ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Advertisements

Günlük Plan Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
SERVİS KURALLARINI HATIRLAYALIM!
OTİZM (AUTISM).
EĞİTİM SETİ TANITIMI.
Temizlik Personeli Görev Yetki ve Sorumlulukları
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: STRATEJİLER
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Üst Düzey Düşünme Becerilerine Bir Bakış
Özel Eğitim Dersi Ayşegül KORKMAZ.
Aylık Çocukların Gelişim Özellikleri
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
ÖĞRETİMİ TASARLAMA: SIRALAMA
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU.
KURALLARA UYMAK.
MONTESSORİ.
Hacettepe Üniversiteli | Bote 1 QUEST ATLANTİS NETWORK DÜNYASI (Net1) ( FOCUS = İŞİN ÖZÜ )
Hiristiyan ikonografyasi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan: Kemal GÜLLÜ Çağlayan Ortaokulu.
“ÖZEL EĞİTİM GÜZEL GELECEK”
ÖZEL EĞİTİM HİZMET İÇİ EĞİTİM PROGRAMI
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
Microsoft PowerPoint (2)
«Okulöncesi ve İlköğretim Dönemi Öğrencilerinin Tanılanması Öncesinde Okulları Tarafından Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi» Mustafa AYRAL, Şadan.
 Algoritma bir uygulamanın, işin oluşun işlem basamaklarının teker teker yazarak çözümleme ve sonucuna varmada izlenecek yoldur. Algoritma programcılık.
DAVRANIŞ PROBLEMLERİ VE BAŞETME YÖNTEMLERİ
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
GÖNEN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
HALİL FAHRİ ORMAN İLKÖĞRETİM OKULU Hazırlayan SİRAÇ AKSAN.
KONU : YAPABİLDİKLERİM,
KOLLARI SIVAYALIM.
İÇERİK ÖZEL DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ PUAN DERS KİTABI 1.Kazanımların tümünün doğrudan veya dolaylı yer almaması 2.İçerikte bilimsel hata bulunmaması.
Prizren Üniversitesi Eğitim Fakültesi DERS: Beden Eğitim Metodolojisi KONU:Beden Eğitimi Oyunları EĞİTİM GÖREVLİSİ:Mr. Nuri BRİNA HAZIRLAYANLAR:Aydan KATRPARE.
OKULUMUZU NE KADAR TANıYORSUNUZ ? Hangi öğrencilerimi yönlendirebilirim? Yönlendireceğim öğrencilerin özellikleri nasıl olmalı? Yönlendireceğim öğrencilerimin/velilerimin.
ÖRNEK ÖĞRENCİ.
SABUNCUOĞLU ŞEREFEDDİN SAĞLIK HİZMETLERİ
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
DOÇ. DR. HATİCE BAKKALOĞLU
GÖRME ENGELLİLER.
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Hazırlayan:.
Tablet Menü.
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ŞİRİNLERİN BİR GÜNÜ.
Microsoft PowerPoint (2)
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
0 – 6 YAŞ GRUBUNDAKİ ÇOCUKLARIN GELİŞİM ÖZELLİKLERİ.
EVDEKİ SORUMLULUKLAR.
BE BEP NEDİR ?.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
KESİRLERDEN MEKTUP VAR!
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Mesleki Rehberlik.
Yazı Tahtası Hem öğrencinin hem de öğretmenin aynı anda aynı konu üzerinde çalışabilmesine olanak sağlayan en etkili sınıf içi iletişim aracıdır. Her öğretmen,
ÇOKLU ORTAM TASARIMI VE ÜRETİMİ UZAY BİLİMİ HAKKINDA BİLGİ VEREN GEZEGENLERİ TANITAN APP İNVENTOR UYGULAMASI Grup Üyeleri: DAMLA GÖKİBİLİ YUNUS EMRE ACAR.
Sunum transkripti:

ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN VE İLKÖĞRETİM OKULLARINDA ÖZEL EĞİTİM ALAN ÖĞRENCİLERE BASİT DÜZEYDE ÖZ BAKIM VE GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ KAZANDIRMAK İÇİN ÇOKLU MEDYA İLE DESTEKLENMİŞ EĞİTSEL YAZILIM TASARIMI

Yazılımın içeriği: Hafif düzey zihinsel yetersizliği olan ve ilköğretim okulunda özel eğitim alan öğrencinin bir günü anlatılmak üzere tasarlanmıştır.

Hazırladığımız materyal ev içerisinde ki farklı bölümlerde geçmektedir ve son olarak servis aracı ve okulunun önü yer almaktadır. Materyalin temelinde bir çocuk yer almaktadır. Çocuğa kazandırılması gereken temel günlük öz bakım becerileri yer almaktadır. Bu öz bakım becerileri adım adım verilecektir.

İlk olarak çocuk uyanır, yatağından kalkar,o sırada materyalde iki kelimeden oluşan emir şeklinde yönerge verilir. Bu yönergeler çocukların okuyup anlayabileceği kadar büyük ve kısa, dikkatlerini dağıtmayacak kadar da küçük olacak şekilde konumlandırılacaktır.

Çocuk yatağını düzeltir. Daha sonra tekrardan yönerge belirir ve üzerini değiştirmesini söyler, çocuk üzerini değiştirir. Daha sonra banyoya gider, dişlerini fırçalar ve mutfaga geçer.Bu işlemlerde yine yazılı komutlar yardımıyla gerçekleştirilir.

Annesinin hazırladığı masaya oturur ve yemek yer. Yemeğini bitirdikten sonra annesine teşekkür etmesi gerektiği yönerge şeklinde verilir. Daha sonra çantasını alır ve servise biner, servisten iner ve okula gelir.

Proje Ekibi : Aynur BEYOĞLU S.Tuğçe İSMAİLOĞLU