Bilişim Teknolojisi Sınıfları ile İlgili Genelge ve Yönergeler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Advertisements

ISTE.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
{ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 2. DÖNEM ORTAK SINAVLAR SINAV İŞ VE İŞLEMLERİ İLÇE MÜDÜRLERİ TOPLANTISI.
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
DYNED İNGİLİZCE DİL EĞİTİMİ SİSTEMİ UYGULAMASI
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ T.C PİRAZİZ KAYMAKAMLIĞI PİRAZİZ GELECEĞİ HEDEFLİYOR PROJESİ ÇALIŞMA PLANI.
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Eğitim-Öğretim Yılı Eylül Dönemi Seminer Çalışması
YENİLİK VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
UZAKTAN ÖĞRETMEN EĞİTİMİ SEMİNERİ
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
Ankara T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmen Eğitimi Programı Bilişim Teknolojileri.
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Sunuyu Hazırlayan:Belgin Topal
STANDART DOSYA PLANI.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ FORMATÖR ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞ AÇISI İLE OKULLARDAKİ BİLGİ TEKNOLOJİSİ SINIFLARI.
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
1 Niğde İl Milli Eğitim Müdürlüğü – Stratejı Şubesi: İstatistik Bürosu.
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
OKUL AİLE BİRLİĞİ GÖREV VE YETKİLERİ
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
TANIMLAR GÖREV VE SORUMLULUKLAR
Milli Eğitim Bakanlığı Parasız Yatılılık Ve Bursluluk Sınavı (PYBS)
TC. GÜÇLÜKONAK KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
HARRAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
MAHALLİ EĞİTİM İŞ VE İŞLEM BASAMAKLARI Öğrenme Liderlerini Yetiştirmek İçin Yapılacaklar…
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
İl Millî Eğitim Müdürlüğü
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI YAPISI VE SORUNLARI
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
İLÇEFATİH EĞİTMENİBTR ÖĞRETMENİ Akseki 12 Aksu -3 Alanya 514 Demre 12 Döşemealtı 24 Elmalı -1 Finike 12 Gazipaşa 15 Gündoğmuş 11 İbradı 1- Kaş 17 Kemer.
OKUL YÖNETİMİ Dr. Kerim Karabacak
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
ÇAYIROVA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİNİN GİRİLMESİ.
OKULLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ İŞ VE İŞLEM BASAMAKLARI
Destek Eğitim Odaları.
DANIŞMANLIK TEDBİRİ UYGULAMALARI
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
a. DynEd ngilizce Merkez Destek Ekibi:
DESTEK EĞİTİM ODALARI.
DESTEK EĞİTİM ODASI Nedİr?
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Sunum transkripti:

Bilişim Teknolojisi Sınıfları ile İlgili Genelge ve Yönergeler

Konu Başlıkları 15 Mart 1993 - 2378 Sayılı Tebliğler Dergisi 27.06.2001 tarih ve 5985 Sayılı Genelge 3 30.10.2002 tarih ve 1066 Sayılı Yazı 4 Kasım 2003 - 2554 Sayılı Yönerge 02.05.2006 Tarih ve 6606 Sayılı Yazı (2006 /37 Sayılı genelge) 5 08.01.2006 Tarih ve 211 Sayılı Yazı (2007 /04 Sayılı genelge) 6

15 Mart 1993 - 2378 Sayılı Tebliğler Dergisi Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Örgün ve Yaygın Eğitim Kurumlarında Bilgisayar Lab. Kurulması ve İşletilmesi ile Bilgisayar ve Bilgisayar Koordinatör Öğretmenlerinin Görevleri Hakkındaki Yönerge

27.06.2001 tarih ve 5985 Sayılı Genelge Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından 27.06.2001 tarih ve 5985 sayılı yazıyla 2001/53 sayılı genelge yayınlandı. Bu Genelge daha çok Bilgi (Bilişim) Teknolojilerinin Kullanımı ile ilgili görülen lüzum üzerine tüm okullara gönderildi. Özellikle büyük güçlüklere satın alınan ve kullanıma sunulan Bilişim Teknolojisi araçlarının kullanım ömrünün gelişen teknoloji önünde çaresiz kaldığı belirtildi.

30.10.2002 tarih ve 1066 Sayılı Yazı Bilgi Teknolojisi sınıflarının kuruluş amaçları doğrultusunda hizmet verebilmesi için ildeki bilgisayar formatör öğretmenlerinin buralarda her ay bir gün olmak üzere bu sınıflara giderek eğitim yaptırılması sağlanacaktır. BT sınıfı bulunan okullarda görev yapan ve bilgisayar kullanımı konusunda daha önce eğitim almayan öğretmenler Microsoft Word, Microsoft Excel ve Outlook Express programları konularında hizmetiçi eğitim kursuna alınacaklardır.

30.10.2002 tarih ve 1066 Sayılı Yazı İl ve İlçe milli eğitim müdürleri aylık çalışma programlarında, BT sınıflarını ziyaret etkinliğine yer vereceklerdir. Bilgisayar Sınıfları teneffüslerde de açık bulundurularak öğrencilerin kullanımına sunulacaktır. Her öğrencinin bilgisayar etkinliklerini içeren dosyalar ilgili öğretmenlerce tutulacaktır. Bilgisayar kullanımında başarılı olan öğrenciler okul idareci ve öğretmenleri tarafından ödüllendirilecektir.

Kasım 2003 - 2554 Sayılı Yönerge Millî Eğitim Bakanlığı Bilgi Ve İletişim Teknolojisi Araçları Ve Ortamlarının Eğitim Etkinliklerinde Kullanımı Yönergesi Bu yönergenin amacı, BT sınıfları ve buna bağlı iletişim araçlarından; bu kurumlara devam eden öğrencilerle birlikte, bu teknolojinin bulunmadığı diğer kurumlardaki çalışan personel, öğrenciler ve çevre halkın yararlanması için düzenlemektir.

Bilişim Teknolojilerinin kulanımı ile ilgili genelge. 02.05.2006 Tarih ve 6606 Sayılı Yazı (2006 /37 Sayılı genelge) Bilişim Teknolojilerinin kulanımı ile ilgili genelge.

08.01.2006 Tarih ve 211 Sayılı Yazı (2007 /04 Sayılı genelge) Bilişim Teknolojileri Sınıflarının halka açılması ve kulanımı ile ilgili genelge.

Yöneticiler, Öğretmenler ve Yetkililerin Sorumlulukları 08.01.2006 Tarih ve 211 Sayılı Yazı (2007 /04 Sayılı genelge) Yöneticiler, Öğretmenler ve Yetkililerin Sorumlulukları 1- Bakanlığımızın ilgili Genel Müdürlükleri başta olmak üzere, il/ilçe millî eğitim müdürlükleri Bakanlığımız sorumluluğunda bulunan okul ve kurumlardaki bilişim teknolojisi sınıflarından ve bu sınıflarda yer alan bilişim teknolojisi araçlarından özellikle çevre halkının amacına uygun olarak yararlandırılmasını sağlayacak, söz konusu faaliyetleri izleyip denetleyerek bu araçların yoğun ve etkin kullanılması için her türlü tedbiri alacaktır.

Yöneticiler, Öğretmenler ve Yetkililerin Sorumlulukları 2007/04 Sayılı Genelge Yöneticiler, Öğretmenler ve Yetkililerin Sorumlulukları 2- Bünyesinde bilişim teknolojisi sınıfları bulunan okul müdürlükleri ile Bakanlığımız taşra teşkilatı birim yönetimleri okul ve kurumlarındaki yöneticiler, öğretmenler, öğrenciler ve diğer personel ile çevre halkının bilişim teknolojisi sınıflarından ve bu sınıflarda yer alan bilişim teknolojisi araçlarından amacına uygun, etkin, verimli, yaygın ve yoğun bir şekilde yararlanmasını; bu araçların sürekli işler vaziyette kalmasını, ayrıca yöneticiler, öğretmenler, öğrenciler ve diğer personel ile vatandaşlar tarafından ihtiyaç duyulacak eğitimlerin planlı bir şekilde düzenlenmesini sağlamak amacıyla, gerekli her türlü tedbiri alacak, bu faaliyetleri yakından ve titizlikle izleyecektir.

Yöneticiler, Öğretmenler ve Yetkililerin Sorumlulukları 2007/04 Sayılı Genelge Yöneticiler, Öğretmenler ve Yetkililerin Sorumlulukları 3- Bilişim teknolojisi sınıfı bulunan her okulda/kurumda bu sınıfların işletilmesinden sorumlu en az bir “Bilgisayar Formatör Öğretmen”in bulunması esastır. Bilişim teknolojisi sınıfına sahip okullarda/kurumlarda bilgisayar formatör öğretmen bulunmaması halinde bilişim teknolojisi sınıflarının işletilmesinden sorumlu olacak personel, okulda görev yapan bilgisayar öğretmenleri arasından, bilgisayar öğretmeninin bulunmaması halinde ise, bilgisayar kullanıcı eğitimleri alarak, bunu belgelendiren öğretmenler arasından okul müdürü tarafından seçilecektir.

Yöneticiler, Öğretmenler ve Yetkililerin Sorumlulukları 2007/04 Sayılı Genelge Yöneticiler, Öğretmenler ve Yetkililerin Sorumlulukları 3- Sürekli ve dinamik bir eğitim anlayışı ile teknolojideki gelişmeleri izleyerek, bu gelişmeleri görev yapacakları okullardaki öğretmenler, öğrenciler ve diğer personel ile halka yansıtacak olan bilgisayar formatör öğretmenleri; bilişim teknolojisi sınıflarının hizmette tutulmasında, ders etkinliklerinde kullanılmasında, okullarında görev yapan yöneticiler, öğretmenler, öğrenciler ve diğer personel ile halkın eğitilmesinde, bu konularda gerekli planlamanın yapılmasında ve koordinasyonun sağlanmasında okul/kurum yönetimi ile birlikte çalışarak rehberlik görevi yapacak, gerektiğinde eğitimler verecektir.

Yöneticiler, Öğretmenler ve Yetkililerin Sorumlulukları 2007/04 Sayılı Genelge Yöneticiler, Öğretmenler ve Yetkililerin Sorumlulukları 3- Okul müdürlükleri ve bilgisayar formatör öğretmenler, bilişim teknolojisi sınıflarının halkın kullanımına açıldığı zamanlarda, bilişim teknolojisi sınıflarından yararlananların kimlik bilgilerini, bu sınıflara giriş, çıkış ve çalışma saatlerini, bilişim teknolojisi araçlarını kullanma amaçlarını kayıt altına alarak, beyan edilen amaca uygun yararlanıp yararlanmadıklarını izleyecektir. Bilişim teknolojisi sınıflarının amacı dışında kullanıldığının tespit edilmesi halinde gerekli önlemlerin alınmasından okul müdürlükleri ve bilgisayar formatör öğretmenler sorumlu olacaktır.

Yöneticiler, Öğretmenler ve Yetkililerin Sorumlulukları 2007/04 Sayılı Genelge Yöneticiler, Öğretmenler ve Yetkililerin Sorumlulukları 4- Bakanlık ve ilköğretim müfettişleri, bilişim teknolojisi sınıfları ile bu sınıflarda yer alan eğitim teknolojisi araçlarının amacına uygun olarak kullanılıp kullanılmadıklarını izleyip denetleyecekler, gözlemlenecek aksaklıkları tespit ederek, ilgili birimlere rapor verecektir.