Uluslararası Dergilerde Yayın Yapma İlkeleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SL Techno Learner Training Series 1 © OLSP Team-SOTE 2011.
Advertisements

© 2011 IFRS Foundation 1 IFRS for SMEs Konu 2.5(b) Test ve Tartışma Varlıklar Bölümler 14 &15.
-Scopus- Uz. Kübra DEMİR
Cambridge Journals Online
Yayın Yapma Rehberi Emerald Group Publishing Limited
360Core Kütüphane Kullanıcıları için Kütüphaneciler için
Journal Use Reports Süreli Yayın Koleksiyonu Geliştirmenizde Güçlü Karar Destek Hizmeti - Kasım
Online Resources From Oxford University Press Bu sunum Oxford Reference hakkında kısa bir bilgi sunmaktadır. •Oxford Reference ‘in ne olduğunu •Size.
MATHSCINET KULLANIM KILAVUZU
KONU: HAZIRLAYANIN : ADI: EMRE SOYADI: YILMAZ FAKÜLTE: FEN
Bir makale nasıl değerlendirilir
ULAKBIM UASL Mayıs İçerik Türleri: Bilgide Bir Servet Hukuk Dergileri Online Hukuk Kitapları Yasalar, İçtihatlar ve Mahkeme Kararları Gazete ve.
İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ KATALOG TARAMA
Journal Citation Reports - Dergi Atıf Raporları -
DERGİLERİN KALİTE GÜVENCESİ OLARAK HAKEMLİK VE BAZI SORUNLARI
WEB OF SCIENCE İLE ATIF TABANLI ARAŞTIRMA DEĞERLENDİRMESİ Eğitmen: Metin TUNÇ This presentation is an introduction to InCites - the new web-based.
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARASI “ARAŞTIRMA PROJESİ NASIL YAZILMALIDIR”?
Akademik Yayıncılıkta Elektronik Ortama Geçiş Tamer Başar Automatica Baş-Editörü Beckman Institute, ECE, CAS, CSL, ITI University of Illinois, Urbana,
Kaynak Gösterme Teknikleri
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
Emerald kullanıcılarınıza yayın yapma konusunda nasıl yardımcı olabilir? Kullanıcılarınız için yardımcı kaynaklar Mine Tonta Business Manager, Turkey.
Emerald Management eJournals Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi 08 Nisan 2011 Mine Tonta Tel:
Pratik kullanım rehberi elektronik dergileri. Hoş Geldiniz! IOP Elektronik Dergiler Rehberi İletişim için İçindekiler journals.iop.org 2 journals.iop.org.
Kısa özet yazımı Dr. Oğuz Reşat Sipahi
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ARAŞTIRMA VE YAYIN DESTEK BİRİMİ.
Uluslararası Dergilerde Yayın Yapma İlkeleri
Yrd. Doç. Dr. Emre SÜMER Aralık-2011
Eğitim ile İlgili Uluslararası Bilimsel Dergilerde Yayın Yapma Süreci
HAKEMLİK SÜRECİNDEKİ GELİŞMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ “NASIL İYİ BİR HAKEM OLUNUR?” Prof. Dr. Emine Gül Kapçı.
KOÇ ÜNİVERSİTESİ SUNA KIRAÇ KÜTÜPHANESİ
Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır Robert A
TEKNİK RAPOR YAZIMI Önemli Noktalar Kurtuluş Küllü
Uzm. Fatma BAŞAR Cahit Arf Bilgi Merkezi Eğitim ve Tanıtım Sorumlusu 22 Eylül 2010 T.C. Sağlık Bakanlığı Eğitim Toplantısı TÜBİTAK.
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
Empowering management research EmeraldManagementXtra Ürün ve Hizmetler Brian Berry Business Manager for Turkey Emerald Group.
FBBM509 - Yapay Zeka Proje Raporu – Aşama 1
Araştırma Önerisi ve Araştırma Raporu
SPRINGERLINK YENİLİKLERİ VE YENİ TIBBİ İÇERİKLER N ADJA M ADANI M OUDARRES M ETIN T UNÇ EKUAL 2010 A NTALYA.
SOSYAL BİLİMLER VERİ TABANI Uzm. A. Nuray DEMİRKOL 2-3 Kasım 2006.
Trans Tech Publications (TTP) 1967 yılında ünlü bir Avrupalı bilim adamı ve eğitimci tarafından kurulmuştur. Malzeme bilimi ve mühendisliği alanlarında.
Cambridge Journals Online KISA KULLANIM REHBERİ Erişim Adresi:
Gizli / İsimsiz Raporlama Tanıtımı
HUKUKTA BİLGİ YÖNETİMİ BBY Veri Tabanları (Uluslararası) Nazan Özenç Uçak Güz.
BÖLÜM 5 LİTERATÜR TARAMASI NASIL YAPILIR?BİR MAKALENİN BÖLÜMLERİELEŞTİREL OKUYUCU İÇİN KONTROL LİSTESİARAŞTIRMA RAPORUNUN YAZILMASI Beşinci Bölüm Konuları.
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Çalışması Orijinallik Raporu Alınması ve Kullanılması Uygulama Esasları.
ARAŞTIRMALARDA KAYNAK GÖSTERME TEKNİKLERİ
Uluslararası Dergilerde Yayın Yapma İlkeleri
Yaşam ve Sağlık Bilimlerinde Bilimsel Yazı Değerlendirme Süreci Prof. Bünyamin ŞAHİN Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Anabilim Dalı.
Hafta 1: Dizinleme ve Özler BBY 264 Dizinleme ve Sınıflama.
Research you can use Uluslararası Dergilerde Yayın Yapma İlkeleri Dokuz Eylül Üniversitesi Mine Tonta Türkiye Temsilcisi Emerald.
Hafta 2: Dizinleme ve Öz Hazırlamaya Giriş BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama
MIDDLE SCHOOL I-SEARCH Research Paper... Product.... Presentation...
1. Ders: Ders İşleyişi Hazırlayan ve Sunan:
ARAŞTIRMANIN TEMELLERİ
Literatür ve Kaynakça Hazırlama
Nicel araştırma sürecinin aşamaları
Full Text Finder Publication Finder Genel Bakış
Bilimsel Bilgiye Erişim
Literatür ve Kaynakça Hazırlama
Araştırma Makalesi Giriş Bölümünün Yazımı Dr. Sedat ZİYADE A.D.E.M
Uluslararası Dergilerde Yayın Yapma İlkeleri
Pratik kullanım rehberi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Kütüphane ve Dokümantasyon Dairesi Başkanlığı
Full Text Finder Publication Finder Genel Bakış
Kaynak Gösterme Teknikleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uluslararası Üniversite Sıralama Sistemleri Genel Bir Değerlendirme
SUBJECT NAME Prepeared by Write the names of group members here
Necmettin Erbakan Üniversitesi Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Makine Mühendisliği Bölümü MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ UYGULAMALARI PROJE, POSTER VE SUNUM HAZIRLAMA.
Sunum transkripti:

Uluslararası Dergilerde Yayın Yapma İlkeleri Mine Tonta Türkiye Temsilcisi Emerald Group Publishing Limited e-mail: mtonta@emeraldinsight.com

Emerald Group Publishing – şirket bilgileri Emerald Group Publishing Limited 1967’de İngiltere’de Bradford, West Yorkshire’da kuruldu Akademisyenler tarafından akademisyenler için yayın yapmaya başladı 300 dergi, 240 kitap serisi, 1350 kitap, 350 Vaka çalışması

Emerald Kaynakları eJournals Temel konu alanı: 300 dergi İşletme ve Yönetim Mühendislik eKitap serileri 1400 kitap Business, Management & Economics Social Sciences Click to add notes Emerald Emerging Markets Case Studies 350 Case Business, Management & Economics

Celal Bayar Üniversitesi Emerald Management 120 abonesi Konular: İşletme, Yönetim ve Strateji Muhasebe, Finans ve Ekonomi İnsan Kaynakları, Kurumsal Çalışmalar Bilgi Yönetimi Pazarlama Operasyonlar, Lojistik, Kalite Kamu Yönetimi, Çevre Yönetimi Turizm ve Otelcilik Eğitim Sağlık ve Sosyal Bakım

Uluslararası dergilerde yayın yapma ilkeleri ve Emerald Yardımcı Kaynakları

Neden yayın yapıyoruz? Bir fikriniz var Yayınlayın Okuyuculara ulaşın

Neden dergilerde yayın yapıyoruz? Yayın yapmanın anlamı: Yayınınız kalıcı hale gelir – alanınızdaki bilgi birikiminde yer alır Makaleniz, derginin hem basılı hem de elektronik versiyonunda yer alır Hakemlik sürecinde hakemle ve/veya editörden gelen önerilerle makaleniz iyileştirilir Makaleniz yayıncı tarafından aktif olarak tanıtılır – büyük bir okuyucu kitlesine ulaşır Makaleniz güvenilirdir – kalite garanti damgası almıştır.

Editöryal tedarik zinciri ve dergi yönetim yapısı Yayıncı/ Yönetici Editör Yazar Editör Üretim Kullanıcı Research Kaliteli araştırma yazıları EAB ve hakemler Yeni yayın temini Hakemlik sürecini yönetir Dergiyi hakemlere tanıtır Konferanslara katılır Yeni kapsam alanları geliştirir Yayınevi şirketi ile editör arasındaki bağlantı Editörlere işlerini başarılı şekilde yapmalarına yardım eder ve kaliteli dergi için çalışır Derginin genelinden sorumludur Tanıtım ve pazarlama Konferanslara katılır Üretim işlerini yürütür Kalite kontrolü: editing ve düzeltme Online veri tabanları için SGML’e dönüştürür Basılı üretim Dağıtım Yayınevinden katma değer Kütüphane üzerinden erişim Basılı kopya Veri Tabanı Üçüncü parti

Nereden başlamalı? Master veya doktora tezi üzerinde çalışıyorsanız Başarıyla tamamlanan bir projeniz varsa Kesin çözümü olmayan bir problemle uğraşıyorsanız Bir konu üzerinde bir fikriniz veya gözleminiz varsa Herhangi bir sunumunuz veya konferans yayınınız varsa Yayınlanabilir bir makale için alt yapı mevcut demektir

İyi bir makalenin özellikleri İpucu: Editör ve hakemler neye bakar Orijinallik – konu, çözüm veya sonuçlar hakkında ne gibi yenilik getiriyor? Mevcut bilgiyle ilgisi ve onu geliştirmesi Araştırma yöntemi – bulgular geçerli ve objektif mi? Yazım açık, yapısal ve kaliteli mi – iyi iletişim kurabiliyor mu? Tartışmanın mantıksal devamlılığı Teorik ve pratik anlamlar ( ‘yani ne’ faktörleri!) Referansların ilgililiği ve yeniliği Uluslararası olma durumu / Global odak Derginin kapsam ve amacına uygunluğu İyi bir başlık, anahtar kelimeler ve iyi yazılmış bir öz (abstrakt)

Makale yapısı - Structure Başlık ve Abstrakt Teşekkür Kaynakça Sonuç Giriş Yöntemler Sonuçlar Tartışma Şekiller / tablolar (verileriniz) The building blocks of your paper are….we will look at some of the key areas and how you can optimise and improve them

Makalenizi yapılandırma Amaç Yeni ve ilginç bir çalışma yaptınız mı? Çalışmanızda meydan okuyan bir şeyler var mı? Zorlu bir probleme çözüm ürettiniz mi? Akış Geçışler çok önemli… Düşünceler, cümleler, paragraflar ve bölümler arasındaki geçişler Bölümlendirme Temayı/fikirlerinizi kontrol etmek için başlık ve alt başlıklar kullanarak bunları gruplayın veya ayırın Once you are confident that your purpose is valid and in place, then you can start work on how you communicate this to your readers, focusing the flow of your writing and how you use sectioning/structure

Makale yapısı Identify the main issue of the paper Başlık (Title) İyi bir başlık , makalenin içeriğini mümkün olan en az kelimelerle en iyi şekilde anlatmalıdır Makaleyi tanıtan ve okuyucunun gözünü yakalayan bir cümle/kalıp (B) Eserin temelini belirleyen anahtar kelimeler (C) Anahtar kelimelerin ‘yerleşimi’ Emerald’da en az indirilen makalelerden bir örnek; “The cart before the horse” En çok indirilen makalerden bir örnek; “From Marketing Mix to Relationship Marketing: Towards a Paradigm Marketing Shift” A good title should contain the fewest possible words that adequately describe the contents of a paper – leads onto the next slide on importance of keywords Exercise - provide an example of an long and complicated title and ask the audience to make suggestions for improvement Effective titles Identify the main issue of the paper Begin with the subject of the paper Are accurate, unambiguous, specific, and complete Are as short as possible Articles with concise titles are often better cited Do not contain rarely-used abbreviations Attract readers http://writing.markfullmer.com/academic-style-titles

Anahtar Kelimeler (Key words) Makale yapısı Anahtar Kelimeler (Key words) Araştırmacılar anahtar kelime/terimlerle tarama yaparlar. Siz olsanız bu makalenizi hangi kelimelerle arardınız? Makalenize yakın/ilgili diğer makalelerin anahtar kelimelerine bakın – iyi sonuçlar veriyor mu? Tanımlayıcı olun – konu, alt disiplin, yöntem ve önemli özellikleri öne çıksın Jargon – anahtar kelimeler konunun genel olarak kabul gören anlayışını yansıtmalı, çok teknik veya ayrıntılı olmamalı Uygun şekilde tekrarlayın – anahtar kelimelerinizi başlıkta ve abstrakt içinde tekrarlayın Don’t be too general, or you will be lost in a landslide of results, but avoid being too specific, as you want to use words that people will naturally think of

Makale yapısı Abstract (Öz) 250 kelime veya daha az olmalı Amaç – Makalenin nedenleri/hedefleri Dizayn – Metodoloji/’nasıl yapıldı’/çalışmanın kapsamı Bulgular – Tartışma/sonuçlar Araştırmanın sınırları (varsa) – İçermedikleri/sonraki adımlar Pratik kapsamı (varsa) – Uygulamadaki yeri /’Yani ne?’ [Yeni] Sosyal etkileri (varsa) – toplum/politika üzerine etkisi Orijinalliği/değeri – Bundan kim yararlanabilir ve nesi yeni? www.emeraldinsight.com/structuredabstracts

Makale yapısı Giriş (Introduction) Okuyucuları konunun neden ilgili olduğunu bildiğinize ikna edin ve olası şu sorularına cevap verin: Problem nedir? Mevcut çözümleri var mı? Hangi çözüm en iyisi? Ana sınırı (limitation) nedir? Neyi başarmayı amaçlıyorsunuzl

Literatür incelemesi (Literature review) Makale yapısı Literatür incelemesi (Literature review) Daha önceki araştırmalara atıfta bulunun Siz bunlara ne ekliyorsunuz? Açıkca belirtin Güncel çalışmalara atıfta bulunun Size ait olmayan bütün çalışmalara referans vermeniz zorunludur Daha önce yayınlanmış kendi eserinizi kullanıyorsanız mutlaka referans vermeniz gerekir http://www.emeraldinsight.com/authors/guides/write/literature.htm Important to establish we you are with regards to existing research in order to then explain what you are adding Figures, images and webpages all need referencing

Makale yapısı Yöntem (Method) Kullandığınız ana yöntemleri belirtin Metodolojinin güçlü ve hedeflerinize ulaşmak için uygun oldugunu gösterin Ana temayı söyleyin, araştırmanızın temel aşamalarını belirtin, kullanılan yöntemleri yazın, seçtiğiniz örneklerin nedenlerini açıklayın vb. Ek detaylar makalenin Ekler bölümünde verilebilir. If you have done empirical research, you need to state your methodology clearly and under a separate heading. Gözlem, deney, analiz, istatistik, saha çalışması, örneklem, trend analizi, focus grup, anket, arşiv araştırması, http://www.emeraldinsight.com/authors/guides/write/structure.htm?part=3

Makale yapısı Sonuçlar (Results) Metodolojide olduğu gibi, gerekli noktalar, temel gerçekler ve önem taşıyan alanlar üzerinde yoğunlaşın. Her istatistiği açıklamanız gerekmez. Ortaya çıkan önemli bulgular neler? Bu sonuçlar, bulgularınızın önemini tartışırken lazım olacaktır. Examples: Efthymios Constantinides, in "Influencing the online consumer's behaviour: the Web experience" (Internet Research, Vol. 14 No. 2), summarizes the main issues of web experience for the online consumer under the main headings which they found to be important in the literature, in such a way both researcher and practitioner can get a good idea of the main themes. In "Some moderating effects on the service quality-customer retention link" (Chatura Ranaweera and Andy Neely, International Journal of Operations & Production Management, Vol. 23 No. 2), the authors describe their results, and the statistical tests they ran, in sufficient detail to give several pages of discussion on their results. Clyde A. Warden et al., in "Service failures away from home: benefits in intercultural service encounters" (International Journal of Service Industry Management, Vol. 14 No. 4), start their discussion of results by stating what they included in the analysis – only those service failures that were equally represented in both cultural settings. The statistical tests (ANOVA, Chi-square) are discussed in relation to how they impact on the study's overall objectives. The results are linked back to the hypotheses. James U. McNeal and F. Ji Mindy, in "Children's visual memory of packaging" (Journal of Consumer Marketing, Vol. 20 No. 3), present the results of their study summarized according to relevance to visual memory. There is also an extensive discussion section.

Tartışma (Discussion) Makale yapısı Tartışma (Discussion) Bunları yapın Ortaya koyduğunuz sonuçların her birini yorumluyor musunuz? Sizin sonuçlarınız daha önceki araştırmacıların raporları ile tutarlı mı? Farklılıklar var mı? Neden? Limitleriniz var mı? Araştırmayı yer, zaman vb şekilde sınırlandırdınız mı? Tartışma bölümü mantıklı olarak sonuca götürüyor mu? Bunları yapmayın Sonuçların destekleyebileceğinden öte yorumlar, çıkarımlar yapmayın Aniden yeni terimler veya fikirler ortaya atmayın

Makale yapısı Sonuç (Conclusion) Genel ve spesifik sonuçları sunun Orijinal soruya cevap verin Teori ve uygulama alanlarını belirtin Limitlerinizi belirtin Daha ileri düzey araştırmalar için çıkarımlarda bulunun Makalenizi özetlemeyin – bunun için abstrakt var Yeni bir konuya girmeyin/yeni bir materyal ortaya koymayın Çok bildik yorumlar yapmayın Kendinizle çelişmeyin Make sure you highlight what is different about your research/results/findings – what stands out, or is unexpected? As Emerald's philosophy is based on the idea of research into practice, most journal editors and reviewers are particularly keen on a statement of implications for the practitioner. This statement, along with one describing the implications for further research, should be within the conclusion somewhere, either within a section heading "Conclusion" or "Discussion", or in a separate section. Obviously in some cases it may not be possible to make such statements, but all research papers should state implications for research, and most papers will have implications for practice.

Yazım konusunda ip uçları

Ortak yazarlık Ortak yazar Danışman veya meslektaş Konferanslarda Dergilerden Emerald Research Connections üzerinden Yararları İlk kez yazan yazarlar için yararlı Araştırmanın otoritesini ve gücünü gösterir Özellikle disiplinler arası araştırmalar için yararlıdır

Ortak yazarlık - İpuçları Yazının baştan sona kontrol edildiğinden ve gerekli düzeltmelerin yapıldığından emin olun, yazınız tek sesli olsun Kendi güçlü yönlerinizi kullanın Yazar sıralaması konusunda önceden anlaşın, kimin yazışmalardan sorumlu yazar olacağını belirleyin

Yazım konusunda ip uçları Genelleme yapmaktan kaçının As a rule, for the most part, generally, in general, potentially, normally, on the whole, in most cases, usually, the vast majority of… Örnek …contracts have tended to reinforce the position of large community organisations, and diminish the position of smaller organisations. For example, Ernst & Young's (1996) study of the New Zealand Community Funding Agency found that there was a clear concentration of public resources in favour of large community organisations ... "A comparison of contracting arrangements in Australia, Canada and New Zealand" Neal Ryan, International Journal of Public Sector Management, Vol. 12 No. 2 Generalisations are vague and do not give a confident, informed impression – however where they are necessary, you can add detail and back your claim up with examples.

Yazım konusunda ip uçları Deyim ve benzetmelerden kaçının Fit as a butcher's dog Speak of the Devil Have a lie in Hold your horses He has a chip on his shoulder Anlamını tam olarak bilmiyorsanız kullanmayın www.phrasebank.manchester.ac.uk (ana dili İngilizce olmayan akademik yazarlar için genel bir kaynak) Do they actually explain what you are trying to say.? Are they universally understood or could they be lost in translation?

‘The University [agent] employs [action] researchers [object]’. Yazım ip uçları Cümle yapısı (Voice) Aktif cümleler kullanmaya çalışın - direct, açık: ‘The University [agent] employs [action] researchers [object]’. Pasif cümleler – gayri şahsi, kişiliksizleştirme, yanıltıcı olabilir. : ‘Researchers [agent] are employed [action] by the University [object]’. You can choose one for the whole paper, or a mixture (some disciplines have requirements for certain sections, such as scientific methodologies) – the important thing is that you choice the voice that serves your purpose. Things to consider: Do you want to engage the reader? Do you want to present information impartially?

Yayın etiği

Yayın etiği Copyright Yazar olarak, kendinize ait olmayan bir içerik kullanıyorsanız bunun için önceden izin alın, zaman kaybıni önlemek için bunu yayınınızı göndermeden önce yapın. Makalenizi gönderirken telif hakkı sahibinden izin aldığınızı gösteren belgeyi de gönderin Eğer izin alınmamışsa bu içerik yayınlanamaz İzinlerle ilgili ayrıntılı bilgi ve izin istek formu ilgili sayfalarda bulunabilir: http://www.emeraldinsight.com/authors/writing/best_practice_guide.htm http://www.emeraldinsight.com/authors/writing/permissions.htm This includes e.g. tables, figures, illustrations, photographs and more Supply written confirmation from the copyright holder when submitting your manuscript Failing to do so exposes you to potential legal risks If you have any doubts whether to clear permission or not, do so! Better safe than sorry Copyright holders who do not mind their work being reused will only be too happy to grant permission and will appreciate being asked You probably would not appreciate your work being reused without your knowledge or permission

Kaynak gösterme ve İntihal Plagiarism (Latince plagium’dan gelir, anlamı ‘kaçırma’) başka birisinin eserini alıp kendisininmiş gibi geçirmek anlamına gelir. Bu sahtekarlık olarak kabul edilir! Hakemlik sürecinde yakalamak zordur ama artık bu konuda bize yardımcı yeni araçlar mevcut, elektronik kaynaklar yazının başka yerlerde yayınlanıp yayınlanmadığını gösterebiliyor, Kendi önceki yayınınızdan alıntı bile olsa kaynak gösterin, yoksa intihal kabul edilir. Emerald’ın bütün portföyü iParadigms’e ait web tabanlı bir yazılım olan iThenticate içinde kayıtlıdır http://www.ithenticate.com/ Emerald’ın Plagiarism Policy dokümanı: http://info.emeraldinsight.com/about/policies/plagiarism. htm Daha genel bilgi için: http://www.plagiarism.org/

Yayın etiği Aynı anda birden fazla dergiye göndermeyin Kendinizden aşırma yapmayın Görüşme/vaka çalışmalarını yayınlamak için izin alın Yazarlar arasında anlaşma sağlayın Çıkar çatışması olmasına meydan vermeyin Yazarlar ve editörler Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından desteklenmektedir

Teşekkür Notu İlk sayfada abstract’dan sonra hakemlere, emeği geçenlere teşekkür edin. Örnek; The authors are grateful to the anonymous reviewers for their comments, which have helped to improve the paper. The authors acknowledge the contribution of the industrial experts without whom this study could not be accomplished.

Yayın süreci ve hakemlik aşamasını başarıyla geçme

Hakemlik sürecini geçme aşamaları: makalenizi geri çekmeyin! Makale sunumundan kabul edilmesine kadar geçen süreçte yayınlanma şansı Vazgeçen %16 içinde olmayın

Parlatma (Polishing)

Parlatma - Polishing Kendi eserinizi düzeltme Şunları kontrol edin: Gramer, heceleme ve noktalama hataları Akış, geçiş veya cümle hataları Farkında olmadan yapılan yazım hataları Matematiksel ve istatistiksel içerik ve hesaplamaların doğruluğu Referanslarda hata veya eksiklik Genel bir tutarlılık Proofread and re-check at every stage – make sure you have full confidence in the accuracy of your research and how you are communicating with the reader

Parlatma Kendi eserinizi düzetme Genel yaptığınız hataları bilin Sözlük (Spell checker) kullanın ama tamamen de güvenmeyin You can get so close to your work that it is hard to see mistakes/opportunities for improvement – get a colleague/peer to read through it and give feedback – great for spotting mistakes but also great in terms of collaboration, information sharing etc. Yazınızı başkalarına gösterin – taze gözle bakmakta yarar vardır

Parlatma Doğru referans verme Neden? Doğru referans intihali önlemek için önemlidir Eseriniz için bir ‘denetim yolu’dur Örnek referans yöntemleri Harvard APA, MLA, Chicago, Turabian formats Her zaman derginin ana sayfasını kontrol edin, doğru referans yöntemini kullanın Give a brief overview of the advantages of using systems such as mendeley and endnote depending on your audience, and emphasise the referencing info on our site and refer to the University guide where appropriate too.

Kaynak gösterme Asıl kaynak basımı tükenmiş, bulunamıyor veya İngilizce değilse, referanslarda ikinci kaynağı verin ama metinde orijinal eserden bahsedin; Örnek; In-text Bennett (as cited in Rudman, 1999) defined ... Reference List Rudman, R. (1999). Human resources management in New Zealand. (3rd ed.). Auckland, New Zealand: Addison Wesley Longman.

Yazım konusunda rehberler OWL Online Writing Lab, Purdue University; https://owl.english.purdue.edu/owl/resource

Kapak Mektubu Makalenin başlığı, yayın türü; örneğin research article, literatür review, case study Yazarlar, yazışma yazarı, İletişim adresleri Konuyla ilgili genel bilgi, karşı karşıya olduğumuz problem, amaç, yöntemler, bulgular Neden bu makale bu dergiye uygun Yayın etiğine uyduğunuzu bildirme, Hakem önerme Şekil, tablo, sayfa sayısı

Başarı için şu noktaları unutmayın…. Özetle Başarı için şu noktaları unutmayın…. Presentation Understand your target market Be ethical Learn from the review process In collaboration Check and check again Attention to detail Take your time Involve your peers Originality Now spread the word!

Danışmanımızdan öneriler Prof. Dr. Mehmet Demirbağ, Head of the Department of Strategy and Organisation mehmet.demirbag@strath.ac.uk Round-tripping. Be careful. Some referees review a lot for many journals. If you have a rejection and comments, take them on board. You can hit the same referee twice! Note that electronic submission systems scan and highlight material that appears elsewhere. Even if it is your own work, unacknowledged copying is seen as plagiarism.

Quality and Value Do not publish Reports of no academic interest Work out of date Duplications/replications of previously published work “salami” papers: datasets too small to be meaningful Incorrect/unacceptable conclusions

Suggested length of a full article “…25- 35 pages is the ideal length for a submitted manuscript, including ESSENTIAL data only.” Follow guidelines for the target journal Title page Abstract 1 paragraph (100-150 words) Introduction 1.5 - 2 manuscrit pages (double-spaced, 12pt) Literature Review/Hypotheses 4 - 6 manuscript pages Methods 2- 4 manuscript pages Results and Discussion 10 - 12 manuscript pages Conclusions 1 - 2 manuscript pages References 20 - 50 items Figures 6 - 8 Tables 1 - 3 by Peter J. LaPlaca, “How to write a world class paper”

”Pek çok yazı sırf derginin şartlarına uymadığı için reddedilmektedir. Dergi seçimi ”Pek çok yazı sırf derginin şartlarına uymadığı için reddedilmektedir. Hatta bunlar hakemlik sürecine bile giremez.” Birkaç hedef dergi belirleyin ama gerçekçi olun Yazım kurallarını iyi okuyun; kapsam, türü, kelime uzunluğu, referans stilleri, vb. Makaleyi nereye göndermeniz gerektiğini öğrenin (editör, online gönderme, örneğin Scholar One). Dergi/serinin bir kopyasında veya yayınevinin web sitesinde bulunan yazarlara rehberleri okuyun Önce bir ana hatlar (outline) veya öz (abstrakt) gönderin, yazınızın uygun ve ilginç olup olmadığını sorun Derginin en az bir sayısını okuyun – erişim için kütüphanenizi ziyaret edin Kapak mektubu yazın – bu doğrudan editöre derdinizi anlatma fırsatıdır,onları yazınızın dergi için önemli olduğuna ikna etmeye çalışın

Yayın süreci; yazınızı gönderdikten sonraki süreç Editör(ler) yazının konu ve yaklaşım olarak dergiye uygun olup olmadığına karar vermek için okurlar (yaklaşık 1 hafta) Editör(ler) yazı için iki adet hakem belirler ve onlarla iletişime geçerler (yaklaşık 1 hafta) Hakemlere inceleme süresi olarak genellikle 6-8 hafta verilir Editör(ler) hakemlerden gelen değerlendirme ve tavsiyelere göre yazı hakkında karar verirler (yaklaşık 2 hafta) Yazı gönderimi ile geri bildirim arasında yaklaşık 3 – 3.5 aylık bir süre geçmesi beklenir

Yazınızı gönderdikten sonra

Reddedilmenin nedenleri Hakemlik süreci Reddedilmenin nedenleri Yönergelere – yazar rehberlerine uymamak Makalenizin derginin kapsamına uygun olmaması Kalite sorunu (uygun olmayan yöntem, yeterince güçlü olmayan içerik) Alanına yeterli katkı sağlamaması If you understand why papers are often rejected, then you can try to avoid these pitfalls and improve your chances of getting to the review stage

Olası editör kararları Aşağıdaki olası üç karardan biri size bildirilecektir: Accept – Kabul Reject - Ret Revise – Düzeltme; minor veya major

Reddedilme nedenleri Yönergelere – yazar rehberlerine uyulmamış Uygun değil (‘neden bu dergiye gönderildi’?) Kalite sorunu (metodoloji uygun değil, yeterince özenli değil, çok uzun) Yeterli katkı yok (alanına yenilik getirmiyor, mevcut bir çalışmanın küçük bir uzantısı gibi, anlayışımızda bir eksikliği doldurmuyor’)

Makaleniz reddedildiyse ne olacak? Vazgeçmeyin! Herkes en az bir kez reddedilmiştir Nedenini sorun ve cevabı dikkate alın! Çoğu editör kabul edilmeyen yazılar için ayrıntılı açıklama yapar Derin bir nefes alın ve söylenenleri dikkatle dinleyin Tekrar deneyin! Yazınızı iyileştirmeye çalışın ve başka bir yere gönderin. Ev ödevinizi iyi yapın ve mümkün olan en uygun dergiyi seçin Round-tripping yapmayın; geri dönen yazınızı üzerinde çalışmadan tekrar başka dergiye göndermeyin, aynı editör veya hakemin önüne gitme şansı var. Denemeye devam edin!

Makelenin gözden geçirilmesi isteği Gözden geçirmek (revizyon) üzere makalenizin geri gelmesi iyi haber! Artık yayın döngüsüne girdiniz demektir. Yayınlanmış makalelerin hemen hepsi en azından bir kez gözden geçirilmiştir Panik yapmayın! Yorumlar sert veya caydırıcı da görünse, bunlar kişisel değildir Bir Emerald yazarı, tansiyonunun normala dönmesi için gelen eleştirileri bir hafta beklettigini söylemektedir.

Makale nasıl gözden geçirilir? Editöre aldığınızı bildirin ve gözden geçirme için deadline bildirin ve buna uyun Aynı fikirde değilseniz, nedenini editöre açıklayın Şüpheniz varsa ne anladığınızı belirtin – ‘This is what I understand the comments to mean…’ Meslektaşlarınıza veya ortak yazarınıza danışın ve istenen noktalara bakın Madde madde istenen değişiklikleri nasıl yaptığınızı (veya yapmadıysanız nedenlerini) açıklayın ve kapak mektubu ile beraber gönderin İstenilen bir değişikliği yapmıyorsanız örnek olarak şöyle diyebilirsiniz, “The change will not improve the article because…”

Editöre cevap mektubu Editörün adına yazın Makalenizin adı, varsa id numarasını verin Hakemlere teşekkür edin Hakemleri anladığınızı, haklı olduklarını söyleyin, belirtilen alanları düzelttiğinizi bildirin, sayfa ve satır belirtin Hakem eleştirisi ile aynı fikirde olmadığınız yerleri belirtin, yazınızı savunun Teşekkür etmeyi unutmayın

Makaleniz Kabul Edildi! Tebrikler!! Zorlu çalışmaların ve en az bir düzeltmenin ardından makaleniz kabul edildi. “Yıllardır editörlük yapıyorum, ilk gönderildiği haliyle tek bir makaleyi bile kabul etmedim.” Tipik bir editör yorumu

Emerald’ın yazarlar için Yararlı Kaynakları

Emerald yazarları destekliyor Editöryal ve yazar ilişkilerinde deneyimli personel Kaliteli kopya editörlüğü ve üretim hizmeti 100.000’den fazla üyeye sahip Emerald Literati Network Committee on Publication Ethics (COPE)’a kayıtlı olan Emerald, yazarların eserlerini telif ihlallerine karşı korumayı taahhüt eder Dergiler EarlyCite / Erken uyarı Online Scholar One Manuscript Central sunum süreci Ücretsiz dergi sayısı ve yayından sonra 3 ay ücretsiz erişim

Online Kaynaklar www.emeraldinsight.com

For Authors

Online Kaynaklar For Authors / Yazarlar için www.emeraldinsight.com/authors How to… rehberleri Editör röportajları ve Editör haberleri Editing / düzeltme hizmeti Yıllık Mükemmeliyet Ödülleri Yayın Çağrıları ve yayın yapma fırsatlarıyla ilgili haberler Online Guide to Getting Published; kaynaklar, sunumlar, kitapcik...

Kaynaklarımızı kullanın, bize yazın Sorularınız için bizimle iletişime geçin Mine Tonta MTonta@emeraldinsight.com Teşekkür ederim