MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
ÇANKAYA IMKB OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSESİ
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
KALİTE NEDİR? Şüphesiz bu tanımın tek bir karşılığı yoktur.Toplumun dinamik yapısı sayesinde sürekli değişmektedir.Kalitenin tanımları,onu tanımlayan.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
RESEARCHMODEL RESEARCH LAYOUT ARASTIRMAMODELI LOYALTY.
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
EŞGÜDÜMLEME FONKSİYONU
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
KURUM İÇİ İLETİŞİM HAZIRLAYAN HAVA GÜLER.
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İnsan Kaynakları Yönetiminin
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
LİDER KİME DENİR? 1. Yönetimde yetke ve etkisi olan kimse, önder, şef. 2. Bir partinin ya da bir örgütün en üst düzeyde yönetimiyle görevli kimse. 3. Bir.
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
Toplam Kalite Yönetimi
SINIF YÖNETİMİ.
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
MODERN YÖNET İ M VE ORGA İ ZASYON - KAL İ TEL İ YÖNET İ M S İ STEM İ.STRAT İ J İ k YÖNET İ M.SÜREÇ YÖNET İ M İ.PROJE YÖNET İ M.B İ REYSEL FAAL İ YET YÖNET.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YÖNETİM FONKSİYONLARI
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ (CRM)
YALIN UYGULAMALARI 2020 Stratejik Planı Mart 2017.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İnsan Kaynakları Yönetiminin
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TKY UYGULAMASI.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
İnsan Kaynakları Yönetiminin
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Focus Performans ve Proje Yönetim Sistemi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN YÖNETİMDE BAŞARI Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN
Eşgüdümleme ve Kontrol
Sunum transkripti:

MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON

Modern yönetim ve organizasyonda yöneticiler, yönetilenlere değer ve önem verirler. Yönetilenler, yönetimin merkezine gelmiştir. Yönetimde amaç kadar, insan öğesi de önemlidir. Modern yönetim ve organizasyonda yönetici, bilimin verilerine dayanarak, koordinasyon ve fikir alışverişi yapılan toplantılar sonucunda karar verir.

Kalite Yönetimi Sistemi Bu sistem, kuruluşun politikalarını ve bunların uygulama yöntem ve prosedürlerini belirler, sürekliliğini sağlar. Kalite yönetimi sistemi aynı zamanda, yöneticilere ve çalışanlara kendilerini ve yaptıkları işleri değerlendirebilmeleri ve ölçebilmeleri için ölçüm sistemi ve kriterleri verir.

Kalite yönetimi sistemi, sosyal ve teknik sistemler için bir araya getirici ve bütünleştirici rolünü aşağıdaki dört yönetim işlevi aracılığı ile yerine getirir. 􀂾 Stratejik Yönetim 􀂾 Süreç Yönetimi 􀂾 Proje Yönetimi 􀂾 Bireysel Faaliyetlerin Yönetimi

Stratejik Yönetim Stratejik yönetim, bütün çalışanlarının ortak değerler sistemi içinde kalite hedefleri doğrultusunda yönlendirilmesi ve çabalarının bütünleştirilmesi için kuruluşun misyon, vizyon ve politikalarını tanımlar. stratejik planlar 3-5 yıllık dönemleri kapsar

Süreç Yönetimi Süreç yönetiminin amacı, kuruluşun tüm süreçlerinin ve bunlarla ilişkili operasyonların maksimum verimle, optimum maliyet düzeyinde ve en yüksek müşteri tatmini ile işlerliğini garanti altına almaktır.

Proje Yönetimi Fonksiyonlar arası işbirliğini, sorunlara ortaklaşa çözümler getirmeyi ve sürekli iyileştirme anlayışının tüm süreçlere yerleştirilmesini öngörür.

Bireysel Faaliyetlerin Yönetimi TKY sisteminde kalite yönetimi; tüm çalışanların görevleri, bunlara ilişkin kontrol faaliyetleri ve kalite iyileştirme metot ve uygulamaları için politikalar, planlar ve prosedürleri oluşturur.

Toplam Kalite Yönetimi kurumun bütün üyelerinin katılımını sağlayan, gerek kurum içerisinde görev yapanların, gerekse kendisine hizmet sunulanların beklentisini ön planda tutan, aynı zamanda ileriye yönelik ihtiyaçlarının karşılanmasını da hedefleyen, ekip çalışmasını öngören, tüm süreçlerin kısa aralıklarla gözden geçirilmesini ve iyileştirilmesini sağlayan, kurumun bütün üyelerine ve topluma maksimum yarar sağlayan yönetim anlayışıdır.

TKY kavramının mimarlarından olan Edward Demings kalitenin yönetilmesi gerektiğini ve bunun için 14 ilkenin uygulanmasının şart olduğunu ileri sürmüştür. 􀂾 Yönetim sürekli gelişmeyi hedeflemeli ve bunu gerçekleştirecek ortamı yaratmalıdır. 􀂾 Bu felsefe, en üst kademeden en alt kademeye kadar tüm çalışanlar tarafından benimsenmelidir. 􀂾 Kalite analiz ve incelemelerinde istatistiki teknikler kullanılmalıdır.

􀂾 Örgüt faaliyetleri sadece fiyat boyutuna göre değerlendirilmelidir. 􀂾 Üretim ve hizmetlerle ilgili sürekli sorunlar aranmalı ve sistem sürekli değiştirilmelidir. 􀂾 İş başında eğitim verilmelidir. 􀂾 Önderlik öğretilmeli, dikkat sadece rakamlara değil, kaliteye de kaydırılmalıdır. 􀂾 Korku yerine güven esas olmalı ve yaratıcılık hedeflenmelidir. 􀂾 Çalışanlar ve bölümler arasındaki engeller ortadan kaldırılmalıdır.

􀂾 Verimlilik artışı metot geliştirerek sağlanmalıdır. 􀂾 Rakamsal hedef koyan uygulamalardan vazgeçilmelidir. 􀂾 Çalışanların işlerinden gurur duymalarını önleyecek engeller kaldırılmalıdır. 􀂾 En iyi yatırım insana yapılandır. Herkesin kendini geliştirmesi teşvik edilmelidir. 􀂾 Değişimin başarılması için yönetim bütün önlemleri almalıdır.

Buraya kadar anlatılanların ışığında TKY ile Geleneksel Yönetim (GY) arasındaki farklılıklar şöyle sıralanabilir. 􀂾 GY’de ürün özellikleri genellikle yönetici olan uzmanlarca belirlenirken, TKY’de müşteriler tarafından belirlenir. Bu bakımdan TKY’ni uygulayan örgütlerde “müşteri odaklılık” esastır.

􀂾 GY’de bazı sınırlar içinde kalan hatalar ve kayıplar kabul edilebilirken, TKY’de ürünün değerini artırmayan işler, hatalar ve kayıplar kesinlikle kabul edilemez. Bu durum TKY’de sıfır “hata prensibi” olarak ifade edilir. 􀂾 GY’de ürün ile ilgili sorunlar, üretim yapıldıktan sonra saptanırken, TKY’de işi ilk seferde doğru yapmak, yani sorunları başlangıçta önlemek temel amaçtır.

TKY uygulamalarındaki başarısızlık nedenleri ise şöyle sıralanabilir. 􀂾 Yönetimin tutumu: Özellikle üst yönetimin ilgisiz kalması, öncülük yapmaması, 􀂾 Çalışanların tutumu: Çalışanların TKY uygulamasını benimsememesi, uygulamanın gerektirdiği değişime direnç göstermesi,

􀂾 Örgütsel altyapı kurulmadan TKY uygulamasına geçilmesi: Yeni yönetim anlayışı benimsenmeden, örgüt yapısında gerekli değişiklikler yapılmadan, örneğin bölümler arası kopukluk giderilmeden, toplam kaliteyi yeterince anlamadan ve gerekli eğitimler verilmeden uygulamaya geçilmesi.

Demokratik Organizasyon Organizasyonların amaç ve hedeflerini gerçekleştirme süreçlerinden biri olan demokratik organizasyonun yararlarını şu şekilde sıralamak mümkündür.

􀂾 Yeni fikirlerin oluşmasına, yayılmasına ve gelişmesine ortam hazırlar. 􀂾 Problemler hangi kademede ve kime ait olursa olsun, başkaları tarafından da gerçek yönüyle anlaşılır. 􀂾 Meydana gelen ve gelmesi muhtemel karışıklıklar, kargaşalar ve tekrarlar önlenir. 􀂾 Mevcut planlar, politikalar ve prensipler gerçek yönüyle anlaşılır

􀂾 Yapılacak işlerin düzenli bir biçimde yapılmasını ve çalışanların azmini artırır. 􀂾 Planlar daha iyi uygulanır.

HAZIRLAYAN AD:SERCAN SOYAD:DUZCU SINIF:10/G NO:711