Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLİMSEL ARAŞTIRMA SÜRECİ
Advertisements

ÜNİVERSİTE WEB SAYFALARINDA YER ALMASI GEREKEN ÖZELLİKLER
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BİLİMSEL BİR MAKALE NASIL YAZILIR
Örgün Eğitimde Verimliliğin Uzaktan Eğitim İle Artırılması
ÇALIŞMA GRUBU: DERS KİTAPLARI TURİZM ÖĞRENCİLERİ KURULTAYI.
DERGİLERİN KALİTE GÜVENCESİ OLARAK HAKEMLİK VE BAZI SORUNLARI
Türkiye’de ve Dünyada Dergi Editörlüğü ve Hakemlik Sistemi Doç. Dr. Nazmi KOZAK Anadolu Üniversitesi.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Okan Üniversitesi – İstanbul, 20 Şubat 2009 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemindeki Gelişmeler.
Akademik Yayıncılıkta Elektronik Ortama Geçiş Tamer Başar Automatica Baş-Editörü Beckman Institute, ECE, CAS, CSL, ITI University of Illinois, Urbana,
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
Sosyal Bilimler Süreli Yayınlarında Hakemlik Sistemi ve Sorunları H. Öztaş AYHAN Orta Doğu Teknik Üniversitesi 2. Ulusal Sosyal Bilimlerde Süreli Yayıncılık.
Sağlık Bilimleri Alanında Yayınlanan Akademik Dergilerdeki Değişim: Dönemi Üzerine Bir İnceleme Doç. Dr. Nazmi KOZAK Anadolu Üniversitesi.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
Sosyal Bilimlerde Türkçe Yayınlar: Sorunlar ve Çözüm Önerileri Doç. Dr. Feyzan Erkip Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi.
Sosyal Bilim Araştırmalarında Yöntem Sorunu
Problem Çözme Becerileri
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
HAKEMLİK SÜRECİNDEKİ GELİŞMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ “NASIL İYİ BİR HAKEM OLUNUR?” Prof. Dr. Emine Gül Kapçı.
Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır Robert A
DERECELİ PUANLAMA ANAHTARLARININ HAZIRLANMASI
Editör Penceresinden Dergi (ADS) Ayarları
SWOT ANALİZİ NEDİR? -STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS?
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
Veri Tabanı-Dergi İletişimi Ve Ortak Yazım Dili, Dergi Formatının Ele Alınması TÜBİTAK-ULAKBİMTVBBVT I. EDİTÖRLER ÇALIŞTAYI A. Nuray DEMİRKOL 2 Kasım 2007.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Sefa BARIŞ U Eşref TİRYAKİ U Taha AKKOL U
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
Doç. Dr. Hilal Özdağ Ankara Üniversitesi Biyoteknoloji Enstitüsü
Hazırlayan Doç. Dr. Çağrı ERHAN.
YURTDIŞI İŞ PİYASASINDA MESLEKLER
Bilimsel Nitelikte Dergi İçin (Uluslararası) Kriterler
İnsan Bilgisayar Etkileşimi Alanında Yılları Arasında Türkiye Kökenli Bilim İnsanları Tarafından Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir İçerik Analizi.
Probleme Dayalı Öğrenme
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE HATA Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM.
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
Nitel Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması
Yaşam ve Sağlık Bilimlerinde Bilimsel Yazı Değerlendirme Süreci Prof. Bünyamin ŞAHİN Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı.
SOSYAL BİLİMLERDE YAZILARIN DEĞERLENDİRME SÜRECİ Prof. Dr. Yaşar AYDEMİR Gazi Üniversitesi.
ÖĞRETMENLERİN ERGEN ALGILAYIŞI Psi. Dan. Selen Demirtaş-Zorbaz Psi. Dan. Tuğba Kurt Psi. Dan. Mehmet Osman Çetiner.
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK ARDEB PROJELERİ ARAŞTIRMA SUNUMU (Ağustos -2016)
DİLEK DİKEÇ Matematik Öğretmeni
EDAM EDİTÖR MASASI Adem Başpınar (0532)
Gülayşe Koçak ‘‘Dünyanın en başarılı yazarlarının bile defalarca reddedildiğini bilmeliyiz. Reddedilmeyi göze almazsak, yazamayız.’’
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Durum Çalışması
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Araştırma Problemlere güvenilir çözümler bulmak amacı ile planlı ve sistematik olarak, verilerin toplanması, çözümlenmesi, değerlendirilmesi ve raporlaştırılması.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Ders2: Akademik yayınlarda yapılan yanlışlar
PROBLEM ÇÖZME.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
MEB DERGİ MAKALE İNCELEMESİ SAYI 211
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
Verilerin Toplanması I
PROGRAMA SÜREKLİLİK KAZANDIRILMASI.
Dspace Kurumsal Arşİv KullanIm kILAVUZU
Anket ve Likert Ölçekler
Veri Toplama Araçları Anket, Gözlem vb.
Sunum transkripti:

Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci Doç. Dr. Sinan Olkun Ankara Üniversitesi-Eğitim Bilimleri Fakültesi

Amaç Bu çalışmanın amacı; Eğitim ile ilgili uluslararası bilimsel dergilerde yayın yapma sürecini dergi editörleri penceresinden ele almak, Engelleri belirlemek ve Alınabilecek önlemleri tartışmaktır.

Önem Uluslararası yayın birçok açıdan gerekli ve önemlidir: YÖK akademik yükseltme ölçütleri Üniversitelerin atama ve yükseltme ölçütleri Daha geniş bir kitleye ulaşma Kişisel, mesleki tatmin vd. Beklentiler sunulan makale sayısını artırmıştır Sorun ve zorlukları belirlemek çözüm üretmeye zemin hazırlayacaktır

Yöntem Editörlere sorulan açık uçlu sorular; Dergi editörü olmanın zorlukları ve uğraştırıcı yanları nelerdir? Gelişmekte olan ülkelerden gelen aday makalelerle ilgili belirtmek istediğiniz hususlar var mıdır? Yayıncıdan gelen olumlu olumsuz istekler nelerdir? Editörlük yaptığınız sürece iş yükünüz hakkında neler söyleyebilirsiniz? Editörlük işleri hariç başka ne gibi işler yapıyorsunuz? Bir dergide editör olmakla ilgili başka neler söylemek istersiniz?

Yöntem Bilgi kaynakları 10 Yurtdışı dergi editörü ve 4 Yurtiçi dergi editörüne e-mektup gönderildi 4 yurtdışı ve 2 yurtiçi dergi editörü yanıt verdi 2 yurtdışı dergi editörü iş yoğunluğu nedeniyle yanıt veremeyeceğini bildirdi. Açık uçlu sorulara verilen yanıtlar okunarak betimlendi

Bulgular Editörler iyi inceleme yapan, zamanında ve iyi dönüt veren hakem bulmakta zorlandıklarını, yazarların akademik yükseltme vb nedenlerle editörlere yazılarını çabuk yayımlama yönünde baskı yaptıklarını, bunun profesyonel bir davranış olmadığını, kaliteli aday makale bulmakta zorlandıklarını, bilimsel yazım ile ilgili sorunların yaşandığını belirtmişlerdir.

Bulgular 1 Gelişmekte olan ülkelerden gelen yazı sayısında önemli bir artış olduğunu, sunulan aday makalelerin çoğunlukla kötü bir İngilizce ile, yazım tekniklerine uymadan yazıldığını, önemsiz, yüzeysel ya da yerel problemlerle ilgilenildiği, araştırma deseni ve analizi açısından zayıf olduğu ve, yazarların genellikle günceli izlemediğine değinilmiştir.

Bulgular 2 yazıların çoğunlukla bilimsel iletişim açısından yetersiz bulunması nedeniyle reddedildiği ya da önemli ölçüde düzeltme istenerek geri çevrildiği belirtilmiştir Bazı editörler ise belirtilen bu sorunlara gelişmiş ülkelerden gelen yazılarda da rastlanıldığını dile getirmişlerdir

Bulgular 3 editörlerin çok çeşitli işlerle uğraşmak zorunda olduklarını öğretim ve araştırma işlerinin yanında yazılarda aşırma, gevşek ve tuhaf hakemler, öfkeli yazarlar, bitmeyen toplantılar, yardımcı personel, İngilizce düzeltmeleri, stil ve içerik düzeltme önerileri, yayıncı hatalarının düzeltilmesi, özel sayı düzenlemeleri

Bulgular Alanda olan gelişmelerden ilk haberdar olmanın ve bir karar verici olarak gelişmelere yön vermenin önemi ve avantajı üzerinde durmuşlardır.

Sonuç Uluslararası bilimsel dergilerde yayın yapmanın önündeki iki önemli engelden birinin dil yeterlikleri olduğu ancak bu yeterliğin salt dil bilmekle sınırlı olmadığı aynı zamanda bilimsel bir üslupla yazma becerisinin eksikliği olduğu anlaşılmaktadır Diğer engelin ise, araştırma konularının önemsiz, yüzeysel ya da güncelliğini yitirmiş konulardan seçilmesi olduğu belirtilebilir

Sonuç ilköğretimden başlayarak çeşitli dersler içinde genelde yazma özelde bilimsel yazım konularına yer verilebilir çocuğun, serbest düşüncelerini yazma, gözlemlerini, izlenimlerini yazma ve bir veriye dayalı yazma gibi konuların olacağı uzun bir süreçte yetişmesi daha anlamlı olacaktır

Sonuç Türkiye’de her aşamada yalnızca test ile ölçme ve seçme yapılması konusunun da sorgulanması gerekmektedir Güncel araştırmaların gerek içerik, gerek yöntem ve gerekse yazım üslubu açısından izlenmesinin yazma becerilerinin gelişmesinde katkısı olabilir

Sonuç Yazar adaylarına kendi yazım tekniklerini geliştirmelerini, yazdıkları yazıları eleştirel gözle okuyacak birilerine okutmaları ve editörle rutin yazışmaları yapmanın dışındaki gereksiz iletişimlere zaman harcamamaları önerilebilir.