ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Advertisements

ALIŞTIRMA-UYGULAMA PROGRAMLARI
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Yrd. Doç. Dr. Yasemin Gülbahar
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
Duran Uygur
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları ve Değerlendirme
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ÖZEL DERS YAZILIMLARI (Tutorials)
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME DERSİ
A NALIZ EĞİTSEL YAZILIM GELİŞTİRME. A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
ALIŞTIRMA-UYGULAMA YAZILIMLARI
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ALIŞTIRMA UYGULAMA PROGRAMLARI Bilgisayar Destekli Öğretim
EĞİTİMDE ÖLÇME & DEĞERLENDİRME -8-
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Derya Duygu KARSLI
Öğretim Durumlarını Planlama
SİMÜLASYONLAR.
Eğitsel Oyunlar.
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
PORTFOLYO NEDİR? NASIL HAZIRLANIR? ELEKTRONİK PORTFOLYO NEDİR?
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
Özel Gereksinimli Çocuklar
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğrenme Öğretme Süreci
Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Çalışma Yaprağı.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Bilgisayar Destekli Ö ğ retim Programları De ğ erlendirmek.
1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar.
1 BDE Türleri Dr. Hüseyin Arak. 2 Öğretici Programlar/Bire-bir Uygulama Alıştırma Uygulama Programları Benzeşim (Simülasyon) Programları Eğitsel/Öğretici.
WEB TABANLI ÖĞRENME.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 10
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Test Oluşturma.
Öğretim Tasarımı Analiz.
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
UYARLANABİLİR EĞİTSEL HİPERORTAMLAR
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
Eşleştirme ve Doğru/Yanlış Maddeleri
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills) Sibel Somyürek

Alıştırma Yazılımları Alıştırma yazılımları, özel dersten farklı olarak belirli bir konu ya da kavramı öğretmek yerine önceden sınıf veya başka bir öğretim ortamında öğretilen konu ya da kavramı pekiştirmek amacıyla geliştirilen programlardır.

Alıştırma Yazılımları Tipik bir alıştırma yazılımının yapısı ve sırası: 1.Giriş Bölümü 2. Madde Seçimi 3.Soru ve cevap 6.Kapanış 5.Geri Bildirim 4. Cevabı Değerlendirme

Alıştırma Yazılımları Giriş Bölümü Öğrencinin dikkatini çeker, Derse karşı ilgi uyandırır ve Dersin amaçları hakkında bilgi verir. Soru sorma Cevabını doğru ya da yanlış olarak değerlendirme Uygun geribildirim verme

Alıştırma Yazılımları Sorular Belirlenmiş sırada ya da Tesadüfi olarak seçilir Aynı soru olduğu gibi ya da değişik ifadelerle tekrar sunulabilir. Kapanış bölümünde öğrenciye genel başarı durumu hakkında bilgi verilir.

Alıştırma Yazılımları Soruların güçlük düzeyi Sabit tutulabilir, Sorular güçlük düzeyine göre gruplanır. Alt güçlük düzeyi başarıyla geçildiğinde,daha güç soruların yer aldığı bölüme geçilir, Güçlük düzeyi öğrenci başarısına bağlı olarak yükseltilir.

Alıştırma Yazılımları Kısa bir giriş sayfası oluşturulmalı, Yönergeler açık bir şekilde verilmeli kullanıcı istediğinde yönergelere ulaşabilmeli, Yardım istekleri ve istendiğinde doğru cevabın görüntülenmesine izin verilmeli Alıştırma oturumları en fazla 15 dakika civarında olmalı

Alıştırma Yazılımları Soru türleri 2’ye ayrılır; 1. Seçenekli Sorular 2. Yapılandırılmış Cevaplara Dayalı Sorular:

Alıştırma Yazılımları Seçenekli Sorular Bu tür sorularda cevaplar bir seçenekler listesi içindedir. Öğrenci doğru cevabı veya cevapları bu listeden seçer. Değerlendirilmesi kolaydır.

Alıştırma Yazılımları Seçenekli Sorular Bu soru türü aşağıdaki soru tiplerini içerir; Çoktan seçmeli İşaretleme Doğru-yanlış, Karşılaştırmalı,

Alıştırma Yazılımları Seçenekli Sorular Çoktan seçmeli sorular; bilgisayar tarafından kolaylıkla değerlendirilir, geribildirim almak kolaydır, cevap açıkça ortaya konabilir. fakat bu tür soruları hazırlamak kolay değildir.

Örnekler http://www.zeytinoyun.com/oyna/2778/ille rimiz.html

Alıştırma Yazılımları Seçenekli Sorular İşaretlemeli sorular; Çoktan seçmeli sorulara benzer, fakat birden fazla doğru cevabı vardır.

Örnekler

Alıştırma Yazılımları Seçenekli Sorular Doğru yanlış soruları; Doğru cevabı bulma oranı ½ ‘dir. (Şans faktörü) Kavrama boyutunda yüksek beceriye sahip olanlar tarafından hazırlanabilir Sorular kolaylıkla değerlendirilir ve geri bildirim sağlanır.

Alıştırma Yazılımları Seçenekli Sorular Eşlemeli Sorular, Kavram öğreniminde, Görsel-sözel çağrışımların öğretiminde bu tür sorular kullanılır. Eşlemeli sorulara cevap vermesi zordur. Sürükle-bırak yöntemi

Alıştırma Yazılımları Yapılandırılmış Cevaplara Dayalı Sorular Tamamlama Kısa Cevaplı Açık Uçlu

Alıştırma Yazılımları Tamamlama Soruları, Öğrencinin doldurması gereken bir veya iki boşluk bulunur. Detay ve önemli olmayan kelimeler kullanılmamalıdır Bir soru çok fazla boşluk içermemelidir Boşluk, sorunun ortalarında veya bitiminde olmalıdır.

Alıştırma Yazılımları Kısa Cevaplı Sorular, Öğrenciden kelime veya sayı olarak cevap vermesi beklenir

Alıştırma Yazılımları Açık Uçlu Sorular, Değerlendirilmesi zordur Üç şekilde değerlendirilebilir; Öğrenci soruya yazılı cevap verir, daha sonra bu cevap bir eğitmen tarafından değerlendirilir. Öğrenci soruya yazılı cevap verir, daha sonra soruya bir uzmanın verdiği cevabı okur. Verilen cevabın içerik analizini gerçekleştiren zeki bir mekanizma olmalı

Alıştırma Yazılımları Motivasyonu sağlamak için; Oyunları, işbirlikli öğrenme, yarışma, ilgili ve mantıklı hedefler, gelişim sürecini raporlama, Cevapları farklı şekillerde sunma, Tamamlayıcı destek ve kısa oturumlar

Kaynakça Yalın, H. İ. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme.Nobel Yayın Dağıtım. Ankara Alessi, S. M. ve Trollip, S. R. (2001). Multimedia For Learning. Allyn and Bacon, Boston, London, Toronto, Sydney,Tokyo, Singapore.