLİSESİ
PAGODA EVLERI ÇIN’IN FEODAL TOPLUMUNUN EKONOMIK VE KÜLTÜREL GELIŞIMININ TANG HANEDANı DÖNEMINDE DORUĞA ÇıKMASıNıN YANı SıRA MIMARLıK TEKNIĞI VE SANAT.
ROMA SANATI: Roma’nın kuruluşu ile ilgili efsane:Romus Romulus
RÖNESANS İtalya’da Ortaçağ papaları ile imparatorlar arasında anlaşmazlıklar başladı. Papalık eski önemini yitirmiş ve şehir aristokrat aileler tarafından.
RÖNESANS.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Rönesans. Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte,
TÜRK DEVLETLERİNDE SANAT ANLAYIŞI. TÜRKLERDE SANAT İLK TÜRK DEVLETKERİNDE SANAT  ORTA ASYA TÜRK SANATININ TEMELİ İLK TÜRK DEVLETLERİNDE GÖRÜLEN ATLI.
Sunum transkripti:

Tempietto Kilisesi, Roma SANAT TARİHİ Tempietto Kilisesi, Roma

RÖNESANS SANATI 2. Rönesans Mimarisi

2. RÖNESANS MİMARİSİ a. Genel Özellikler Rönesans sanatında başlangıçta mimari ön planda olmuş, diğer sanat dalları (heykel, rölyef, resim) genellikle mimaride tamamlayıcı öğeler olarak kullanılmıştır. Mimarlar; Yunan ve Roma yapılarını incelemişler, onların mimari öğelerini alıp yeni bir yorum katarak dini ve sivil yapılarda kullanmışlardır. (Kubbe, kemer, sütunlar, sütun başlıkları, alınlıklar, silmeler (kabartma çerçeve) ve süsleme biçimleri) Ana yapı malzemesi taştır. Yükseltilmiş kubbelerde tuğla, sütunlarda ve dekorasyonda mermer malzeme kullanılmıştır.

Genel Özellikler 2. RÖNESANS MİMARİSİ * Orta Çağ kilise yapılarından farklı olarak sosyal içerikli (yurt binaları) ve sivil yapılar (saray, köşk ve evler) inşa edilmiştir. * Yapı cephelerinde katlar; birbirinden süslemeleri ve duvar yüzeylinde hafif çıkıntılı olarak yapılmış yatay silmelerle belirgin biçimde ayrılmıştır. * Örtü sisteminde tonoz ve kubbeler kullanılmıştır. * Yapıların girişinde yer alan sütun dizileri, pencerelerde iç içe açılan kemerler, kubbelerde ise yüksek kaburgalarla derinlik etkisi verilmeye çalışılmıştır.

b. Mimarlar 2. RÖNESANS MİMARİSİ FLIPPO BRUNELLESCHİ (Flippo Bürüneleski) 1377 – 1446 15.yy. İtalyan Rönesans mimarisinin ilk temsilcisidir. Floransalı sanatçı eski Roma mimarisinde görülen kubbe, kemer, sütun gibi mimari öğeleri yeni yapı tiplerinde başarı ile uygulamıştır. Üslup eski, teknik yenidir. Floransa Katedrali kubbesi, Pazzi Şapeli, Öksüzler Yurdu, Pitti Sarayı, San Lorenzo Kilisesi sanatçının başlıca eserleridir.

FLIPPO BRUNELLESCHİ 2. RÖNESANS MİMARİSİ Floransa Katedrali

FLIPPO BRUNELLESCHİ Rönesans Mimarisi Yetimler Yurdu, Brunelleschi

b. Mimarlar 2. RÖNESANS MİMARİSİ LEONE BATTISTA ALBERTİ (1404 – 1472) Usta bir mimar olan İtalyan sanatçı antik yapı kurallara bağlılığını Yapı Sanatının On Kitabı adlı eserinde vurgulamış ve bu eser sonraki mimarlara kaynak olmuştur. Alberti’ye göre bir yapının güzelliği, oranlardaki uyumdan kaynaklanır. Sanatçı daha çok sivil yapılara ağırlık vermiştir. Ruccelai Sarayı, San Francesco Kilisesi, San Andrea Kilisesi başlıca eserleridir.

LEONE BATTISTA ALBERTİ Rönesans Mimarisi Ruccelai Sarayı

LEONE BATTISTA ALBERTİ Rönesans Mimarisi San Adrea Kilisesi

b. Mimarlar 2. RÖNESANS MİMARİSİ DONATO BRAMANTE (1444 – 1515) İtalyan yüksek Rönesans mimarisinin temsilcisi olan sanatçının yapıtlarında anıtsal ve sağlam bir dış görünüş vardır. İçinde ise geniş bir mekan etkisi ortaya konmuştur. Tempietto Kilisesi, San Pietro Kilisesi örnek eserlerindendir.

San Pietro Kilisesi (Vatikan Papalık Kilisesi) DONATO BRAMANTE Rönesans Mimarisi San Pietro Kilisesi (Vatikan Papalık Kilisesi)